A
Anadol STC-16
Tarihçesi ile
Anadol tarihçelerine göz atmaya hep birlikte devam ediyoruz. 1973 yılında üretimine başlanan Anadol STC-16’nın
tasarımı Eralp Noyan tarafından yapılmıştır. Bu tasarımın temelinde yatan ve
esinlenilen otomobil genel kanıya göre Nissan-Datsun 240Z modelidir.
Anadol STC-16 Tarihçesi
Nissan-Datsun 240Z
Diğer Anadol modelleri gibi çelik şasi üzerine, monoblok fiberglas
gövde ile üç kapılı spor otomobil tarzında üretilen Anadol STC-16, üç yıllık üretim sürecinde 1973 yılından 1975 yılına kadar sadece 175 adet üretilmiştir.
Anadol STC-16 Tarihçesi
Anadol STC-16 Tarihçesi
Anadol STC-16, Türkiye’nin ilk spor
otomobili olarak maalesef kendisinden beklenen başarıyı gösterememiştir. Bu
başarısızlığı aracın iki kişilik olmasına bağlayanlar olmasına rağmen ben
şahsen şu fikirdeyim, o yıllarda Türkiye’de Amerikan otomobillerinin yanı sıra,
Ford Capri, Ford Taunus Coupe, VW Beetle ve Bmw 2002 gibi Anadol STC-16
modelinden çok daha üstün alternatifler bulunuyordu. ( Tabi bu benim düşüncem )
Anadol STC-16 İç Görünüm
Anadol STC-16 Motor ve Teknik
Özellikleri
Anadol STC-16 Motor ve Teknik
Özellikleri
Motor Özellikleri |
|
Motor Üreticisi |
Ford Kent Crossflow |
Motor Yeri |
Ön |
Motor Yerleşimi |
Uzunlamasına |
Motor Yapısı |
cast iron block & head |
Soğutma Türü |
Su |
Motor Tipi |
OHV |
Silindir Sayısı ve Yerleşimi |
Sıralı 4 |
Silindir Başına Subap Sayısı |
2 (Toplam
8 Adet) |
Motor Hacmi |
1599
cc (97,58 cu in) |
Çap |
81
mm (3,19 in) |
Strok |
77,6
mm (3,06 in) |
Çap / Strok Oranı |
1,04 |
Silindir Başına Düşen Hacim |
399,75
cc/silindir (24,39 cu in/silindir) |
Krank Ana Yatak Sayısı |
5 |
Sıkıştırma Oranı |
9 : 1 |
Yakıt Besleme Tipi |
1 Ford GPD carb |
Hava Besleme Türü |
Normal |
Kompresör Tipi |
– |
İntercooler Türü |
Yok |
Katalitik Konvertör |
Yok |
Maksimum Motor Gücü |
67
HP (50 kW) |
Maksimum Güç Devri |
5200 d/d |
Maksimum Tork |
116
N.m (85,6 lb.ft , 11,8 kg.m) |
Maksimum Tork Devri |
2600 d/d |
Maksimum Güç Devrinde Tork |
91,7
N.m (5200 d/d) |
Güç / Ağırlık Oranı |
72,8
HP/ton (54,3 W/kg) |
Güç / Motor Hacmi Oranı |
41,9
HP/litre (31,2 kW/litre) |
Anadol STC-16‘nin 1.6 Litrelik motoru aracı sıfırdan yüze 15 saniyede çıkarırken maksimum hızı 162 Km./h. olarak belirtilmiştir. Döneminde sınırlı bir
başarıya ulaşabilmiş Otosan tarafından üretilen Anadol
STC-16, Türkiye’nin
ilk yerli montaj spor otomobilidir.
Anadol STC-16
Sınırlı sayıda üretilen Anadol STC-16 modeli, klasik otomobil meraklıları tarafından
oldukça ilgi gören bir araç, ikinci el piyasasına baktığımızda, Anadol STC-16 modellerine istenen rakamların
110.000 TL. ile 135.000 TL. civarında olduğunu görüyoruz. Diğer Anadol
modellerinden oldukça yüksek olan bu rakamların, aracın az bulunur olmasından
kaynaklandığını düşünüyorum.
Anadol STC-16 Tarihçesi
Lütfen yorumlar kısmından
deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bizimle paylaşınız, alttaki linki tıklayarak bir kaç dakikanızı
ayırabilirseniz çok sevinirim.
İlk Türk Spor Otomobili Anadol
STC-16 Tarihçesi
Anadol STC-16
Tarihçesi ile
Anadol tarihçelerine göz atmaya hep birlikte devam ediyoruz. 1973 yılında üretimine başlanan Anadol STC-16’nın
tasarımı Eralp Noyan tarafından yapılmıştır. Bu tasarımın temelinde yatan ve
esinlenilen otomobil genel kanıya göre Nissan-Datsun 240Z modelidir.
Anadol STC-16 Tarihçesi
Nissan-Datsun 240Z
Diğer Anadol modelleri gibi çelik şasi üzerine, monoblok fiberglas
gövde ile üç kapılı spor otomobil tarzında üretilen Anadol STC-16, üç yıllık üretim sürecinde 1973 yılından 1975 yılına kadar sadece 175 adet üretilmiştir.
Anadol STC-16 Tarihçesi
Anadol STC-16 Tarihçesi
Anadol STC-16, Türkiye’nin ilk spor
otomobili olarak maalesef kendisinden beklenen başarıyı gösterememiştir. Bu
başarısızlığı aracın iki kişilik olmasına bağlayanlar olmasına rağmen ben
şahsen şu fikirdeyim, o yıllarda Türkiye’de Amerikan otomobillerinin yanı sıra,
Ford Capri, Ford Taunus Coupe, VW Beetle ve Bmw 2002 gibi Anadol STC-16
modelinden çok daha üstün alternatifler bulunuyordu. ( Tabi bu benim düşüncem )
Anadol STC-16 İç Görünüm
Anadol STC-16 Motor ve Teknik
Özellikleri
Anadol STC-16 Motor ve Teknik
Özellikleri
Motor Özellikleri |
|
Motor Üreticisi |
Ford Kent Crossflow |
Motor Yeri |
Ön |
Motor Yerleşimi |
Uzunlamasına |
Motor Yapısı |
cast iron block & head |
Soğutma Türü |
Su |
Motor Tipi |
OHV |
Silindir Sayısı ve Yerleşimi |
Sıralı 4 |
Silindir Başına Subap Sayısı |
2 (Toplam
8 Adet) |
Motor Hacmi |
1599
cc (97,58 cu in) |
Çap |
81
mm (3,19 in) |
Strok |
77,6
mm (3,06 in) |
Çap / Strok Oranı |
1,04 |
Silindir Başına Düşen Hacim |
399,75
cc/silindir (24,39 cu in/silindir) |
Krank Ana Yatak Sayısı |
5 |
Sıkıştırma Oranı |
9 : 1 |
Yakıt Besleme Tipi |
1 Ford GPD carb |
Hava Besleme Türü |
Normal |
Kompresör Tipi |
– |
İntercooler Türü |
Yok |
Katalitik Konvertör |
Yok |
Maksimum Motor Gücü |
67
HP (50 kW) |
Maksimum Güç Devri |
5200 d/d |
Maksimum Tork |
116
N.m (85,6 lb.ft , 11,8 kg.m) |
Maksimum Tork Devri |
2600 d/d |
Maksimum Güç Devrinde Tork |
91,7
N.m (5200 d/d) |
Güç / Ağırlık Oranı |
72,8
HP/ton (54,3 W/kg) |
Güç / Motor Hacmi Oranı |
41,9
HP/litre (31,2 kW/litre) |
Anadol STC-16‘nin 1.6 Litrelik motoru aracı sıfırdan yüze 15 saniyede çıkarırken maksimum hızı 162 Km./h. olarak belirtilmiştir. Döneminde sınırlı bir
başarıya ulaşabilmiş Otosan tarafından üretilen Anadol
STC-16, Türkiye’nin
ilk yerli montaj spor otomobilidir.
Anadol STC-16
Sınırlı sayıda üretilen Anadol STC-16 modeli, klasik otomobil meraklıları tarafından
oldukça ilgi gören bir araç, ikinci el piyasasına baktığımızda, Anadol STC-16 modellerine istenen rakamların
110.000 TL. ile 135.000 TL. civarında olduğunu görüyoruz. Diğer Anadol
modellerinden oldukça yüksek olan bu rakamların, aracın az bulunur olmasından
kaynaklandığını düşünüyorum.
Anadol STC-16 Tarihçesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder