Amerikan
Ford Granada Tarihçesi adlı makalemi hazırladığımda, bazı takipçilerimiz
İngiliz ve Alman Ford Consul ve Granada Tarihçesi ile ilgili bir çalışma yapmamı istemişlerdi. Ben
de şimdi fırsatını bulmuşken okumalara başladım, ama bu da Ford
Capri Mk1 Tarihçesi gibi değişik ülke üretimlerinden dolayı biraz karışık
bir konu. Ben size konuyu, olabildiğince basit bir şekilde anlatmaya
çalışacağım.
Ford Consul Mk1 EOTA 1950-1956
Ford Consul ve Ford Zephyr Six 1950-1956
Ford Consul – Granada Mk1 Tarihçesi
İngiliz
Ford fabrikası 1950 yılında ilk Ford Consul modelinin lansmanını Ford Zephyr Six modeli ile birlikte yaptı. 1508 cc. hacminde dört silindirli 47 Hp. gücünde motor seçeneği ile satışa sunulan Ford Consul, Dört kapılı sedan ve İki kapılı convertible
(Drophead coupe) modelleri ile üretilmişti.
Ford Consul Mk1 Sedan 1950-1956
Ford Consul – Granada Mk1 Tarihçesi
Ford Consul Mk1 Convertible
Ford Consul – Granada Mk1 Tarihçesi
1950 yılında piyasa sürülen Ford Consul Mk1, üretimden kalktığı 1956 yılına kadar toplam 227.732 adet üretildikten sonra, 1956 yılında yerini Ford Consul Mk2 serisine bıraktı.
Ford Consul Mk2 1956-1962
Ford Consul Mk2 Sedan 1956-1962
Ford Consul – Granada Mk1 Tarihçesi
1956 yılında İngiliz Ford firması yine geleneği
bozmayarak Ford Consul
Mk2 ile Ford Zephyr Mk2 modelini aynı anda piyasaya sürdü.
Aslında temelde aynı olan bu araçların farkı kasa büyüklüğü ile altı silindirli
motor büyüklüğünden ibaretti. Ford Consul Mk2‘nin kasası gibi motoruda değişti. Ford Consul Mk2′nin 1703 cc. hacmindeki yeni dört silindirli motoru 58 Hp. güce sahipti.
Ford Consul Mk2 Estate Steyşın vagon 1957-1962
Ford Consul Mk2 Convertible 1957-1962
1961 yılında Ford Consul Classic sedan, Ford Consul Classic 315 İki kapılı sedan modeli
ve Ford Consul
Capri 375 Coupe
modelleri de üretilmeye başlandı. Bu araçlar daha çok ülke dışına satılan
ihracat modelleriydi ve 1964 yılına kadar üretimde kaldılar. Bu
modellerde 1.340 cc. hacminde dört
silindirli 54 Hp. gücünde Ford motoru
kullanılıyordu.
Ford Consul Classic Dört kapı sedan 1961-1963
Ford Consul Classic İki kapı sedan 1961-1963
Ford Consul Capri Coupe 375 1961-1964
1963 yılında Ford Consul Cortina modeli ürün gamına dahil
edildi. Bu yeni modelde 1.198 cc. hacminde dört silindirli 50 Hp. gücünde Ford motoru kullanıldı. 1965 yılından itibaren
bu model Ford Cortina olarak üretilmeye devam etti.
1964 sonuna kadar toplam 380.983 adet araç üretildi. İngiliz Ford‘da bunlar olurken Almanya Ford’da neler olduğunu merak
edenler; Ford
Taunus Tarihçesi başlıklı yazımı okuyabilirler…
Ford Consul Cortina Dört Kapı Sedan 1963-1964
Ford Consul Cortina İki Kapı Sedan 1963-1964
Ford Consul Cortina Dört Kapı Estate Steyşın vagon
1963-1964
Ford Consul & Granada Mk1
1972-1977
Ford Consul ve Granada modelleri 1972 yılının Mart ayında İngiltere ve Almanya’da eş
zamanlı olarak piyasa sürüldü. Ford Consul modelinin daha lüks versiyonuna Granada ismi verildi. Ford Consul İngiltere’de ve Almanya’da 1975 yılının Mart ayından itibaren sadece Granada ismi ile üretilmeye devam etti. 1977 yılının sonlarına doğru Ford Granada Mk2 modeli üretilmeye başladı ve Granada Mk1 modeli üretimden kaldırıldı. Not: Litaratürde Ford Consul ve Ford Granada Mk1
modelinin üretimde kaldığı süre 1972-1975 olarak geçmektedir.
İngiliz Ford Consul ve Granada 1972
İngiltere’de 1972 yılında üretimine başlanan Ford Consul ve Granada modelleri yaklaşık 1.700 – 1.800 Sterlinden
pazara sunuldu ( Almanya’da yaklaşık 10.000 DM.). İngiltere’de Dagenham, Almanya‘da ise Köln fabrikalarında üretilen Ford Consul ve Granada
modelleri, iki ve dört kapıli sedan, iki kapılı coupe ve beş kapılı steyşın
vagon’dan oluşan dört kasa versiyonunda üretildi.
Ford Consul Dört kapılı sedan 1972-1975
Ford Consul İki kapılı sedan 1972-1975
Ford Consul iki kapılı coupe 1972-1975
Ford Consul Beş kapılı Turnier
Steyşın vagon 1972-1975
Ford Consul ve Granada modellerinin teknik özellikleri ve motor versiyonları şu şekildeydi.
1663 cc Essex V4
1699 cc Taunus V4
1993 cc Pinto I4
1996 cc Essex V4
2294 cc Cologne V6
2550 cc Cologne V6
2495 cc Essex V6
2994 cc Essex V6
1974 yılında piyasaya sürülen Ford Granada Ghia modeli, yeni ön panjur, deri
döşemeler, deri tavan seçeneği gibi özellikleri ile markanın en lüks
modeli Ford Granada
GXL modeline daha
spor görünümlü bir alternatif olarak sunuldu.
Ford Granada Ghia Sedan Dört Kapı
Ford Granada Ghia Coupe İki Kapı
Ford Granada Beş kapılı Turnier
Steyşın vagon 1972-1977
Ford Granada GXL İki kapılı Sedan
1972-1977
Ford Granada GXL Dört kapılı Sedan
1972-1977
1975 yılında tüm Ford Granada modellerinde sürüş konumu ve süspansiyon sistemi
iyileştirildi. Vites kolunun açısı revize edilip, debriyaj pedalı sürücüye
biraz daha yaklaştırıldı. Böylece daha rahat bir sürüş pozisyonu sağlanmış
oldu.
Ford Granada L Dört kapılı Sedan 1972-1977
Ford Consul ve Granada model açılımları genel olarak şu şekildeydi ; L
– S – GL – GLS – XL – GXL – GT- GHIA
Ford Granada GL Dört kapılı Sedan 1972-1977
1977 yılında Ford Granada Mk1 modeli üretim bandındaki yerini
yeni kasa Ford Granada
Mk2 modeline
bıraktı. Ford
Consul ve Granada modelleri İngitere ve Almanya’da üretilmiş, tüm
dünyada başarılı satışlara imza atmış ve günümüzde bile bir çok insanın
gönlünde yer etmiş bir markadır. Benim de gençliğimde bir çok kez kullanma
fırsatı yakaladığım, Ford
Klasikleri arasında V6
motoru ve yumuşak süspansiyonu ile kendine hayran bırakan bir Alman klasiğidir…
Ford Granada Mk2 1977-1981
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder