W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Rehberi
©Mercedes-Benz AG
W124 Mercedes-Benz Rehberlerine Altı silindirli motorların ara motorlarından W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Rehberi ile devam ediyoruz. Kısa bir dönem içinde kullanılan bu motorların ikisi birden bir makalede toplamanın daha uygun olacağını düşündüm. Bu araçları kullanan kişilerin yapacakları olumlu olumsuz yorumlar, rehberlerimizin geleceği için çok önemlidir. Lütfen tecrübelerinizi bizlerle paylaşarak bizlere destek olunuz.
W124 Mercedes-Benz Serisinin altı silindirli
motorları içinde M103 motordan sonra yeni M104 motoruna geçildi. W124 serisinde
1992 Haziranından itibaren kullanılan bu motor, ilk olarak 1989 yılında
üretildi. 2.8 L hacmindeki 4 subap ve üstten çift kam miline sahip olan bu
motor, daha sonra revize edilerek 3.0 L’ye hatta AMG motorlarda 3.4 L ve 3.6
L’ye kadar revize edildi. W129, W463, W140, W202 ve W210 modellerinde
kullanılan M104 motoru 1999 yılına kadar üretilmeye devam etti.
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 4 ve 5 ileri
Otomatik Vites
Mercedes-Benz
W124 / E28 Kasa kodu ile üretilen 280
E ve E 280 modellerinde 5 ileri Manuel vites seçeneğini ile birlikte bir yenilik
olarak 4 ileri Otomatik vites seçeneğinin yanında 5 ileri Otomatik Overdrive (5 G-Tronic) şanzıman seçeneğini de
opsiyonel olarak sunmaya başladı. Burada yeri gelmişken Mercedes-Benz’in o
dönemlerde üzerinde bulunan S ve E Butonlarının ne işe
yaradığına açıklık getirmek istiyorum. E Butonu açıkken Economy yani yakıt tüketimini minimuma indirecek
vitesleri seçer. S
Butonu açıkken Standart fabrika ayarlarında vites
değişimi sağlanır. (Bu buton genelde Yeni araçlarda bulunan Sport butonu ile
karıştırılmakdadır.)
W124 – S124 Mercedes-Benz 280 E – 280 TE M104 Motor ve Teknik Özellikleri
1992 – 1993
W124 – S124 Mercedes-Benz 280 E – 280 TE M104
Motor Özellikleri 1992 – 1993
- Çalışma prensibi: Dört zamanlı Otto (3 yollu katalizörlü manifold enjeksiyonlu ve
emisyon kontrol cihazlı)
- Motor düzeni: Ön, boyuna; dikey
- Motor tipi: M
104 E 28 / 104.942
- Silindir sayısı: 6 / sıralı; Sağa doğru 15 ° eğim
- Bore x Stroke: 89,9 x 73,5 mm
- Motor hacmi: 2799
cc
- Sıkıştırma oranı: 10.0
- Maksimum güç: 5500 rpm’de 145 kW / 197 hp
- Maksimum tork: 3750 rpm’de 270 Nm
- Valf düzeni / sayısı: 2 giriş, 2 egzoz / V overhead ( Toplam 24
Valf )
- Valf çalışması: 2 üstten eksantrik mili (emme eksantrik mili ayarlanabilir)
- Eksantrik mili tahriki: Çift makaralı zincir
- Yakıt sistemi: Sıcak film hava kütlesi ölçümü (HFM) ile mikroişlemci kontrollü
enjeksiyon sistemi
- Yakıt deposu: Arka aksın üstünde / 70 l
W124 – S124 Mercedes-Benz E 280 – E 280 T M104 Motor ve Teknik Özellikleri
1993 – 1996
W124 – S124 Mercedes-Benz E 280 – E 280 T M104
Motor ve Teknik Özellikleri 1993 – 1996
- Çalışma prensibi: Dört zamanlı Otto (kontrollü 3 yollu katalizörlü emme manifoldu
enjeksiyonu ve egzoz gazı arıtma sistemi ile)
- Motor düzeni: Ön, boyuna; dikey
- Motor tipi: M
104 E 28 / 104.942
- Silindir sayısı: 6 / sıralı; Sağa doğru 15 ° eğim
- Bore x Stroke: 89,9 x 73,5 mm
- Motor hacmi: 2799
cc
- Sıkıştırma oranı: 10.0
- Maksimum güç: 5500 rpm’de 142 kW / 193 hp
- Maksimum tork: 3750 rpm’de 270 Nm
- Valf düzeni / sayısı: 2 giriş, 2 egzoz / V overhead ( Toplam 24
Valf )
- Valf çalışması: 2 üstten eksantrik mili (emme eksantrik mili ayarlanabilir)
- Eksantrik mili tahriki: Çift makaralı zincir
- Yakıt sistemi: Sıcak film hava kütlesi ölçümü (HFM) ile mikroişlemci kontrollü
enjeksiyon sistemi
- Yakıt deposu: Arka aksın üstünde / 70 l
W124
Mercedes-Benz 280 E & E 280 M104 Motor teknik özellikleri Sedan Steyşın
Vagon ve Limuzin modellerinde hemen hemen aynıdır. W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 modelinin
motorunu komple revize etmenin yaklaşık maliyeti işcilik dahil .... Euro – .... Euro civarındadır.*
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan Steyşın Vagon Limuzin
Şanzıman ve Performans Özellikleri / Beş ileri Manuel
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan
Steyşın Vagon Limuzin Şanzıman ve Performans Özellikleri / Beş ileri Manuel
- Şanzıman: 5
vitesli manuel şanzıman
- Debriyaj: Kuru
tek diskli debriyaj
- Vites oranları: I.
3.86; II. 2.18; III. 1.38; IV. 1.0; V.
0.80; R. 4.22
- Son sürüş oranı: 3.69
- Maksimum hız: Sedan 230 km / h – Steyşın Vagon 218 km / h –
Limuzin 215 km / h –
- Hızlanma: Sedan 9,1 s / Steyşın Vagon 9,4 Saniye / Limuzin 10,2 Saniye
- Yakıt tüketimi: Sedan 7.9 / 9.6 / 14.6 l – Steyşın Vagon 8.3 /
10.3 / 14.8 l – Limuzin 8,6 / 10,5 / 15,5 l 90 Km/h – 120 Km/h – Şehir içi
W124
Mercedes-Benz 280 E & E 280 modellerinin manuel şanzımanları kolay kolay
sorun çıkarmazlar. Aracın yaptığı km. ve kullanımdan kaynaklı olarak zaman
içinde Debriyaj
Baskı Balata ve Bilyasının değişmesi gerekebilir. Bunun maliyeti ise
işçilik hariç ... Euro civarındadır.
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan Steyşın Vagon Limuzin
Şanzıman ve Performans Özellikleri / Dört ileri Otomatik
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan
Steyşın Vagon Limuzin Şanzıman ve Performans Özellikleri / Dört ileri Otomatik
- Şanzıman: 4 vitesli otomatik şanzıman
- Debriyaj: Otomatik şanzımanda hidrolik tork konvertörü
- İletim tipi: Planet
dişli sistemi
- Vites oranları: I.
4.25; II. 2.41; III. 1.49; IV. 1.0; R.
5.67
- Son sürüş oranı: 3.06 Sedan / 3.69 Steyşın Vagon / 3.92 Limuzin
- Maksimum hız: Sedan 225 km / h – Steyşın Vagon 218 km / h – Limuzin 215 km / h
- Hızlanma: Sedan
8.8 s – Steyşın Vagon 9.2 s – Limuzin 10,2 s
- Yakıt tüketimi: Sedan 8,5 / 10,3 / 13,3 l – Steyşın Vagon 8.3 /
10.3 / 14.8 l – Limuzin 9,4 / 11,5 / 14,6 l 90 Km/h – 120 Km/h – Şehir içi
Gelelim kullanıcıların en çok gözünü korkutan W124
Mercedes-Benz 280 E & E 280 Otomatik Şanzıman Tamiri ne tutar sorusunun
cevabına, W124
Mercedes-Benz 280 E ve E
280′nin 4G-Tronic
otomatik şanzımanı düzgün kullanıldığında çok fazla arıza yapmaz, ufak tefek
arızalar ise çok pahalıya mal olmadan giderilebilir. Ben yinede size en kötü
senaryoda ne olabileceğini söyleyeyim. Eğer şanzıman fazla yıpratılmamış fakat yinede
revize edilmesi gerekirse ... Euro civarında, çok kötü kullanılmış ise .... Euro civarında bir rakamı gözden çıkarmanız gerekebilir.
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan Steyşın Vagon Şanzıman ve
Performans Özellikleri / Beş ileri Otomatik
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan
Steyşın Vagon Şanzıman ve Performans Özellikleri / Beş ileri Otomatik
- Şanzıman: 5 vitesli otomatik şanzıman
- Debriyaj: Otomatik şanzımanda hidrolik tork konvertörü
- İletim tipi: Planet
dişli sistemi
- Vites oranları: I.
3.87; II. 2.25; III. 1.44; IV. 1.0; V.
0.75; R. 5.59
- Son sürüş oranı: 3.69 Sedan / 3.69 Steyşın Vagon / 3.92 Limuzin
- Maksimum hız: Sedan 225 km / h – Steyşın Vagon 218 km / h
- Hızlanma: Sedan
8.9 s – Steyşın Vagon 9.4 s
- Yakıt tüketimi: Sedan 8,1 / 9,9 / 13,8 l – Steyşın Vagon 8.3 /
10.3 / 14.8 l 90 Km/h – 120 Km/h – Şehir içi
W124
Mercedes-Benz 280 E ve E
280′nin 5G-Tronic
otomatik şanzımanı diğer şanzımanlar gibi düzgün kullanıldığında çok fazla
arıza yapmaz, ufak tefek arızalar ise çok pahalıya mal olmadan giderilebilir.
Ben yinede size en kötü senaryoda ne olabileceğini söyleyeyim. Eğer şanzıman fazla yıpratılmamış fakat yinede
revize edilmesi gerekirse .... Euro civarında, çok kötü kullanılmış ise .... Euro civarında bir rakamı gözden çıkarmanız gerekebilir.
S124 Mercedes-Benz 280 TE Steyşın Vagon
©Mercedes-Benz AG
W124
Mercedes-Benz 280 E 1992 yılında üretime girdiğinden ara makyajlı şekilde üretilmeye
başlandı. Bu makyajda iç kısma yapılan ufak tefek iyileştirmelerin yanında,
aracın dış kısmına, daha sonraları ” Sacco Boards” diye anılacak olan alt paneller
eklendi. Bu panellere Türkiye’de ” Pako ” adı verilmektedir. 1993 yılından itibaren
üretilen araçlar ise büyük makyaj sonrası yeni görünümü ile üretilmeye başladı.
W124 S124 Mercedes-Benz 280 E 280 TE & E 280 E 280 T Sedan ve Steyşın
Vagon Şasi ve Aktarma Özellikleri 1992-1993 & 1993-1996
W124 Mercedes-Benz 280 E Sedan Şasi ve Aktarma
Özellikleri 1992-1993
S124 Mercedes-Benz 280 TE Steyşın Vagon Şasi ve
Aktarma Özellikleri 1992-1993 ©Mercedes-Benz AG
- Şasi tasarımı: Çelik gövde
- Ön tekerlek süspansiyonu: Tek kol / amortisör takviyesi
- Arka tekerlek süspansiyonu: Multilink bağlantı süspansiyonu (isteğe
bağlı hidropnömatik seviye kontrolü)
- Ön yaylar: Helezon
yaylar, burulma dengeleyici
- Arka yaylar: Helezon
yaylar, burulma dengeleyici
- Amortisör ön / arka: Gaz basıncı amortisörleri / gaz basıncı
amortisörleri
- Direksiyon: Döner
bilyalı hidrolik direksiyon
- Fren sistemi: Vakum güçlendiricili hidrolik çift devreli fren sistemi, isteğe
bağlı kilitlenme önleyici sistem (standart olarak 09.1986’dan
itibaren); ön ve içten havalandırmalı disk frenler ve arka
- El freni: Mekanik (ayakla çalışan), arka tekerleklere etki eden
- Tekerlekler: Çelik sac jantlar (Hafif alaşımlı jantlar isteğe bağlı)
- Tekerlek jantları: 6 1/2 J x 15 H 2 / spor süspansiyonlu: 7 J x 15 H2
- Lastikler: 195/65 R 15 91 H / spor süspansiyonlu: 205/60 R 15 91 H
- Tahrikli tekerlekler: Arka tekerlekler
- Güç aktarma: Bölünmüş
kardan mili
W124
Mercedes-Benz 280 E &
E 280 Serilerinin yürüyen
aksam ve süspansiyon fren balatası ön takım gibi aksamlarını çok maliyetli değildir.
Örneğin ön arka fren balataları toplam .. Euro civarında 4 amortisör ... Euro, ön takım rot rotil vs yaklaşık ... Euro civarındadır. Tabii ki bunlar süreki
yapılacak veya illa ki değişmesi gereken parçalar değildir.
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan Boyut ve Ağırlık Özellikleri
1992-1995
W124 Mercedes-Benz E 280 Sedan Şasi ve Aktarma
Özellikleri 1993-1995
- Dingil açıklığı: 2800 mm
- Ön / arka:
1501/1491 mm (“Sportline”: 1518/1509 mm)
- Uzunluk: 4740 mm
- Genişlik: 1740
mm
- Yükseklik: 1428
mm / 1430 mm (“Sportline”: 1411 mm)
- Boş ağırlık (araba ağırlığı): 1490 kg / 03.1994’ten itibaren: 1500 kg
- Brüt toplam ağırlık: 2040 kg; 03.1994’ten: 2050 kg
S124 Mercedes-Benz 280 TE & E 280 T Steyşın Vagon Boyut ve Ağırlık
Özellikleri 1992-1996
S124 Mercedes-Benz E 280 T Steyşın Vagon Şasi ve
Aktarma Özellikleri 1993-1996 ©Mercedes-Benz AG
- Dingil açıklığı: 2800 mm
- Ön / arka: 1497/1488
mm (“Sportline”: 1518/1509 mm)
- Uzunluk: 4765 mm
- Genişlik: 1740
mm
- Yükseklik: 1490
mm (“Sportline”: 1459 mm)
- Boş ağırlık (araba ağırlığı): 1590 kg; 03.1994’ten itibaren: 1600 kg
- Brüt toplam ağırlık: 2200 kg; 03.1994’ten itibaren: 2230 kg
V124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Limuzin Boyut ve Ağırlık Özellikleri
1992-1994
V124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Limuzin
Boyut ve Ağırlık Özellikleri 1992-1994
- Dingil açıklığı: 3600 mm
- Ön / arka: 1492 /
1489 mm
- Uzunluk: 5540 mm
- Genişlik: 1740
mm
- Yükseklik: 1471
- Boş ağırlık (araba ağırlığı): 1760 kg
- Brüt toplam ağırlık: 2460 kg
VF124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Uzatılmış Şasi Boyut ve Ağırlık
Özellikleri 1992-1993
VF124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Uzatılmış
Şasi Boyut ve Ağırlık Özellikleri 1992-1993
- Dingil açıklığı: 3450 mm
- Ön / arka:
1476/1480 mm
- Uzunluk: 5415 mm
- Genişlik: 1740
mm
- Yükseklik: Üst
yapıya göre değişiyor
- Boş ağırlık (araba ağırlığı): 1385 kg
- Brüt toplam ağırlık: 2420 kg
W124
Mercedes-Benz 280 E & E 280 modellerinin orijinal renkleri ve kodlarını W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Rehberi
©Mercedes-Benz AG
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Bakım Aralıkları ve Maliyetleri
W124
Mercedes-Benz 280 E & E 280 Serisinin Bakım aralıkları nelerdir? Bakım
maliyetleri nelerdir? Gibi soruların cevaplarına gelince. W124 Mercedes-Benz 280 E modelleri kaliteli bir
yağ kullanılırsa bakım
aralığı 10.000 Km.dir. Yaklaşık bakım maliyeti balatalar vs hariç standart bakım için ... Euro civarında bir rakamı gözden çıkarmanız
gerekir. Burada yeri gelmişken şunuda hatırlayım Egsantrik veya Triger zinciri 200.000 Km.de bir
değişmesi gerekir. Eksantrik zinciri maliyeti ucuz olsada işçilik maliyeti yüksek
olabileceği için .... Euro civarında bir bütçe ayırmalısınız. Aldığınız aracın Km.sinden yüzde
yüz emin değilseniz bu konuda dikkatli olmanızı öneririm.
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Bakım
Aralıkları © Mercedes-Benz AG
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Üretim Adetleri
W124
Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan modeli 1992 yılından 1995 yılına kadar
toplam 57.302
adet üretilirken, S124
Mercedes-Benz 280 TE & E 280 T Steyşın Vagon modeli 1992 yılından 1996 yılına
kadar 12.177
adet üretilmiştir. Türkiye’de fazla bulunmayan V124 Mercedes-Benz 280 E & E 280
Limuzin modeli 1992 yılından 1994 yılına kadar 379 adet üretilirken, VF124 Mercedes-Benz 280 E uzatılmış şasi sw modeli
ise 1992 yılından 1995 yılına kadar 399 adet imal edilmiştir. Özetleyecek olursak toplam
olarak 70.257
adet 280 E & E 280 modeli araç üretilmiştir.
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan Sıfır Fiyatları
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Sedan Sıfır
Fiyatları ©Mercedes-Benz AG
10.1992: DM 60.477,00
01.1993: DM 61.640,00 05.1993: DM 61.640,00
03.1994: DM 63.480,00
08.1994: DM 64.112,50
05.1995: DM 65.377,50
S124 Mercedes-Benz 280 TE & E 280 T Steyşın Vagon Sıfır Fiyatları
S124 Mercedes-Benz 280 TE E 280 T Sıfır Fiyatları
©Mercedes-Benz AG
10.1992: DM 67.659,00
01.1993: DM 69.000,00 05.1993: DM 69.000,00
03.1994: DM 70.840,00
08.1994: DM 71.472,50
05.1995: DM 72.047,50
V124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Limuzin Sıfır Fiyatları
V124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Limuzin
Sıfır Fiyatları ©Mercedes-Benz AG
10.1992: DM 107.673,00
01.1993: DM 109.710,00
VF124 Mercedes-Benz 280 E Uzatılmış Şasi Sıfır Fiyatları
VF124 Mercedes-Benz 280 E Uzatılmış Şasi Sıfır
Fiyatları
10.1992: DM 67.374,00
01.1993: DM 67.965,00
Bu fiyatlar yukarıdaki tarihlerde standart bir aracın Almanya’daki bayi
satış fiyatıdır. Bu araçların Türkiye fiyatları için yaklaşık bir o kadar daha
eklemeniz gerekir. Yani orada 50.000 DM olan araç bizde yaklaşık 100.000 DM’a
tekabül ediyordu.
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Rehberi
©Mercedes-Benz AG
* Yukarıda sizlere verdiğim bakım ve tamirat bedelleri piyasada kabul
görmüş markaların parça fiyatlarına göre yaklaşık olarak verilmiş olup,
bölgeye, kullanılan parçaya ve işçilik fiyatlarına göre yukarı veya aşağıya
doğru değişim gösterebilir. Bu konuda Klasikotom.com hiç bir şart ve koşulda
sorumlu tutulamaz. ( Yedek parça fiyatlarının Euro bazında belirlenmesi daha
güncel kalması içindir.)
W124 Mercedes-Benz 280 E & E 280 Rehberi
©Mercedes-Benz AG
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder