Merhaba Arkadaşlar yazı dizimize Mercedes-Benz Tarihçesi 4. Bölüm ile devam edyoruz, bu bölümde 1911 yılından 1920 yılına kadar geçen on yıllık süreci ele alacağız, bu sürecin en önemli yanı Birinci Dünya Savaşına denk gelmesi, sizleri fazla sıkmamak için şirket ortaklık vs gibi konulara fazla girmeden önemli gelişmeleri bol fotoğrafla anlatmaya gayret edeceğim.
Mercedes
E 4 F uçak motoru Kathreiner Ödülü’nü kazandı. Haziran 1911
Hellmuth Hirth, Berlin – Münih kros
uçuşu için Kathreiner Ödülü’nü kazandı.
Etrich-Rumpler Taube’si Mercedes E 4 F uçak motoruyla donatılmıştır. Haziran
1911
Benz
ve Daimler küçük arabalar getiriyor. Haziran 1911
Benz 8/18 Hp 1911
Benz & Cie. tasarımcı Karl
Ketterer’in 1910 yazında Benz’deki bir iç yarışmanın parçası olarak tasarladığı
küçük bir araba olan Benz
8/18 hp‘nin piyasaya
sürülmesiyle başlar. Aynı zamanda, DMG serisini daha düşük kübik kapasite
sınıfındaki başka bir ucuz modelle tamamlayan rakip Mercedes 8/18 hp’nin seri
üretimi başlıyor.
Mercedes:
Altı yerine dört silindirli üst model Haziran 1911
Mercedes 37/90 Hp 1911
37/90 hp Mercedes’in teslimatları
Untertürkheim’da başlıyor. Dört silindirli motoru üç valf teknolojisi ve
çift ateşleme ile donatılmış olan DMG’nin yeni üst modeli, 1906’nın sonundan bu
yana üretilen altı silindirli tiplerin yerini alıyor ve onlar gibi bir zincir
tahrik sistemine sahip. Mercedes 37/90 hp, DMG’nin zincir tahrikli olarak pazara sunduğu en son
modeldir.
Japon
İmparatorunun ilk arabası: Mercedes Şubat 1912
Japon İmparatorunun ilk arabası: Mercedes 28/50 Hp
Şubat 1912
Daimler-Motoren-Gesellschaft, Japon
İmparatoru Yoshihito’ya bir Mercedes 28/50 hp araba teslim ediyor. Bu araç, Japon
imparatorluk sarayındaki ilk otomobildir.
28/95
hp, Mercedes’in yeni üst modelidir. Mart 1914
28/95 hp, Mercedes’in yeni üst modeli 1914
Ürün gamının yeni zirvesi
olan Mercedes 28/95
hp‘nin ilk
örnekleri fabrikadan çıkıyor. Temmuz 1915’te başlangıçta 25 araç teslim
edildi. 1920’den 1924’e kadar revize edilmiş modelden yaklaşık 600 adet
üretildi.
Mercedes
12/32 hp’nin tanıtımı Temmuz 1914
DMG, 1919 yılına kadar üretilen ve savaş sonucunda
ağırlıklı olarak sahra ambulansı olarak teslim edilen 12/32 hp tipini sunar.
Temmuz 1914
İlk
Alman 18 silindirli uçak motorunun geliştirilmesi Ekim 1915
İlk Alman 18 silindirli uçak motorunun geliştirilmesi
1915
DMG, bir uçak fabrikasının inşası
için Sindelfingen şehrinden Böblingen askeri havaalanı yakınında yaklaşık 38
hektarlık bir alan satın aldı. Benz & Cie. 1916 yılında merkezini
Leipzig’e taşıyan ve aylık 100 uçaklık üretim gerçekleştiren Freiburg im
Breisgau’daki havacılık uçağı fabrikasına ortak olur. DMG, ilk Alman 18
silindirli uçak motorunu geliştirmeye başladı. 45.3 l deplasmana sahip 500
hp / 368 kW Mercedes D VI W motor, savaşın sonunda sadece birkaç örnekte
üretildi.
Savaş
Ekonomisine Destek 1916
Großflugzeug Ru G III 1916
1916 yılında Mercedes Altı
silindirli dizel Deniz altı motoru siparişi aldı ve bunları üretti. Uçak
fabrikalarına ağırlık verim Uçak motoru üretimi hızlandırıldı.
Flugzeugbau-Friedrichshafen GmbH ile imzalanan bir sözleşme, DMG’nin şirketin
uçaklarını lisans altında üretmesine ve bunları Daimler motorlarıyla
donatmasına olanak tanıyordu.
A7V
zırhlı personel taşıyıcısının ilk prototipi üretildi. Ocak 1917
A7V zırhlı personel taşıyıcısının ilk prototipi
üretildi. 1917
A7V zırhlı personel taşıyıcısının
ilk prototipi, Berlin-Marienfelde’deki DMG fabrikasında sunuldu. Savaş
Bakanlığı, Loeb, DMG, Büssing ve Lanz şirketlerini 100 araç üretmeleri için
görevlendirdi. İlk A7V zırhlı personel taşıyıcı, Ekim ayında DMG
tarafından tamamlandı. Savaşın sonunda sadece 23 parça yapıldı.
DMG,
KDI topçu traktörünün ilk örneklerini tamamladı. Şubat 1917
DMG, KDI topçu traktörünün ilk örneklerini tamamladı.
1917
KDI 100 topçu traktörünün ilk
örnekleri Daimler-Motoren-Gesellschaft’ta tamamlandı. Krupp şirketi adına
geliştirilen dört tekerlekten çekişli ve 100 hp / 74 kW dört silindirli motora
sahip araç, 900’den fazla adetle savaşın en çok üretilen topçu traktörü oldu.
Ayrıca, Benz & Cie’de. ASK topçu traktörü tamamlandı, tahrikli arka
tekerlekleri olan ağır bir traktör. Savaş sonunda 105 araç üretildi.
Sindelfingen
fabrikası bağımsız çalışıyor. Ocak 1918
Sindelfingen fabrikası bağımsız çalışıyor. 1918 /
Mercedes-Benz Tarihçesi 4. Bölüm
Daha önce Untertürkheim tarafından
yönetilen Daimler-Motoren-Gesellschaft’ın Sindelfingen fabrikası bağımsız bir
operasyon haline geldi. ( 1946 yılından 2023 Şubatına kadar Sindelfingen
fabrikasında 22 Milyonuncu Mercedes-Benz banttan indi! )
Sindelfingen’de
mobilya üretimi başlıyor! Ocak 1919
Sindelfingen’de mobilya üretimi başlıyor. Ocak 1919 /
Mercedes-Benz Tarihçesi 4. Bölüm
Sindelfingen tesisi, iş gücünü
istihdam etmek ve uçak üretiminden elde edilen odun stoklarını kullanmak için
mobilya üretmeye başlar. 1919’un ortalarına gelindiğinde, sade tasarımlı
yüzlerce yatak odası mobilyasının yanı sıra değerli ahşap kaplamalı yüksek
kaliteli oturma odası ve yatak odası mobilyaları üretildi.
Seri
binek araçlar için kompresör motorunun geliştirilmesi. Ekim 1919
Seri binek araçlar için kompresör motorunun
geliştirilmesi. 1919 / Mercedes-Benz Tarihçesi 4. Bölüm
Roots supercharger ile donatılmış
bir Mercedes-Knight 10/30 hp test arabası ilk test sürüşünü
tamamlıyor. Bu, Daimler-Motoren-Gesellschaft’ta seri binek otomobiller
için süperşarjlı motorun geliştirilmesinin başlangıcını işaret ediyordu.
Mercedes,
Otomobil üretiminin yanı sıra Zirai Aletlerin üretimine yöneliyor. 1920
Mercedes 1920 / Mercedes-Benz Tarihçesi 4. Bölüm
Daimler-Motoren-Gesellschaft,
Sindelfingen’de iki yeni Daimler motorlu pulluk sergiliyor: pinyon tahrikli üç
tekerlekli 25 hp pulluk traktörü ve birbirine çok yakın arka tekerlekleri olan
dört tekerlekli 45 hp pulluk traktörü.
Daimler-Motoren-Gesellschaft
Yönetim Kurulu, “her tür ticari araç için bir dizel motor” üretmeye karar
verdi. DMG artık daha önce test edilen doğrudan enjeksiyona değil,
denizaltı dizel motorlarında kullanılan basınçlı hava enjeksiyonuna güveniyor.
Evet arkadaşlar bu makalenin de
sonuna geldik, nasip olursa 5. Bölümde görüşmek üzere kalın sağlıcakla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder