İngiliz Ford Anglia Tarihçesi 1939 yılından başlayarak 1967 yılına kadar, 4 nesil boyunca üretilmiş sonrasında yerini Ford Escort modeline bırakmıştır. Bu makalemde Ford Klasikleri arasında sevilen bir araç olan Ford Anglia modelinin 4 nesil boyunca devam eden üretim serüvenini motor ve kasa özelliklerini mümkün olduğunca kısa bir şekilde sizlere anlatmaya çalışacağım.
Ford Anglia Model E04A 1939 – 1948 Birinci Nesil
Ford Anglia Model E04A 1939-1948
Birinci Nesil
Ford Anglia modeli 31 Ekim 1939
yılında İngiliz Ford fabrikası tarafından markanın en ucuz küçük aile otomobili
olarak üretim bandında yerini aldı. 2. Dünya savaşından önceki yoksulluk
döneminde genellikle Siyah renkte üretilen Ford Anglia Ford Model 7Y’nin yerini
alan modeldir.
Ford Model 7Y 1938-1939
Ford Model 7Y’nin platformu üzerine
makyajlanarak üretilen Ford Anglia Standar ve Lüks versiyonları ile sıralı dört
silindirli 933cc hacmindeki motoru 8 Hp gücündeydi. 1940 yılında Ford Anglia
Saloon modeli 126 İngiliz Sterlinine, lüks versiyonu olan Ford Anglia De lüxe
Saloon modeli ise 136 Sterlinlik satış fiyatı ile pazara sunuldu.
İngiliz Ford Anglia Tarihçesi
1939 yılında üretimine başlanan
Ford Anglia, İkinci Dünya Savaşının başlaması ile üretimine izin verilmedi. Bu
dönem içinde 1946 yılından 1948 yılına kadar geçen süreçte Ford Anglia E04A
modeli A54A model adı ile Avusturalya’da üretildi. Üretimden kaltığı 1948
yılına kadar toplamda 55.807
adet Ford Anglia üretildi.
Ford Anglia E04A 1945 23,4 Hp
1945 Ekiminde Savaş sonrasında
tekrar başlayan İngiliz Ford Anglia üretimi aracın 933cc hacmindeki motorunun
geliÅŸtirilerek 8 Hp’den 23.4 Hp güce ulaÅŸtırıldı. Üç vitesli manual ÅŸanzımana
sahip olan aracın dingil mesafesi 2290 mm. aracın toplam uzunluğu ise 3770
milimetreydi.
Ford Anglia E04A 1946 İç görünümü
Üretim tarihi boyunca İki Kapılı
Sedan kasa versiyonu ile üretilen İngiliz Ford Anglia E04A modelinin sadece
Avusturalya’da A54A 4 kapılı sedan, Tourer, Coupe utility (pickup) ve panelvan
kasa versiyonları üretildi.
Ford Anglia E04A Avustralya üretimi Kasa versiyonları
Ford Anglia Model E494A 1948-1953
İkinci Nesil
1948 Ekiminde yeni bir makyaj alan
İngiliz Ford Anglia Model E494A adı ile yeni görünümüne kavuştu. İki parçalı ve
üç parçalı ön panjur görünümüne sahip olan iki ayrı versiyona sahip olan yeni
Anglia’nın 24 Hp’lik motorunda herhangi bir deÄŸiÅŸiklik olmazken, ihracat pazarı
için üretilen 1172cc hacminde 30 Hp gücündeki araç aynen muhafaza edildi.
İngiliz Ford Anglia E494A 1948
Ford Anglia E494A 1949 Amerika Reklamı
Ford Anglia E494A 1948 – 1953 Panelvan
Ford Anglia E494A 1948 yılında da
309 Sterlinlik fiyatı ile yine İngiltere’nin en ucuz otomobili ünvanını elinde
bulundurmayı başardı. İki kapılı sedan ve Panelvan kasa versiyonlarına sahip
olan Ford Anglia E494A modeli 1953 yılına kadar toplamda 108.878 adetlik üretim adedine ulaştı.
Ford Anglia E494A Avustralya üretimi Kasa versiyonları
Ford Anglia E494A modeli daha
önceki model gibi 1949 yılından 1953 yılına kadar aynı isimle Avustralya’da
üretildi. Yine aynı şekilde 4 kapılı sedan, Tourer, Coupe utility (pickup) ve
panelvan kasa versiyonları mevcuttu.
Ford Anglia E494A Avustralya üretimi Kasa versiyonları
Ford Anglia Tarihçesi
Ford firması,
Ford Anglia E494A modelini hiç bir değişiklik yapmadan 1953 yılından itibaren
Ford’un en ucuz alternatifi olarak 1959 yılına kadar Ford Popular model adı ile
üretmeye devam etti.
Ford Popular 1953-1959
Ford Anglia 100E 1953-1959 Üçüncü
Nesil
1953 Ekiminde Ford, Lacuesta
Automotive tarafından tasarlanan Yeni Ford Anglia 100E modelini piyasaya sürdü.
Bu model Ford firmasında yeni bir çağın başlangıcının habercisi sayılabilirdi.
Yeni Anglia 100E, 1172 cc hacminde 36 Hp gücünde sıralı dört silindirli motora
sahiptir. Tek bir kuru plakalı debriyaj balatası, gücü yeni bir üç vitesli
şanzımana aktarır, ikinci ve en üst viteslerdeki baulk-ring senkromeç, eski
tasarıma göre daha yumuşak ama daha pozitif senkronizasyon sağlar.
İngiliz Ford Anglia 100E 1953
Yeni Ford Anglia 100E modelinde
kullanılmaya başlanan, 12 voltluk elektrikli ekipman, daha önce daha küçük Ford
otomobillerinde görülmemiş bir özellikti ve daha güçlü farların yanı sıra aşırı
soğuk iklimlerde daha belirli motorların çalıştırılmasını sağlayacak yeni bir
özellikti.
İngiliz Ford Anglia 100E
Döneminin Ford Consul ve Zephyr Six
modelleri için geliştirilen yeni bir ön süspansiyon sistemine sahip olan Anglia
100E’nin günümüzde MacPherson struts
olarak adlandırılan, henüz kamu sözlüğüne girmemiÅŸ bir terim – viraj denge
çubuğu ve arkada yarı eliptik yaprak yaylar ile desteklenmiş arka süspansiyonu
yeniliklerden bazılarıydı.
İngiliz Ford Anglia 100E iç görünüm
Genellikle İki kapılı sedan kasa
versiyonu ile üretilen Ford Anglia 100E modeli ile aynı plotformu kullanan
ilişkili modelleri vardı. Bunlar Dört kapılı sedan modeli Ford Perfect, İki
kapılı Steyşın vagon modeli Ford Escort ve bu aracın lüks versiyonu Squire ve
Panelvan modelleriydi.
Ford 100E platformlu araçlar Dört kapılı sedan modeli
Ford Perfect, İki kapılı Steyşın vagon modeli Ford Escort ve bu aracın lüks
versiyonu Squire ve Panelvan
1957 sonlarına doğru Ford Anglia
100E yeni bir makyaj geçirdi. Bu makyajda araca ızgaralı bir panjur takılırken,
yeni ön lamba çerçeveleri, daha büyük bir arka cam, daha büyük arka lambalar ve
krom tamponları dikkat çeken değişikliklerdir.
İngiliz Ford Anglia 100E Facelift yeni Makyaj
İngiliz Ford Anglia 100E Facelift yeni Makyaj 1957
İngiliz Ford Anglia 100E modeli
oldukça iyi satan bir otomobil oldu. Üretim süreci boyunca toplamda 345.841
adet Ford Anglia 100E modeli üretildi. 1959 yılında üretim bandındaki yerini
Yeni Ford Anglia 105E modeline bıraktı.
Ford Anglia 105E 1959-1968 Dördüncü
Nesil
Ford Anglia 105E modeli, Harry
Potter filminde kullanılmasıysa birlikte günümüzde klasik otomobil severler en
çok tanıdığı model oldu. Bunun ötesinde dördüncü nesil Ford Anglia 105E modeli
1.004.737 adetlik üretim adedi ile en fazla üretim adedine sahip olan Anglia
modeli olmuÅŸtur.
İngiliz Ford Anglia 105E 1959-1968
Yeni Aglia 105E modelinde, daha
küçük Ford’ların bir süredir ihtiyaç duyduÄŸu bir ÅŸey, yeni bir motor “Kent
motor” olarak bilinen, bir 997 cc 39 Hp üstten
supap (OHV) sıralı dört silindir ile donatıldı.
İngiliz Ford Anglia 105E 1959-1968
Üretim başladığı anda 2 kapılı
sedan versiyonu ile üretilen Ford Anglia 105E modeline, 1961 yılında Ford
Anglia 105E 3 Kapılı Estate SW versiyonu dahil edildi.
İngiliz Ford Anglia 105E Estate SW 1961-1967
1962 yılında Ford Anglia Süper 123E
model adı lanse edilen 1198cc hacmindeki sıralı dört silindirli 49 Hp gücünde
yeni bir motor versiyonu dahil edildi. Saloon De Lüxe ve Estate versiyonları
olan yeni Süper modeli Tavan rengi ile kontras renge boyanan yan çıtadan ayır
edilebiliyordu.
İngiliz Ford Anglia Süper 123E 1962–1967
79.223 Adet
1965 yılında Anglia Torino 105E,
Ford’un İtalyan yan kuruluÅŸu tarafından 105E Sedan’ın ÅŸasisi ve mekanik
bileşenleri kullanılarak yeni gövde panelleriyle
geliştirildi. Torino, Giovanni Michelotti tarafından
tasarlanmış ve Officine Stampaggi
Industriali tarafından Torino’da inÅŸa edilmiÅŸtir. İtalya’da
10.007 adet satıldı. Model ayrıca Belçika, Hollanda ve Lüksemburg’da da
pazarlandı.
Ford Anglia Torino 105E, Giovanni Michelotti 1965-1967
10.007 Adet
Belçika Ford tarafından Antwerp’te inÅŸa edilen Ford
Anglia Sportman, stepnenin bagaj kapağının dışına monte edilmiş olması dışında
normal bir Anglia De Luxe’dir.
Ford Anglia Van Thames 308E – 309E – 310E 205.001 adet
Toplamda 1.6 Milyona yakın üretilen
Ford Anglia Tarihçesini 2019 yılında son kez düzenlenen 2. Klasik Araç
Festivalinde sergilenen 1965 model Ford Anglia 105E modeli ile sonlandıralım.
Kalın saÄŸlıcakla…
1965 Ford Anglia 105E
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder