Bugüne kadar Mercedes-Benz serilerinin bir çoğunun tarihçelerini sizler için elimden geldiğince hazırlamaya çalıştım. Bunların içinde biri var ki genel tarihçe bakımından baktığımda aklıma geldikçe hep erteleyip, hep bir bahane bulup kaytardığım bir yazıydı. Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi genel anlatımda beni en çok zorlayan konu olmuştu. İşin zorluğu bu devesa ve karmaşık konuyu anlaşılır bir biçimde sizlere nasıl anlatacağımı bilemememden kaynaklıydı. Mercedes-Benz E Serisi Tarihçesini yazarken bunu başarmıştım.
Mercedes Fabrikası 1905
Elimden geldiğince bol fotoğraf ve
az yazı ile bir asırdan fazla süren bu serüveni sizleri fazla sıkmadan
anlatmaya çalışacağım. Mercedes-Benz
S Serisi Tarihçesi 1903 yılında Mercedes Simplex 60 Hp ile başladı.
Mercedes
Simplex 60 Hp 1903-1905
Mercedes Simplex 60 Hp 1903 – 1905
Mercedes Simplex 60 Hp,
Mercedes-Benz’in eşsiz lüks sedan otomobillerinin ilk örneklerindendir. Burada
dikkat çekmek isteğim konu, Mercedes’in daha ilk yıllarından itibaren en iyiyi
yapma çabasıdır. Otomobili icad ediyorsunuz, öyle bir dönemde eldeki ile
yetinmeyip, otomobilde izinden gidilecek en önemli konuyu alt orta ve üst
segment şeklinde sürekli olarak daha rahatı daha lüksü sunmanın derdine
düşüyorsunuz.( Alttaki fotoğraf kızı Mercedes‘in adını Stuttgart merkezli
otomotiv firmasına veren Emil Jellinek’in koleksiyonundan alınmıştır. )
Emil Jelinek ve Kızı Mercedes – Mercedes Simplex 60 Hp
1904
Bunu şöyle açayım, ilk
üretilen Mercedes
Simplex 18 / 22 Hp. modelleri daha düşük beygir gücünde ve daha kısa dingil mesafesi
olanaraçlardı. Bu araçlar 11.000 Goldmark’ a satılırken ( Günümüzde yaklaşık
56.000 Euro ), üst ve lüks segment olarak konumlandırdığı 60 beygir gücündeki daha uzun dingil mesafeli Simplex 60 modelini 25.000 Goldmark’a satılıyordu. (
Günümüzde yaklaşık 129.000 Euro ) Yani daha o yıllarda S Serisi resmen adını
vermese de kendi sınıfını yaratmıştı. O yıllarda bu araca Reiselimousine yani ‘seyehat sedanı’ adı verilmişti.
1904 Mercedes Simplex 60 Hp
Mercedes
Simplex 60‘ın yüksek
performanslı, üstten giriş valflerine sahip 9.236 cc. hacmindeki dört silindirli 60 Hp.‘lik motoru 80 Km/h. hıza ulaşabiliyordu. Yüksek
verimli petek radyatörü, uzun dingil mesefase ve düşük ağırlık merkezi ile o
günün en rahat aracıydı.
1904 Mercedes Simplex 60 Hp
1901 yılında Mercedes otomobilleri
Fransa Nice’de yapılan yarışlarda üstün başarı gösterince, 1904 yılına kadar
üretilen otomobillerin neredeyse tamamı satılmıştı. Fransa Otomobil Kulübü
Genel Sekteri olan Paul Meya, yarışların ardından o unutulmaz cümleyi
söyledi: “Mercedes
Çağına Girdik.”
Mercedes-Benz
Nürburg W 08 1928-1939
Mercedes-Benz Nürburg W 08 1928 – 1933
Mercedes-Benz
S Serisi Tarihçesini hazırlarken
Mercedes-Benz’in açıkladığı kronoloji ile anlatmaya çalışıyorum, o yüzden
aradaki ayrıntılı her modele değinmeyeceğim, şu andaki gidişatla bile bu yazı
beklediğimden daha uzun olacak.
Mercedes-Benz Nürburg W 08 1928 – 1933
Mercedes-Benz
Nürburg W 08, Sekiz silindirli motoru olan ilk seri üretim
aracıydı. Sıralı
sekiz silindirli 4.622
cc. hacmindeki 80 Hp. gücünde ve 100 Km./h. hıza ulaşabiliyordu. Lüks
ve geniş bir gövdeye sahip olan, Nürnburg W08 modeli Oberklasse* sınıfı olarak adlandırılıyordu. ( Üst Sınıf* )
Mercedes-Benz Nürburg 500 Pullman Limousine (W08)
1931- 1934
1928 –
1939 yıllarında
üretilen Mercedes-Benz
W08, Tip Nürnburg
460 / 460 K, Tip Nürnburg 500K ve Tip 500N model adları ile 80 Hp, 100 Hp, 110
Hp gücünde motor versiyonları ile üretilip ortalama 15.000 RM. ile 20.000 RM.
( Reichsmark İmparatorluk markı )
arasında satışa sunuldu.
Mercedes-Benz Nürburg 500 Tourer (W08) 1934
Mercedes-Benz
770 “Grand Mercedes” W 07 1930-1938
Mercedes-Benz 770 “Grand Mercedes” W 07 1930 – 1938
Mercedes-Benz’in ilk seri üretim Sekiz silindirli Süpercharged motorlu
aracı olan Mercedes-Benz 770K modeli, Mercedes-Benz
tarafından otomotiv
mühendisliğindeki en üst nokta olarak tanıtıldı.
Mercedes-Benz 770K Supercharged “Grand Mercedes” W 07 1930 – 1938
Sekiz silindirli 7.603 cc. hacmindeki motor normalde 150 Hp. güç üretirken, supercharged motoru ile bu
güç 200 Hp.ye çıkıyordu. Bu araçta yenilik
olarak silindir başına iki buji kullanıldı. Aracın o günkü fiyatı 38.000 RM. civarındaydı.
Mercedes-Benz
320 (W 142) 1937-1942
Mercedes-Benz 320 Pullman Limousine W142 1937–1942
1937 yılında piyasaya
sürülen Mercedes-Benz
320 Pullman Limousine W142 modelinde daha güvenli ve konforlu bir sürüç için
bağımsız süspansüyon sistemi kullanıldı ayrıca bu modelde aracın arka kısmına
ayrı bir bagaj bölümü de eklendi.
Mercedes-Benz 320 Pullman Limousine W142 1937–1942
Mercedes-Benz
320 W142 modelinde
sıralı altı silindirli 3.208
cc. hacminde 78 Hp. güç üreten M142 motorunu kullanmaya başladı.
Mercedes-Benz
300 W186 & W189 1951-1962
Mercedes-Benz 300 W186 1951
Federal Almanya Cumhuriyeti’nin ilk
şansölyesi olan Konrad
Adenauer, 1951′deki bu yeni amiral gemisi Mercedes-Benz modelinin ilk kullanıcıları arasındaydı.
İlerleyen yıllarda Mercedes-Benz
300 Adenauer adı ile
anılacak olan bu araç, adeta savaş sonrasında Mercedes-Benz‘in görkemli dönüşünün simgesi gibiydi.
Mercedes-Benz 300 W186 1951
Mercedes-Benz
300 W186 modeli
bir çok yeniliği içinde barından özellikler ile üretildi.
- Üstten eksantrik miline sahip (OHC) gelişmiş
sırala altı silindirli M186 motor 2.996 cc. 115 Hp.
- Mekanik olarak kontrol edilen emme manifoldu
benzin enjeksiyonu (1957’den itibaren)
- Kapıların açılmasını önlemek için emniyet
konik pimli kilitler
- Ağır yükler altında araç seviyesini
ayarlamak için elektrikle çalışan burulma çubuğu süspansiyonu
- Standart olarak üfleyici ile ısıtma
- İsteğe bağlı ekstra olarak klima (1958’den
itibaren)
- İsteğe bağlı ekstra olarak güç destekli
direksiyon (1958’den itibaren)
Mercedes-Benz 300 W186 1951
Mercedes-Benz
300 W189 modeli
ise aynı aracın Dört Kapılı
Direksiz ve Dört Kapılı Cabriolet modeliydi. Aynı aracın Coupe ve Tek Kapı Cabriolet versiyonları ise W188 kasa kodu ile üretilmiştir.
Mercedes-Benz 300 W189 1957 – 1962
Mercedes-Benz 300 Cabriolet W189
1958 – 1962
Mercedes-Benz
220 W187 1951-1955
Mercedes-Benz 220 W187 1951 – 1954
Mercedes-Benz
S Serisi Tarihcesi genelde
bu kasadan itibaren başlıyor. Ben sizlere Mercedes-Benz‘in sayfasından yola çıkarak en baştan itibaren özet
bir bilgi vermeye çalıştım. Özet diyorum çünkü birebir tüm tarihçeyi sırasıyla
yazmaya kalksanız bu yazının dört misli uzunluğunda bir makale hazırlamanız
gerekir.
Mercedes-Benz 220 W187 1951 – 1955
1951 yılında Mercedes-Benz 300 W186 modeli ile birlikte yine lüks
segmentte Mercedes-Benz
220 W187 modelini de
piyasaya sürdü. Sedan, Coupe, Cabriolet A ve B’den oluşan dört kasa kasa
versiyonu ile satışa sunuldu.
Mercedes-Benz 220 W187 1951 – 1955
- Üstten eksantrik miline sahip (OHC) yeni
tasarlanmış sıralı altı silindirli M180 motor 2.195 cc. 80 Hp.
- Emniyet pimi kapı açıklığına karşı
kilitlenir
- Fanlı ısıtıcı mevcut
- Çift yönlü kampana ön fren
Mercedes-Benz 220 W187 1951 – 1955
Mercedes-Benz
220 W187 Sedan
modelinden beş yıl içinde toplam 16.066 adet araç üretti.
Mercedes-Benz
220 W180 & W105 – W128 1954-1959
Mercedes-Benz 220 W180 1954 – 1959
1954 yılında üretimine
başlanan Mercedes-Benz
220 W180 modeli
aynı zamanda ”Grosser
Ponton” adı ‘Büyük duba’ ile adlandırılır. Mercedes-Benz 220 ve 220S modelleri W180 kasa kodu ile, 220SE modeli ise W128 kasa kodu ile adlandırlırken, Mercedes-Benz 219 satış ismi ile anılan W105 kasa ise daha ucuz fiyatından dolayı ”Sparmodell” yani ‘Tasarruf modeli’ olarak anılıyordu.
Mercedes-Benz 220SE W128 1958-1960
Mercedes-Benz 219 W105 1956–1959
Mercedes-Benz
219 W105 kasa 27.845 adet üretilmiştir. Bu aracı
diğerlerinden ayırmanızın en kolay yolu kapı altındaki nikelaj çıtanın tek
oluşudur.
Mercedes-Benz 220 W180 1954 – 1959
Mercedes-Benz
220S W180 modeli
ile ”Ponton
body” duba
şeklindeki geniş ve ferah gövde yapısı ile daha geniş bir iç kullanım alanı
sundu. 1956 yılında aracın altı silindirli motorunu vurgulamak için 220’nin yanına ‘S’ ibaresini ekleyerek büyük motora vurgu yaptı ki ,
sonrasında bu konu S serisinde gelenek haline gelmiştir.
Mercedes-Benz 220S W180 1954 – 1959
İlk üretilen modellere W180 I, kasa kodu verilirken S ibaresi eklendikten
sonra 1956 yılından itibaren W180 II kasa kodu ile anılmaya başlanan Mercedes-Benz
220 modeli yine bir çok yeniliğide beraberinde getirdi.
Mercedes-Benz 220S W180 Hydrak sistem 1957
Ağustos 1957’den itibaren 450 DM
ekstra ücret karşılığında alınabilen hidrolik kavrama “Hydrak” . Sistem, Fichtel & Sachs ve
Daimler-Benz tarafından ortaklaşa geliştirilmiştir ve vites
değiştirme işlemleri için mekanik bir kuru kavrama ile birlikte hidrolik bir
başlangıç kavrama içermektedir. Negatif basınç kuru kavrama tarafından
çalıştırılan motor, vites koluna dokunarak elektriksel olarak çalıştırılır.
1958 yılında bu sistem Hidrolik otomatik vites sistemi ile değiştirildi.
Mercedes-Benz 220S W180
- İntegral gövde yapısı
- Gelişmiş kendinden destekli şasi gövdesi
yapısı sayesinde artırılmış genişlik
- Ön süspansiyon alt çerçevesi
- Düşük dönme merkezli tek mafsallı döner aks
- “Turbo soğutucusu” olan fren kampanaları
- Standart olarak üfleyici ile ısıtma, sürücü
ve ön yolcu için ayrı ayrı ayarlanabilir
- Opsiyonel olarak “Hydrak” otomatik hidrolik
kavrama (1957’den itibaren)
- Mekanik olarak kontrol edilen emme manifoldu
benzin enjeksiyonu (1958’den 220 SE)
Mercedes-Benz 220S W180 1954 – 1959
Mercedes-Benz
220 tüm serileri
ile toplamda 99.000 adet civarında üretildikden
sonra 1959 yılında yerini halefi olan Mercedes-Benz W111 serisine bırakmıştır.
Mercedes-Benz
W111 & W112 Fintails 1959-1968
Mercedes-Benz 220SE W111 Fintail & Heckflosse
Mercedes-Benz
W111 serisi
Béla Barényi’nin dizaynı olan yeni kuyruk tasarımdan dolayı ”Fintail” ya da ”Heckflosse” isimleri ile anıldı. Aracı geri yanaştırırken
sunduğu görüş kolaylığından dolayı ”Sight lines” yani ‘Görüş hattı’ olarak tanımlandı.
Mercedes-Benz 220S W111 Fintail & Heckflosse
Mercedes-Benz
W111 serisi 220 / 220S / 220SE / 230S versiyonları ile
üretilirken, Mercedes-Benz
W112 serisi
ise 300SE ve 300SEL model kodları ile üretildi.
Mercedes-Benz 220 W111 Fintail & Heckflosse
Mercedes-Benz
W111 kasasında 220, 220S ve 230S serilerinde altı silindirli karbüratörlü M180 motorlu 2.2 L.-2.3 L. 95 Hp./ 110 Hp./ 120 Hp./ gücünde. 220SE modelinde altı silindirli enjektörlü M127 motoru 120 Hp. Mercedes-Benz W112 kasada 300SE ve 300SEL modellerinde enjektörlü M189 motoru 160 Hp./ 170 Hp. gücündeki motorlar kullanıldı.
Mercedes-Benz 300SE W112 Fintail & Heckflosse
1961-1965
- Eğik zonlu güvenlik ön yolcu bölmesi (ön ve
arka)
- Kazalarda yaralanma tehlikesini azaltmak
için tasarlanmış yastıklı direksiyon simidi ve iç donanımlar
- İki emniyet mandallı kama pimli kapı kilitleri
- Disk frenler (300 SE, 1961’den itibaren)
- Çift devreli fren sistemi (1963’den
itibaren)
- Dört vitesli otomatik şanzıman (1961’den
itibaren)
- Havalı süspansiyon (1961’den 300 SE)
- Uzun dingil mesafesi tipi mevcuttur (300 SE,
1963’den itibaren)
- İsteğe bağlı ekstra olarak merkezi kilitleme
(300 SE uzunluğunda)
Mercedes-Benz 300SEL W112 Fintail & Heckflosse
1961-1965
Mercedes-Benz
W111 ve W112 serileri 1959 yılından 1968 yılına kadar toplam 344.751 adet sedan otomobil üretmiştir.
Mercedes-Benz
600 W100 1963-1981
Mercedes-Benz 600 Sedan W100 1964-1981
1963 IAA Uluslarası Motor Show
Fuarında tanıtılan Mercedes-Benz
600 W100 modeli,
Mercedes-Benz’in yeni Amiral gemisi oldu. 1964 yılından 1981 yılına kadar
üretimde kalan Mercedes-Benz
600 W100 Devlet Başkanlarının,
Kral ve Kraliçelerin, sayısız ünlülerin günümüzde dahi kullandığı vazgeçilmez
bir prestij aracı olmuştur.
Mercedes-Benz 600 Pullman Altı Kapı W100 1964-1981
”Grosse
Mercedes” lakabı
ile anılan Mercedes-Benz
600 W100 serisi
temelde Dört Kapılı
Sedan, Dört ve Altı Kapılı Pullman (Limuzin) versiyonları ile üretildi.
Bunların dışında Papa Paul VI için özel olarak üretilen Landaulet modeli de mevcuttur. (Sadece 59 adet)
Mercedes-Benz 600 Sedan & Pullman Versiyonları
W100 1964-1981
İkibuçuk tonluk Amiral gemisi Mercedes-Benz 600 W100 Serisi’ni yüzdüren motora
gelince kaputunun altında bulunan 6.332 cc. hacmindeki V8 silindirli M100 motoru 250 Hp. ve 500 Nm. tork üretiyor ve bu devasa aracı 205 Km./h. hıza çıkarabiliyor.
Mercedes-Benz 600 Pullman Altı Kapı W100 1964-1981
- Güçlü, büyük hacimli V8 motor
- Dört vitesli otomatik şanzıman
- Disk frenli çift devreli fren sistemi
- Hava süspansiyonu
- Güç destekli direksiyon
- Koltuk ayarı, kapıların, pencerelerin ve
bagaj bölmesinin açılması ve kapatılması için kullanışlı hidrolik sistem
- Elektronik kontrollü ısıtma ve havalandırma
sistemi
Mercedes-Benz 600 Landaulet Popemobile W100 1965
1963 sonundan 1981 yılına kadar 2190 Sedan, 304 Pullman, 124 Altı
Kapılı Pullman ve 59 Landaulet’ten oluşan toplam 2.677 adet Mercedes-Benz 600 üretildi.
Mercedes-Benz
W108 & W109 1965-1972
Mercedes-Benz 300 SEL 3.5 W109 1969–1972
1965 yılında arka ”Fintail” kuyruk
şekli değişen ve pencere tasarımı orantılı bir şekilde değişen Mercedes-Benz W108, sizi bir yerden yere sadece
şık, zarif ve lüks bir araçla değil aynı zamanda spor otomobil kadar hızlı
ulaştırmayı vadediyordu.
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109 1967–1972
Paul
Bracq ve Friedrich Geiger tarafından dizayn edilen Mercedes-Benz W108 ve W109 modelleri lüks ile spor otomobilin
ustaca harmanlanmış hali gibiydi. Ürün gamının en üst sınıfı olduğunu unutmayan
W108 ve W109 yine bir çok yeniliği de beraberinde getirdi.
- Emniyetli direksiyon sistemi (1967’den
itibaren)
- Arka aksta hidropnömatik dengeleme yayı
- Havalı süspansiyon (300 SEL, 300 SEL 6.3,
300 SEL 3.5)
- 250 hp (184 kW) çıkışlı, güçlü V8 motor ve
spor otomobil performansı (1968’den itibaren) ile birinci sınıf 300 SEL
6.3 modeli
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109 1967–1972
Mercedes-Benz
W108 , 250 S,
250 SE, 280 S, 280 SE, 280 SEL, 300 SE, 280 SE 3.5, 280 SEL 3.5 ve 280 SEL 4.5
(ABD Versiyonu) modelleri ile üretildi şimdi bunları tek tek ele alalım.
Mercedes-Benz 250 S W108 1965-1969
M108 Sıralı 6 Silindir Karbüratörlü 2.496 cc. 130 Hp.
Mercedes-Benz 250 SE W108 1965-1968
M129 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.496 cc. 150 Hp.Mercedes-Benz 280 S W108 1967-1972
M130 Sıralı 6 Silindir Karbüratörlü 2.778 cc. 140 Hp.
Mercedes-Benz 280 SE W108 1967-1972
M130 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.778 cc. 160 Hp.
Mercedes-Benz 280 SEL W108 1968-1971
M130 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.778 cc. 160 Hp. 10 cm. uzunMercedes-Benz 300 SE W108 1965-1967
M189 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.996 cc. 170 Hp.Mercedes-Benz 280 SE 3.5 W108 1970-1972
M116 V8 Silindir Enjektörlü 3.499 cc. 200 Hp.
Mercedes-Benz 280 SEL 3.5 W108 1970-1972
M116 V8 Silindir Enjektörlü 3.499 cc. 200 Hp. 10 cm. uzunMercedes-Benz 280 SE 4.5 Amerikan Versiyon W108 1971-1972
M117 V8 Silindir Enjektörlü 4.520 cc. 198 Hp.
Mercedes-Benz 280 SEL 4.5 Amerikan Versiyon W108 1971-1972
M117 V8 Silindir Enjektörlü 4.520 cc. 198 Hp. 10 cm. uzun
Mercedes-Benz
W109 serisi
ise, 300 SEL 2.8, 300 SEL, 300 SEL 3.5, 300 SEL 4.5 (ABD Versiyonu) ve 300 SEL
6.3 versiyonları ile üretildi. Mercedes-Benz W109 kasanın temel farkları tüm modellerinin uzun
şasi ve hava süspansiyona sahip olmasıdır.
Mercedes-Benz 300 SEL 2.8 W109 1967-1970
M130 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.778 cc. 170 Hp.
Mercedes-Benz 300 SEL W109 1965-1967
M189 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.996 cc. 170 Hp.Mercedes-Benz 300 SEL 3.5 W109 1969-1972
M116 V8 Silindir Enjektörlü 3.499 cc. 200 Hp.
Mercedes-Benz 300 SEL 4.5 Amerikan Versiyon W109 1971-1972
M117 V8 Silindir Enjektörlü 4.520 cc. 198 Hp.
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109 1967-1972
M100 V8 Silindir Enjektörlü 6.332 cc. 250 Hp.Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109
1967–1972
Mercedes-Benz
300 SEL 6.3 W109 modeli
diğer modellerden farklı olarak sadece Amerikan versiyonları gibi standart
olarak çift farlı üretilmiştir. Bunun dışında diğer W108 ve W109 modellerinin Kanada ve Amerika versiyonları
mevcuttur. Örneğin 250S ve 250SE modelleri dahi Amerika’ya ithal edilmiştir.
Mercedes-Benz 250 SE W108 Amerikan Versiyon
Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Guard Zırhlı W108 1970-1972
M116 V8 Silindir Enjektörlü 3.499 cc. 200 Hp.Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 Race Car The Red Pig W109 1971
M100 Modified by AMG V8 Silindir Enjektörlü 6.834cc. 428 Hp.Mercedes-Benz 300 SEL Landaulet Popemobil W109 1967
M189 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.996 cc. 170 Hp.Mercedes-Benz 300 SEL Limousine W109 1967
M189 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.996 cc. 170 Hp.
Mercedes-Benz 1965 yılından 1972 yılına kadar
geçen sürede, 359.522 adet Mercedes-Benz W108 ve 23.430 adet Mercedes-Benz W109 üretmiştir.
W108 W109 Mercedes-Benz Tarihçesi
için BU LİNKİ TIKLAYINIZ!
Mercedes-Benz
W116 1972-1980
Mercedes-Benz W116 450 SEL 6.9 1975-1980
M100 V8 Silindir Enjektörlü 6.834 cc. 286 Hp.
1972 yılının Eylül ayında lansmanı
yapılan W116
Mercedes-Benz, ”S serisi” isminin başlangıç noktasıdır.
Sayısız yeniliği bünyesinden barındaran Mercedes-Benz W116, ABS fren sistemini
bulan ve seri üretim olarak otomobillere uygulayan Dünya’daki ilk marka
olmuştur.
Porsche’ye kafa tutan Mercedes-Benz W116 450 SEL 6.9
0-100 Km/h 7.8 Saniye
- “S-Serisi” tanımlamasının ilk resmi
kullanımı
- Entegre emniyet konsepti (dört kollu
emniyetli direksiyon simidi, çarpmalardan, emniyetli kapı kollarından,
cömert boyuttaki farlardan ve dönüş sinyal lambalarından, kirlenmeyi
azaltan arka stop lambalarından ve yan camlardan) güvenlik için arka aksın
üzerine yerleştirilmiş yakıt tankı)
- İsteğe bağlı ekstra olarak ABS (kilitlenme
önleyici fren sistemi) (1978’den itibaren)
- İsteğe bağlı ekstra olarak cruise control
sistemi mevcut (1975’den itibaren)
- Çift salıncaklı ön süspansiyon
- Çömelme önleyici kumandaya sahip
birleştirilmiş bağlantı aksı (450 SE, 450 SEL, 450 SEL 6.9)
- İsteğe bağlı ekstra olarak tork konvertörlü
otomatik şanzıman mevcut (450 SE, 450 SEL, 450 SEL 6.9’da standart)
- Kendiliğinden yayılan hidropnömatik
süspansiyon (1975’ten 450 SEL 6.9)
- Dizel motorlu birinci sınıf lüks salon,
turbo dizel motorlu ilk seri üretim binek otomobil (1978’den itibaren 300
SD)
Mercedes-Benz W116 350 SE – SEL 1972-1980
M116 V8 Silindir Enjektörlü 3.499 cc. 195 Hp. / 200 Hp. / 205 Hp.
Mercedes-Benz
W116 modeli 280 S,
280 SE, 280 SEL, 350 SE, 350 SEL, 450 SE, 450 SEL, 450 SEL 6.9 ve dizel 300 SD
versiyonları ile üretilmiştir. Mercedes-Benz W116 serisi, Mercedes-Benz’in lüks
sınıfta dizel motoru kullandığı ilk otomobildir. ( Yalnızca Amerika ve Kanada
pazarına satıldı.)
Mercedes-Benz 280 S W116 1972-1980
M110 Sıralı 6 Silindir Karbüratörlü 2.746 cc. 160 Hp. / 156 Hp.
Mercedes-Benz 280 SE – SEL W116 1972-1980
M110 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.746 cc. 177 Hp. / 185 Hp.Mercedes-Benz W116 450 SE – SEL 1972-1980
M117 V8 Silindir Enjektörlü 4.520 cc. 195 Hp. / 217 Hp. / 225 Hp.Mercedes-Benz W116 300 SD 1977-1980
OM617 Sıralı 5 Silindir Turbodizel 2.998 cc. 115 Hp.
Mercedes-Benz
W116 1972
yılından 1980 yılına kadar toplam 473.035 adet üretilmiştir. Bloğumda geniş kapsamlı olarak
anlatmaya çalıştığım W116
Mercedes-Benz Tarihçesi (Okumak için BU Linki TIKLAYINIZ) başlıklı yazımdan daha ayrıntılı
bilgi edinebilirsiniz.
Mercedes-Benz
W126 1979-1991
Mercedes-Benz 260SE W126 1979-1985
M103 Sıralı 6 Silindir Enjektörtörlü 2.8 L. 160 Hp. / 166 Hp.
Mercedes-Benz’in Efsane tasarımsısı Bruno Sacco ve ekibi tarafından dizayn
edilen Mercedes-Benz
W126 serisi,
otomotiv sektöründe öncülüğüne devam ederek yine bir çok yeniliğe imza atmış
başarılı bir modeldir.
Mercedes-Benz 280 S W126 1979-1985
M110 Sıralı 6 Silindir Karbüratörlü 2.8 L. 156 Hp.
Mercedes-Benz 280 SE – SEL W126 1980-1985
M110 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.8 L. 185 Hp.
- Darbe emici şasi sistemi Bodyshell, ofset
kaza gereksinimlerini karşılamak için dünya çapında ilk seri üretim aracı
- Düşüş sürtünme katsayısı Cd = 0.36
- Hafif alaşımlı bloğa sahip yeni V8 motorlar
- İsteğe bağlı bir ekstra (1985’ten itibaren)
veya standart olarak (1986’dan itibaren) kapalı devre katalitik konvertör
- İsteğe bağlı ekstra olarak temin edilebilen
ön yolcu için sürücü hava yastığı ve kayış gergisi (1981’den itibaren)
- Ön yolcu hava yastığı (1988’den itibaren)
- İsteğe bağlı olarak ilave olarak elektrikli
ayarlanabilir direksiyon kolonu (1985’ten itibaren)
- ASR (ivme kayması düzenlemesi) V8 modelleri
için isteğe bağlı bir ekstra olarak mevcuttur (1985’ten itibaren)
Mercedes-Benz 300 SE – SEL W126 1985-1991
M103 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 3.0 L. 180 Hp. / 188 Hp.
Mercedes-Benz
W126 1985
yılında Facelift yani makyaj geçirdi. Yeni
motor tipleri ile üretilmeye başlandı. Üretim adetlerinin çoğunluğunu kapsayan
altı silindirli M110 motorları, yerini M103 motorlarına bıraktı.
Mercedes-Benz 380 SE – SEL W126 1979-1985
M116 V8 Silindir Enjektörlü 3.8 L. 204 Hp. / 218 Hp.Mercedes-Benz 420 SE – SEL W126 1985-1991
M116 V8 Silindir Enjektörlü 4.2 L. 218 Hp. / 231 Hp.Mercedes-Benz 500 SE – SEL W126 1980-1991
M117 V8 Silindir Enjektörlü 5.0 L. 245 Hp. / 265 Hp.
Mercedes-Benz 560 SE – SEL W126 1985-1991
M117 V8 Silindir Enjektörlü 5.5 L. 272Hp. / 300 Hp.Mercedes-Benz 300 SD W126 1980-1985
OM617 Sıralı 5 Silindir 3.0 L. 121 Hp. / 125 Hp.
Mercedes-Benz 300 SD – SDL – 350 SDL W126 1986-1991
OM603 Sıralı 5 Silindir Turbodizel 3.0 L. – 3.5 L. 150 Hp. / 136 Hp.Mercedes-Benz W126 Amerikan
Versiyon
Mercedes-Benz 500 SEL Guard Zırhlı
W126
Mercedes-Benz W126 Popemobil 1985
Mercedes-Benz
W126 Sedan
1985 yılından 1991 yılına kadar 818.105 adet üretilmiştir. W126 serisi ile birlikte Lüks
sınıfa C126 kasa kodu ile Coupe modelleri dahil edildi. Bloğumda
yazdığım, W126
Mercedes-Benz Tarihçesi ‘ni okuyarak Mercedes-Benz W126 hakkında daha geniş bilgi
edinebilirsiniz.
Mercedes-Benz
W140 1991-1998
W140 Mercedes-Benz 300 SE 2.8 1992-1993 / S 280 1993-1998
M104 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 2.8 L. 193 Hp.
1991 yılında üretilmeye
başlanan Mercedes-Benz
W140,
Mercedes-Benz’in bu tarihe kadar ürettiği otomobiller içinde en büyük AR-GE
bütçesi ile üretilmiştir.
W140 Mercedes-Benz 300 SE – SEL 1991-1993 / S 320 1993-1999
M104 Sıralı 6 Silindir Enjektörlü 3.2 L. 231 Hp.
W140 S Class
Mercedes-Benz deyince,
o döneme damgasını vurmuş olan Mercedes-Benz’in efsane tasarımcısı Bruno
Sacco akla
gelir. Benim kanaatimce W140 S Class Mercedes-Benz, Bruno Sacco‘nun ustalık eseridir. W126 serisinden sonra tek
başına tasarım ekibinin başında bulunduğu ikinci araçtır W140, tabii ki bu
aracın 1985 yılında başlayan dizayn aşamasında önemli yeri olan ve aynen Sacco gibi İtalya ve Fransa’da yetişmiş olan Olivier Boulay‘ıda unutmamak gerekir.
W140 Mercedes-Benz 400 SE – SEL 1991-1993 / S 420 1993-1998
M119 V8 Silindir Enjektörlü 4.2 L. 279 Hp. / 286 Hp.
- 140 serisinde, CAN veri yolu üzerinden kontrol
üniteleri ağı kuruldu.
- Üretim aşamasında, aracın kapsamlı geri
dönüşümü olasılığı üzerinde duruldu. Bunun için en küçük
plastik parçalar bile çeşitlilik göstermekteydi. Temelde bu nedenle,
S-Sınıfına 1992, ABD Çevre Koruma Ajansı’nın (EPA) “Stratosferik
Ozon Koruma Ödülü” verildi.
- Mercedes, 1996’dan bu yana, böyle bir sistem
sunan dünyanın ilk üreticisinin 140 serisi isteğe bağlı ses
kontrolünde (LINGUATRONIC) tanıtıldı. Bu
sabit bir konuşmacıdan bağımsız kontrol sağlar araç
telefonundan gelen AEG .
- Bugün birçok araç park
yardımında mevcut olan, Mayıs 1995’ten itibaren S-Class’ta (isteğe
bağlı olarak) mevcut olan bir gelişme. S 600’de
standarttı. Alternatif olarak, arka çamurluklara, geri vitese
takarken yaklaşık sekiz santimetre ilerlemesi ve büyük aracın manevrasını
kolaylaştırması gereken çubuklar takılmıştır.
- Yeni önemli bir gelişme, bugün tüm yeni
araçlarda bulunabilen ve Bosch ile işbirliği içinde
geliştirilen Elektronik Stabilite Programı (ESP) (1995’ten beri) dahil edildi .
- 1995 yılında elektronik kasa
kontrolü olan Uyarlamalı Sönümleme Sistemi (ADS) tanıtıldı.
- İlk defa , ısı ve ses yalıtımını
iyileştirmek için yan camlar için
standart olarak çift lamine emniyet camı
kullanıldı.
- Pnömatik kapı kapama yardımı kullanıldı.
- 1996’dan sonra;
- Moment konvertör kilitlemeli kavramalı ve
elektronik kontrollü 5 vitesli otomatik şanzıman artık tüm
modellerde standart olmuştur (S 280 hariç).
- Çekiş kontrol sistemi (ASR) artık standart
- Sürücü ve ön yolcu için yan hava
yastıklarına sahip tüm modeller için standart donanım
- Ön yolcu hava yastığının açılışı için koltuk
doluluk algılayıcısı
- Yağmur miktarına bağlı olarak silme
aralığını düzenleyen yağmur sensörü
- Bagaj ve yolcu ayak boşluğundaki bagaj
fileleri
- Xenon farlar (sadece düşük
ışın far temizleme sistemi ve dinamik aralık kontrol (özel istek)
ile)
- V8 modellerinde Hidropnömatik süspansiyon
standart oldu.
W140 Mercedes-Benz 500 SE – SEL 1991-1993 / S 500 1993-1999
M119 V8 Silindir Enjektörlü 5.0 L. 326 Hp. / 320 Hp.
1993 yılının sonunda W140 S Serisi en önemli makyajını geçirdi. Facelift W140 1994 Martında Cenevre Fuarında dünya basınına tanıtıldı. Bu
makyaj sonrasında Mercedes-Benz, ”S” ibaresini başa alarak tek harfli kasa tanımını resmen
başlatmış oldu ki, bu uygulama hala tüm modellerde devam etmektedir. ( S 320, S
500 vs gibi )
W140 Mercedes-Benz 600 SEL 1992-1993 / S 600 L 1993-1999
M120 V12 Silindir Enjektörlü 6.0 L. 408 Hp. / 394 Hp.W140 Mercedes-Benz 300 SD Turbo – S 350
Turbodizel 1991-1993 /
1993-1996
OM603 Sıralı 6 Silindir Turbodizel 3.5 L. 150 Hp.W140 Mercedes-Benz S 300 Turbodizel 1996-1998
OM606 Sıralı 6 Silindir Turbodizel 3.0 L. 177 Hp.
Bloğumda geniş bir anlatımla
yazdığım W140
Mercedes-Benz Tarihçesi başlıklı yazımı okuyarak W140 Serisi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
W140 Mercedes-Benz S 500 Landaulet Popemobil 1997
VV140 Mercedes-Benz S 600 Pullman
Guard 1995
Mercedes-Benz
W140 sedan
modeli 1991 yılından 1999 yılına kadar toplam 406.717 adet üretilmiştir.
Mercedes-Benz
W220 1998-2005
W220 Mercedes-Benz
W220 Mercedes-Benz S 280 1998-2005 ( Sadece Asya Pazarı )
M112 V6 Silindir 2.8 L. 201 Hp.
1998 yılında pazara sunulan Mercedes-Benz W220 modeli, ağırlığından dolayı
eleştirilen W140 serisinden sonra daha hafifletilmiş W220 serisini piyasaya
sürdü. Tüm altı ve sekiz silindirli benzinli modellerde yeni tip ” V6, V8 ve V12 ” motorlara geçildi. Tüm
modellerde Airmatic hava süspansiyon sistemi
kullanıldı.
W220 Mercedes-Benz S 320 1998-2003
M112 V6 Silindir 3.2 L. 221 Hp.
W220 Mercedes-Benz S 350 – 350 4matic 2003-2006
M112 V6 Silindir 3.7 L. 242 Hp.
Mercedes-Benz
W220 modelinin, V8 S 500 L ve V12 S 600 L tiplerinde Zylinderabschaltung (ZAS) silindir devre dışı bırakma
sistemi kullanıldı. Bu sistem ile şehir içi kullanımlarda dilerseniz sekiz
silindirin dördünü, oniki silindirin altısını kapatıp yakıt tasarrufu
sağlayabiliyordunuz.
W220 Mercedes-Benz S 430 – 430 4matic 1998-2006
M113 V8 Silindir 4.3 L. 275 Hp.
W220 Mercedes-Benz S 500 – S 500 4matic 1998-2006
M113 V8 Silindir 5.0 L. 302 Hp.W220 Mercedes-Benz S 600 1998-2002
M137 V12 Silindir 5.8 L. 362 Hp.
W220 Mercedes-Benz S 600 2003-2006
M275 V12 Silindir Biturbo 5.5 L. 493 Hp.
Mercedes-Benz
W220 serisinde
de sportif kullanımı hedefleyen müşterileri unutmadı. S 55 AMG, S 63 AMG ve S 65 AMG modelleri ile lüks bir aracın aynı zamanda spor
bir araç gibi kullanılabileceğini ispatladı. Mercedes-Benz S 65 AMG modelinin sıfırdan yüze çıktığı
süre 4.4 saniye!
W220 Mercedes-Benz S 55 AMG 2000-2002 / 2002- 2006
M113 V8 Silindir 5.4 L. 355 Hp. / 493 Hp. (Kompressör)W220 Mercedes-Benz S 63 AMG 2001-2002
M137 V12 Silindir 6.3 L. 355 Hp. / 438 Hp.
W220 Mercedes-Benz S 65 AMG 2004-2006
M275AMG V12 Silindir Biturbo 6.0 L. 604 Hp.
Ekim 2002‘de Mercedes-Benz W220 serisi geniş kapsamlı bir Facelift makyaj geçirdi. ( Bizde 2003 yılı diye
geçer çünkü o yıllarda araçlar, Türkiye’de Ağustos yılından sonra bir sonraki
model olarak tescil ediliyordu.)
W220 Mercedes-Benz Eski ve yeni yüz facelift makyaj
- Yeni ön tampon hava girşleri daha bük ve
daha büyük ön panjur.
- Şeffaf far camları, dış dikiz aynalarında
sinyaller, şeffaf camlı ve dört beyaz çizgili stop lambaları.
- Pre-Safe çarpışma önleme ve
müdahale sistemi.
- Yeni hafif alaşım jantlar.
- İç kısımda daha kaliteli malzemeler ve
genişletilmiş monitörlü (16,5 cm. diyagonal) yeni ve yüksek kaliteli
tasarımlı orta konsol.
- İsteğe bağlı alınabilen dinamik koltuklar
(AMG modellerinde standart)
- Notbremsassistent Acil fren yardımı standart.
- Geliştirilmiş, tam otomatik Active Body Control Aktif Vücut Kontrolü süspansiyon ayarı. (Hava
süspansiyonu ile birlikte.)
- İsteğe bağlı sabit dört tekerlekten çekiş
4MATIC , S 350 , S
430 ve S 500 modelleri için
- Yeni veya değiştirilmiş motorlar, S
430 ve S 500 hariç, diğer modellerde.
- 2003 yılından itibaren sadece S 430 ve S 500 modellerinde ,
beş vitesli 5G-Tronic yerine yedi hızlı 7G-Tronic otomatik
şanzıman.
W220 Mercedes-Benz S 320 CDI 1998-2002
OM613 Sıralı 6 Silindir CDI Turbo 3.2 L. 195 Hp.
W220 Mercedes-Benz S 320 CDI Turbo 2002-2006
OM648 Sıralı 6 Silindir CDI Turbo 3.2 L. 201 Hp.
W220 Mercedes-Benz S 400 CDI 2000-2003 / 2003-2006
OM628 V8 Silindir CDI Biturbo 4.0 L. 247 Hp. / 257 Hp.W220 Mercedes-Benz S 600 Amerikan
Versiyon
V220 Mercedes-Benz S 500 L Guard
Zırhlı
W220 Mercedes-Benz S 600 Guard
Pullman Zırhlı
Steve Mattin ve Bruno Sacco tarafından dizayn
edilen Mercedes-Benz
W220 modeli,
Dünya’da bir ilk olan radar destekli seyir kontrol sistemi Distronic. Keyless Go anahtarsız giriş sistemi gibi bir çok yeniliğe
bünyesinde barınıdıran toplam 485.000 adet üretilmiş başarılı bir modeldir.
Mercedes-Benz
W221 2005-2013
W221 Mercedes-Benz
2005 yılının Eylül ayında halka
tanıtılan Mercedes-Benz
W221 Serisi Gorden Wagener tarafından dizayn edilmiştir. Mercedes-Benz‘in en üst sınıfını temsil eden S Serisi üzerinde uygulanan yenilikler aynı zamanda tüm
alt modellerinin dizaynları ve teknolojileri hakkında haberci niteliğindeydi.
W221 Mercedes-Benz S 280 2007-2013 (Sadece İngiltere,
İrlanda ve Asya pazarı)
M272 V6 Silindir 3.0 L. 228 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 300 2007-2013 (Sadece İngiltere,
İrlanda ve Asya pazarı)
M272 V6 Silindir 3.0 L. 228 Hp.
Mercedes-Benz
W221 bir çok
ilkleri içinde barındıran bir modeldir. Örneğin S Serisinde S 250 CDI ile, ilk dört silindirli dizel motorun
uygulandığı araçtır. 5.4
litrelik yakıt
tüketimi ile bu sınıftaki en az yakan araç olmuştur. Ayrıca komple Panaromik cam tavan uygulaması yapılan ilk S Serisidir.
W221 Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY 2009-2013
OM651 Sıralı 4 Silindir CDI Biturbo 2.1 L. 201 Hp.
Mercedes-Benz
W221 Serisinde sunulan
özellikleri burada tek anlatmaya kalksam oldukça uzun bir blog yazısı yazmam
gerektiğinden ben kısaca bir kısmını özetlemeye çalışacağım.
- Tüm modellerde AIRMATIC hava süspansiyon Adaptive Damping System Plus (S600 ve
AMG dışında)
- Active Body Control süspansiyon.
- Tüm modellerde dukuz airbag
- ESP Dynamic Cornering
Assist Esp
dinamik viraj yardımı.
- Traffic Sign Assist Trafik işaret
yardımcısı Hız sınırı yardımı ile Speed Limit Assist
- ATTENTION ASSIST Dikkat yardımcısı
- ADAPTIVE BRAKE Adaptiv Fren
- DISTRONIC PLUS Öndeki aracın hızına
göre otomatik ayarlanan hız sabitleyici.
- Brake Assist sistem BAS PLUS Gelişmiş Fren yardım sistemi
- NECK-PRO Çarpışmaya duyarlı
koltuk başlıkları
- PRE-SAFE, Çarpışma uyarı ve
önleme sistemi.
- Active bonnet Yaralanmayı önlemek
için Aktif ön kaput.
- Active Lane Keeping Assist Şerit takip
- Bi-Xenon farlar ile Intelligent Light System ve Adaptive Highbeam Assist Aktif Farlar ile
viraj içi aydınlatması ve yolun durumuna göre yükselebilen aydınlatma.
- Night View Assist PLUS Gece görüş yardımı,
- Active Parking Assist Aktif park yardımı.
- Active Blind Spot Assist Aktif kör nokta
yardımcısı.
- Crosswind Assist Çapraz rüzgar
stabilizasyonu.
- Torque Vectoring Brake Tork yönlendirmesi.
- Backup camera Geri görüş kamerası
- Electric parking brake Acil durum
fonksiyonu olan Elektrikli park freni.
- Direct-Steer Electromechanical
steering
Direksiyon güç yardımı.
- Drive-Dynamic seats Virajın durumuna
göre yanları şişen ön koltuklar.
- Keyless-Go Anahtarsız giriş ve
çalıştırma
- Pnömatik Kapı kapama yardımı
ve Elektrikli bagaj kapağı.
W221 Mercedes-Benz S 350 2005-2009 / 2009-2013
M272 / M276 V6 Silindir 3.5 L. 268 Hp. / 302 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 400 Hybrit 2009-2013
M272 V6 Silindir + Hybrit 3.5 L. 295 Hp.W221 Mercedes-Benz S 450 2006-2013
M273 V8 Silindir 4.7 L. 335 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 500 – 550 2005-2010
M273 V8 Silindir 5.5 L. 383 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 500 – 550 2011-2013
M278 V8 Silindir Biturbo 4.7 L. 429 Hp.W221 Mercedes-Benz S 600 2006-2013
M275 V12 Silindir Biturbo 5.5 L. 510 Hp.
Mercedes-Benz
W221 Serisinin dizel modelleri Dünya’da ve Ülkemizde, özellikle bireysel
kullanıcı tarafından tercih edilen bir modeldi. Yüksek torku, düşük yakıt
tüketimi ve daha hızlı ikinci el piyasasından ötürü hep bir tık önde olan dizel
modelleri şu versiyonlar ile üretildi.
W221 Mercedes-Benz S 300 BlueTec Hybrit 2009-2010
OM642 V6 Silindir CDI Turbo + Hybrit 3.0 L. 261 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 320 CDI – S 350
BlueTec 2006-2010 /
2010-2013
OM642 V6 Silindir CDI Turbo 3.0 L. 232 Hp. / 255 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 420 CDI – S 450 CDI 2006-2009 / 2009-2011
OM629 V8 Silindir CDI Biturbo 4.0 L. 316 Hp.
2009 yılının Haziran ayında Mercedes-Benz W221 hem teknik, hem görsel olarak
revize edilerek komple bir Facelift makyajdan geçti. (Bizde 2010 model yılı ile) Dış görünümünde
farlar ve stop lambaları yeni gündüz farlı ledler ile donatıldı. Ön panjur
biraz daha büyürken, tampondaki sis farları yerini led gündüz farlarına
bıraktı.
W221 Mercedes-Benz Eski ve yeni yüz Facelift Makyaj
W221Mercedes-Benz S 63 AMG 2006-2010
M156 AMG V8 Silindir 6.3 L. 518 Hp.
W221Mercedes-Benz S 63 AMG 2010-2013
M157 AMG V8 Silindir Biturbo 5.5 L. 563 Hp.
W221 Mercedes-Benz S 65 AMG 2006-2010 / 2010-2013
M275 AMG V12 Silindir Biturbo 6.0 L. 604 Hp. / 622 Hp.W221 Mercedes-Benz S 600 Guard
Zırhlı 2006-2013
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiVV221 Mercedes-Benz S 600 Pullman
Guard Zırhlı 2008-2013
Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi
Mercedes-Benz
W221 modeli
lansmanı yapıldığı 2005 yılından bu yana 500.000 adetten fazla satılarak önemli bir başarı
göstermiştir.
Mercedes-Benz
W222 2013-2020
W222 Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi
2013 yılında piyasaya
sürülen Mercedes-Benz
W222 Serisi, 2007 yılında
üretilen Mercedes-Benz
F700 konsept
aracından ilham alınarak dizayn edilmiştir. Robert Lesnik tasarım ekibinin ürünü olanW222 Serisinin dış tasarımı ise Koreli II-Hun Yoon‘a aittir.
W222 Mercedes-Benz Eski Yüz
Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi
Mercedes-Benz
W222, 2017 yılı
Nisan ayında Facelift makyaj gördü.
W222 Mercees-Benz Eski ve yeni yüz Facelift Makyaj
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiW222 Mercedes-Benz Yeni Yüz Facelift
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiW222 Mercedes–Benz S 65 AMG Final Edition 2019
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiW222 Mercedes-Benz S 600 Guard
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiW222 Mercedes-Benz S 550 Maybach
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiW222 Mercedes-Benz S 650 Maybach
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiVV222 Mercedes-Benz S 650 Maybach
Pullman Guard
Mercedes-Benz S Serisi TarihçesiVV222 Mercedes-Benz S 650 Maybach
Pullman
Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi
Mercedes-Benz
W223 2020-Günümüz
Mercedes-Benz
W223 günümüzde
de devam ettiği için teknik özellik detaylarına fazla girmiyorum. Zira bu yazı
beklediğimden de uzun oldu. Umarım sizleri fazla sıkmadan Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi hakkında sizleri
aydınlatabilmişimdir.
Mercedes-Benz S Serisi Tarihçesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder