Bugün ele alacağım konu günümüzde çok fazla istismar edilen yanlış
anlaşılan ve her kafadan ayrı bir sesin çıktığı kulaktan dolma bilgiler ile
hareket edilen bir konudur. Otomatik Şanzıman Mercedes-Benz W124 Kullanma Kılavuzu, bu konuda baz aldığım en
önemli kaynaklar; Mercedes-Benz
Kullanma Kılavuzu, Mercedes-Benz üretim ve tanıtım katalogları yanı sıra güvendiğim alanında
bir numara olan otomatik vites üzerine duayen sayılabilecek ustalarımızdır.
Otomatik Şanzıman Mercedes-Benz W124 Kullanma
Kılavuzu
Bu makaleyi Mercedes-Benz W124 serisinin otomatik şanzımanlarını ele alacak
şekilde hazırladım. Allah izin verirse tüm kasalar ile ilgili benzer
makalelerin arkası gelecek. Umarım sizleri fazla sıkmadan konuyu tüm yönleri
ile anlatmayı başarabilirim. Mercedes-Benz W124 modellerinde iki tip otomatik
şanzıman kullanıldı. Bunlardan ilki 4 hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.4
) şanzımanı , 420 donanım kodu ile opsiyonel olarak 3055 DM fark ile sipariş
edilebiliyordu. Bu şanzıman 1984 yılından 1996 yılına kadar kullanıldı.
4 Hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.4
) şanzımanı 1984 – 1996
5 Hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.5 ) şanzımanı 1990- 1997
4 Hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.4
) şanzıman panosu 1984 – 1996
Mercedes-Benz
W124 serisinde 1990 yılından itibaren 5 Hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.5
) şanzımanı, 425 donanım kodu ile 4.788 Dm. fark ödenerek opsiyonel olarak 1997 yılına
kadar satışa sunuldu.
5 Hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.5
) şanzıman panosu 1990 – 1997
Mercedes-Benz W124 otomatik vites panosu üzerindeki sembollerin ne anlama
geldiğini ve ne işe yaradıklarına bakalım.
Otomatik Şanzıman Mercedes-Benz W124 Kullanma
Kılavuzu
P
: Park
kilidi. Aracı ilk çalıştırdığınızda veya park ederken araç P konumuna alınmalıdır. Bu işlemi yaparken
mutlaka ayağınız frende olmalıdır. Aracı park ederken ( Yokuş, düz alan fark
etmez ) araç D veya R konumundayken ayağınızı frenden kaldırmadan
önce ilk olarak aracın Park
frenini ( El freni ) çekip aracın
ağırlığını fren balatalarına binmesini sağlayınız. Sonrasında vites
kolunu P konumuna getiriniz. Aracı
hareket ettireceğiniz zaman bu şekilde park ettiğiniz aracı frene basarak önce çalıştırınız, sonra vitesi gideceğiniz
yöne göre D veya R konumuna getiriniz ve Park Frenini ( El Freni ) bırakınız. Bu sıraya
riayet ettiğiniz sürece aracınızın şanzımanı daha uzun ömürlü olacaktır.
R:
Geri Vites. Aracı geriye sürmek için kullanılır. Araç tamamen durmadan geri
vitese takmayınız.
N:
Nötr Boş. Vites bu konumdayken araç motordan gelen güç tekerleklere iletilmez. Aracı
itmeniz yada çekmeniz gerektiğinde vitesi N konumuna getiriniz. Trafikte kısa
duruşlarda aracı boşa almayınız, sadece uzun süre duracaksanız N konumuna alabilirsiniz. Bunların dışında
buzlu yada karlı yolda aracın savrulması durumunda tekerleklerden gelen gücü
kesmek ve aracı toparlamak için vitesi N konumuna alabilirsiniz.
4
– 3: 4.
veya 3. vites. , 3. vites ve ( Beş ileri şanzımanda 4 nolu vites ), uygun orta hızdaki sürüşlerde
hızı düşürmek veya hızlanmak için kullanılır. ( Örneğin, aracın çekişinin
düştüğünü hissederseniz aracı D konumundan bu vitese aldığınızda vites
küçülterek aracı daha çabuk hızlandırabilirsiniz. Yokuş inerken uygun hızda bu
vitese alarak yine motor freni )
2:
2. vites. 2. vites, dağlık veya dik yokuşlu alanlarda aracın vites büyültmeden
seyrini ve motor frenini kullanmanızı sağlar. Dik yokuşlarda aracı ilk hareket
ettireceğiniz zaman bu vites ile kalkarak daha seri bir kullanım ile motoru
gereken devir ve hıza ulaştırabilir, sonra bir üst vitese ve D konumuna getirerek düz vites mantığında
kullanabilirsiniz. ( Önemli not: Araç üst devire geldiğinde vites değiştirmek
için, ayağınızı gazdan çekip sonra vitesi değiştiriniz. Bu işlemleri yaparken
aracın Km. saatinde turuncu renkli çizgiler ile belirlenen hız sınırlarını
aşmayınız! )
2B:
En düşük vites. Bu ibare sadece yüksek model araçlarda bulunur. 2. vitesteyken vites
kolunu B konumuna sağa veya sola çektiğinizde araç sadece 1. viteste hareket
eder ve vites büyütmez, çok kaygan çamurlu zeminlerde bu konumda kullanılarak
aracın patinaja düşmesi veya kayması minumuma indirilir.
4 Hızlı Otomatik Mercedes-Benz 4-G Tronic ( 722.4
) şanzıman panosu 1984 – 1996
Otomatik şanzıman konusunda bilmemiz gereken konulardan biri de, sürüş
esnasında vites seçimlerinin otomatik şanzıman tarafından otomatik olarak
yapılmasının yanında aslında vites değişimlerine sürüş esnasında gaz pedalı
yoluyla sizin müdahele edebileceğinizdir, örneğin vites küçültmek için gaza
aniden basarak ( Kickdown ) aracı bir alt vitese geçirebilir, araca gaz
verirken gazdan ayağınızı biraz kaldırıp tekrar gazı sabit tuttuğunuzda bir üst
vitese geçebilirsiniz. Bunun dışında araç haraket halindeyken dahi ( Uygun Hız
sınırları dahilinde ) vitese elinizle düz vites mantığında müdahale
edebileceğinizdir.
Mercedes-Benz Otomatik Şanzıman E Ekonomi / S
Standart Modları nedir?
Şimdi bazı Mercedes-Benz W124 modellerinin şanzımanlarında bulunan E Ekonomi ve S Standart modları
nedir? Ne işe yarar? Faydaları nelerdir? Sorularını cevaplayalım. Mercedes-Benz
tarafından yapılan 112 Km uzunluğunda bir rota üzerinde yapılan test
neticesinde E
( Ekonomi ) modunda kullanılan araç parkuru 104 dakika sürede 8.85 l. – 7.85 l.
yakıt tüketirken. Aynı parkuru S ( Standart ) moddaki bir araç, 99 dakikada tamamlarken,
10.55 l. – 9.36 l. yakıt tükettiği gözlemlenmiş. Özetleyecek olursak Ekonomi modunda kullanmak size %15 civarında
tasarruf sağlar. Ekonomi
modunda sağlanan yakıt tasarrufunun yanında, standart moda göre daha düşük
devirde vites değişimi yapar bu özelliği ile kaygan yollarda daha rahat bir
sürüş sağlanır. Kullanım esnasında araca kickdown yaparsanız, Ekonomi proğramı
otomatik olarak devreden çıkar. Standart modda ise vites D veya 3-4 konumundayken hafif
bir şekilde hızlanıldığında araç 2. viteste hareket eder. Hızlı kalkerken ise
1. viteste hareket edecektir. Şimdi eskiden yeniye model bazında tüm araçlarda
kullanılan şanzımanlara göz atalım.
Otomatik Şanzıman Mercedes-Benz W124 Kullanma
Kılavuzu
Otomatik Şanzıman Mercedes-Benz W124 çok yakar mı? Sorusu bir çoğumuzu otomatik vitesten soğutan etkenlerden biridir. Evet otomatik vitesli tüm otomobiller gibi, Mercedes-Benz W124 modellerinin otomatik şanzımanlı modelleri düz vitesli araçlara göre biraz daha fazla yakar, alttaki tablodaki verilere baktığınızda %5 civarındaki bu fazla yakıt, getirisi ve konforu düşünüldüğünde bence o kadar da kafaya takılacak bir oran değildir.
Otomatik Şanzıman Mercedes-Benz W124 çok yakar
mı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder