20 Nisan 2025 Pazar

İlk Türk Spor Otomobili Anadol STC-16 Tarihçesi

 

A

Anadol STC-16 Tarihçesi ile Anadol tarihçelerine göz atmaya hep birlikte devam ediyoruz. 1973 yılında üretimine başlanan Anadol STC-16’nın tasarımı Eralp Noyan tarafından yapılmıştır. Bu tasarımın temelinde yatan ve esinlenilen otomobil genel kanıya göre Nissan-Datsun 240Z modelidir.

Anadol STC-16 TarihçesiNissan-Datsun 240Z

Diğer Anadol modelleri gibi çelik şasi üzerine, monoblok fiberglas gövde ile üç kapılı spor otomobil tarzında üretilen Anadol STC-16, üç yıllık üretim sürecinde 1973 yılından 1975 yılına kadar sadece 175 adet üretilmiştir.

Anadol STC-16 TarihçesiAnadol STC-16 Tarihçesi

Anadol STC-16, Türkiye’nin ilk spor otomobili olarak maalesef kendisinden beklenen başarıyı gösterememiştir. Bu başarısızlığı aracın iki kişilik olmasına bağlayanlar olmasına rağmen ben şahsen şu fikirdeyim, o yıllarda Türkiye’de Amerikan otomobillerinin yanı sıra, Ford Capri, Ford Taunus Coupe, VW Beetle ve Bmw 2002 gibi Anadol STC-16 modelinden çok daha üstün alternatifler bulunuyordu. ( Tabi bu benim düşüncem )

Anadol STC-16 İç GörünümAnadol STC-16 Motor ve Teknik Özellikleri

Anadol STC-16 Motor ve Teknik Özellikleri

Motor Özellikleri

Motor Üreticisi

Ford Kent Crossflow 

Motor Yeri

Ön

Motor Yerleşimi

Uzunlamasına

Motor Yapısı

cast iron block & head

Soğutma Türü

Su

Motor Tipi

OHV

Silindir Sayısı ve Yerleşimi

Sıralı 4

Silindir Başına Subap Sayısı

2    (Toplam 8 Adet)

Motor Hacmi

1599 cc     (97,58 cu in)

Çap

81 mm     (3,19 in)

Strok

77,6 mm     (3,06 in)

Çap / Strok Oranı

1,04

Silindir Başına Düşen Hacim

399,75 cc/silindir   (24,39 cu in/silindir)

Krank Ana Yatak Sayısı

5

Sıkıştırma Oranı

9 : 1

Yakıt Besleme Tipi

1 Ford GPD carb

Hava Besleme Türü

Normal

Kompresör Tipi

İntercooler Türü

Yok

Katalitik Konvertör

Yok

Maksimum Motor Gücü

67 HP     (50 kW)

Maksimum Güç Devri

5200 d/d

Maksimum Tork

116 N.m     (85,6 lb.ft ,  11,8 kg.m)

Maksimum Tork Devri

2600 d/d

Maksimum Güç Devrinde Tork

91,7 N.m    (5200 d/d)

Güç / Ağırlık Oranı

72,8 HP/ton    (54,3 W/kg)

Güç / Motor Hacmi Oranı

41,9 HP/litre    (31,2 kW/litre)

Anadol STC-16‘nin 1.6 Litrelik motoru aracı sıfırdan yüze 15 saniyede çıkarırken maksimum hızı 162 Km./h. olarak belirtilmiştir. Döneminde sınırlı bir başarıya ulaşabilmiş Otosan tarafından üretilen Anadol STC-16, Türkiye’nin ilk yerli montaj spor otomobilidir.

Anadol STC-16

Sınırlı sayıda üretilen Anadol STC-16 modeli, klasik otomobil meraklıları tarafından oldukça ilgi gören bir araç, ikinci el piyasasına baktığımızda, Anadol STC-16 modellerine istenen rakamların 110.000 TL. ile 135.000 TL. civarında olduğunu görüyoruz. Diğer Anadol modellerinden oldukça yüksek olan bu rakamların, aracın az bulunur olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.

Anadol STC-16 Tarihçesi

Lütfen yorumlar kısmından deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bizimle paylaşınız, alttaki linki tıklayarak bir kaç dakikanızı ayırabilirseniz çok sevinirim.



Anadol Klasikleri

İlk Türk Spor Otomobili Anadol STC-16 Tarihçesi

15 Nisan 2019Serdar BELLEK

Anadol STC-16 Tarihçesi ile Anadol tarihçelerine göz atmaya hep birlikte devam ediyoruz. 1973 yılında üretimine başlanan Anadol STC-16’nın tasarımı Eralp Noyan tarafından yapılmıştır. Bu tasarımın temelinde yatan ve esinlenilen otomobil genel kanıya göre Nissan-Datsun 240Z modelidir.

Anadol STC-16 TarihçesiNissan-Datsun 240Z

Diğer Anadol modelleri gibi çelik şasi üzerine, monoblok fiberglas gövde ile üç kapılı spor otomobil tarzında üretilen Anadol STC-16, üç yıllık üretim sürecinde 1973 yılından 1975 yılına kadar sadece 175 adet üretilmiştir.

Anadol STC-16 TarihçesiAnadol STC-16 Tarihçesi

Anadol STC-16, Türkiye’nin ilk spor otomobili olarak maalesef kendisinden beklenen başarıyı gösterememiştir. Bu başarısızlığı aracın iki kişilik olmasına bağlayanlar olmasına rağmen ben şahsen şu fikirdeyim, o yıllarda Türkiye’de Amerikan otomobillerinin yanı sıra, Ford Capri, Ford Taunus Coupe, VW Beetle ve Bmw 2002 gibi Anadol STC-16 modelinden çok daha üstün alternatifler bulunuyordu. ( Tabi bu benim düşüncem )

Anadol STC-16 İç GörünümAnadol STC-16 Motor ve Teknik Özellikleri

Anadol STC-16 Motor ve Teknik Özellikleri

Motor Özellikleri

Motor Üreticisi

Ford Kent Crossflow 

Motor Yeri

Ön

Motor Yerleşimi

Uzunlamasına

Motor Yapısı

cast iron block & head

Soğutma Türü

Su

Motor Tipi

OHV

Silindir Sayısı ve Yerleşimi

Sıralı 4

Silindir Başına Subap Sayısı

2    (Toplam 8 Adet)

Motor Hacmi

1599 cc     (97,58 cu in)

Çap

81 mm     (3,19 in)

Strok

77,6 mm     (3,06 in)

Çap / Strok Oranı

1,04

Silindir Başına Düşen Hacim

399,75 cc/silindir   (24,39 cu in/silindir)

Krank Ana Yatak Sayısı

5

Sıkıştırma Oranı

9 : 1

Yakıt Besleme Tipi

1 Ford GPD carb

Hava Besleme Türü

Normal

Kompresör Tipi

İntercooler Türü

Yok

Katalitik Konvertör

Yok

Maksimum Motor Gücü

67 HP     (50 kW)

Maksimum Güç Devri

5200 d/d

Maksimum Tork

116 N.m     (85,6 lb.ft ,  11,8 kg.m)

Maksimum Tork Devri

2600 d/d

Maksimum Güç Devrinde Tork

91,7 N.m    (5200 d/d)

Güç / Ağırlık Oranı

72,8 HP/ton    (54,3 W/kg)

Güç / Motor Hacmi Oranı

41,9 HP/litre    (31,2 kW/litre)

Anadol STC-16‘nin 1.6 Litrelik motoru aracı sıfırdan yüze 15 saniyede çıkarırken maksimum hızı 162 Km./h. olarak belirtilmiştir. Döneminde sınırlı bir başarıya ulaşabilmiş Otosan tarafından üretilen Anadol STC-16, Türkiye’nin ilk yerli montaj spor otomobilidir.

Anadol STC-16

Sınırlı sayıda üretilen Anadol STC-16 modeli, klasik otomobil meraklıları tarafından oldukça ilgi gören bir araç, ikinci el piyasasına baktığımızda, Anadol STC-16 modellerine istenen rakamların 110.000 TL. ile 135.000 TL. civarında olduğunu görüyoruz. Diğer Anadol modellerinden oldukça yüksek olan bu rakamların, aracın az bulunur olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.

Anadol STC-16 Tarihçesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder