Arkadaşlar merhaba içinde bulunduğumuz bu karanlık günlerde ( 6 Şubat Depremi ) aslında bir şey yazmak istemiyorum ama biraz olsun kafamı dağıtmak için yine oturdum bilgisayarın başına. Peugeot 604 Tarihçesi Türkiye’de olmayan bir model hakkında. Şimdi gelin 1975 yılından 1986 yılına kadar üretilen Peugeot 604 modelinin üretim hikayesi, modellleri ve motor teknik özelliklerine göz atalım.
1975 Paris Autoshow Peugeot 604
Peugeot 604 modeli ilk olarak
Mart 1975’te Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Peugeot
, 504’ün teknik temelinde geleneksel çizgilere sahip lüks bir araç
yaratmaya karar verdi. Pininfarina‘nın tasarımı , pürüzsüz,
temiz hatlarıyla bir gezi arabasıydı. 604,
Montbéliard yakınlarındaki Bavan
teknik merkezinde tasarlandı.
Peugeot 604 Tarihcesi 1975-1986
İlk 604 V6 SL, Eylül 1975’te teslim
edildi. Yeni PRV 2664 cc V6 136 Hp motoru
kullandılar. “Avrupa V6″nın başlangıçta sekiz silindirli bir motor olarak
tasarlanmıştı ancak 1973 Petrol krizinden sonra şirket aynı motoru V6 olarak
üretmeye karar verdi.
Peugeot 604 iç görünüm
1977’de Bosch – K-Jetronic (144
hp) ile 604 TI piyasaya sürüldü. Artık standart olarak beş vitesli
bir BA10/5 şanzıman ve otomatik araçlarda ZF’den üç vitesli bir
şanzıman vardı. Üretimin sonuna kadar Peugeot, 604’ün model
yelpazesini 150 hp GTI (2849 cc, eşit ateşleme aralıkları ve düzgün
çalışma ile geliştirilmiş) ve bazı dört silindirli dizel motorlarla genişletti:
Garrett turbo ve 80 hp ile 604 D-Turbo (2304 cc), değiştirilmiş XD2
makinesi, daha sonra GRD ve SRD Turbo donanım seviyelerine ayrıldı.
Peugeot 604 Arka görünüm 1975-1985
Motor, üretiminin son yıllarında
95 hp (2498 cm³) ile performansı geliştirilmiş bir
versiyonla değiştirildi. Dizel motorlar için yine ZF’den
gelen dört vitesli bir otomatik şanzıman mevcuttu.
Peugeot 604 Heuliez 1978–1980
Peugeot, Coachbuilder Heuliez
Limuzin adı altında 5,34 m’lik bir versiyon ve sadece iki tanesi
inşa edilen bir Landaulet Limuzinde sundu.
Peugeot 604 Heuliez Limuzin 1978–1980
Doğu Almanya Devlet Konseyi Başkanı
Erich Honecker, 604’ü devlet limuzini olarak kullandı. Bir
604 Landaulet , Fransa Cumhurbaşkanı Valéry Giscard
d’Estaing için temsili bir limuzin , ikincisi ise Nijer Cumhuriyeti
Cumhurbaşkanı için görev yaptı.
Peugeot 604 Heuliez Limuzin 1978–1980
Kasım 1977’de Birleşik Krallık’ın
saygın Car dergisi Peugeot, BMW 728 ve
Mercedes 280E’nin Dev Testinde 604’ü birinci sıraya yerleştirdi. Autocar’ın 1977’de 604 SL ile yaptığı uzun vadeli test,
aracın çok rafine olduğu, esas olarak ön koltukların tasarımı ve küçük mekanik
kusurlar nedeniyle hayal kırıklığına uğradığı sonucuna vardı.
Peugeot 604 Tarihçesi
Peugeot’nun yeni büyük modeli 604 , Peugeot, Renault ve Volvo’nun ortaklaşa
kurduğu Fransız fabrikasında üretilen 2.6 litrelik “Douvrin” V6 motorunu
kullanıyordu. Türkiye’de Peugeot fanatik bir kullanıcı kitlesine sahip bir
markadır. Gençliğinde bu tarz araçları kullanan Peugeot hayranları halen
markaya bağlı kalıyor. Türkiye’de olmayan bu model umarım Peugeot severlerin
hoşuna gider. Kalın sağlıcakla…
Peugeot 604 USA Specs 1978
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder