Land Rover Seri I Tarihçesi başlıklı makalemden sonra şimdi sıra geldi. Land Rover Seri II Tarihçesi tüm modelleri motor ve teknik özelliklerini sizlere kısaca anlatmaya çalışacağım. 1958 yılında başlayıp 1961 yılında sona eren bu serüven için hazırsanız başlayalım.
1958 Land Rover Seri II 88 ( 88 inç yani SWB kısa dingil mesafesi 2235 mm )
10 koltuklu Station Wagon, 1958
Kasımına kadar daha önceki 107 inçlik dingil mesafeli Seri I şasisinde devam
etti. Kısa bir süre sonra onun yerine 109 Series II modeli geldi.
1958 Land Rover Seri II 109 ( 109 inç yani LWB uzun dingil mesafesi 2.769
mm )
1952-58 aralığında üretilen 1997 cc
benzinli motorun yerini 2286 cc’lik yeni bir ünite aldı, ancak ilk 1.500 kısa
dingil mesafeli (SWB) modellerde Seri I’den 52 hp 2.0 litre benzinli motor
korundu. Bu daha büyük benzinli motor 77 hp üretir ve yakın zamanda piyasaya
sürülen dizele (üst valf) dayanmaktadır. 2052 cc dizel motor isteğe bağlı
olarak sunuldu.
1959 / Land Rover Seri II Tarihçesi
Land Rover Seri II’de kullanılan
yeni şanzıman, Seri I şanzımana benzer, ancak 3. ve 4. viteste senkromeç
içerir. Arka yaylar hareket ettirilerek arka tekerlek hareketi
iyileştirilir ve direksiyon kilidi iyileştirilerek dönüş dairesi azaltılır. Pencere
perspeksi cam ile değiştirilir.
Land Rover Seri II Tarihçesi 1958 – 1961
Rover’ın stil departmanının
dikkatini çeken ilk Land Rover – Baş Stilist David Bache, aracın daha geniş izini ve kamyon kabini varyantının
geliştirilmiş tasarımını kapsayacak şekilde ‘barrel side’ modelini üreterek
kavisli yan camları ve yuvarlak tavanı tanıttı.
1959 Land Rover Seri II SWB Truck Cab
Land Rover Seri II modellerinde iki
farklı motor kullanıldı: Sıralı 4 silindir benzinli, 2286 cc, 77 Hp ve
Sıralı 4 silindir. dizel, 2052 cc, 52 Hp. 1959 yılında beklenin üzerinde
satış başarısına ulaşılırken 250.000. Land Rover Seri II üretim bandından
çıktı.
1959 Kasım ayında 250.000’inci Land Rover üretildi.
Land Rover Seri II Motoru Sıralı 4 silindir benzinli, 2286 cc, 77 Hp
Land Rover Seri II Motoru Sıralı 4 silindir dizel 2052 cc, 52 Hp
Land Rover Seri II SWB 1960
Land Rover Seri II LWB 1960
1961’de dizel motor 2.052cc’den
2.286cc’ye yükseltildi. Dizel seçeneğindeki değişiklik tek önemli
değişiklik olmasına rağmen, Seri II, IIA olarak yeniden adlandırıldı. Bundan sonraki Land Rover makalesi İnşaallah
Land Rover IIA ile ilgili olacak. Kalın sağlıcakla…
Land Rover Seri II Tarihçesi
Land Rover Seri I Tarihçesi başlıklı makalemden sonra şimdi sıra
geldi. Land Rover Seri II Tarihçesi tüm modelleri motor ve teknik özelliklerini sizlere
kısaca anlatmaya çalışacağım. 1958 yılında başlayıp 1961 yılında sona eren bu
serüven için hazırsanız başlayalım.
1958 Land Rover Seri II 88 ( 88 inç yani SWB kısa dingil mesafesi 2235 mm )
10 koltuklu Station Wagon, 1958
Kasımına kadar daha önceki 107 inçlik dingil mesafeli Seri I şasisinde devam etti. Kısa
bir süre sonra onun yerine 109 Series II modeli geldi.
1958 Land Rover Seri II 109 ( 109 inç yani LWB uzun dingil mesafesi 2.769
mm )
1952-58 aralığında üretilen 1997 cc
benzinli motorun yerini 2286 cc’lik yeni bir ünite aldı, ancak ilk 1.500 kısa
dingil mesafeli (SWB) modellerde Seri I’den 52 hp 2.0 litre benzinli motor
korundu. Bu daha büyük benzinli motor 77 hp üretir ve yakın zamanda piyasaya
sürülen dizele (üst valf) dayanmaktadır. 2052 cc dizel motor isteğe bağlı
olarak sunuldu.
1959 / Land Rover Seri II Tarihçesi
Land Rover Seri II’de kullanılan
yeni şanzıman, Seri I şanzımana benzer, ancak 3. ve 4. viteste senkromeç
içerir. Arka yaylar hareket ettirilerek arka tekerlek hareketi
iyileştirilir ve direksiyon kilidi iyileştirilerek dönüş dairesi azaltılır. Pencere
perspeksi cam ile değiştirilir.
Land Rover Seri II Tarihçesi 1958 – 1961
Rover’ın stil departmanının
dikkatini çeken ilk Land Rover – Baş Stilist David Bache, aracın daha geniş izini ve kamyon kabini varyantının
geliştirilmiş tasarımını kapsayacak şekilde ‘barrel side’ modelini üreterek
kavisli yan camları ve yuvarlak tavanı tanıttı.
1959 Land Rover Seri II SWB Truck Cab
Land Rover Seri II modellerinde iki
farklı motor kullanıldı: Sıralı 4 silindir benzinli, 2286 cc, 77 Hp ve
Sıralı 4 silindir. dizel, 2052 cc, 52 Hp. 1959 yılında beklenin üzerinde
satış başarısına ulaşılırken 250.000. Land Rover Seri II üretim bandından
çıktı.
1959 Kasım ayında 250.000’inci Land Rover üretildi.
Land Rover Seri II Motoru Sıralı 4 silindir benzinli, 2286 cc, 77 Hp
Land Rover Seri II Motoru Sıralı 4 silindir dizel 2052 cc, 52 Hp
Land Rover Seri II SWB 1960
Land Rover Seri II LWB 1960
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder