Audi Tarihçesi ile makaleme başlamadan önce oldukça fazla
okuma yaptım fakat Audi Tarihçesini sizlere bu kez farklı bir şekilde anlatmaya
karar verdim. Bu anlatım sadece üretilen araçların imal yılını baz alarak
araçların fotoğraflarından ve basit teknik bilgilerinden oluşacak. Böylelikle
fazla sıkılmadan kronolojik olarak Audi Tarihi hakkında birazda olsa bir
fikriniz olacak.
Audi Fabrikası Fabrikanın önünde Horch Villası
Makina Mühendisi olan August Horch, “Benz
& Co. Rheinische
Gasmotorenfabrik” fabrikasındaki İşletme Müdürü Asistanı olarak çalıştığı
işinden ayrıldıktan sonra 1899 yılında Köln-Ehrenfeld’de Horch & Cie adındaki ilk şirketini kurdu. İlk Horch otomobil 1901‘de
yola çıktı: yaklaşık 5
hp gücünde yatay bir motoru vardı ki, Horch bu motora darbesiz anlamına gelen ”Stossfreien Motor” adını verdi.
Horch 4-5 Hp. 1900
İlk Horch Otomobili 1901 Horch Phaeton 5 Hp. 2 Silindir
August Horch kendi soyadını markalaştırmak
isterken adına ticari bir kuruluş olması nedeni ile sorunla karşılaşınca
şirketin yatırımcılarından Franz Fikentscher’in oğlu “Audi” ismini icat
etti; bu, zorunlu “horch!” un (audi = hear! = horch!) Latinceye
çevrilmesidir. ( Türkçe: Dinle )
Audi Logo Tarihçesi
Horch Model 2 10-12 Hp Tonneau 2 Silindir / 22-25 Hp. 4
Silindir 1902-1903
Horch 10 / 12 HP 1904
Horch 14 / 17 HP 2725 cc 4 Silindir 65 Km./h. 1903-1904
Horch 18 / 22 HP 2725 cc 4 Silindir 70 Km./h. 1904-1909
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 18 / 22 HP 2725 cc 4 Silindir 70 Km./h. 1904-1905
Horch 11 / 22 HP 2725 cc 4 Silindir 85 Km./h. 1906-1909
Horch 34 / 40 Hp. 1906
Horch 31/60 PS Altı Silindir 1906-1907
Johore Sultanı için ( Malezya )
1906 Yılında NSU Firması ilk otomobili olan NSU 06/8 Hp. & 6/10Hp. üretti 1906-1907
Horch 31/60 PS Av aracı 7800 cc 6 Silindir120 Km/h 1907-1910
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 23 / 40 Hp. 1908
Horch 31 / 60 Hp. 7800 cc 6 Silindir 120 Km/h 1909
Alman İmparatoru ve Prusya Kralı Kaiser
Wilhelm II (ayakta) 1888-1918
Horch Reklamı 1910
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
1910 Yılında şirketin adı “Audi Automobilwerke mbH” olarak değiştirildi
İlk Audi Type A Phaeton 10/22-Hp 2611cc 4 Silindir 22 hp. 28 hp. 75 Km./h. 1910-1912
Horch 12 / 28 Hp. Phaeton 3177cc. 4 Silindir 70
Km./h. 1910-1911
Audi Type B 10/28-Hp Phaeton 2611cc 4 Silindir 28 hp. 75 Km./h. 1911-1917
August Horch 1911‘de Avusturya Alplerinde yer aldı ve birincilik ödülü
kazandı. Horch 10 /28
Type B & 14 / 35 Type C otomobilleri ile bunu takip eden üç yıl boyunca aynı
ödülü ard arda kazandılar. (Alttaki sarı otomobil)
Audi Alpine Victor 14 / 35 Hp. Type C Phaeton 1911-1925
Audi Type C 14 / 35 Hp. Saloon 1911-1925
Horch 6 / 18 Hp. & 8 / 24 Hp Phaeton 1911-1922
Horch fabrikası artan talebe cevap vermek için daha ucuz fiyatlı iki model
çıkardı.
Ortalama otomobil fiyatı 10.000 Mark civarındayken Bu araçların fiyatı 6.000
Mark’tı.
Audi BT 28 Hp. / CT 35 Hp. 1912-1928
Horch 13 / 35 Hp. Racinc Car 3175 cc. 35 Hp. 90 Km./h. 1912-1913
Audi Type E Phaeton 22 / 55 Hp. 5700 cc. 55 Hp. 1913-1924
Audi Type E 22 / 55 Hp. Double Phaeton 5700 cc. 55 Hp. 1913-1924
Audi Type D 18/45 Hp veya E 13/55 Hp 1913
©Klaas Dierks Koleksiyonundan
Wanderer W3H 5/12 Hp. 1913
1913 yılında Wanderer Otomobil üretimine başladı.
Audi Type G Phaeton 8 / 22 Hp. 2084 cc 22 Hp. 4 Silindir 1914-1926
1915 yılı sonunda 1.5 Milyon
Reichsmark sermaye ile “Audiwerke
AG” kuruldu.
Audi D Type 18/45 hp Landaulet 1915
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 25/42 Hp Army Truck 6450 cc 42 Hp 4 Silindir 40
Km/h 1916-1922
1921 yılında Audi, soldan direksiyonlu ve merkezi vites değişimini standart olarak sunan ilk
otomobil üreticisi oldu.
Audi Type K Phaeton 14/50 Hp 3560 cc R4 Silindir 50 Hp 90
Km/h 1921-1926
Horch 10/35 Hp 2612 cc 35 Hp 4 Silindir 80 Km/h 1922-1924
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 10/50 Hp Phaeton 2612 cc 50 Hp 4 Silindir 100 Km/h 1924-1926
Audi Type M 18/70 Hp 1924-1928
©Klaas Dierks Koleksiyonundan
Audi Type M Pullman Saloon 18/70 Hp 4660 cc R6 Silindir 70 Hp 120
Km/h 1925-1928
Paul Daimler
1926 Yılından itibaren Gottlieb Daimler‘in oğlu Paul Daimler, Horch’da Tasarımcı ve mühendis olarak çalışmaya
başladı. Mercedes’ten gelen lüks otomobil tutkusu sayesinde Horch ve Audi
markalarının 8 Silindirli modellere yönelmesine ve tasarımının daha çok Lüks
segmente kaymasına neden olmuştur.
Horch 8 Type 303 Phaeton 3132 cc R8 Silindir 60 Hp.
110 Km/h 1926-1927
Horch 8 Type 305 Pullman Landaulet 3378 cc R8 Silindir 65 Hp.
100 Km/h 1927-1928
Audi Type R 19/100 Hp Imperator 4872 cc R8 Silindir 100 Hp. 120 Km/h 1927-1929
Horch 8 Type 350 Roadster 3950 cc R8 Silindir 80 Hp.
100 Km/h 1928-1930
Horch 8 Type 350 Pullman Saloon 3950 cc R8 Silindir 80 Hp.
100 Km/h 1928-1930
Audi Type SS “Zwickau” Sport Cabriolet 5130 cc R8 Silindir 100 Hp.
110 Km/h
Rickenbacker Motorlu 1929-1932
Audi Type SS “Zwickau” Pullman Saloon 5130 cc R8 Silindir 100 Hp.
110 Km/h
Rickenbacker Motorlu 1929-1932
Horch 8 Type 375 Pullman Saloon 3950 cc R8 Silindir 80 Hp.
100 Km/h 1929-1930
DKW P15 Cabriolet 584 cc 15 Hp 2 Silindir 80
Km/h 1929
Audi Type T Dresden Saloon 3848 cc R6 Silindir 75 Hp 100
Km/h 1930-1932
Rickenbacker Motorlu
DKW Front F1 584 cc 18 Hp 2 Silindir 70 Km/h 1931
1931 yılında DKW Front F1 modeli
ile Avrupa’nın ilk seri
üretime giren önden çekişli otomobilini 1.750 Reichsmarks bedelle satışa sundu.
Audi Type P 5 /30 1122 cc R4 Silindir 30 Hp 80
Km/h 1931-1932
(Peugeot 201 motorlu DKW)
Horch 8 Type 420 Sports Convertible 4486 cc R8 Silindir 90 Hp.
115 Km/h 1931-1932
Horch 12 Type 670 Sports Convertible 6021 cc V12 Silindir 120 Hp.
140 Km/h 1931-1934
29 Haziran
1932‘de Audiwerke,
Horchwerke ve Zschopauer Motorenwerke JS Rasmussen AG (DKW) Saksonya Devlet
Bankası’nın Auto Union AG‘yi kurma girişimi ile
birleşti. Birleşmeden sonra, Auto Union AG, Almanya’daki en büyük ikinci motorlu araç üreticisi
idi. Şirket amblemi, dört kurucu şirketin ayrılmaz birliğini simgeleyen
dört kilitleme halkasından oluşuyordu. Audi, DKW, Horch ve Wanderer markaları korunmuştur. Dört markanın her birine
grupta belirli bir pazar segmenti atandı: DKW ‘ye motosikletler ve küçük otomobiller. Wanderer’e
orta segment otomobiller. Audi’ye ise lüks ve üst orta segmentteki otomobiller.
Auto Union
Makalemin
konusu Audi Tarihçesi olduğu için bu tarihten itibaren sadece Audi markası
üzerinden devam edeceğim.
1933-1945 Nazi Almanya’sı dönemidir.
Audi Front Type UW Saloon 1949 cc R6 Silindir 40 Hp 100
Km/h 1933-1934
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front Type UW Cabriolet 1949 cc R6 Silindir 40 Hp 100
Km/h 1933-1934
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front 225 Convertible 2 Window 2257 cc R6 Silindir 50 Hp 115
Km/h 1935-1936
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front 225 Convertible 4 Window 2257 cc R6 Silindir 50 Hp 115
Km/h 1935-1936
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front 225 Roadster 2257 cc R6 Silindir 50 Hp 115
Km/h 1935
1935 Berlin Fuarında sergilenen araç 2 adet üretildi. Yüksek fiyatı nedeni ile
talep görmedi.
Audi Front 225 Special Convertible 2257 cc R6 Silindir 55 Hp 115
Km/h 1937
Sadece 25 adet üretildi.
Audi 920 Saloon 3281 cc R6 Silindir 75 Hp 130
Km/h 1938-1940
486 Adet üretildi.
Audi 920 Cabriolet 4 Window 3281 cc R6 Silindir 75 Hp 130
Km/h 1938-1940
795 Adet üretildi.
Audi 920 Sport Cabriolet 3281 cc R6 Silindir 75 Hp 130
Km/h 1939
Sadece 1 Adet üretildi.
2. Dünya Savaşından önce tüm
markalar gibi Audi’de Otomobil Yarışları için özel modeller üretti. Yeni
gelişen otomobil sanayisinin adeta podyumu niteliğinde olan bu yarışlar
üreticiler için çok önemliydi.
Auto Union Grand-Prix racing car Type A 1934
V16 Silindir 4358 cc 295 Hp. 280 Km/h.
Ferdinand Porsche tarafından geliştirildi.
Auto Union Grand-Prix racing car Type B 1935
V16 Silindir 4951 cc 370 Hp. 295 Km/h.
Ferdinand Porsche tarafından geliştirildi.
Auto Union Record Car Type B “Lucca” 1935
V16 Silindir + Roots Süpercharger 4951 cc 375 Hp. 320 Km/h.
320 Km/h ile Dünya Rekoru kırdı.
Auto Union Grand Prix Racing Car Type C 1936–1937
V16 Silindir + Roots Süpercharger 6005 cc 520 Hp. 320 Km/h.
Audi Tarihçesi
Auto Union 16-cylinder Stromlinien-Racing Car Type C
1937
V16 Silindir + Roots Süpercharger 6005 cc 520 Hp. 400 Km/h.
Normal bir yolda 400 Km/h. üzerine çıkarak Dünya Rekoru kırdı.
Auto Union Grand Prix Racing Car Type D 1938-1939
V12 Silindir 2985 cc 420 Hp 335 Km/h
Grand Prix yönetimi 3L. sınırından sonra geliştirilen model.
Auto Union 16-cylinder Hill-climb Racing Car Type C/D
1938-1939
V16 Silindir + Roots Süpercharger 6005 cc 520 Hp. 248 Km/h.
Audi Tarihçesi
Neredeyse tüm Auto Union yarış
arabaları savaştan sonra tazminat olarak Rusya’ya gönderildi. Üstte
gördüğünüz model 1995’te Almanya’ya geri döndü ve orijinal haliyle tamamen
korunmuş olan efsanevi Auto
Union Silver Arrow‘ların geriye
kalan tek örneği.
Auto Union Type D Grand Prix Racing Car with dual
compressor 1939
V12 Silindir + 2 Stage Roots Süpercharger 2985 cc 485 Hp 330 Km/h
Audi Tarihçesi
1939 Yılında Savaşın başlaması ile
üretim sona erdi. 1940 yılından sonra 25 yıl boyunca üretim yapılmadı.
1958 Yılında Auto Union GmbH,
Daimler-Benz AG tarafından satın alındı.
Audi
Tarihçesi başlıklı
makalemin 2.Bölümünde 1965 yılından itibaren savaş
sonrası dönemi ele alacağız. Bu bölüm hakkında herhangi bir katkıda bulunmak
isterseniz lütfen yorumlar kısmından yazınız.
Auto Union Ingoldstadt 1960’s
Blog
yazılarımı takip edip, verilen emeğe küçük bir katkı olması adına siteden
çıkmadan önce, yazı aralarından ilgisini çeken bir iki yeri ziyaret ederek,
bloğumuza destek olan tüm takipçilerime ve okuyucularıma teşekkür ederim… Lütfen yorumlar kısmından
deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bizimle paylaşınız, zira bizi web sitelerinden
ayıran en önemli özellik budur. Yazımızı beğendiyseniz alttaki buton vasıtası
ile Facebookta paylaşarak bizlere destek olabilir, bloğumuza Abone olarak yeni yazılarımızdan
haberdar olabilirsiniz. Sürçü lisan ettiysek affola…
Audi Tarihçesi 1. Bölüm
Audi Tarihçesi ile makaleme başlamadan önce oldukça fazla
okuma yaptım fakat Audi Tarihçesini sizlere bu kez farklı bir şekilde anlatmaya
karar verdim. Bu anlatım sadece üretilen araçların imal yılını baz alarak
araçların fotoğraflarından ve basit teknik bilgilerinden oluşacak. Böylelikle
fazla sıkılmadan kronolojik olarak Audi Tarihi hakkında birazda olsa bir
fikriniz olacak.
Audi Fabrikası Fabrikanın önünde Horch Villası
Makina Mühendisi olan August Horch, “Benz
& Co. Rheinische
Gasmotorenfabrik” fabrikasındaki İşletme Müdürü Asistanı olarak çalıştığı
işinden ayrıldıktan sonra 1899 yılında Köln-Ehrenfeld’de Horch & Cie adındaki ilk şirketini kurdu. İlk Horch otomobil 1901‘de
yola çıktı: yaklaşık 5
hp gücünde yatay bir motoru vardı ki, Horch bu motora darbesiz anlamına gelen ”Stossfreien Motor” adını verdi.
Horch 4-5 Hp. 1900
İlk Horch Otomobili 1901 Horch Phaeton 5 Hp. 2 Silindir
August Horch kendi soyadını markalaştırmak
isterken adına ticari bir kuruluş olması nedeni ile sorunla karşılaşınca
şirketin yatırımcılarından Franz Fikentscher’in oğlu “Audi” ismini icat
etti; bu, zorunlu “horch!” un (audi = hear! = horch!) Latinceye
çevrilmesidir. ( Türkçe: Dinle )
Audi Logo Tarihçesi
Horch Model 2 10-12 Hp Tonneau 2 Silindir / 22-25 Hp. 4
Silindir 1902-1903
Horch 10 / 12 HP 1904
Horch 14 / 17 HP 2725 cc 4 Silindir 65 Km./h. 1903-1904
Horch 18 / 22 HP 2725 cc 4 Silindir 70 Km./h. 1904-1909
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 18 / 22 HP 2725 cc 4 Silindir 70 Km./h. 1904-1905
Horch 11 / 22 HP 2725 cc 4 Silindir 85 Km./h. 1906-1909
Horch 34 / 40 Hp. 1906
Horch 31/60 PS Altı Silindir 1906-1907
Johore Sultanı için ( Malezya )
1906 Yılında NSU Firması ilk otomobili olan NSU 06/8 Hp. & 6/10Hp. üretti 1906-1907
Horch 31/60 PS Av aracı 7800 cc 6 Silindir120 Km/h 1907-1910
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 23 / 40 Hp. 1908
Horch 31 / 60 Hp. 7800 cc 6 Silindir 120 Km/h 1909
Alman İmparatoru ve Prusya Kralı Kaiser
Wilhelm II (ayakta) 1888-1918
Horch Reklamı 1910
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
1910 Yılında şirketin adı “Audi Automobilwerke mbH” olarak değiştirildi
İlk Audi Type A Phaeton 10/22-Hp 2611cc 4 Silindir 22 hp. 28 hp. 75 Km./h. 1910-1912
Horch 12 / 28 Hp. Phaeton 3177cc. 4 Silindir 70
Km./h. 1910-1911
Audi Type B 10/28-Hp Phaeton 2611cc 4 Silindir 28 hp. 75 Km./h. 1911-1917
August Horch 1911‘de Avusturya Alplerinde yer aldı ve birincilik ödülü
kazandı. Horch 10 /28
Type B & 14 / 35 Type C otomobilleri ile bunu takip eden üç yıl boyunca aynı
ödülü ard arda kazandılar. (Alttaki sarı otomobil)
Audi Alpine Victor 14 / 35 Hp. Type C Phaeton 1911-1925
Audi Type C 14 / 35 Hp. Saloon 1911-1925
Horch 6 / 18 Hp. & 8 / 24 Hp Phaeton 1911-1922
Horch fabrikası artan talebe cevap vermek için daha ucuz fiyatlı iki model
çıkardı.
Ortalama otomobil fiyatı 10.000 Mark civarındayken Bu araçların fiyatı 6.000
Mark’tı.
Audi BT 28 Hp. / CT 35 Hp. 1912-1928
Horch 13 / 35 Hp. Racinc Car 3175 cc. 35 Hp. 90 Km./h. 1912-1913
Audi Type E Phaeton 22 / 55 Hp. 5700 cc. 55 Hp. 1913-1924
Audi Type E 22 / 55 Hp. Double Phaeton 5700 cc. 55 Hp. 1913-1924
Audi Type D 18/45 Hp veya E 13/55 Hp 1913
©Klaas Dierks Koleksiyonundan
Wanderer W3H 5/12 Hp. 1913
1913 yılında Wanderer Otomobil üretimine başladı.
Audi Type G Phaeton 8 / 22 Hp. 2084 cc 22 Hp. 4 Silindir 1914-1926
1915 yılı sonunda 1.5 Milyon
Reichsmark sermaye ile “Audiwerke
AG” kuruldu.
Audi D Type 18/45 hp Landaulet 1915
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 25/42 Hp Army Truck 6450 cc 42 Hp 4 Silindir 40
Km/h 1916-1922
1921 yılında Audi, soldan direksiyonlu ve merkezi vites değişimini standart olarak sunan ilk
otomobil üreticisi oldu.
Audi Type K Phaeton 14/50 Hp 3560 cc R4 Silindir 50 Hp 90
Km/h 1921-1926
Horch 10/35 Hp 2612 cc 35 Hp 4 Silindir 80 Km/h 1922-1924
© Michael Schlenger Koleksiyonundan
Horch 10/50 Hp Phaeton 2612 cc 50 Hp 4 Silindir 100 Km/h 1924-1926
Audi Type M 18/70 Hp 1924-1928
©Klaas Dierks Koleksiyonundan
Audi Type M Pullman Saloon 18/70 Hp 4660 cc R6 Silindir 70 Hp 120
Km/h 1925-1928
Paul Daimler
1926 Yılından itibaren Gottlieb Daimler‘in oğlu Paul Daimler, Horch’da Tasarımcı ve mühendis olarak çalışmaya
başladı. Mercedes’ten gelen lüks otomobil tutkusu sayesinde Horch ve Audi
markalarının 8 Silindirli modellere yönelmesine ve tasarımının daha çok Lüks
segmente kaymasına neden olmuştur.
Horch 8 Type 303 Phaeton 3132 cc R8 Silindir 60 Hp.
110 Km/h 1926-1927
Horch 8 Type 305 Pullman Landaulet 3378 cc R8 Silindir 65 Hp.
100 Km/h 1927-1928
Audi Type R 19/100 Hp Imperator 4872 cc R8 Silindir 100 Hp. 120 Km/h 1927-1929
Horch 8 Type 350 Roadster 3950 cc R8 Silindir 80 Hp.
100 Km/h 1928-1930
Horch 8 Type 350 Pullman Saloon 3950 cc R8 Silindir 80 Hp.
100 Km/h 1928-1930
Audi Type SS “Zwickau” Sport Cabriolet 5130 cc R8 Silindir 100 Hp.
110 Km/h
Rickenbacker Motorlu 1929-1932
Audi Type SS “Zwickau” Pullman Saloon 5130 cc R8 Silindir 100 Hp.
110 Km/h
Rickenbacker Motorlu 1929-1932
Horch 8 Type 375 Pullman Saloon 3950 cc R8 Silindir 80 Hp.
100 Km/h 1929-1930
DKW P15 Cabriolet 584 cc 15 Hp 2 Silindir 80
Km/h 1929
Audi Type T Dresden Saloon 3848 cc R6 Silindir 75 Hp 100
Km/h 1930-1932
Rickenbacker Motorlu
DKW Front F1 584 cc 18 Hp 2 Silindir 70 Km/h 1931
1931 yılında DKW Front F1 modeli
ile Avrupa’nın ilk seri
üretime giren önden çekişli otomobilini 1.750 Reichsmarks bedelle satışa sundu.
Audi Type P 5 /30 1122 cc R4 Silindir 30 Hp 80
Km/h 1931-1932
(Peugeot 201 motorlu DKW)
Horch 8 Type 420 Sports Convertible 4486 cc R8 Silindir 90 Hp.
115 Km/h 1931-1932
Horch 12 Type 670 Sports Convertible 6021 cc V12 Silindir 120 Hp.
140 Km/h 1931-1934
29 Haziran
1932‘de Audiwerke,
Horchwerke ve Zschopauer Motorenwerke JS Rasmussen AG (DKW) Saksonya Devlet
Bankası’nın Auto Union AG‘yi kurma girişimi ile
birleşti. Birleşmeden sonra, Auto Union AG, Almanya’daki en büyük ikinci motorlu araç üreticisi
idi. Şirket amblemi, dört kurucu şirketin ayrılmaz birliğini simgeleyen
dört kilitleme halkasından oluşuyordu. Audi, DKW, Horch ve Wanderer markaları korunmuştur. Dört markanın her birine
grupta belirli bir pazar segmenti atandı: DKW ‘ye motosikletler ve küçük otomobiller. Wanderer’e
orta segment otomobiller. Audi’ye ise lüks ve üst orta segmentteki otomobiller.
Auto Union
Makalemin
konusu Audi Tarihçesi olduğu için bu tarihten itibaren sadece Audi markası
üzerinden devam edeceğim.
1933-1945 Nazi Almanya’sı dönemidir.
Audi Front Type UW Saloon 1949 cc R6 Silindir 40 Hp 100
Km/h 1933-1934
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front Type UW Cabriolet 1949 cc R6 Silindir 40 Hp 100
Km/h 1933-1934
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front 225 Convertible 2 Window 2257 cc R6 Silindir 50 Hp 115
Km/h 1935-1936
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front 225 Convertible 4 Window 2257 cc R6 Silindir 50 Hp 115
Km/h 1935-1936
Önden çekişli Wandarer Motorlu ve bağımsız süspansüyonlu yeni model
Audi Front 225 Roadster 2257 cc R6 Silindir 50 Hp 115
Km/h 1935
1935 Berlin Fuarında sergilenen araç 2 adet üretildi. Yüksek fiyatı nedeni ile
talep görmedi.
Audi Front 225 Special Convertible 2257 cc R6 Silindir 55 Hp 115
Km/h 1937
Sadece 25 adet üretildi.
Audi 920 Saloon 3281 cc R6 Silindir 75 Hp 130
Km/h 1938-1940
486 Adet üretildi.
Audi 920 Cabriolet 4 Window 3281 cc R6 Silindir 75 Hp 130
Km/h 1938-1940
795 Adet üretildi.
Audi 920 Sport Cabriolet 3281 cc R6 Silindir 75 Hp 130
Km/h 1939
Sadece 1 Adet üretildi.
2. Dünya Savaşından önce tüm
markalar gibi Audi’de Otomobil Yarışları için özel modeller üretti. Yeni
gelişen otomobil sanayisinin adeta podyumu niteliğinde olan bu yarışlar
üreticiler için çok önemliydi.
Auto Union Grand-Prix racing car Type A 1934
V16 Silindir 4358 cc 295 Hp. 280 Km/h.
Ferdinand Porsche tarafından geliştirildi.
Auto Union Grand-Prix racing car Type B 1935
V16 Silindir 4951 cc 370 Hp. 295 Km/h.
Ferdinand Porsche tarafından geliştirildi.
Auto Union Record Car Type B “Lucca” 1935
V16 Silindir + Roots Süpercharger 4951 cc 375 Hp. 320 Km/h.
320 Km/h ile Dünya Rekoru kırdı.
Auto Union Grand Prix Racing Car Type C 1936–1937
V16 Silindir + Roots Süpercharger 6005 cc 520 Hp. 320 Km/h.
Audi Tarihçesi
Auto Union 16-cylinder Stromlinien-Racing Car Type C
1937
V16 Silindir + Roots Süpercharger 6005 cc 520 Hp. 400 Km/h.
Normal bir yolda 400 Km/h. üzerine çıkarak Dünya Rekoru kırdı.
Auto Union Grand Prix Racing Car Type D 1938-1939
V12 Silindir 2985 cc 420 Hp 335 Km/h
Grand Prix yönetimi 3L. sınırından sonra geliştirilen model.
Auto Union 16-cylinder Hill-climb Racing Car Type C/D
1938-1939
V16 Silindir + Roots Süpercharger 6005 cc 520 Hp. 248 Km/h.
Audi Tarihçesi
Neredeyse tüm Auto Union yarış
arabaları savaştan sonra tazminat olarak Rusya’ya gönderildi. Üstte
gördüğünüz model 1995’te Almanya’ya geri döndü ve orijinal haliyle tamamen
korunmuş olan efsanevi Auto
Union Silver Arrow‘ların geriye
kalan tek örneği.
Auto Union Type D Grand Prix Racing Car with dual
compressor 1939
V12 Silindir + 2 Stage Roots Süpercharger 2985 cc 485 Hp 330 Km/h
Audi Tarihçesi
1939 Yılında Savaşın başlaması ile
üretim sona erdi. 1940 yılından sonra 25 yıl boyunca üretim yapılmadı.
1958 Yılında Auto Union GmbH,
Daimler-Benz AG tarafından satın alındı.
Audi
Tarihçesi başlıklı
makalemin 2.Bölümünde 1965 yılından itibaren savaş
sonrası dönemi ele alacağız. Bu bölüm hakkında herhangi bir katkıda bulunmak
isterseniz lütfen yorumlar kısmından yazınız.
Auto Union Ingoldstadt 1960’s
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder