Ford Escort Tarihçesi her ne kadar 1967 sonunda başlamış olsa da, Ford firması Escort ismini ilk kez 1955 yılında kullandı. Ford Anglia Tarihçesi başlıklı makalemi okuyarak bu konu daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Bu makalede Ford Escort modelinin 33 yıllık tarihini, tüm kasa versiyonlarını, motor ve teknik özelliklerini ele alacağız.
Ford Anglia 100E Escort SW 1955-1961
Ford
Escort Mk 1 Tarihçesi Birinci Nesil 1967 – 1975
Ford Escort Tarihçesi Mark 1 1967-1974
Escort Mark 1 modeli,
geleneksel arkadan itişli, dört vitesli düz şanzımana ve üç
vitesli otomatik şanzımana sahipti . Süspansiyon, MacPherson
gergili ön süspansiyondan ve yaprak yaylara monte edilmiş basit
bir
hareketli akstan oluşuyordu . Escort, kremayer direksiyon kullanan
ilk küçük Ford’du. Ford Escort Mark I, zamanı ile uyumlu çağdaş stil
ipuçlarına sahipti: Detroit’ten ilham alan ince bir “Kola şişesi” bel çizgisi
ve “köpek kemiği” şeklindeki ön ızgara muhtemelen otomobilin ana
stilistik özelliği.
Ford Escort Mark I 1000 ” De Lüxe ” 1968-1974
İngiliz Ford
tarafından Avrupa
için tek bir model olarak geliştirilen Ford Escort, 1968 Ocağında üretimine
başlamasına rağmen Eylül 1968’den itibaren Almanya’da satışa sunuldu. Köln
merkezli Alman Ford, Escort’u Alman pazarının koşullarına uyarlaması ve
programı genişletmesi zaman aldı. Böylece, bu modelin yerel versiyonu, ön
aksta bir dengeleyiciye, daha geniş jantlara, modifiye edilmiş bir egzoz
sistemine ve daha gelişmiş bir direksiyon sistemine sahip oldu.
Ford Escort Mark I 1000 ‘ De Lüxe ‘ 1968-1974
Başlangıçta, Ford Escort iki kapılı
bir sedan olarak satıldı ( “De Luxe” modelinde dairesel ön farlar ve
kauçuk döşeme ile). “Süper” modelde dikdörtgen farlar,
halılar, çakmak ve su sıcaklığı göstergesi bulunuyordu. Almanya için, 1100
cc motorlu ve 40 veya 45 hp (aynı fiyata) iki Escort modeli ve 1300 cc ve 48,
52 veya 64 hp’lik üç model var, ancak bu en yüksek performans sadece 1300 GT modeli için. Escort 1100 yuvarlak ve 1300 kare
farlara sahiptir. Standart kemer lastikleri ve ek göstergeleri olan 1300
GT, mat siyah radyatör ızgarasından tanınabilir.
Ford Escort Mark I 1300 ” GT ” 1968-1974
Ayrıca daha iyi donanıma ve daha
fazla kroma sahip 1300 motorlu Ford Escort XL modeli vardı.
Ford Escort Mark I 1300 ” XL ” 1968-1974
Ford Escort Mark I Motor ve Teknik Özellikleri Specs
1968-1974
Tümü sıralı
dört silindirli arkadan itişli RWD Ford Escort Mk1 motorları; 0.9 L Crossflow R4
( İtalya, Fransa pazarı ), 1.1 L Crossflow R4,
1.3 L Crossflow R4, 1.6 L Crossflow R4,
1.6 L Lotus-Ford Twin Cam R4, 1.6 L Cosworth
BDA R4, 1.7 L Cosworth BDB R4, 2.0 L Pinto
TL20H R4 / Dingil açıklığı; 2400mm / Uzunluk Sedan; 4045mm / Uzunluk SW;
4084mm / Genişlik; 1570mm / Yükseklik; 1486mm / Şanzıman: 4 ileri Manuel – 3
ileri otomatik
Ford Escort Mark I Motor ve Teknik Özellikleri
1968-1974
İngiliz Ford tarafından piyasa
sürülen 1.6 L DOCH motorlu 105 hp ile Ford Escort Twin Cam modeli, arka süspansiyonda yarıçap kolları ve
kaplama tekerlekler . Servolu disk ön frenler ve radyal lastikli geniş
jantlı tekerlekler GT ve Twin Cam’de standart, diğerlerinde isteğe bağlıdır. (
Bu model Almanya’da yoktur. )
Ford Escort Mark I 1600 Twin Cam 1968
1968 yılında Ford Escort Turnier SW Mk1 modeli ve Ford Escort Van 300 Mk1 modelleride eş zamanlı olarak
üretilmeye başladı.
Ford Escort Turnier SW 1100 S 1968-1974
Ford Escort Van 300 1100 1968-1974
1969 Eylülünde Ford Escort Mk1 4 Kapılı Sedan modeli piyasaya sunuldu.
Ford Escort Mark I 1300 ” Süper ” 1968-1974
Grup 2 uluslararası ralli için inşa
edilen Escort Twin Cam, ralliler ve yarışlar için daha yüksek performans
versiyonu mevcuttu.
Hannu Mikkola ve Gunnar
Palm ‘ın 1970 Dünya Kupası Rally ödüllü Escort
1970’lerin başında pratik
olarak rakipsizdi ve muhtemelen Escort’un en büyük zaferi, Fin
efsanesi Hannu Mikkola ve İsveçli yardımcı pilot Gunnar
Palm tarafından yönetilen 1970 Londra’dan Meksika’ya Dünya Kupası
Rallisi’ndeydi . Bu, ralli arabasının onuruna Ford Escort Mexico (1598cc 85 Hp “çapraz akışlı”
motorlu) özel sürüm yol versiyonlarının ortaya çıkmasına neden oldu.
Ford Escort Mark 1 1600 ” Mexico ” 1970-1974
1970 yılında yaşanan gelişmelerden
biride Ford Escort
Rally Sport RS1600 modeliydi.
Ford Escort RS1600 diğer OHC motorlu 8 Valfli araçların aksine 16 Valfli DOCH
motoru 115 Hp gücü ile Mk1 serisinin en güçlü versiyonuydu.
Ford Escort Mk 1 ” RS1600 ” 1970-1974
Ford Escort Mk 1 1300 ” Sport” 1970-1974 ( GT
modelinin bir alt versiyonudur. )
1972 yılında Ford , RS1600’e
alternatif olarak 2.0 L Pinto (OHC) motora sahip 100 Hp
gücünde Ford Escort
RS2000 modelini
üretti .
Ford Escort Mk 1 ” RS2000 ” 1972-1974
Ford Escort Mk 1 1300 ” GT ” 1972-1974
1972 yılında RS1600, “Kayış
Tahrikli A Serisi”
olarak adlandırılan 16 valfli Cosworth silindir kafasına sahip bir Çapraz
Akış bloğu kullanan 1,601 cc Cosworth BDA ile
geliştirildi . Hem Mexico hem de RS1600, Ford’un Güney Essex’teki
Aveley Fabrikasında bulunan Gelişmiş Araç Operasyonları (AVO) tesisinde
üretilen RS1600 AVO Clubman. Daha yüksek performanslı motorların ve spor
süspansiyonun yanı sıra, Mexico gibi bu modeller de güçlendirilmiş gövdeye
sahipti.
Ford Escort Mk 1 ” RS1600 AVO Clubman ” 1972-1974
Ford Eskort
Mk1 üretim ve montaj hatları: Dagenham , Halewood İngiltere – Saarlouis Almanya – Cork İrlanda – Nazareth İsrail ( Autocars ) – Homebush , Avustralya – Seaview Yeni Zelanda – Taipei Tayvan ( Ford Lio Ho , CKD) – Genk Belçika
Ford
Escort Mk2 Tarihçesi İkinci Nesil 1974 – 1980
Yeni Ford
Escort Mk2 Almanya Ford tarafından tasarlandı. Eskiye oranla daha köşeli bir
tasarım çizgilerine sahip olan araç Ocak 1975’te piyasaya sürüldü ( İlk üretim
modelleri Aralık 1974 ). Geliştirilmesi sırasında kod adı “Brenda” olan bu araç, Mark I ile aynı mekanik
bileşenleri, zemin kaplamasını ve çekirdek yapısını kullandı. SW ve Van
modellerinde Mark I ile aynı kapıları, tavanı ve arka paneller
kullanılırken,aracon ön kısmı ile iç kısmı yenilendi. Yeni Ford Escort Mk2’nin
vücut versiyonları şu şekildeydi.
Ford Escort Mk2 2 Kapılı Sedan 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 4 Kapılı Sedan 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 3 Kapılı Turnier Estate Kombi SW 1974
– 1980
Ford Escort Mk2 2 Kapılı 1300 Van 1974 – 1980
Ford Escort
Mk2 modelleri S – L – GL – Sport – Ghia – RS Mexico – RS2000 –
Popular – Popular Plus versiyonları ile satışa sunulmuştur.
Ford Escort Mk2 RS2000 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 RS2000 1974 – 1980 İnterior
Ford Escort Mk2 1600 Sport 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 1600 RS Mexico 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 Motor ve Teknik Özellikleri 1974 –
1980
Ford Escort
Mk2 Motor ve Teknik Özellikleri ( Tümü Arkadan itişli RWD ) Şanzımanları: 4 ileri
manuel, 3 ileri otomatik OHV 1,1l 44-46 PS A-Kent G1 01/75-08/80
OHV 1,1l 48 PS A-Kent G2 01/75-04/75
OHV 1,3l 54 PS A-Kent J1 01/75-08/80
OHV 1,3l 57-60 PS A-Kent J2 01/75-08/80
OHV 1,3I 70-73 PS A-Kent J3 01/75-08/80
OHV 1,6l 84-86 PS A-Kent L3 01/75-08/80
OHV 1,8l A-Kent 01/75-08/80 “RS 1800”
ОНС 1,6l 93 PS Pinto / SOHC LEC 05/75-08/80 “MEXICO”
OHC 2,0l 110 PS Pinto / SOHC NEE 01/75-08/80 “RS 2000
Uzunluk: 3.978-4.140 mm
Genislik: 1.564-1.596 mm
Yükseklik: 1.398-1.414 mm
Dingil mesafesi: 2.405 mm
Agırlık: 880-975 kg
Ford Escort Mk2 Facelift Yeni Makyaj 1978
Ford Escort
Mk2 1978 yılında ufak bir Facelift Yeni Makyaj geçirdi. Dış kısımdaki belirgin
değişiklik ön panjurun çevresindeki ve orta kısmında bulunan nikelaj kısmın
kalkması, iç kısımda ise direksiyonun revize olmasıydı.
Ford Escort Mk2 Facelift Yeni Makyaj 1978 interior
1979 ve 1980’de Ford, üç ayrı
Special Edition Ford
Eskort piyasaya
sürdü: Linnet,
Harrier ve Goldcrest.
Ford Escort Mk2 Special Edition Linnet, Harrier ve
Goldcrest 1979 – 1980
Ford Escort Mk2 RS1800s Rallye – Ari Vatanen
Ford
Escort Mk3 Tarihçesi Üçüncü Nesil 1980 – 1986
Kod adı “Erika” olan üçüncü nesil
Ford Escort, Eylül 1980’de piyasaya sürüldü. Ford Avrupa’nın ikinci önden
çekişli modeli olan otomobil, başlangıçta “Ford Erika” olarak adlandırılacaktı, ancak Escort adını
korudu. Bazıları bunun İngiliz tüketicilerin “Eskort” rozetini bırakma
isteksizliğinden kaynaklandığını söylüyorlardı. Ford Escort Mk3, Ford’un Fiesta’dan sonra
ürettiği ikinci önden çekişli model oldu. Şimdi ilk olarak Ford Escort Mk3 vücut versiyonlarından başlayalım.
Ford Escort Mk3 3 Kapılı Hatchback 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 Ghia 5 Kapılı Hatchback 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 2 Kapılı Cabriolet 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 3 Kapılı Turnier Estate SW 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 5 Kapılı Turnier Estate SW 1980 – 1986
( Az sayıda bulunur. )
Ford Escort Mk3 3 Kapılı Van 1981 – 1986
Ford Escort
Mk3 Motor ve Teknik özellikleri; 1.1 L CVH I4 Valensiya 54 Hp / 1.1 L CVH
I4 Kent 50 Hp – 54 Hp – 58 Hp / 1.3 L CVH I4 68 Hp / 1.4 L CHT I4 (Brezilya) 56
Hp – 62 Hp / 1.6 L CHT I4 (Brezilya) 64 Hp – 72 Hp – 82 Hp / 1.6 L CVH I4 78 Hp
– 103 Hp -113 Hp / 1.6 L CVH turbo I4 130 Hp / 1.6 L LT dizel I4 54 Hp /
Şanzımanlar: 4 vitesli BC4 manuel, 5 vitesli BC5 manuel ve 3 vitesli ATX
otomatik
Ford Escort Mk3 2 Kapılı Cabriolet Special Edition
1985
Ford Escort Mk3 RS1700T 300 Hp Cosworth tarafından
geliştirilen prototip
Ford
Escort Mk4 Tarihçesi Dördüncü Nesil 1986 – 1992
Ford Escort’un dördüncü
versiyonu Ford Escort
Mk4 Mart
1986’da piyasaya sürüldü, her ne kadar yeni bir model gibi görünse de, aslında
Mk3 modelinin Makyajlanmış halidir. Bu modelin üretim kodu ( Erika-86 ) bunu
kanıtlar niteliktedir. Ama sonuç olarak Ford Escort Mk4 olarak
adlandırılmıştır.
Ford Escort Mk4 3 Kapılı Hatchback 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 5 Kapılı Hatchback 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 2 Kapılı Cabriolet XR3i 1986 – 1989
Ford Escort Mk4 3 Kapılı Turnier Estate SW 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 5 Kapılı Turnier Estate SW 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 3 Kapılı Van 1986 – 1990
Ford
Escort Mk5 Tarihçesi Beşinci Nesil 1990 – 1997
Ford Escort Mk5, Mk4 modelinin ufak
çaplı makyajlanmış haliydi. 1992 yılında ise daha büyük bir makyaj geçirene
kadar arada geçen sürede kısa dönemli bir model oldu. Bu modelde daha önce
kullanılan uzun stop lambaları daha kısa tasarıma revize edildi.
Ford Escort Mk5 3 Kapılı Hatchback 1990 – 1992
Ford Escort Mk5 5 Kapılı Hatchback 1990 – 1992
Ford Escort Mk5 2 Kapılı Cabriolet 1990 – 1992
Orijinal Mark V’nin (ki otomobil
basınının stili, sürüşü ve yol tutuşuyla ilgili eleştirilerine rağmen hala
oldukça popülerdi) eleştirisinden etkilenen Ford, Eylül 1992’de Escort makyajladı ve revize edilmiş arabalara yeni bir ön panjur,
kaput ve Escort Cabrio ve hatchback’in kasası, yeni bir arka stop
gurubu. Önceki CVH’nin yerini alan yeni 1.6 L 16 valf 90 bhp (66
kW) Zetec motor tanıtıldı. Yakıt enjeksiyonu artık tüm
benzinli modellerde standarttı ve Ford , önden çekişli kuzenlerine göre
çok daha iyi yol tutuşu sunan RS2000’in dört tekerlekten çekişli
bir çeşidini tanıttı . Escort için bir ilk , tüm
RS2000 ve XR3i modellerinde standart olarak dört tekerleğin
tamamında tüm disk frenleri sunuldu.
Ford Escort Mk5 RS2000 4×4 3 Kapılı Hatchback 1992 –
1994
Ford Escort Mk5 Ghia 5 Kapılı Hatchback 1992 – 1995
Ford Escort Mk5 Ghia 4 Kapılı Sedan 1992 – 1995
Ford Escort Mk5 2 Kapılı Cabriolet 1992 – 1995
Ford Escort Mk5 RS Cosworth 1992 – 1996
Ford Escort Mk5 Motor ve Teknik Özellikleri 1990 –
1997
Ford
Escort Mk6 Tarihçesi Altıncı Nesil 1995 – 2002
Ford Escort Ocak 1995’te
Ford Escort Mk6 adi ile revize edildi, ancak yine de önceki modele
dayanıyordu. Bu versiyonda yeni ön farlar, motor kaputu, ön kanatlar, ön
ve arka tamponlar, yan aynalar, kapı kolları ve 4 farklı ön radyatör ızgarası
(çıtalar, petek, daireler ve krom) vardı. Arkada, Ford logosu, minibüs ve
bazı dönüştürülebilir modeller hariç, sağdan bagajın ortasına
taşındı. Otomobilin içi de, iç çıtaları için düşük kaliteli plastiklere
sahip orijinal 1990 otomobiline yönelik ağır eleştirilerin ardından büyük ölçüde
revize edildi – otomobil artık rekabetçi kalitede tamamen yeni bir gösterge
paneli düzenlemesine sahipti. Ancak, altta yatan araba şimdi beş
yaşındaydı ve rakiplerinin çoğu ya yeniydi ya da yakında değiştirilecekti.
Ford Escort Mk5 Ghia 4 Kapılı Sedan 1995 – 1998
Ford Escort Mk6 Motor ve Teknik özellikleri specs
Dinamik olarak, yol tutuşu ve
sürüşü de önceki Mark V modellerine göre revize edilmiş süspansiyon kurulumuyla
çok daha iyileştirildi. Sportif “Si” modeli, Encore, LX ve Ghia
varyantlarından biraz daha sert süspansiyona sahipti, ancak Si, ön ve arka spoyler
gibi bazı ek standartlarla, özellikle kozmetik, geliştirmelerle LX ile aynıydı.
LX’deki seçenekler), spor koltuklar ve beyaz yüzlü gösterge paneli
göstergeleri. Escort’un bazı özel donanım seviyeleri şunları içerir:
Calypso Cabriolet, Freedom, Serenade ve Mexico.
Ford Escort Mk6 2 Kapılı Cabriolet 1995 – 1998
Ford Escort Tarihçesi
Ford Escort Tarihçesi her ne kadar 1967 sonunda
başlamış olsa da, Ford firması Escort ismini ilk kez 1955 yılında
kullandı. Ford
Anglia Tarihçesi başlıklı
makalemi okuyarak bu konu daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Bu makalede Ford
Escort modelinin 33 yıllık tarihini, tüm kasa versiyonlarını, motor ve teknik
özelliklerini ele alacağız.
Ford Anglia 100E Escort SW 1955-1961
Ford
Escort Mk 1 Tarihçesi Birinci Nesil 1967 – 1975
Ford Escort Tarihçesi Mark 1 1967-1974
Escort Mark 1 modeli,
geleneksel arkadan itişli, dört vitesli düz şanzımana ve üç
vitesli otomatik şanzımana sahipti . Süspansiyon, MacPherson
gergili ön süspansiyondan ve yaprak yaylara monte edilmiş basit
bir
hareketli akstan oluşuyordu . Escort, kremayer direksiyon kullanan
ilk küçük Ford’du. Ford Escort Mark I, zamanı ile uyumlu çağdaş stil
ipuçlarına sahipti: Detroit’ten ilham alan ince bir “Kola şişesi” bel çizgisi
ve “köpek kemiği” şeklindeki ön ızgara muhtemelen otomobilin ana
stilistik özelliği.
Ford Escort Mark I 1000 ” De Lüxe ” 1968-1974
İngiliz Ford
tarafından Avrupa
için tek bir model olarak geliştirilen Ford Escort, 1968 Ocağında üretimine
başlamasına rağmen Eylül 1968’den itibaren Almanya’da satışa sunuldu. Köln
merkezli Alman Ford, Escort’u Alman pazarının koşullarına uyarlaması ve
programı genişletmesi zaman aldı. Böylece, bu modelin yerel versiyonu, ön
aksta bir dengeleyiciye, daha geniş jantlara, modifiye edilmiş bir egzoz
sistemine ve daha gelişmiş bir direksiyon sistemine sahip oldu.
Ford Escort Mark I 1000 ‘ De Lüxe ‘ 1968-1974
Başlangıçta, Ford Escort iki kapılı
bir sedan olarak satıldı ( “De Luxe” modelinde dairesel ön farlar ve
kauçuk döşeme ile). “Süper” modelde dikdörtgen farlar,
halılar, çakmak ve su sıcaklığı göstergesi bulunuyordu. Almanya için, 1100
cc motorlu ve 40 veya 45 hp (aynı fiyata) iki Escort modeli ve 1300 cc ve 48,
52 veya 64 hp’lik üç model var, ancak bu en yüksek performans sadece 1300 GT modeli için. Escort 1100 yuvarlak ve 1300 kare
farlara sahiptir. Standart kemer lastikleri ve ek göstergeleri olan 1300
GT, mat siyah radyatör ızgarasından tanınabilir.
Ford Escort Mark I 1300 ” GT ” 1968-1974
Ayrıca daha iyi donanıma ve daha
fazla kroma sahip 1300 motorlu Ford Escort XL modeli vardı.
Ford Escort Mark I 1300 ” XL ” 1968-1974
Ford Escort Mark I Motor ve Teknik Özellikleri Specs
1968-1974
Tümü sıralı
dört silindirli arkadan itişli RWD Ford Escort Mk1 motorları; 0.9 L Crossflow R4
( İtalya, Fransa pazarı ), 1.1 L Crossflow R4,
1.3 L Crossflow R4, 1.6 L Crossflow R4,
1.6 L Lotus-Ford Twin Cam R4, 1.6 L Cosworth
BDA R4, 1.7 L Cosworth BDB R4, 2.0 L Pinto
TL20H R4 / Dingil açıklığı; 2400mm / Uzunluk Sedan; 4045mm / Uzunluk SW;
4084mm / Genişlik; 1570mm / Yükseklik; 1486mm / Şanzıman: 4 ileri Manuel – 3
ileri otomatik
Ford Escort Mark I Motor ve Teknik Özellikleri
1968-1974
İngiliz Ford tarafından piyasa
sürülen 1.6 L DOCH motorlu 105 hp ile Ford Escort Twin Cam modeli, arka süspansiyonda yarıçap kolları ve
kaplama tekerlekler . Servolu disk ön frenler ve radyal lastikli geniş
jantlı tekerlekler GT ve Twin Cam’de standart, diğerlerinde isteğe bağlıdır. (
Bu model Almanya’da yoktur. )
Ford Escort Mark I 1600 Twin Cam 1968
1968 yılında Ford Escort Turnier SW Mk1 modeli ve Ford Escort Van 300 Mk1 modelleride eş zamanlı olarak
üretilmeye başladı.
Ford Escort Turnier SW 1100 S 1968-1974
Ford Escort Van 300 1100 1968-1974
1969 Eylülünde Ford Escort Mk1 4 Kapılı Sedan modeli piyasaya sunuldu.
Ford Escort Mark I 1300 ” Süper ” 1968-1974
Grup 2 uluslararası ralli için inşa
edilen Escort Twin Cam, ralliler ve yarışlar için daha yüksek performans
versiyonu mevcuttu.
Hannu Mikkola ve Gunnar
Palm ‘ın 1970 Dünya Kupası Rally ödüllü Escort
1970’lerin başında pratik
olarak rakipsizdi ve muhtemelen Escort’un en büyük zaferi, Fin
efsanesi Hannu Mikkola ve İsveçli yardımcı pilot Gunnar
Palm tarafından yönetilen 1970 Londra’dan Meksika’ya Dünya Kupası
Rallisi’ndeydi . Bu, ralli arabasının onuruna Ford Escort Mexico (1598cc 85 Hp “çapraz akışlı”
motorlu) özel sürüm yol versiyonlarının ortaya çıkmasına neden oldu.
Ford Escort Mark 1 1600 ” Mexico ” 1970-1974
1970 yılında yaşanan gelişmelerden
biride Ford Escort
Rally Sport RS1600 modeliydi.
Ford Escort RS1600 diğer OHC motorlu 8 Valfli araçların aksine 16 Valfli DOCH
motoru 115 Hp gücü ile Mk1 serisinin en güçlü versiyonuydu.
Ford Escort Mk 1 ” RS1600 ” 1970-1974
Ford Escort Mk 1 1300 ” Sport” 1970-1974 ( GT
modelinin bir alt versiyonudur. )
1972 yılında Ford , RS1600’e
alternatif olarak 2.0 L Pinto (OHC) motora sahip 100 Hp
gücünde Ford Escort
RS2000 modelini
üretti .
Ford Escort Mk 1 ” RS2000 ” 1972-1974
Ford Escort Mk 1 1300 ” GT ” 1972-1974
1972 yılında RS1600, “Kayış
Tahrikli A Serisi”
olarak adlandırılan 16 valfli Cosworth silindir kafasına sahip bir Çapraz
Akış bloğu kullanan 1,601 cc Cosworth BDA ile
geliştirildi . Hem Mexico hem de RS1600, Ford’un Güney Essex’teki
Aveley Fabrikasında bulunan Gelişmiş Araç Operasyonları (AVO) tesisinde
üretilen RS1600 AVO Clubman. Daha yüksek performanslı motorların ve spor
süspansiyonun yanı sıra, Mexico gibi bu modeller de güçlendirilmiş gövdeye
sahipti.
Ford Escort Mk 1 ” RS1600 AVO Clubman ” 1972-1974
Ford Eskort
Mk1 üretim ve montaj hatları: Dagenham , Halewood İngiltere – Saarlouis Almanya – Cork İrlanda – Nazareth İsrail ( Autocars ) – Homebush , Avustralya – Seaview Yeni Zelanda – Taipei Tayvan ( Ford Lio Ho , CKD) – Genk Belçika
Ford
Escort Mk2 Tarihçesi İkinci Nesil 1974 – 1980
Yeni Ford
Escort Mk2 Almanya Ford tarafından tasarlandı. Eskiye oranla daha köşeli bir
tasarım çizgilerine sahip olan araç Ocak 1975’te piyasaya sürüldü ( İlk üretim
modelleri Aralık 1974 ). Geliştirilmesi sırasında kod adı “Brenda” olan bu araç, Mark I ile aynı mekanik
bileşenleri, zemin kaplamasını ve çekirdek yapısını kullandı. SW ve Van
modellerinde Mark I ile aynı kapıları, tavanı ve arka paneller
kullanılırken,aracon ön kısmı ile iç kısmı yenilendi. Yeni Ford Escort Mk2’nin
vücut versiyonları şu şekildeydi.
Ford Escort Mk2 2 Kapılı Sedan 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 4 Kapılı Sedan 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 3 Kapılı Turnier Estate Kombi SW 1974
– 1980
Ford Escort Mk2 2 Kapılı 1300 Van 1974 – 1980
Ford Escort
Mk2 modelleri S – L – GL – Sport – Ghia – RS Mexico – RS2000 –
Popular – Popular Plus versiyonları ile satışa sunulmuştur.
Ford Escort Mk2 RS2000 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 RS2000 1974 – 1980 İnterior
Ford Escort Mk2 1600 Sport 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 1600 RS Mexico 1974 – 1980
Ford Escort Mk2 Motor ve Teknik Özellikleri 1974 –
1980
Ford Escort
Mk2 Motor ve Teknik Özellikleri ( Tümü Arkadan itişli RWD ) Şanzımanları: 4 ileri
manuel, 3 ileri otomatik OHV 1,1l 44-46 PS A-Kent G1 01/75-08/80
OHV 1,1l 48 PS A-Kent G2 01/75-04/75
OHV 1,3l 54 PS A-Kent J1 01/75-08/80
OHV 1,3l 57-60 PS A-Kent J2 01/75-08/80
OHV 1,3I 70-73 PS A-Kent J3 01/75-08/80
OHV 1,6l 84-86 PS A-Kent L3 01/75-08/80
OHV 1,8l A-Kent 01/75-08/80 “RS 1800”
ОНС 1,6l 93 PS Pinto / SOHC LEC 05/75-08/80 “MEXICO”
OHC 2,0l 110 PS Pinto / SOHC NEE 01/75-08/80 “RS 2000
Uzunluk: 3.978-4.140 mm
Genislik: 1.564-1.596 mm
Yükseklik: 1.398-1.414 mm
Dingil mesafesi: 2.405 mm
Agırlık: 880-975 kg
Ford Escort Mk2 Facelift Yeni Makyaj 1978
Ford Escort
Mk2 1978 yılında ufak bir Facelift Yeni Makyaj geçirdi. Dış kısımdaki belirgin
değişiklik ön panjurun çevresindeki ve orta kısmında bulunan nikelaj kısmın
kalkması, iç kısımda ise direksiyonun revize olmasıydı.
Ford Escort Mk2 Facelift Yeni Makyaj 1978 interior
1979 ve 1980’de Ford, üç ayrı
Special Edition Ford
Eskort piyasaya
sürdü: Linnet,
Harrier ve Goldcrest.
Ford Escort Mk2 Special Edition Linnet, Harrier ve
Goldcrest 1979 – 1980
Ford Escort Mk2 RS1800s Rallye – Ari Vatanen
Ford
Escort Mk3 Tarihçesi Üçüncü Nesil 1980 – 1986
Kod adı “Erika” olan üçüncü nesil
Ford Escort, Eylül 1980’de piyasaya sürüldü. Ford Avrupa’nın ikinci önden
çekişli modeli olan otomobil, başlangıçta “Ford Erika” olarak adlandırılacaktı, ancak Escort adını
korudu. Bazıları bunun İngiliz tüketicilerin “Eskort” rozetini bırakma
isteksizliğinden kaynaklandığını söylüyorlardı. Ford Escort Mk3, Ford’un Fiesta’dan sonra
ürettiği ikinci önden çekişli model oldu. Şimdi ilk olarak Ford Escort Mk3 vücut versiyonlarından başlayalım.
Ford Escort Mk3 3 Kapılı Hatchback 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 Ghia 5 Kapılı Hatchback 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 2 Kapılı Cabriolet 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 3 Kapılı Turnier Estate SW 1980 – 1986
Ford Escort Mk3 5 Kapılı Turnier Estate SW 1980 – 1986
( Az sayıda bulunur. )
Ford Escort Mk3 3 Kapılı Van 1981 – 1986
Ford Escort
Mk3 Motor ve Teknik özellikleri; 1.1 L CVH I4 Valensiya 54 Hp / 1.1 L CVH
I4 Kent 50 Hp – 54 Hp – 58 Hp / 1.3 L CVH I4 68 Hp / 1.4 L CHT I4 (Brezilya) 56
Hp – 62 Hp / 1.6 L CHT I4 (Brezilya) 64 Hp – 72 Hp – 82 Hp / 1.6 L CVH I4 78 Hp
– 103 Hp -113 Hp / 1.6 L CVH turbo I4 130 Hp / 1.6 L LT dizel I4 54 Hp /
Şanzımanlar: 4 vitesli BC4 manuel, 5 vitesli BC5 manuel ve 3 vitesli ATX
otomatik
Ford Escort Mk3 2 Kapılı Cabriolet Special Edition
1985
Ford Escort Mk3 RS1700T 300 Hp Cosworth tarafından
geliştirilen prototip
Ford
Escort Mk4 Tarihçesi Dördüncü Nesil 1986 – 1992
Ford Escort’un dördüncü
versiyonu Ford Escort
Mk4 Mart
1986’da piyasaya sürüldü, her ne kadar yeni bir model gibi görünse de, aslında
Mk3 modelinin Makyajlanmış halidir. Bu modelin üretim kodu ( Erika-86 ) bunu
kanıtlar niteliktedir. Ama sonuç olarak Ford Escort Mk4 olarak
adlandırılmıştır.
Ford Escort Mk4 3 Kapılı Hatchback 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 5 Kapılı Hatchback 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 2 Kapılı Cabriolet XR3i 1986 – 1989
Ford Escort Mk4 3 Kapılı Turnier Estate SW 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 5 Kapılı Turnier Estate SW 1986 – 1990
Ford Escort Mk4 3 Kapılı Van 1986 – 1990
Ford
Escort Mk5 Tarihçesi Beşinci Nesil 1990 – 1997
Ford Escort Mk5, Mk4 modelinin ufak
çaplı makyajlanmış haliydi. 1992 yılında ise daha büyük bir makyaj geçirene
kadar arada geçen sürede kısa dönemli bir model oldu. Bu modelde daha önce
kullanılan uzun stop lambaları daha kısa tasarıma revize edildi.
Ford Escort Mk5 3 Kapılı Hatchback 1990 – 1992
Ford Escort Mk5 5 Kapılı Hatchback 1990 – 1992
Ford Escort Mk5 2 Kapılı Cabriolet 1990 – 1992
Orijinal Mark V’nin (ki otomobil
basınının stili, sürüşü ve yol tutuşuyla ilgili eleştirilerine rağmen hala
oldukça popülerdi) eleştirisinden etkilenen Ford, Eylül 1992’de Escort makyajladı ve revize edilmiş arabalara yeni bir ön panjur,
kaput ve Escort Cabrio ve hatchback’in kasası, yeni bir arka stop
gurubu. Önceki CVH’nin yerini alan yeni 1.6 L 16 valf 90 bhp (66
kW) Zetec motor tanıtıldı. Yakıt enjeksiyonu artık tüm
benzinli modellerde standarttı ve Ford , önden çekişli kuzenlerine göre
çok daha iyi yol tutuşu sunan RS2000’in dört tekerlekten çekişli
bir çeşidini tanıttı . Escort için bir ilk , tüm
RS2000 ve XR3i modellerinde standart olarak dört tekerleğin
tamamında tüm disk frenleri sunuldu.
Ford Escort Mk5 RS2000 4×4 3 Kapılı Hatchback 1992 –
1994
Ford Escort Mk5 Ghia 5 Kapılı Hatchback 1992 – 1995
Ford Escort Mk5 Ghia 4 Kapılı Sedan 1992 – 1995
Ford Escort Mk5 2 Kapılı Cabriolet 1992 – 1995
Ford Escort Mk5 RS Cosworth 1992 – 1996
Ford Escort Mk5 Motor ve Teknik Özellikleri 1990 –
1997
Ford
Escort Mk6 Tarihçesi Altıncı Nesil 1995 – 2002
Ford Escort Ocak 1995’te
Ford Escort Mk6 adi ile revize edildi, ancak yine de önceki modele
dayanıyordu. Bu versiyonda yeni ön farlar, motor kaputu, ön kanatlar, ön
ve arka tamponlar, yan aynalar, kapı kolları ve 4 farklı ön radyatör ızgarası
(çıtalar, petek, daireler ve krom) vardı. Arkada, Ford logosu, minibüs ve
bazı dönüştürülebilir modeller hariç, sağdan bagajın ortasına
taşındı. Otomobilin içi de, iç çıtaları için düşük kaliteli plastiklere
sahip orijinal 1990 otomobiline yönelik ağır eleştirilerin ardından büyük ölçüde
revize edildi – otomobil artık rekabetçi kalitede tamamen yeni bir gösterge
paneli düzenlemesine sahipti. Ancak, altta yatan araba şimdi beş
yaşındaydı ve rakiplerinin çoğu ya yeniydi ya da yakında değiştirilecekti.
Ford Escort Mk5 Ghia 4 Kapılı Sedan 1995 – 1998
Ford Escort Mk6 Motor ve Teknik özellikleri specs
Dinamik olarak, yol tutuşu ve
sürüşü de önceki Mark V modellerine göre revize edilmiş süspansiyon kurulumuyla
çok daha iyileştirildi. Sportif “Si” modeli, Encore, LX ve Ghia
varyantlarından biraz daha sert süspansiyona sahipti, ancak Si, ön ve arka spoyler
gibi bazı ek standartlarla, özellikle kozmetik, geliştirmelerle LX ile aynıydı.
LX’deki seçenekler), spor koltuklar ve beyaz yüzlü gösterge paneli
göstergeleri. Escort’un bazı özel donanım seviyeleri şunları içerir:
Calypso Cabriolet, Freedom, Serenade ve Mexico.
Ford Escort Mk6 2 Kapılı Cabriolet 1995 – 1998
Ford Escort Mk6 5 Kapılı Turnier Estate SW 1998 – 2000
Ford Escort Mk6 5 Kapılı Hatchback 1996 – 2003
33 yıllık Ford Escort Tarihçesi
kısaca bu şekilde, tabii ki benim bloğumun teması klasik araçlar olduğu için,
yüksek model araçlarda sizleri sıkmamak adına fazla ayrıntıya girmeden geçtim.
Lütfen sizler de bu model ile ilgili anı ve tecrübelerinizi çekinmeden yorumlar
kısmından bizlerle paylaşınız. Kalın sağlıcakla…
Ford Escort Mk6 5 Kapılı Turnier Estate SW 1998 – 2000
Ford Escort Mk6 5 Kapılı Hatchback 1996 – 2003
33 yıllık Ford Escort Tarihçesi
kısaca bu şekilde, tabii ki benim bloğumun teması klasik araçlar olduğu için,
yüksek model araçlarda sizleri sıkmamak adına fazla ayrıntıya girmeden geçtim.
Lütfen sizler de bu model ile ilgili anı ve tecrübelerinizi çekinmeden yorumlar
kısmından bizlerle paylaşınız. Kalın sağlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder