Mercedes-Benz
KlasikleriMercedes-Benz
W123
Mercedes-Benz C123 Coupe
Restorasyonu, bir hayalin peşinden..
Bir akşam eve dönerken yolun
kenarında park etmiş bir C123 Coupe gördüm, rengi metalik yeşil hayat onu
bayağı yormuş, sahibini bezdirmiş olacak ki adamda yapıştırmış arka cama
satılık yazısını. Eve gittim, gittim ama aklım yolun kenarında yatan yorgun yıldızda
takılı kaldı, acaba diyorum ben bu yıldızı alsam yavaş yavaş eksiklerini
gidersem, yürüyen aksamını falan binerken ufak ufak toparlarsam , bütün
parçaları eksikleri temin edince de şöyle komple soyup güzel bir boya kaporta
yaptırsam nasıl olur? Olur mu olmaz mı diye uykuya dalıp gece rüyamda şu
alttaki yıldızı görerek sabahladım.
Bir kaç gün sonra Allah gönlüme
göre verdi ve o yorgun yıldızın direksiyonunu sallarken buldum kendimi, ama
mecaz değil yani gerçekten sallarken malum bu yaşlı arabaların
direksiyonlarında neredeyse çeyrek tura yakın boşluk oluyor. 1979 model
yıldızımın ilk sahibi aracı Almanya’dan Türkiye’ye getirmeden önce orada
230C benzinli motoru 240D dizel motorla değiştirmiş, ee ne de olsa
Türkiye’de yakıt pahalı dizel daha ekonomik falan diye düşünmüş, bence de doğru
düşünmüş benim LPGye karşı alerjimi düşünürsek dizel olması bana da mantıklı geldi.
Bu aracın dizeli sadece Amerikan versiyonunda var 300TD olarak tamam bunu
biliyoruz. Bizimki de dizel işte ne olacak ki diyorum, diyorum da bizim duayen
büyük klasikçiler böyle düşünmezlermiş! Aaa dizelmi , orjinal diil yani!
(Duayen klasikçi nidaları) Yahu hani biz Amerika’da falan gerçek duayenleri
seyrediyoruz adamlar aracın motoru değiştiğini duyunca jant kapağı değişmiş
gibi tepki veriyorlar. Ama bizde durum çok faklı sanki güzelim yıldızın
motorunu indirip yerine Bmc kamyonetin dizel motorunu takmışsın. İyi de onun
üzerindeki 240D normal dizel çok seri olmayan bir motor ama ısınsın devrini
alsın, yolda yağ gibi gider.
Her neyse ben 240 Dizelimden
memnunum, yakıt günlük kullanıma uygun tıkır tıkır beni istediğim yere
götürüyor, siz lpgli arabalarınızda gaz kokusunu çekin içinize bu arada planladığım gibi
arabayı ufak ufak toparlıyorum kurucusu olduğum Mercedes Benz 2.EL® Facebook gurubum vasıtası
ile Kayseri’den bir kardeşimiz yardımcı oldu 200 TL ye sağlam düzgün bir
direksiyon aldım, eskisini deri kaplamışlar, kötü duruyordu. Yine araca keyifle
biniyorum ama bu kez depoda sorun var , onuda değiştirdik ama baya pahalıya
geldi çıkma depo falan bulduk. Bursa’da Facebook gurubumuzdan aşina olduğumuz
Hakan ahşap ile temas kurup vites kolunun altındaki kısmı ve kül tablasını
kaplattım 150 TL. ( Bu arada fiyat veriyorum ama bunlar geçen seneki rakamlar
ona göre )
Ahşaplar gayet güzel oldu, işçilik
iyi, fiyat fena değil, şimdi üst resimdeki halıya dikkatinizi çekmek istiyorum,
bunu bir insana yaptıran nedir? Yokluksa bu nasıl bir ihtiyaçtır, olmazsa olmaz
mıdır? Bir türlü aklım almıyor, hadi sahibi bu rengi seçti, bunu oraya koyan
ustamızda mı renk körüdür vs vs. bunları gördükçe insan yavaş yavaş meslekten
soğuyor.
Şimdi C123 Coupe Mercedesimle
geziyorum zevkini çıkarıyorum ama bir taraftanda arabayı toplamak için
ustalarla konuşuyorum, sadece çıtaları 1700 TL ye sökerim diyen, tarih vermem
ne zaman elimde iş olmazsa o zaman yaparım sadece kaporta için malzeme hariç
5000 TL isterim diyen, boyasıyla uğraşamam diyen uğraşsamda 4-5000 TL alırım
diyen, kaporta boya 10000-12000 TL alırım diyen bla bla , galiba yavaş yavaş
uyanmaya başlıyorum.
Bu arada meslek icabı arabayı
satmak için internete koyacağım ama önce bir kaç yerini jantları falan
boyatayım dedim, boyattım boyatmasına ama daha dükkanın önündeyken boyanan
yerler kabarmaya başladı. Bizde usta yok abi nidaları
mı duyuyorum? Evet evet doğru duymuşum! Biz ona yok demeyelim de , eski ustalar
yok diyelim. Emektar ustalarımıza ayıp olmasın. Nerede kalmıştık? Ha tamam bir
taraftan da arabayı internete koyduk ilk başta kapıldık internet rüzgarına
yazdık 60.000 TL muadillerine göre fiyat iyi, almışız arabayı 17.000 TL ye
biraz para harcamışız, ohh ne güzel sonunda zengin olacağız galiba diyoruz. Hem biniyoruz
arabaya acelemiz de yok ne zaman satılırsa satılsın. Bizim yıldızın
piyasadakilerden aşağı kalır yanımı var?
Aradan aylar geçti, bayramlar geçti
biz hala yıldıza biniyoruz binmesine de, bir türlü satamıyoruz da ne zaman bir
müşteri gelse yok koltuklar yırtık, yok çürük var, yok motor orijinal diil ,
fiyatta öyle eski fiyat diil zaten 27.500 TL ye kadar düşmüşüz neredeyse aracın
maliyeti. Ama tık yok, neyse bu arada eksikleri tamamlamaya ve para harcamaya
devam ediyorum, ön camda ufak bir çatlak var hep gözüme batıyor, bizim iş
yerinin karşısındaki sanayide bir camcıya sipariş verdim, cam geldi abi getir
arabayı dediler, gittim selam falan derken araçtan iner inmez (ustaya) dedim
ki; ustam bak sen bu camı çıkarmadan şu yeni gelen camı bir ölç bakalım aynı mı
değil mi dedim ama ben daha sözümü bitirmeden (usta) aracın içine daldı, bir
taraftan söyleniyor ben 30 yıllık ustayım bize işmi öğretiyorsun falan diyerek
camı içeriden tekme tokat parçalara ayırarak söküverdi. Sökmesine söktüde (otuz
yıllık ustamız) birde ne görsün, gelen cam sedan W123 camı yani C123 Coupe’ye
göre daha büyük, coupe araçların tavanı sedana göre daha basık olduğundan
haliyle camı da daha ufak, sipariş verirken de on kere uyardım. Peki sonra ne
mi oldu, tabi ki bizim cam tüm çabalara rağmen bulunamadı ve yeşil cam yerine
zar zor bulunan Bronz rengi cama razı olduk, abi söz yeşilini bulacağız falan
falan Game over.. Bu cam olayından
sonra bu aracı toplamaktan vazgeçtim. Ve aracı sattım. Bizde yıllarca bu işler
ile uğraştık araba topladık ama kimseye zararımız dokunmadı, yanlışımız oldu,
zarar ettik, cebimizden karşıladık ama kendi beğenmediğimiz bir işi başkasına
beğendirmeye çalışmadık vesselam.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder