Bugün Fransızların 3CV takma adı
ile tanıdığı Citroen Ami 6 Tarihçesi motor teknik özellikleri ve modellerini
tanıyacağız. Citroen Ami 6, Citroen Ami 8, Ami Süper ve M35 model yelpazesine
sahip plan markanın, mercek altına alacağımız modeli 1961 yılından 1969 yılına
kadar, aynı modelin SW modeli Citroen Ami 6 Break modeli ise 1964 yılından 1969
yılına kadar üretimde kaldı.
Citroen Ami 6 Prototipi 1960
Citroen Ami 6’nın Fransa Lansmanı
25 Nisan 1961 yılında yapıldı. 2CV şasi üzerine inşa edilmiştir, ancak 2
silindirli, hava soğutmalı motor daha büyüktür: 602 cc, 22 bhp verir ve
sıkıştırma oranı 7:1’den 7.4:1’e yükseltilir. Araba olağandışı görünmek
içindir. Tavan plastikten yapılmış, ters çevrilmiş bir arka cam üzerinde
keskin bir uç oluşturuyor ve motor kaputu oldukça garip bir şekilde kavisli bir
tasarıma sahipti.
Citroen Ami 6 Tarihçesi 1961 ilk versiyon
İç mekan, özellikle arka yolcular
için beklendiği kadar geniş değildi. Gösterge paneli, tek kollu direksiyon
simidi ile klasik Fransız tasarımını yansıtıyordu. Donanım oldukça kapsamlı
olan Ami 6 modeli, motor bölümündeki stepne alanı ile oldukça geniş bir bagaj
alanı sunuyordu.
Citroen Ami 6 1961
1961 ilkbahar ve yaz aylarında
satılan bu ilk versiyonda, yeni Citroën’in arka kapılarında sabit camlar
vardı. Potansiyel alıcılar tarafından kabul edilemez olarak
değerlendirilen bu durum Ekim ayında değiştirilmiştir.
Citroen Ami 6
Citroen Ami 6, özellikle arka
kısımda yetersiz güç, gürültülü ve sıkışık iç mekan ve yüksek fiyat nedeniyle
oldukça eleştiriliyordu. 1963 model yılı için Citroën daha ucuz bir
versiyon olan Citroen
Ami 6 Tourisme‘i
hazırladı. Daha sade bir ızgaraya, koruyucu çubuğu olmayan ön tampona,
krom yerine boyalı far çerçevelerine, sabit arka kapı camlarına ve daha az
dolgulu boru çerçeveli koltuklara sahiptir.
Citroen Ami 6 Tourisme 1963
Citroen Ami 6 Club Amerikan Versiyonu
Citroen Ami 6 Motor ve Teknik Özellikleri
Citroen Ami 6 Motor ve Teknik Özellikleri
1964 yılında Citroen Ami 6 Break
Steyşın vagon modelini piyasaya sürdü. Sonbaharda yenilenen arka lambaları
ile motor gücü Citroen Ami 6, motor gücü 26 bhp’ye çıkarıldı.
Citroen Ami 6 Break 1964 – 1969
Citroen Ami 6 & Citroen Ami Break 1965
1967 yılında Yenilenen Citroen Ami
6, üç yatay çubuklu yeni bir ızgaraya ve ön camın altında bir hava girişine
sahiptir. Elektrik sistemi artık 6v yerine 12v ve dinamo yerine alternatör
takıldı. Son olarak, çok eleştirilen gürültü sorunu ele alındı. Motor
kaputu, bölme duvarı ve zemine ses geçirmez paspaslar takılır ve yeni bir hava
filtresi takılır.
Citroen Ami 6 Facelift Yeni Makyaj 1968
Üst kısmı siyah plastik olan yeni
gösterge panosu daha büyük havalandırma deliklerine sahip olduğundan daha şık
görünmesini sağlar. Ayrıca “çok soğuk” benzinli ısıtma sistemi (580 F), ön
cam yıkayıcı (20 F), hırsızlık önleme cihazı (60 F), ayrı ön koltuklar (48 F)
isteğe bağlı olarak mevcuttur. Dış aynalar tüm station modellerinde
standart, sedanlarda ise opsiyonel olarak sunuluyor.
Citroen Ami 6 Facelift Yeni Makyaj 1967 ( 1968 model
yılı ile )
1967 Ekim ayında Citroen Ami 6’nın
motor gücü arttı. Çift sürgülü ön kapı camları. Salonda opsiyonel
branda tavan. Çift farları, beyaz plastik Gala jant kaplamaları ve
dekoratif yan flaşları ile daha lüks emlak ‘Club’. İç mekan daha rafine,
zeminde spor bir halı, arkaya yatık ön koltuklar, daha iyi döşeme, ön
koltukların yan taraflarında eşya bölmeleri, DS tipi iç kapı kolları, bagajda
keçe paspas vb.
Citroen Ami 6 İki kapı Van ve Ticari modeli 1968 350
Kg. yük kapasiteli
1969 Martında Citroen Ami 6 Break
modeli ile birlikte üretimden kalkarak, yerini Citroen Ami 8 modeline bıraktı.
1961 yılından 1969 yılına kadar 483.986 adet Ami 6 modeli, 551.880 adet Citroen
Ami 6 Break SW modeli ve 3.518 adet Van modeli ile toplam 1.039.384 adet araç
üretildi. Kalın sağlıcakla…
Citroen Ami 6 1969
Yazılarımdan daha kolay haberdar
olmak için Bloğuma Abone olabilirsiniz böylelikle yeni yazılarım otomatik
olarak mail kutunuza iletilebilecektir. Ayrıca yazı aralarında bulunan ticari
paylaşımlardan bir iki tanesini ziyaret ederseniz varlığımızı sürdürmemize
ufakta olsa bir destekte bulunmuş olacaksınız. Bu konudaki hassasiyetiniz için
şimdiden teşekkür ederim…
Citroen Ami 6 Tarihçesi
Bugün Fransızların 3CV takma adı
ile tanıdığı Citroen Ami 6 Tarihçesi motor teknik özellikleri ve modellerini
tanıyacağız. Citroen Ami 6, Citroen Ami 8, Ami Süper ve M35 model yelpazesine
sahip plan markanın, mercek altına alacağımız modeli 1961 yılından 1969 yılına
kadar, aynı modelin SW modeli Citroen Ami 6 Break modeli ise 1964 yılından 1969
yılına kadar üretimde kaldı.
Citroen Ami 6 Prototipi 1960
Citroen Ami 6’nın Fransa Lansmanı
25 Nisan 1961 yılında yapıldı. 2CV şasi üzerine inşa edilmiştir, ancak 2
silindirli, hava soğutmalı motor daha büyüktür: 602 cc, 22 bhp verir ve
sıkıştırma oranı 7:1’den 7.4:1’e yükseltilir. Araba olağandışı görünmek
içindir. Tavan plastikten yapılmış, ters çevrilmiş bir arka cam üzerinde
keskin bir uç oluşturuyor ve motor kaputu oldukça garip bir şekilde kavisli bir
tasarıma sahipti.
Citroen Ami 6 Tarihçesi 1961 ilk versiyon
İç mekan, özellikle arka yolcular
için beklendiği kadar geniş değildi. Gösterge paneli, tek kollu direksiyon
simidi ile klasik Fransız tasarımını yansıtıyordu. Donanım oldukça kapsamlı
olan Ami 6 modeli, motor bölümündeki stepne alanı ile oldukça geniş bir bagaj
alanı sunuyordu.
Citroen Ami 6 1961
1961 ilkbahar ve yaz aylarında
satılan bu ilk versiyonda, yeni Citroën’in arka kapılarında sabit camlar
vardı. Potansiyel alıcılar tarafından kabul edilemez olarak
değerlendirilen bu durum Ekim ayında değiştirilmiştir.
Citroen Ami 6
Citroen Ami 6, özellikle arka
kısımda yetersiz güç, gürültülü ve sıkışık iç mekan ve yüksek fiyat nedeniyle
oldukça eleştiriliyordu. 1963 model yılı için Citroën daha ucuz bir
versiyon olan Citroen
Ami 6 Tourisme‘i
hazırladı. Daha sade bir ızgaraya, koruyucu çubuğu olmayan ön tampona,
krom yerine boyalı far çerçevelerine, sabit arka kapı camlarına ve daha az
dolgulu boru çerçeveli koltuklara sahiptir.
Citroen Ami 6 Tourisme 1963
Citroen Ami 6 Club Amerikan Versiyonu
Citroen Ami 6 Motor ve Teknik Özellikleri
Citroen Ami 6 Motor ve Teknik Özellikleri
1964 yılında Citroen Ami 6 Break
Steyşın vagon modelini piyasaya sürdü. Sonbaharda yenilenen arka lambaları
ile motor gücü Citroen Ami 6, motor gücü 26 bhp’ye çıkarıldı.
Citroen Ami 6 Break 1964 – 1969
Citroen Ami 6 & Citroen Ami Break 1965
1967 yılında Yenilenen Citroen Ami
6, üç yatay çubuklu yeni bir ızgaraya ve ön camın altında bir hava girişine
sahiptir. Elektrik sistemi artık 6v yerine 12v ve dinamo yerine alternatör
takıldı. Son olarak, çok eleştirilen gürültü sorunu ele alındı. Motor
kaputu, bölme duvarı ve zemine ses geçirmez paspaslar takılır ve yeni bir hava
filtresi takılır.
Citroen Ami 6 Facelift Yeni Makyaj 1968
Üst kısmı siyah plastik olan yeni
gösterge panosu daha büyük havalandırma deliklerine sahip olduğundan daha şık
görünmesini sağlar. Ayrıca “çok soğuk” benzinli ısıtma sistemi (580 F), ön
cam yıkayıcı (20 F), hırsızlık önleme cihazı (60 F), ayrı ön koltuklar (48 F)
isteğe bağlı olarak mevcuttur. Dış aynalar tüm station modellerinde
standart, sedanlarda ise opsiyonel olarak sunuluyor.
Citroen Ami 6 Facelift Yeni Makyaj 1967 ( 1968 model
yılı ile )
1967 Ekim ayında Citroen Ami 6’nın
motor gücü arttı. Çift sürgülü ön kapı camları. Salonda opsiyonel
branda tavan. Çift farları, beyaz plastik Gala jant kaplamaları ve
dekoratif yan flaşları ile daha lüks emlak ‘Club’. İç mekan daha rafine,
zeminde spor bir halı, arkaya yatık ön koltuklar, daha iyi döşeme, ön
koltukların yan taraflarında eşya bölmeleri, DS tipi iç kapı kolları, bagajda
keçe paspas vb.
Citroen Ami 6 İki kapı Van ve Ticari modeli 1968 350
Kg. yük kapasiteli
1969 Martında Citroen Ami 6 Break
modeli ile birlikte üretimden kalkarak, yerini Citroen Ami 8 modeline bıraktı.
1961 yılından 1969 yılına kadar 483.986 adet Ami 6 modeli, 551.880 adet Citroen
Ami 6 Break SW modeli ve 3.518 adet Van modeli ile toplam 1.039.384 adet araç
üretildi. Kalın sağlıcakla…
Citroen Ami 6 1969
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder