BMW 700 Tarihçesi, BMW 600 temeline
dayanan, BMW’nin motosiklet motorunu kullanarak ürettiği daha fazla hacim sunan
BMW 700 modelinin üretim serüvenini motor ve teknik özellikleri ile tüm
modellerini ele alacağımız, her zaman ki gibi bol fotoğraflı bir makale olacak.
BMW 600 1957
1959 yılından 1965 yılına kadar
üretilen BMW 700 modeli Sedan, Coupe ve Cabriolet olmak üzere üç ayrı vücut
tipi ile toplamda 188.121 adet satışa imza atmış başarılı bir modeldir.
BMW 700 Coupé’nin Frankfurt’taki IAA’daki Galası. 1959
Giovanni Michelotti tarafından
tasarlanan BMW 700 modeli,kendi kendini destekleyen bir gövdeye sahip. İlk
kez 1959 yılında Coupe modeli ile pazara sunulan araç, 600 modelinin BMW’ye
getirdiği başarısızlıktan sonra BMW yöneticileri için yeni bir umut ışığı oldu.
BMW 700 Coupé 1959-1965
Gövde, sakin çizgiler, geniş camlı
alan ve neredeyse düz bir çatı ile karakterize edilir. Ön çamurluklar en sık
hasar gören parçalar olduğundan kolayca değiştirilebilir. Şasiye dönersek, 5.20×10
lastiklerden 5.20×12 lastiklere geçiş ve fren balatalarının çok önemli ölçüde
genişlemesine dikkat çekmekte fayda var.
BMW 700 Motor ve Teknik özellikleri
Direksiyon mekanizmasındaki
vida-somun sisteminin yerini kremayer ve pinyon aldı. Ön süspansiyon hala iki
itmeli salıncaklı, helezon yay üzerinde çalışan ve direksiyon mafsalının
etrafındaki tekerlekle bükülmüş bir Dubonnet sistemidir. Otomobilin arka kısmında
üçgen dizilişli tek uzunlamasına salıncaklar görülüyor.
BMW 700 Motor ve Teknik özellikleri specs
Motordaki temel değişiklik,
silindir çapının 74 mm’den 78 mm’ye, strokun ise 73 mm’ye çıkarılmasıyla
kapasitenin 696 cm’ye çıkarılmasıdır. Karbüratörün kesiti de artırılarak 5.000
rpm’de 30 HP’lik bir güce olanak sağlandı.
BMW 700 Coupe iç görünüm
BMW 700 Coupe modeli 30.972 adetlik
üretimi ile sedandan sonra en fazla üretilen model oldu.
BMW 700 Coupe iç görünüm döşemeleri
BMW 700 Tarihçesi 1959-1965
BMW 700 Sedan modeli ise 2 kapılı 4
kişilik Sedan tipinde üretilmiş, 154.557 adetlik satış adedi ile serinin en
fazla satılan aracı olmuştur.
BMW 700 LS Luxus Sedan
BMW 700’de ön bagaj,
70 cm uzunluğunda iki standart valiz ve bazı küçük bagajlar için
alan sağlıyordu. Yakıt deposu, bagaj alanının altındaki ön aksın önünde
bulunuyordu; Stepne bagajın ve deponun önünde hafifçe öne doğru eğilmiş halde
duruyordu.
BMW 700 LS Luxus Sedan
Deponun kapasitesi 32 litreydi ve
90 km/saatteki standart tüketim 5,9–6,0 litreydi. BMW
700’ün gelişmiş bir özelliği, ayak bölmesinin ısıtılmasını ve aynı zamanda baş
bölgesine serin temiz havanın akmasını sağlayan çift devreli havalandırma
sistemiydi.
BMW 700 Tarihçesi
Bir BMW otomobili için olağandışı
görünen şey, 700’ün aracın ön kısmındaki karakteristik iki
parçalı BMW böbrek ızgarasının eksik olmasıydı ; Arka motor
olduğundan bu radyatör ızgarasına teknik bir ihtiyaç yoktu. Bu nedenle
olsa gerek ki araç bana göre bir BMW gibi görünmüyordu.
BMW 700 Cabrio 1961-1964
BMW 700 Cabrio modeli Baur firması
tarafından BMW için Stutgart’da üretildi. Sadece 2592 adetlik üretim adedi ile
günümüzde Koleksiyonlerin gözdesi olan model, 45-50.000 Euro civarında alıcı
bulabiliyor.
BMW 700 Cabrio 1961-1964
BMW 700 modeli, VW
Beetle ile doğrudan rekabet halindeydi ve öncelikle görsel olarak
kalabalığın arasından sıyrılmak isteyen sürücülere hitap ediyordu. İki yüz bine
yaklaşan satış adedi BMW açısından savaş sonrasının zor yıllarında önemli bir
başarı oldu. Umarım sizleri fazla sıkmadan bu dönem aracı hakkında sizlere
bilgi verebilmişimdir. Kalın sağlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder