Sizlere şimdi tanıtmak istediğim araç tüm koleksiyoncuların rüyasını süsleyen bir otomobil; 1955 model Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Martı Kanat W198. Hakkında kitap bile yazılan bu modelin burada bir kaç satırda anlatılması gerçekten de zor. Ben sizi fazla sıkmadan özetin özeti şeklinde dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Ben bir çok fotoğrafın arasından ilk önce bu iç kısmını gösteren fotoğraf
ile başladım. Martı Kanadın en çok hoşuma giden kısmı ön panelin olduğu kısım,
o kromajların kaporta ve deri ile uyumu, kemik direksiyon ve kemik vites topuzu
benim gözümde tam bir sanat eseri.
Aslında en güzel olanı bu kadar sade ve yalın bir dizayn , spor araba
teknolojisi ile elegans dokunuÅŸların bir araya gelmesi. Basit ama klas…
Düşünsenize bir araç alıyorsunuz, araç ile ilgili tüm tasarım neredeyse
sadece size özel, seyahat edeceğiniz bavullar bile markaya özel araç tasarımı
ile birlikte bir bütün olarak tasarlanıyor… İşte sonuç ;
Clark Gable, Juan Peron, Sophia Loren, Pat Boone, Aga Khan ve Briggs
Cunningham gibi ünlülerin bu aracı tercih etme sebebi de sizce bu kendini özel
hissetme duygusu olabilir mi?
Ben bu bloğu kurarken genel olarak ansiklopedik bilgilerle insanları
boğmayacağım diye karar aldım. Elimden geldiğince konuları, sizleri sıkmadan
basit ve yalın bir dille anlatmaya gayret ediyorum. Bunu da sizleri sıkmadan
yapma arzusundayım…
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing 1952 ve 1953 Yıllarında W194 şasi kodu ile
üretilen 6 Silindirli 3 litrelik motoru ile 175 Hp güç üreten bir yarış
otomobiliydi. Ama öyle sıradan bir yarış otomobili değil, o dönemdeki tüm
yarışları kazanan bir yarış efsanesi…
Mercedes-Benz yarışlarda edindiği tecrübeler ile mükemmelleştirdiği bu
otomobilden bir spor araba üretmeye karar verdi ve 1954 yılında W198 kasa kodu
ile yeni 300SL Gullwing’in lansmanını yaptı.
Lansman yılı olan 1954 yılında W198 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing yarış
versiyonu ile aynı hacimde 6 silindirli, 3 litrelik motora sahipti fakat beygir
gücü 215 Hp’ye çıkarılmıştı. W198 I ÅŸasi kodu ile 1957 yılına kadar
üretildi.
1957 yılında Cenevre’de Mercedes-Benz Yeni W198 II 300SL’in lansmanını
yaptı. 1963 yılına kadar 300SL bu yeni kasa kodu ile üretildi. 215 hp ve
sonrasında 225 Hp gücündeki versiyonları ile efsane olmaya devam etti. Ama
Coupe ve Cabriolet olarak…
Şunu özellikle belirtmek isterim ki, 1957 yılından sonra bir daha Martı
Kanat tasarımı ile araç üretilmedi. Toplam üretilen Martı Kanat 300 SL adedi
1400’dür… Sonrasında üretilen W198 II versiyonlarının kapıları yukarı doÄŸru
açılmaz. Bu aracın bu kadar büyük paralar etmesinin bir nedeni de budur.
Yazımıza konu ettiÄŸimiz 1955 300 SL, RM Sothebys‘in New York
ICONS etkinliÄŸinde 6 Aralık 2017’de açık artırmada satışa çıkarılacaktır.
Tahmini satış fiyatı ise 1.500.000 dolar olarak öngörülüyor… Bu aracın
üretildiği yıllardaki Almanya satış fiyatı 29.000 mark idi. Nasıl iyi prim
yapmış değil mi ? Hakkında kitaplar yazılmış bir modeli tabii ki sizlere çok
kısa anlatamadım. Türkiye’de ikinci el olarak satışta olmayan bu modeli Ural Ataman
beyin Otomobil müzesinde veya İzmir Key
Museum’da görme ÅŸansına sahipsiniz. Ural Ataman beyin Florida’da bir
müzayededen satın aldığı; Gümüş renginde 1955 300 SL Gullwing’i . ( Alttaki
araç )
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder