Mercedes-Benz tarihçeleri serimize
W110 Mercedes Benz Fintail ile devam edeceğiz. Bu yazımızda W110 Mercedes-Benz Fintail (ingilizce), Heckflosse (Almanca adı) yada bizde bilinen ismi ile Kırlangıç Kasanın tarihçesini üretim ve dizayn serüvenini motor
özelliklerini, üretim adetlerini ve ikinci el piyasalarını inceleyeceÄŸiz…
W110
Mercedes-Benz Fintail’i incelemeye baÅŸlamadan önce, 1958 yılından 1962 yılına kadar geçen
sürede 441.963 adet Ponton araç üretti. W120 ve W121 kasa kodu ile üretilen Ponton yerini, 1961 yılının Haziranında lansmanı yapılan yeni W110
Mercedes-Fintail’e bıraktı.
W110
Mercedes-Benz Fintail’in dizany ekibinin başındaki isim Prof. Dr. Fritz
Nallinger’dir. Efsane Martı kanat SL’in tasarımcısı olan Prof. Dr. Fritz
Nalinger, Bruno Sacco ve Paul Bracq‘ında hocasıdır. Tabiri yerindeyse hocaların
hocasıdır. Bruno Sacco‘nun en çok etkilendiÄŸi isim olan
Prof. Dr. Fritz Nallinger yıllar boyunca bir çok aracın tasarımına imza
atmıştır.
Bizim Kırlangıç kasa olarak bildiğimiz W110 Mercedes-Benz Fintail ( Almanca ismi ile Heckflosse
) Heck ( Kuyruk ) Flosse ( Yüzgeç ) anlamına gelir. Bu kuyruklu tasarım aynı
zamanda aracın sürücü tarafından geri park ederken köşelerinin daha iyi
görünmesini sağlamaktadır. Kırlangıç kasa birinci ve ikinci seri olarak
piyasaya sürüldüğünde S kasaya benzeyen kuyruk tasarımı ve eski Ponton’a
benzeyen farları ile büyük ve küçük kasaların şimdilerde sıkça uygulanan
birbirine tıpatıp benzeyen tasarımlarının başlangıcı niteliğindeydi. Alttaki
resimde bunun örneğini görebilirsiniz; Mercedes Benz Pullman, W111 ve W110
kasa, yani Limuzin, S kasa ve E kasa…
Mercedes-Benz‘in o zamanlar baÅŸlattığı bu
gelenek, günümüze kadar aynı şekilde devam etmektedir.
Birinci seri W110 Mercedes-Benz Fintail üretimine başlandığı
1961 yılından 1965 yılına kadar 130.554 adet benzinli 190C (M121) motorlu araç,
225.645 adet dizel 190D (OM621) motorlu araç olmak üzere toplamda 356.199 ünite
otomobil imal etti.
1965 Temmuzunda ise İkinci seri W110 Mercedes-Benz yeni 200 Benzinli 4 silindir
1897cc 80 Hp (M121), 230 Benzinli 6 silindir 2281cc 105 Hp (M180) ve 200D Dizel
1988cc 55 Hp’lik (OM621) modellerini piyasaya sürdü ve 1968 yılında üretimden
kalkana kadar geçen sürede 272.083 adet ikinci seri W110 araç üretti. Birinci
seri ile birlikte toplamda 628.282 adet araç üretilmiş oldu.
W110
Mercedes-Benz Fintail’in birinci ve ikinci serileri arasında aslında çok belirgin fark yoktur.
Ufak tefek farklar ise kısaca şöyledir; 1963 yılından itibaren farın altında
sis lambası uygulamasını opsiyonel olarak alabiliyordunuz. 1965 yılından
itibaren çamurluk üstündeki sinyal lambaları kalktı ve farın altına geçti.
Birde ÅŸuna dikkat etmek gerekiyor mesela 200D ve 230 modelinde uygulan bir
aksesuar 190, 190D de uygulanmıyordu. Mesela alttaki fotoğrafa bakınız, arka
camın orada ki havalandırma 190 modellerinde yok. Yada pencere kenarlarındaki
ince krom çerçeveler, kapı açma kolları gibi çok ufak farklar olabiliyordu.
İkinci nesli en kolay stop lambalarının şeklinden, stopların altında ve üstünde
bulunan krom çıtalardan ve dikiz aynasının yerinden ( Birinci versiyonda
çamurluk üstünde, ikinci seride ön kapı üzerindedir. ) ayırabilirsiniz…
W110
Mercedes-Benz Fintail‘in
başarısının ardında yine diğer modeller olduğu gibi çok yönlü bir araç olması
var. Düşünsenize hastaneye gittiğiniz ambulans, size ürün taşıyan panelvan,
bindiğiniz taksi , kullandığınız hususi otomobil hatta evlenirken bindiğiniz
limuzin hep aynı marka, sağlam güvenilir ve en önemlisi de ulaşılabilir.
W110
Mercedes-Benz Fintail Estate ( Steyşın vagon ) modeli 1965 yılında üretilmeye
başladı. Toplamda Altta özel üretim modeli olan Üniversal Modelini görüyorsunuz.
W110
Mercedes-Benz Fintail’in Amerikan versiyonu Avrupa versiyonundan çok farklı deÄŸildir.
Amerikan versiyonun belirgin olan farkı aracın etrafında bulunan sarı sinyal
lambalarıdır.
Peki W110 Mercedes-Benz Fintail‘in, namı diÄŸer kırlangıç kasanın
ülkemizdeki piyasa durumu nedir? O dönemlerin çoğu eski arabası gibi Almancı
abilerimiz sayesinde tanıdığımız bu araçların diğer modellere kıyasla,
yurdumuzda az oluşundan dolayı daha az rastlanmaktadır. Durum böyle olunca
araçların orijinalliğinin korunmasıda güçleşmektedir.
W110
Mercedes-Benz Fintail kırlangıç kasa piyasada çok fazla bulunan bir model değildir. Bu
yüzden gün geçtikçe daha fazla kıymeti bilinen bir Mercedes-Benz Klasiği olma
yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Kalın saÄŸlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder