Bugün sizlere uzun zamandır ihmal ettiğim Chevrolet markasından Chevrolet Monte Carlo Tarihçesi, model ve motor teknik özellikleri ile ilgili bir makele hazırlamak istedim. Şimdi gelin hep birlikte 1969 yılının sonunda 1970 Moedel yılı ile başlayıp, 2007 yılına kadar süregelen bu maceraya göz atalım.
1970 Yılı Chevrolet Mote Carlo Prototip
1969’un sonunda Chevrolet, o
zamanlar kişisel lüks otomobiller sınıfına düşük maliyetli bir giriş
olarak beş koltuklu iki kapılı Monte Carlo coupé’yi piyasaya
sürdü . Monte Carlo, markanın ilgili ara sedan modellerine dayanıyordu. Teknik
olarak aynı dönemin Chevrolet Chevelle’ini temel alan araç, stil
açısından Chevelle’in coupé versiyonundan farklıydı ve Chevelle sedan’ın daha
uzun dingil mesafesine dayanıyordu.
1970 Chevrolet Monte Carlo Fabrika Üretim Hattı
Chevrolet, Monte Carlo için
başlangıçta V8 motorları, daha sonra da V6 motorları sundu ve bunların
tümü dört zamanlı motorlardı ve Otto prensibine göre
çalışan motorlardı. Motorlar uzunlamasına monte edildi. Silindir başına
iki üstten valfli OHV valf kontrolüne sahiptirler.
1970 Chevrolet Monte Carlo Fabrika Montaj Hattı
Klasik olarak, motor nesillerine
tüm Amerikan otomobil markaları tarafından adlar verilir. Monte Carlo’da
kullanılan motorların da isimleri vardı. İlk yıllarda, V8 küçük blok
motorlarına “Turbo-Fire” ve büyük bloklara “Turbo-Jet” adı verildi.
1970 Chevrolet Monte Carlo Fabrika
Turbo Hydra-Matic de General Motors’tan geliyor. Bu şanzıman
bir hidrodinamik tork konvertörüne, üç ileri vites oranına sahip
Simpson planet dişli takımına sahipti ve vites kolu 1, 2, sürüş, nötr,
park ve geri konumlarına sahipti. Monte Carlo’da Turbo-Hydra-Matic TH350
ve TH400 tipleri kullanıldı.
Birinci
Nesil, Seri 138, 1H, Chevrolet Monte Carlo 1970-1972
Birinci Nesil, Seri 138, 1H, Chevrolet Monte Carlo
1970-1972 Ön görünüm
Birinci Nesil, Seri 138, 1H, Chevrolet Monte Carlo
1970-1972 Arka görünüm
Birinci Nesil, Seri 138, 1H, Chevrolet Monte Carlo
1970-1972 Motor ve Teknik Özellikleri
Birinci Nesil, Seri 138, 1H, Chevrolet Monte Carlo
1970-1972 ( 1971 SS iç görünüm )
Birinci nesil
Chevrolet Monte Carlo, 5.742 adet Monte Carlo SS 454 modeli dahil, toplamda 439.393 araç üretildi ve satıldı.
İkinci
Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo )
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo Landau Coupe )
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo S )
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo Landau Coupe ) Arka görünüm
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo )
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
Motor ve Teknik Özellikleri
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo Landau Coupe ) 1976 FACELİFT Yeni makyaj
1976 Yılında Makyajlanan İkinci
Nesil, Chevrolet Monte Carlo, Yeni dikey olarak dizilmiş ikili farlar, yeniden
şekillendirilen arka lambalar ve yeni bir çapraz kapaklı ön panjur ile birlikte
1976’nın ayırt edici özelliğiydi. Yan çizgi daha pürüzsüz hale geldi, önceden
olan belirgin çıkıntılar kayboldu.
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo Landau Coupe ) 1976 FACELİFT Yeni Makyaj Arka Görünüm
İkinci Nesil Seri 1AH, Chevrolet Monte Carlo 1973-1977
( Chevrolet Monte Carlo Landau Coupe ) 1977 2. FACELİFT Yeni Makyaj
1977 Yılında 2. kez Makyajlanan
Monte Carlo daha küçük, artık dikey segmentlere sahip revize edilmiş bir ızgara
ve Monte Carlo amblemi, dik bir kaput süslemesine taşındı ve revize edilmiş
arka far camları, 1977 Monte Carlo’yu tanımladı. Tamponun üst kısmındaki
ızgara eki çıkarılmıştır. İç döşeme bu yıl yalnızca biraz revize edildi ve
hem temel hem de özel döşeme seviyelerinde kumaş, süet ve vinil döşemeyi
içeriyordu.
Üçüncü
Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo 1978-1980
Chevrolet, Monte Carlo’nun
günümüzün verimli araçlarının taleplerini karşılamak için yeniden
tasarlandığını ve yeni modelin uygun fiyatlı lükste yeni bir boyutu temsil
ettiğini belirtti. 1978 modeli, 1977 modelinden yaklaşık 328 mm
(12,9 inç) daha kısaydı, dingil mesafesi 2745 mm’ye
(108,1 inç) düşürüldü, aynı zamanda gövde daha uzundu.
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 ( 1978 )
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 ( 1978 ) Arka görünüm
Arka cam önceki yıllara göre önemli
ölçüde daha dikti, çamurluk eğrileri geri geldi. Kaput ve bagaj kapağı
ağırlığı azaltmak için alüminyumdan yapılmıştır. 1978 modeli yine de
önceki modele göre daha fazla iç ve bagaj hacmine sahipti.
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 ( 1980 Facelift )
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 ( 1980 Facelift ) Arka görünüm
1980 Yılında, Monte Carlo dörtlü
farlar ve altına monte edilmiş dönüş sinyalleri ile hafif bir ön yeniden
biçimlendirme aldı. Izgara şimdi dört sıra halinde 16 kare
gösteriyordu. Bir elektrikli bagaj açıcı hala isteğe bağlıydı.
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 ( 1980 T Top Facelift )
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 Motor ve Teknik Özellikleri
Üçüncü Nesil, Seri 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1978-1980 ( 1980 Facelift ) İç görünüm
Dördüncü
Nesil, Seri 1GZ, 1AZ, Chevrolet Monte Carlo 1981-1988
Dördüncü Nesil, Seri 1GZ, 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1981-1988 ( 1981 Chevrolet Monte Carlo Landau Coupe )
Dördüncü Nesil, Seri 1GZ, 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1981-1988 ( 1986-88 Chevrolet Monte Carlo SS )
Dördüncü Nesil, Seri 1GZ, 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1981-1988 ( 1983 Chevrolet Monte Carlo Sport Coupe T Top )
Dördüncü Nesil, Seri 1GZ, 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1981-1988 Motor ve Teknik Özellikleri
Dördüncü Nesil, Seri 1GZ, 1AZ, Chevrolet Monte Carlo
1981-1988 ( 1986-88 Chevrolet Monte Carlo SS Aerocoupe )
Beşinci
Nesil, Seri 1WW, 1WX, Chevrolet Monte Carlo 1995-1999
Beşinci Nesil, Seri 1WW, 1WX, Chevrolet Monte Carlo
1995-1999
Beşinci Nesil, Seri 1WW, 1WX, Chevrolet Monte Carlo
1995-1999
Beşinci Nesil, Seri 1WW, 1WX, Chevrolet Monte Carlo
1995-1999 Motor ve Teknik Özellikleri ( Chevrolet Monte Carlo Tarihçesi )
Beşinci Nesil, Seri 1WW, 1WX, Chevrolet Monte Carlo
1995-1999 İç görünüm
Altıncı
ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo 2000-2007
Altıncı ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo
2000-2007 ( 1999-2005 )
Altıncı ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo
2000-2007 ( 1999-2005 )
Altıncı ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo
2000-2007 ( SS 2005-2007 )
Altıncı ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo
2000-2007 ( SS 2005-2007 )
Altıncı ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo
2000-2007 Motor ve Teknik Özellikleri
Altıncı ve Son Nesil, 1W Serisi Chevrolet Monte Carlo
2000-2007 ( SS 2005-2007 )
Evet arkadaşlar az söz bol fotoğraf
ile Chevrolet
Monte Carlo Tarihçesi bu kadar
anlatılır diye düşünüyorum. Ben şahsen İkinci nesilden sonra üretilen araçları
fazla beğenmiyorum, zira bu tarihten sonra biraz da Petrol Krizi dönemine denk
gelen süreçte genel anlamda tüm Amerikan otomobillierinin tadının kaçtığı
kanaatindeyim. Lütfen yorumlar kısmından siz de fikirlerinizi çekinmeden
yazınız. Kalın sağlıcakla… ( Not kaynağımda teknik özellikler kısmında
araçların Beygir güçleri yazmadığı için bende size iletemedim. )
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder