Anadol Tarihçeleri ile ilgili makalelerimizde tek
eksik Anadol SV 1600 A5 Tarihçesi idi.
Şimdi sizlere bir dönemin Türkiyesinde oldukça fazla popüler olan Anadol SV
1600 modelinin tarihçesini, motor ve teknik özelliklerini anlatmak istiyorum.
Anadol SV 1600 A5 Tarihçesi
İlk Anadol SV 1600 Modeli 1973
yılının sonlarına doğru üretilmeye başladı. Dört kapılı Anadol modellerinden
çok farklı bir dizayn ve görünüşe sahip olan Anadol SV 1600’ün esin kaynağı
Fransız Reliant markasının “Scimitar Sports-station Coupé” modelidir. Motor
olarak 5 ana yataklı 1600cc’lik Ford Sıralı 4 Silindirli OHV 74 Hp gücünde Kent
motorları ile donatılmıştır.
Fransız otomobil markası Reliant SCIMITAR COUPE
modeli
Anadol SV 1600’ün direksiyon
sisteminde “rack-and-pinion” kremayer sistemi, frenlerde tek devreli ve
servo destekli hidrolik sistem önler disk, arkalar tambur, debriyajda da tek
kuru plaka, diyafram yaylı, spiral kontrollu telli sistem kullanılmıştır.
Şanzıman olarak döküm demirden, 4 ileri düz vitesli Ford’un Type 2 modeli
tercih edilmiştir. El freni iki koltuk arasında ve mekaniktir. El fren kolu,
içli dışlı bir kablo ile arka tekerleklerdeki el freni levyesine bağlıdır.
Anadol SV 1600 A5 Tarihçesi
Anadol SV 1600 modelinin birçok
detayı, üretildiği dönemin station wagonlarındaki Bertone Pininfarina dizayn
özelliklerini taşımaktadır. Anadol SV1600’ün özellikleri olarak, tek renk dış
boya ve station otolarda bir yenilik olarak ön spoiler gösterilebilir. Gösterge
panelinde ise yine önceki Anadol modellerinde olduğu gibi, direksiyon milinin
hemen üzerinde 2 gösterge bulunmaktadır. Solda, alt kısmında uzun
hüzme mavi ve sinyal sarı lambalar ile km sayacının bulunduğu Smiths km saati,
sağında ise orta kısmında marş kırmızı, yağ yeşil lambalarının
bulunduğu Smiths yuvarlak hararet ve benzin göstergesi yer
almaktadır.
Anadol SV 1600 İç görünümü
Bir süre sonra, daha lüks
versiyonları piyasaya çıkmış, bunlarda iki renkli dış boya ve yeni iç dizayn
kullanılmıştır. 1976’dan itibaren SV-1600’lerde aluminyum alaşımlı jantlar,
yeni tip direksiyon, yeni dizayn yan aynalar kullanılmış, dış boya ise yanlarda
siyah-beyaz şeritli tek renk olarak üretilmiştir. Araç içi dizaynında ise,
gösterge paneli yenilenmiş, kapı içleri ve ön göğüs kısmı döşeme renginde vinil
kaplanmış , iç kapı açma kolları gömülü bir şekil almış, ön koltuklar sırt
ayarlı ve yatar hale getirilmiş, arkada ise bagaj hacmini genişletmek amacıyla
sökülür takılır katlanır koltuk modeli uygulanmıştır. ( Kaynak: Anadolturkey.com )
Anadol SV 1600, 650 Kg. bagaj yük taşıma
kapasitesi ile o yıllarda Türkiye’deki kullanıcılar tarafından sevilerek
kullanılan bir araçtı. 1981 yılına kadar toplamda 6.092 adet Anadol SV 1600 modeli araç üretildi. Aslına
bakarsanız bu kadar az üretilen bir araç olmasından ötürü günümüzde oldukça
kıymetli olması gereken bu araç maalesef bir çok yerli otomobil gibi, kıymeti
bilenmeyen araçlar arasında yerini almıştır.
Anadol SV 1600 SW Steyşın vagon
Bence bunun en önemli nedenin
duyarsız üreticilerdir. Geçmişte Ülkemizde üretimi yapılan otomobil
modellerinin üretim tarihçeleri ve araç özellikleri ile ilgili kaynak bulmak o
kadar zor ki inanamazsınız. Ben şahsen bu araçların bazılarının tarihçelerini
sonraki nesillere aktarmak için çabalıyorum, üreticilere mail atıyorum,
ulaşmaya çalışıyorum kimse oralı olmuyor… Bu da bizim halk olarak genel
durumuzu yeterince özetliyor. Boşuna dememiş büyüklerimiz; Geçmişi olmayanın geleceği olmaz diye… Kalın sağlıcakla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder