İkinci Dünya Savaşı sonrası modellerinden biri olan Renault Fregate Tarihçesi 1951 ile 1960 arasında geçen sürece dayanmaktadır. Temelde Renault 4 modelinin bir türevi olan Renault Fregate modelinin, motor teknik özlliklerini ve üretim serüvenini sizlere dilim döndüğnce kısaca anlatmak istiyorum.
Renault Fregate Tarihçesi / Renault Fregate Üretim
Hattı 1955
Renault markası küçük otomobil
segmentinde genelde 748cc hacmindeki Renault 4CV modelini üretirken, en büyük
segmentteki Colorale ( Dört Silindir 2383cc ) modelinin bir altına
konumlandırdığı, orta sınıf bir model olan Renault Fregate modelini 1950 yılında
halka tanıtıldı.
Renault Fregate Motor ve Teknik Özellikleri
İlk önce Renault 4 CV modeli gibi
arkadan motorlu olması planlanan Fregate, Markanın aldığı radikal bir karar ile
arkadan motorlu ”Proje 108”in terkedilerek, önden motorlu bir tasarıma
geçilmişti. Acele ile alınmış bu kararın bir takım Mühendislik zaafiyetlerine
neden olduğu söylenir.
Renault Frigate 1951
Renault Fregate modeli sıralı dört
silindirli 1997 cc hacminde 58 Hp güce sahip bir motor ile satışa sunuldu. Lüks
versiyonu olan Renault Fregate Amiral modeli 899.000 Franka satışa sunuldu.
Renault Fregate Admiral 1953
Renault, “Frégate Affaires”,
basitleştirilmiş bir ön panel, azaltılmış iç kaplama, dış krom kaplamaların
tamponlardan çıkarılması ve ikiz sis farlarının kaybolmasını içeren azaltılmış
bir versiyon karşılığında yaklaşık 100.000 franklık bir fiyat tasarrufu ederek
aracı 799.000 Frank’a pazara sürdü. Bu savaş sonrasının zor şartlarında aracın
satışı için önemli bır adımdı.
Renault Fregate Affaires 1951
Renault Fregate Affaires 1953
1954 yılında Renault aracın ön
kısmında ufak bir makyaj yaptı, bunun yanında 58 hp gücündeki motoru 65 Hp’ye
yükselterek Renault Fregate 55 ismi ile piyasaya sürdü.
Renault Fregate 55 1954
Renault Fregate Amiral
Renault Fregate 55 1954
1955 yılında 1956 model yılı ile
pazara sunulan 2141cc 77 hp’lik Renault Fregate Grand Pavois modeli ile aynı
güçteki Renault Fregate 56 Amiral ve SW Domaine modellerini piyasaya sürdü.
Zira kullanıcılar sıkça aracın motorunun zayıf olduğundan şikayet ediyorlardı.
Renault Fregate Grand Pavois 1956
Renault Fregate 56 Domaine Break SW
Renault, 1957 model yılı ile
birlikte hafif makyajlı basic modeli olan Renault Fregate Afferies modelinin
ismini, Renault Fregate 57 Caravelle olarak değiştirdi.
Renault Fregate 57 Caravelle 1957
1958 sonlarında Renault, Renault
Fregate Transfluide adında otomatik şanzımanlı 80 hp gücündeki yeni versiyonunu
lüks modellerde kullanmaya başladı. Bununla birlikte SW vagonun lüks versiyonu
olan Manoir Break SW modeli de piyasaya sürüldü.
Renault Fregate Transfluide otomatik 1958
Renault Fregate Transfluide otomatik 1958
1960 yılında yaklaşık 163.383
adetlik üretim adedine ulaşan Renault Fregate modeli üretim bandındaki yerine
veda etti. Özellikle son yıldaki düşük satış adetleri Fregate’nin, Renault
markasının başarısız modellerinden biri olarak anılmasına neden olmuştur. Kalın
sağlıcakla…
Renault Fregate Cabriolet ( Seri üretim değil )
Yazılarımdan daha kolay haberdar
olmak için Bloğuma Abone olabilirsiniz böylelikle yeni yazılarım otomatik
olarak mail kutunuza iletilebilecektir. Ayrıca yazı aralarında bulunan ticari
paylaşımlardan bir iki tanesini ziyaret ederseniz varlığımızı sürdürmemize
ufakta olsa bir destekte bulunmuş olacaksınız. Bu konudaki hassasiyetiniz için
şimdiden teşekkür ederim…
Renault Fregate Tarihçesi
İkinci Dünya Savaşı sonrası
modellerinden biri olan Renault Fregate Tarihçesi 1951 ile 1960 arasında geçen
sürece dayanmaktadır. Temelde Renault 4 modelinin bir türevi olan Renault
Fregate modelinin, motor teknik özlliklerini ve üretim serüvenini sizlere dilim
döndüğnce kısaca anlatmak istiyorum.
Renault Fregate Tarihçesi / Renault Fregate Üretim
Hattı 1955
Renault markası küçük otomobil
segmentinde genelde 748cc hacmindeki Renault 4CV modelini üretirken, en büyük
segmentteki Colorale ( Dört Silindir 2383cc ) modelinin bir altına
konumlandırdığı, orta sınıf bir model olan Renault Fregate modelini 1950 yılında
halka tanıtıldı.
Renault Fregate Motor ve Teknik Özellikleri
İlk önce Renault 4 CV modeli gibi
arkadan motorlu olması planlanan Fregate, Markanın aldığı radikal bir karar ile
arkadan motorlu ”Proje 108”in terkedilerek, önden motorlu bir tasarıma
geçilmişti. Acele ile alınmış bu kararın bir takım Mühendislik zaafiyetlerine
neden olduğu söylenir.
Renault Frigate 1951
Renault Fregate modeli sıralı dört
silindirli 1997 cc hacminde 58 Hp güce sahip bir motor ile satışa sunuldu. Lüks
versiyonu olan Renault Fregate Amiral modeli 899.000 Franka satışa sunuldu.
Renault Fregate Admiral 1953
Renault, “Frégate Affaires”,
basitleştirilmiş bir ön panel, azaltılmış iç kaplama, dış krom kaplamaların
tamponlardan çıkarılması ve ikiz sis farlarının kaybolmasını içeren azaltılmış
bir versiyon karşılığında yaklaşık 100.000 franklık bir fiyat tasarrufu ederek
aracı 799.000 Frank’a pazara sürdü. Bu savaş sonrasının zor şartlarında aracın
satışı için önemli bır adımdı.
Renault Fregate Affaires 1951
Renault Fregate Affaires 1953
1954 yılında Renault aracın ön
kısmında ufak bir makyaj yaptı, bunun yanında 58 hp gücündeki motoru 65 Hp’ye
yükselterek Renault Fregate 55 ismi ile piyasaya sürdü.
Renault Fregate 55 1954
Renault Fregate Amiral
Renault Fregate 55 1954
1955 yılında 1956 model yılı ile
pazara sunulan 2141cc 77 hp’lik Renault Fregate Grand Pavois modeli ile aynı
güçteki Renault Fregate 56 Amiral ve SW Domaine modellerini piyasaya sürdü.
Zira kullanıcılar sıkça aracın motorunun zayıf olduğundan şikayet ediyorlardı.
Renault Fregate Grand Pavois 1956
Renault Fregate 56 Domaine Break SW
Renault, 1957 model yılı ile
birlikte hafif makyajlı basic modeli olan Renault Fregate Afferies modelinin
ismini, Renault Fregate 57 Caravelle olarak değiştirdi.
Renault Fregate 57 Caravelle 1957
1958 sonlarında Renault, Renault
Fregate Transfluide adında otomatik şanzımanlı 80 hp gücündeki yeni versiyonunu
lüks modellerde kullanmaya başladı. Bununla birlikte SW vagonun lüks versiyonu
olan Manoir Break SW modeli de piyasaya sürüldü.
Renault Fregate Transfluide otomatik 1958
Renault Fregate Transfluide otomatik 1958
1960 yılında yaklaşık 163.383
adetlik üretim adedine ulaşan Renault Fregate modeli üretim bandındaki yerine
veda etti. Özellikle son yıldaki düşük satış adetleri Fregate’nin, Renault
markasının başarısız modellerinden biri olarak anılmasına neden olmuştur. Kalın
sağlıcakla…
Renault Fregate Cabriolet ( Seri üretim değil )
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder