Bugün sizlere Amarikan otomobil tarihinde önemli bir yeri olan Ford Galaxie Tarihçesi, tüm jenerasyonları modelleri motor ve teknik özelliklerini bol fotoğraf az sözle anlatmaya çalışacağım.
Ford Galaxie Concept Car Chicago Auto Show 1958
Ford Galaxie, Ford tarafından 1959 ile 1974 yılları
arasında Amerika Birleşik
Devletleri’nde üretilen tam boyutlu bir
otomobildir . Başlangıçta Ford Fairlane’nin lüks versiyonuydu
ve 1960’tan itibaren kendi modeli olarak pazarlandı.
Birinci
Nesil Ford Galaxie 1959
Birinci Nesil Ford Galaxie Kasa versiyonları ve Motor
teknik özellikleri 1959
1959 Ford Galaxie Club 2 Door Sedan
1959 Ford Galaxie Town 4 Door Sedan Ford Galaxie
Tarihçesi
1959 Ford Galaxie Club Victoria 2 Door
Hardtop Coupe
1959 Ford Galaxie Town Victoria 4 Door
Hardtop Ford Galaxie Tarihçesi
1959 Ford Galaxie Skyliner 2 Door
Retractable Hardtop
1959 Ford Galaxie Sunliner 2 Door
Convertible
İkinci Nesil
Ford Galaxie 1960 – 1964
1960 model yılında Ford
Galaxie ilk kez ayrı bir model olarak tanıtıldı. Tasarım tamamen
yeniydi ve net çizgileri ve süsleme eksikliğiyle 1950’lerin şekillerinden güçlü
bir şekilde öne çıkıyordu. Yalnızca ön ve arka kısımlarda krom kaplı
dekoratif unsurlar vardı ve kuyruk yüzgeci bir tasarım unsuru olarak muhafaza
edildi.
İkinci Nesil Ford Galaxie Kasa versiyonları ve Motor
teknik özellikleri 1960 – 1964
Yeni model yine iki ve dört kapılı
sedan ve üstü açılır Sunliner olarak mevcuttu . Özel bir gövde
stili , hafif eğimli bir tavana ve geniş, kavisli bir arka cama
sahip, B sütunları olmayan , iki kapılı, üstü kapalı bir coupe
olan Starliner’dı
. Bir diğer yenilik ise Country Squire ve Country Sedan adı verilen steyşın
vagonlarının piyasaya sürülmesiydi .
1960 Ford Galaxie Town Victoria 4 Door
Ayrı seriler olarak yayınlandılar
ancak Ford
Galaxie’yi temel
alıyordu . Vagonlar altı veya dokuz koltuklu olarak mevcuttu ve 2,70
m’nin üzerinde bir uzunluğa sahip maksimum yükleme alanı sunuyordu.
1961 Ford Galaxie Starliner 2 Door Hardtop
Klasik yuvarlak arka lambaların aksine, 1960 model yılı
düzleştirilmiş arka lambalara sahipti. İlk nesle kıyasla çatı şekli de
önemli ölçüde değiştirildi. Diğer şeylerin yanı sıra, A
sütununun eğimi tersine çevrildi, bu da araca binmeyi ve inmeyi
kolaylaştırdı.
1961 Ford Galaxie Country Squire 4 Door SW 9 Psgr
1962 Ford Galaxie 500 Sunliner 2 Door Convertible
1962 Ford Galaxie Club 2 Door Sedan
1963 Ford Galaxie 500 XL Fastback Hardtop 2 Door
1964 Ford Galaxie 500 XL 2 Door Convertible
Üçüncü Nesil
Ford Galaxie 1965 – 1968
Üçüncü Nesil Ford Galaxie Kasa versiyonları ve Motor
teknik özellikleri 1965 – 1968
Ford Galaxie’nin 3. nesli, 1965
model yılında tamamen yeni bir tasarımla tanıtıldı. Platform aynı kalsa ve
teknoloji yalnızca biraz revize edilse de, modelin dış görünümü artık önceki
modelle hiçbir benzerliğe sahip değildi.
1965 Ford Galaxie 500 LTD 4 Door Hardtop
En dikkat çekici özelliği ise üst
üste dizilmiş çift farlar, yüksek omuz çizgisi ve hafifçe öne doğru eğimli
radyatör ızgarasıyla birlikte aracın daha köşeli görünmesini
sağlıyordu. İç mekan esasen selefinden devralındı, yalnızca gösterge
paneli yenilendi. Galaxy 500 LTD bu yılın en üst modeli olarak
sunuldu .
1965 Ford Galaxie 500 LTD 2 Door Hardtop
Önceki giriş seviyesi Mileage
Maker Six motorun yerini , 240 inç (3,9 litre) deplasmana sahip
yeni geliştirilen sıralı altı silindirli Thriftpower aldı
. Sekiz silindirli motorlar önceki yıldan devredildi.
1966 Ford Galaxie 500 4 Door Sedan
1966’da Galaxie 500 7 litre, Ford Thunderbird’den 428’i 3 V8 motoru ile
piyasaya sürüldü . Devlet düzenlemeleri nedeniyle araçta standart
olarak her iki koltuk sırası için emniyet kemeri bulunuyordu.
1966 Ford Galaxie 500 XL 2 Door Convertible
1967 model yılındaki dış
değişiklikler, radyatör ızgarasındaki kaputun üzerinde devam eden bir bükülme
ile sınırlıydı. LTD serisi artık ayrı bir Ford LTD serisi olarak
çalıştırılıyordu ve Galaxy durdurulduktan sonra bile devam ettirildi,
böylece Galaxie’nin halefi olarak kabul edildi.
1967 Ford Galaxie 500 XL 2 Door Convertible
Tüm Ford modellerinde olduğu gibi,
1967’de yastıklı direksiyon simidi göbeği, şok emici direksiyon kolonu,
yastıklı yüzeyler, gösterge paneline entegre kontroller ve ön tarafta oturan
yolcular için omuz kemerleri dahil olmak üzere çok sayıda güvenlik özelliği
sunuldu.
1967 Ford Galaxie 500 Fastback 2 Door Hardtop
1967 Ford Galaxie 500 4 Door Hardtop
1968’de ön kısım büyük ölçüde
yeniden tasarlandı ve araba ön camdan itibaren neredeyse hiç değişmeden
kaldı. Radyatör ızgarası, çamurluklar ve kaput yeni bir tasarıma kavuştu
ve çift farlar artık yeniden yan yana düzenlendi.
1968 Ford Galaxie 500 2 Door Hardtop Coupe
Ayrı modeller olarak
listelenen Ford XL ve Ford LTD‘nin, Galaxie’den farklılaşmak için farları kapatılarak
kesintisiz bir ızgara görünümü verildi. Motor büyük ölçüde korundu,
yalnızca 289 inç (4,7 litre) deplasmanlı V8 motor değiştirildi ve
yerine 302 inç 4.9 lt Ford Windsor motor yerleştirildi .
1968 Ford Galaxie 500 2 Door Convertible Ford Galaxie
Tarihçesi
1968 Ford Galaxie 500 Fastback 2 Door
Dördüncü Nesil
Ford Galaxie 1969 – 1974
Dördüncü Nesil Ford Galaxie Kasa versiyonları ve Motor
teknik özellikleri 1969 – 1974
1969 model yılı, 121 inç (3,07
m) dingil mesafesine sahip yeni bir platform üzerine inşa edilmiş tamamen
yeni bir aracın piyasaya sürülmesine tanık oldu . Tasarım önceki modele
dayanıyordu; ön kısım, net geometriler nedeniyle açılıydı ve hâlâ ileri
çekilmiş çamurluklara ve yatay olarak düzenlenmiş çift farlara sahipti.
1969 Ford Galaxie 500 XL GT 429 2 Door Convertible
1969 Ford Galaxie XL 500 Sportsroof 2 Door
1970 yılında sadece tasarım revize
edildi; teknoloji hiçbir değişiklik yapılmadan önceki yıldan uyarlandı. Ön
tarafa, kaputun üzerinde devam eden, merkezi olarak konumlandırılmış, öne doğru
çıkıntı yapan eleman eklendi. Bu yıl, XL’in SportsRoof ve Convertible gövde
stillerinde son kez sunulduğu yıldı .
1970 Ford Galaxie 500 Sportsroof 2 Door
Tasarım 1971 model yılı için
yeniden revize edildi. Ön kısım değiştirildi, merkezi eleman önemli ölçüde
büyüdü, radyatör ve farlar geriye taşındı ve bu nedenle kaput, çamurluklar ve
tamponun oluşturduğu çerçevenin altında kaldı. Arka lambalar geçen yıla
göre daha genişti ve sürekli, daha az yapılandırılmış tamponla birlikte yatay
çizgi daha fazla vurgulanıyordu.
1971 Ford Galaxie 500 2 Door Hardtop Coupe
1971 Ford Galaxie 500 Wagon
1972’de dış cephe yeniden
değiştirildi. Ön tampon artık yükseklikte herhangi bir artış olmadan
tekrar kesintisiz hale geldi, bu da merkezi radyatör elemanının artık geçen
yılki kadar baskın görünmediği anlamına geliyor. Yan çizgi değişmedi,
önerilen kuyruk kanatçıkları önceki model yılına göre daha küçük ve daha
ayrılmıştı. Arka tampon daha da yükseldi ve arka lambalar ona entegre
edildi. Gövde stilleri 1971’e kıyasla korundu.
1972 Ford Galaxie 500 2 Door Hardtop Coupe
1973’te tasarım daha da revize
edildi. Radyatördeki Knudsen burnu olarak adlandırılan merkezi
eleman artık yalnızca ileri doğru atlıyordu ve yüksekliği artık
dengelenmiyordu, bu da ön tarafın daha büyük ve köşeli görünmesini sağlıyordu. Arka
ışıklar yine tamponun üzerine yerleştirildi ve yatay hizalama korundu.
1973 Ford Galaxie 500 2 Door Hardtop Coupe Ford
Galaxie Tarihçesi
1973 Ford Galaxie 500 4 Door Hardtop Coupe
1974 model yılı için büyük bir
değişiklik olmadı. Ford’un tam boyutlu bir
modelinin Galaxie ismini taşıdığı geçen yıldı . Galaxie
için donanım seviyesi olarak oluşturulan Ford LTD devam ettirildi ve
Galaxie’nin halefi oldu. Bir başka isim değişikliğinden sonra model serisi
2011 yılına kadar Crown Victoria markası ile devam etti . Kalın
sağlıcakla…
1974 Ford Galaxie 500 2 Door Hardtop Coupe
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder