Peugeot 504 Tarihçesi başlıklı makalemizden sonra sıradaki Peugeot yazımız Peugeot 505 Tarihçesi ile ilgili olacak. 1979 yılında başlayan 505 üretimi 1997 yılına kadar devam etmiştir.
Peugeot 505 Tarihçesi
Fransa’da üretilen Peugeot 505
modeli, Arjantin , Şili , Çin Halk
Cumhuriyeti , Endonezya ve Nijerya dahil olmak üzere
çeşitli ülkelerde monte edilmiştir.
Peugeot 505 GTi 1980
Üretiminin ilk yıllarında sadece
sedan versiyonu ile üretilen Peugeot 505 modeline, 1982 başlarında SW Break
modeli dahil edilerek piyasa sürüldü. ( Avrupa versiyonunda isteğe bağlı 8
koltuklu olarak )
Peugeot 505 SW Break 1982 – 1986
Peugeot 505 aynı zamanda son
arkadan çekişli Peugeot ve 1960’ların marka yüzüne sahip sonuncusuydu (ön öne
eğilmiş, farlar “açık gözlü”).
Peugeot 505 İç görünüm ilk versiyon
Peugeot 505, önde, uzunlamasına
monte edilmiş motorlara sahip ve arkadan çekişliydi. Süspansiyon sistemi,
ön tarafta MacPherson payandaları ve helezon yayları ve arkada helezon yaylı
yarı arka kollar, gövdeye monte bir arka diferansiyel ve dört sabit hızlı eklem
içeriyordu.
Peugeot 505 GTD Turbo
Altta motor ve teknik özelliklerini
gördüğünüz Peugeot 505 modelinde şu şanzıman seçenekleri mevcuttu: 4 ileri BA
7/4 manuel, 5 ileri BA 7/5 manuel, 5 ileri BA 10/5 manuel, 3
ileri ZF 3HP22 otomatik ve 4 ZF 4HP22 otomatik.
Peugeot 505 Motor ve Teknik Özellikleri
Peugeot 505 Motor ve Teknik Özellikleri Specs
Pininfarina tasarım stüdyosu
tarafından tasarlanan Peugeot 505, 1985 Ağustosunda Facelift yani yeni bir
makyaj geçirdi. Bu makyajda dikkat çeken unsurlar büyüyen tamponlar, revize
edilmiş arka tasarım, yeni direksiyon ve iç kokpit kısmı oldu.
Peugeot 505 Yeni Makyaj 1986 – 1988
Peugeot 505 Yeni Makyaj İç görünüm 1986
Peugeot 505 Facelift 1986
Peugeot’nun 505’e koyduğu
beklentiler karşılanmadı. Araba, potansiyel alıcılar için fazla
muhafazakardı, bu yüzden 504 modelinin yakaladığı 3.7 milyonun üzerindeki satış
rakamlarına bile yaklaşamadı. Bununla birlikte, 13 yılda 1.351.254 araç (234.386 adedi steyşın vagonu) üretildi.
Peugeot 505 Break GTD Turbo 1986 – 1992
Peugeot markası Ülkemizde sevilen
bir marka olmasına rağmen 505 modelinden maalesef fazla araç bulunmuyor. Bu
günlerde 2. el pazarına baktığımızda sadece 2 adet bakıma muhtaç 505 SW Break
modeli görebiliyoruz. Kalın sağlıcakla…
Peugeot 505 Tarihçesi
Peugeot 504 Tarihçesi başlıklı makalemizden sonra
sıradaki Peugeot yazımız Peugeot 505 Tarihçesi ile ilgili olacak. 1979 yılında
başlayan 505 üretimi 1997 yılına kadar devam etmiştir.
Peugeot 505 Tarihçesi
Fransa’da üretilen Peugeot 505
modeli, Arjantin , Şili , Çin Halk
Cumhuriyeti , Endonezya ve Nijerya dahil olmak üzere
çeşitli ülkelerde monte edilmiştir.
Peugeot 505 GTi 1980
Üretiminin ilk yıllarında sadece
sedan versiyonu ile üretilen Peugeot 505 modeline, 1982 başlarında SW Break
modeli dahil edilerek piyasa sürüldü. ( Avrupa versiyonunda isteğe bağlı 8
koltuklu olarak )
Peugeot 505 SW Break 1982 – 1986
Peugeot 505 aynı zamanda son
arkadan çekişli Peugeot ve 1960’ların marka yüzüne sahip sonuncusuydu (ön öne
eğilmiş, farlar “açık gözlü”).
Peugeot 505 İç görünüm ilk versiyon
Peugeot 505, önde, uzunlamasına
monte edilmiş motorlara sahip ve arkadan çekişliydi. Süspansiyon sistemi,
ön tarafta MacPherson payandaları ve helezon yayları ve arkada helezon yaylı
yarı arka kollar, gövdeye monte bir arka diferansiyel ve dört sabit hızlı eklem
içeriyordu.
Peugeot 505 GTD Turbo
Altta motor ve teknik özelliklerini
gördüğünüz Peugeot 505 modelinde şu şanzıman seçenekleri mevcuttu: 4 ileri BA
7/4 manuel, 5 ileri BA 7/5 manuel, 5 ileri BA 10/5 manuel, 3
ileri ZF 3HP22 otomatik ve 4 ZF 4HP22 otomatik.
Peugeot 505 Motor ve Teknik Özellikleri
Peugeot 505 Motor ve Teknik Özellikleri Specs
Pininfarina tasarım stüdyosu
tarafından tasarlanan Peugeot 505, 1985 Ağustosunda Facelift yani yeni bir
makyaj geçirdi. Bu makyajda dikkat çeken unsurlar büyüyen tamponlar, revize
edilmiş arka tasarım, yeni direksiyon ve iç kokpit kısmı oldu.
Peugeot 505 Yeni Makyaj 1986 – 1988
Peugeot 505 Yeni Makyaj İç görünüm 1986
Peugeot 505 Facelift 1986
Peugeot’nun 505’e koyduğu
beklentiler karşılanmadı. Araba, potansiyel alıcılar için fazla
muhafazakardı, bu yüzden 504 modelinin yakaladığı 3.7 milyonun üzerindeki satış
rakamlarına bile yaklaşamadı. Bununla birlikte, 13 yılda 1.351.254 araç (234.386 adedi steyşın vagonu) üretildi.
Peugeot 505 Break GTD Turbo 1986 – 1992
Peugeot markası Ülkemizde sevilen
bir marka olmasına rağmen 505 modelinden maalesef fazla araç bulunmuyor. Bu
günlerde 2. el pazarına baktığımızda sadece 2 adet bakıma muhtaç 505 SW Break
modeli görebiliyoruz. Kalın sağlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder