1 Mayıs 2025 Perşembe

W124 Mercedes-Benz Tarihçesi

 

Mercedes-Benz’in en sevilen modeli olan W124 Mercedes-Benz  tarihçesi ni anlatmak çok kolay bir ÅŸey deÄŸil, hakkında sayfalarca kitaplar yazılmış bir sevdadır bu… Sevdadır derken mübalaÄŸa etmek istemem ama bu arabada nasıl bir ÅŸeytan tüyü vardır? Nasıl böyle fanatik bir kullanıcı kitlesi vardır, aklım almıyor… Åžimdi sen nasıl bu kadar emin konuÅŸuyorsun diyebilirsiniz. Bu kendinden emin olma hali 110.000 kiÅŸilik Klasikotom instagram sayfamdan aldığım reaksiyonlardan ve yılların verdiÄŸi gözlemlerden geliyor. Gelelim W124 Efsanesin doÄŸuÅŸuna;

Mercedes-Benz, W124’ü üretme kararını 1978 yılında aldı, ve yeni aracın 1984 yılında piyasaya sürüleceÄŸini bildirdi. Mercedes-Benz, Mühendislerinden ve Ar-ge ekibinden istediÄŸi ÅŸey, W123  kavramından sapmadan daha iyi ve kaliteli bir araç üretilmesi idi.

Sonuçta daha uzun bir dingil mesafesine ve daha geniÅŸ iç hacmine sahip W124’ün konseptine baÅŸlanmış oldu.

W124 Görsel açıdan bakıldığında halefi olan W123 ile olan tüm baÄŸlarını kopardı ve bambaÅŸka bir araç ortaya çıkmaya baÅŸladı. Bu tasarımın temelinde yatan model 1982 yılında tanıtımı yapılan W201 190 serisidir.

O zamanlar Mercedes-Benz’in Tasarım Bölümünün başında olan, Mercedes’in efsane tasarımcısı Bruno Sacco uzun yıllar süren tasarım çalışmalarını yürütürken, Martı Kanat SL ‘in tasarımcısı olan Joseph Gallitzendörfer ve Mercedes tasarımlarında ahÅŸap üzerine kil ile yapılan çalışmalara ek olarak CAD tabanlı bilgisayar kullanımının öncüsü olan Peter Pfeiffer’ın rehberliÄŸinden faydalandı.

Mercedes-Benz W124 açısal tasarımına raÄŸmen son derece aerodinamik bir otomobildi. 0.29 gibi muazzam bir sürtünme katsayısına sahip bir otomobil ortaya çıkmıştı, bu da kullanıcı için yolda akıp giden bir keyif aracı demekti…

Mercedes-Benz 1984 Kasımında W201 C serisi ile W126 S serisinin arasında konumlandırdığı W124 ‘ün lansmanını yaptı. Böylece ( E serisi ) ismi de ilk defa bir araç üzerinde kullanılmaya baÅŸladı… Bu ÅŸekilde araç üzerinde resmen kullanılmaya baÅŸlandığı tarih 1993 yılında görmüş olduÄŸu facelift ile baÅŸlamıştır. Daha öncesindeki 200’ün yanındaki E ibaresi aracın Enjektörlü olduÄŸunu ifade ediyordu…

Mercedes-Benz W124 serisi sırasıyla 200D, 250D ve 300D olarak adlandırılan üç dizel motorlu modelden ve 200, 230E, 260E ve 300E diye adlandırılan dört adet benzinli varyanttan oluÅŸuyordu. 200E sadece 2.0 litrelik bir motor ile katı vergi politakalarından dolayı sadece İtalya’da satışa sunuluyordu. Mercedes’in adlandırma sistemi oldukça basitti, yani 300D’de 3.0 litrelik bir dizel kullanıldı, 200’de karbüratörlü bir 2.0 litrelik, 260E’de 2.6 litrelik bir enjektörlü motor kullanıldı.

Mercedes-Benz W124’ün boyutlarına baktığımızda neden C ve S serisinin arasında konumlandığını net olarak anlıyoruz. Ben C serisini yani 190 serisini oldum olalı ufak bir araç olarak görüyorum. S serisi ise fazla büyük ve her kesime hitap etmeyen bir otomobil, durum böyle olunca E serisi ebat olarak bakınca en akıllıca seçim olarak görülüyor. Zaten E serisinin satışlarına bakıldığı zamanda Mercedes-Benz’in Amiral Gemisi durumunda olduÄŸunu anlıyoruz…

Mercedes-Benz 1985’de  Frankfurt Motor Show’da yeni bir sisteme sahip, altı silindirli , 4 Matik ( dört tekerlekten çekiÅŸli ) aracını ve S124 ÅŸasi kodu ile üretimine baÅŸladığı Steyşın wagon modelini piyasa sürdü.

Takvimler 1987’yi gösterirken Cenevre Motor Show fuarında Mercedes-Benz yeni bir model olan C124 ÅŸasi kodu ile ürettiÄŸi ve sedan göre 8.5 cm. kısaltılmış dingil mesafesi ve daha alçak tavan yapısına sahip Coupe modelinin lansmanını yaptı…

Mercedes-Benz w124, 1989 yılında hafif bir makyaj geçirdi bu makyajda iç kısma yapılan ufak tefek iyileÅŸtirmelerin yanında, aracın dış kısmına, daha sonraları ” Sacco Boards ” diye anılacak olan alt paneller eklendi. Bu panellere Türkiye’de ” Pako ” adı verilmektedir.

Aynı yıl Almanya’da uzun ÅŸasi limuzin üretimi yapan Binz firması ile ortaklaÅŸa üretilen altı kapılı  Limuzin modelinin tanıtımı yapıldı. Bu araç sedan modelinden 80 cm daha uzundu. Piyasaya yeni çıktığı dönemde 250D dizel ve 260E benzinli motor ile sunulmuÅŸtu.

1990 Ekiminde Mercedes-Benz Paris Motor Show fuarında bugüne kadar üretmiÅŸ olduÄŸu en güçlü W124 olan 500E modelini görücüye çıkardı. Bu araçta kullanılan motor o dönemde R129 500SL Roadster modelinde kullanılmakta olan ve Porsche iÅŸbirliÄŸi ile üretilen 5.0 litrelik 326 Hp gücündeki V8 Benzinli motordu… Bu motor ile 500E 0 dan 100 Km/h ye 5.9 saniye gibi muazzam bir sürede çıkıyordu. Bu modele özgü sis farları özel jantları ile tam bir spor sedan görünümündeydi. Tabii ki E500’den bahsetmiÅŸken AMG paketi de unutmamak gerekir.

Mercedes-Benz  W124’de kullanılan Orijinal döşemeleri ve katalog renkleri, 1989 yılında ÅŸu ÅŸekildeydi:

Mercedes-Benz w124’den bahsedip de AMG paketten bahsetmemek olmaz, bizde araçta AMG jant var diye aracını AMG paket olarak adlandıran bir kesim var. Halbuki aracın gerçek anlamda AMG olması için aracın motorundan tutun tüm aksamlarına kadar AMG olması gerekir. Ben daha aydınlatıcı olması için Orijinal AMG paketin kataloglarını sizlerle paylaÅŸmak istedim…

1991 Yılında Mercedes-Benz  A124 ÅŸasi kodu ile piyasaya sürdüğü yeni Cabriolet modelini tanıttı. Bu araç üretilirken de yine R126 SL de kullanılan temel prensipler baz alındı ve sedana göre aracın 1000 noktası tekrardan revize edildi. Aracın dengesi bozulması durumunda arka baÅŸlıkların hizasından 0.30 saniyede otomatik olarak çıkan koruyucu roll bar bunlardan sadece birisidir. Ülkemizde de oldukça raÄŸbet gören Cabriolet modeli bugün oldukça iyi rakamlara el deÄŸiÅŸtirmektedir… Tıklayınız; Mercedes-Benz A124 Cabriolet Tarihçesi

1993 yılı Haziranında Mercedes-Benz W124 Ã¼retim tarihinin en köklü deÄŸiÅŸimini geçirerek yeni görünümüne kavuÅŸtu, bu deÄŸiÅŸim E serisinin araç üzerinde yazılmaya baÅŸladığı zamanın miladıdır. Bu tarihten itibaren E220 ÅŸeklinde , E kasayı temsil eden ibare olmuÅŸ oldu. W202 C serisinden esinlenen ön kaput ve panjuru, eskisine oranla daha düzleÅŸmiÅŸ arka paneli ile en son görünümüne kavuÅŸmuÅŸ oldu.

Sırası ile yeni tip motorlar, E250 Diesel, E300 Diesel, E220 ve E320 :

1994 ve sonrasında kullanılan Orijinal Mercedes-Benz W124 Döşemeleri ve Katalog Renkleri:

Mercedes Benz W124’e yaptığı makyaj sonrasında günümüzde de süregelen, birbirine tıpa tıp benzeyen alt, orta ve üst segment otomobiller geleneÄŸini bozmamış oldu…

Mercedes-Benz’in W124’de yakalamış olduÄŸu o efsane baÅŸarının altında yatan en önemli etken, ürettiÄŸi her modeli ticari taksi ve kamu sektörüne sokarak halka benimsetmektir. Mercedes-Benz hem saÄŸlamlık, hem de ulaşılabilir olma açısından bu konuya her zaman önem vermiÅŸtir…

Mercedes-Benz W124 de diÄŸer tüm modeller gibi Amerika pazarına ihraç edilmiÅŸtir. Amerikan yasalarına uygun olarak yapılan farlar ve sinyalleri ile diÄŸer araçlardan biraz farklıdır.

Mercedes-Benz W124 modelinden bahsetmiÅŸken Sportline modelinden bahsetmemek olmaz. Mercedes-Benz, Sportline’nın alçaltılmış süspansiyonu, geniÅŸ lastikleri ve spor koltukları ile ayrı bir alternatif sunuyordu…

Mercedes-Benz 1995 senesinde W124 Sedan modellerinin üretimine son verdi. 1995 senesinde son ürettiÄŸi sedan modeline ” MasterPiace ” BaÅŸyapıt ismi verildi. 1996 senesinde Station Wagon ve Coupe modellerinin üretimi sonlandı. 1997 yılında ise Final Edition adı altında son Cabriolet araçlar üretildi. Mercedes-Benz toplamda 2.562.143 adet 124 kasa otomobil üretimine imza atmıştır. 1996 yılında üretim bandını selefi olan W210 kasaya bıraktı.

BloÄŸumda resimlere ağırlık verdiÄŸimden beklediÄŸimden uzun bir anlatım oldu. Umarım sıkılmadan okumuÅŸsunuzdur. Hakkında kitaplar yazılmış bir model olan W124’ü ancak bu kadar özetleyebildim. İlerleyen zamanlarda nasip olduÄŸunca ayrı dosyalar halinde ayrıntılara gireceÄŸim…

 2017 Aralığında hazırladığım bu makale Dünyanın dört bir yanından bugüne kadar 102.000 kez okundu.GöstermiÅŸ olduÄŸunuz ilgi için teÅŸekkür ederim.

WİKİBENZ YOUTUBE W124 MERCEDES OYNATMA LİSTESİ / LÜTFEN ABONE OLUNUZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder