Mercedes-Benz’in en sevilen modeli olan W124 Mercedes-Benz tarihçesi ni anlatmak çok kolay bir ÅŸey deÄŸil, hakkında sayfalarca kitaplar yazılmış bir sevdadır bu… Sevdadır derken mübalaÄŸa etmek istemem ama bu arabada nasıl bir ÅŸeytan tüyü vardır? Nasıl böyle fanatik bir kullanıcı kitlesi vardır, aklım almıyor… Åžimdi sen nasıl bu kadar emin konuÅŸuyorsun diyebilirsiniz. Bu kendinden emin olma hali 110.000 kiÅŸilik Klasikotom instagram sayfamdan aldığım reaksiyonlardan ve yılların verdiÄŸi gözlemlerden geliyor. Gelelim W124 Efsanesin doÄŸuÅŸuna;
Mercedes-Benz, W124’ü üretme kararını
1978 yılında aldı, ve yeni aracın 1984 yılında piyasaya sürüleceğini
bildirdi. Mercedes-Benz, Mühendislerinden
ve Ar-ge ekibinden istediği şey, W123 kavramından
sapmadan daha iyi ve kaliteli bir araç üretilmesi idi.
Sonuçta daha uzun bir dingil mesafesine ve daha geniş iç hacmine
sahip W124’ün konseptine baÅŸlanmış oldu.
W124 Görsel açıdan bakıldığında halefi
olan W123 ile olan tüm bağlarını kopardı ve
bambaşka bir araç ortaya çıkmaya başladı. Bu tasarımın temelinde yatan model
1982 yılında tanıtımı yapılan W201 190 serisidir.
O zamanlar Mercedes-Benz’in Tasarım Bölümünün
başında olan, Mercedes’in efsane tasarımcısı Bruno Sacco uzun yıllar süren tasarım
çalışmalarını yürütürken, Martı Kanat SL ‘in tasarımcısı olan Joseph Gallitzendörfer ve Mercedes tasarımlarında ahÅŸap üzerine kil
ile yapılan çalışmalara ek olarak CAD tabanlı bilgisayar kullanımının öncüsü
olan Peter Pfeiffer’ın rehberliÄŸinden
faydalandı.
Mercedes-Benz W124 açısal
tasarımına rağmen son derece aerodinamik bir otomobildi. 0.29 gibi muazzam bir sürtünme
katsayısına sahip bir otomobil ortaya çıkmıştı, bu da kullanıcı için yolda akıp
giden bir keyif aracı demekti…
Mercedes-Benz 1984
Kasımında W201 C serisi ile W126 S
serisinin arasında konumlandırdığı W124 ‘ün lansmanını
yaptı. Böylece ( E serisi ) ismi de ilk defa
bir araç üzerinde kullanılmaya baÅŸladı… Bu ÅŸekilde araç üzerinde resmen
kullanılmaya başlandığı tarih 1993 yılında görmüş olduğu facelift ile
baÅŸlamıştır. Daha öncesindeki 200’ün yanındaki E ibaresi aracın
Enjektörlü olduÄŸunu ifade ediyordu…
Mercedes-Benz W124 serisi
sırasıyla 200D, 250D ve 300D olarak adlandırılan üç dizel motorlu
modelden ve 200, 230E, 260E ve 300E diye adlandırılan dört adet
benzinli varyanttan oluÅŸuyordu. 200E sadece 2.0
litrelik bir motor ile katı vergi politakalarından dolayı sadece İtalya’da
satışa sunuluyordu. Mercedes’in adlandırma sistemi
oldukça basitti, yani 300D’de 3.0 litrelik bir
dizel kullanıldı, 200’de karbüratörlü bir
2.0 litrelik, 260E’de 2.6 litrelik bir enjektörlü motor
kullanıldı.
Mercedes-Benz W124’ün boyutlarına
baktığımızda neden C ve S serisinin arasında konumlandığını net olarak
anlıyoruz. Ben C serisini yani 190 serisini oldum olalı ufak
bir araç olarak görüyorum. S
serisi ise fazla büyük ve her kesime hitap etmeyen bir otomobil, durum böyle
olunca E serisi ebat olarak bakınca en akıllıca
seçim olarak görülüyor. Zaten E
serisinin satışlarına bakıldığı zamanda Mercedes-Benz’in Amiral Gemisi durumunda olduÄŸunu anlıyoruz…
Mercedes-Benz 1985’de Frankfurt Motor Show’da yeni bir sisteme
sahip, altı silindirli , 4 Matik ( dört
tekerlekten çekişli ) aracını ve S124 şasi kodu ile
üretimine başladığı Steyşın wagon modelini piyasa
sürdü.
Takvimler 1987’yi gösterirken Cenevre Motor Show fuarında Mercedes-Benz yeni bir model olan C124 ÅŸasi kodu ile ürettiÄŸi ve sedan
göre 8.5 cm. kısaltılmış dingil mesafesi ve daha alçak tavan yapısına
sahip Coupe modelinin lansmanını yaptı…
Mercedes-Benz w124, 1989 yılında hafif
bir makyaj geçirdi bu makyajda iç kısma yapılan ufak tefek iyileştirmelerin
yanında, aracın dış kısmına, daha sonraları ” Sacco Boards ” diye anılacak olan alt paneller eklendi.
Bu panellere Türkiye’de ” Pako
” adı verilmektedir.
Aynı yıl Almanya’da uzun ÅŸasi limuzin üretimi yapan Binz firması ile ortaklaÅŸa üretilen
altı kapılı Limuzin modelinin tanıtımı yapıldı. Bu araç sedan modelinden
80 cm daha uzundu. Piyasaya yeni çıktığı dönemde 250D dizel ve 260E benzinli motor ile sunulmuştu.
1990 Ekiminde Mercedes-Benz Paris Motor Show fuarında bugüne
kadar üretmiş olduğu en güçlü W124 olan 500E modelini görücüye çıkardı. Bu
araçta kullanılan motor o dönemde R129 500SL Roadster
modelinde kullanılmakta olan ve Porsche işbirliği ile üretilen 5.0 litrelik 326
Hp gücündeki V8 Benzinli motordu… Bu motor ile 500E 0 dan 100 Km/h ye 5.9 saniye gibi
muazzam bir sürede çıkıyordu. Bu modele özgü sis farları özel jantları ile tam
bir spor sedan görünümündeydi. Tabii ki E500’den
bahsetmiÅŸken AMG paketi de unutmamak
gerekir.
Mercedes-Benz W124’de kullanılan Orijinal döşemeleri ve katalog
renkleri, 1989 yılında şu şekildeydi:
Mercedes-Benz w124’den bahsedip de AMG paketten bahsetmemek olmaz, bizde araçta AMG jant var diye aracını AMG paket olarak adlandıran bir kesim var. Halbuki aracın gerçek anlamda AMG olması için aracın motorundan tutun tüm aksamlarına kadar AMG olması gerekir. Ben daha aydınlatıcı olması için Orijinal AMG paketin kataloglarını sizlerle paylaÅŸmak istedim…
1991 Yılında Mercedes-Benz A124 şasi kodu ile piyasaya sürdüğü
yeni Cabriolet modelini
tanıttı. Bu araç üretilirken de yine R126 SL de kullanılan temel prensipler baz
alındı ve sedana göre aracın 1000 noktası tekrardan revize edildi. Aracın
dengesi bozulması durumunda arka başlıkların hizasından 0.30 saniyede otomatik
olarak çıkan koruyucu roll bar bunlardan sadece birisidir. Ülkemizde de oldukça
rağbet gören Cabriolet modeli bugün
oldukça iyi rakamlara el deÄŸiÅŸtirmektedir… Tıklayınız; Mercedes-Benz
A124 Cabriolet Tarihçesi
1993 yılı Haziranında Mercedes-Benz
W124 üretim tarihinin en köklü değişimini geçirerek yeni görünümüne
kavuştu, bu değişim E serisinin araç üzerinde
yazılmaya başladığı zamanın miladıdır. Bu tarihten itibaren E220 şeklinde , E kasayı temsil eden ibare olmuş
oldu. W202 C serisinden esinlenen ön
kaput ve panjuru, eskisine oranla daha düzleşmiş arka paneli ile en son
görünümüne kavuşmuş oldu.
Sırası ile yeni tip motorlar, E250
Diesel, E300 Diesel, E220 ve E320 :
1994 ve sonrasında kullanılan Orijinal Mercedes-Benz W124 Döşemeleri ve Katalog
Renkleri:
Mercedes Benz W124’e yaptığı makyaj
sonrasında günümüzde de süregelen, birbirine tıpa tıp benzeyen alt, orta ve üst
segment otomobiller geleneÄŸini bozmamış oldu…
Mercedes-Benz’in W124’de yakalamış olduÄŸu o efsane baÅŸarının
altında yatan en önemli etken, ürettiği her modeli ticari taksi ve kamu
sektörüne sokarak halka benimsetmektir. Mercedes-Benz hem sağlamlık,
hem de ulaşılabilir olma açısından bu konuya her zaman önem vermiÅŸtir…
Mercedes-Benz W124 de diğer tüm
modeller gibi Amerika pazarına ihraç edilmiştir. Amerikan yasalarına uygun
olarak yapılan farlar ve sinyalleri ile diğer araçlardan biraz farklıdır.
Mercedes-Benz W124 modelinden
bahsetmiÅŸken Sportline modelinden bahsetmemek olmaz. Mercedes-Benz, Sportline’nın alçaltılmış
süspansiyonu, geniş lastikleri ve spor koltukları ile ayrı bir alternatif
sunuyordu…
Mercedes-Benz 1995
senesinde W124 Sedan modellerinin üretimine son
verdi. 1995 senesinde son ürettiÄŸi sedan modeline ” MasterPiace ” BaÅŸyapıt ismi verildi. 1996
senesinde Station Wagon ve Coupe modellerinin
üretimi sonlandı. 1997 yılında ise Final
Edition adı altında son Cabriolet araçlar
üretildi. Mercedes-Benz toplamda 2.562.143 adet 124 kasa
otomobil üretimine imza atmıştır. 1996 yılında üretim bandını selefi olan W210 kasaya
bıraktı.
Bloğumda resimlere ağırlık verdiğimden beklediğimden uzun bir anlatım oldu.
Umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur. Hakkında kitaplar yazılmış bir model
olan W124’ü ancak bu kadar özetleyebildim.
İlerleyen zamanlarda nasip olduğunca ayrı dosyalar halinde ayrıntılara
gireceÄŸim…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder