Sizlere bugün, Klasik Opel deyince aklımıza gelecek bir spor otomobilden bahsetmek istiyorum. Piyasada ”Bebek Corvette” lakabı ile tanınan, Opel GT modellerine, tarihçesine ve özelliklerine birlikte göz atmaya ne dersiniz?
Klasik Opel GT Tarihçesi
1960’ların başlarında GM
Avrupa’da Opel Styling adında yeni bir tasarım
stüdyosu açmaya karar verdi. Bu yeni stüdyonun başına, Amerika’daki
deneyimlerini buraya aktarması amacı ile Chevrolet’ten, Clare M. MacKichan‘ı Baş stilist olarak atadı. 1962
yılından 1967’ye kadar bu stüdyoyu yöneten MacKichan, Amerika’da edindiği
tecrübelerini buraya aktardı.
Klasik Opel Experimental GT
Opel Styling stüdyosu
çalışanlarından Erhard Schnell tarafından çizilen Opel Experimental GT modeli. 1965 yılında
Frankfurt Otomobil Fuarında bu aracın prototipi halkın beğenesine sunuldu.
1965 Opel Experimental GT
Temel tasarımı, Chevrolet Corvette‘i tasarlayan ekip tarafından
hazırlanmış olan Opel GT modeline, Corvette
benzerliğinden ötürü ”Bebek
Corvette” lakabı
takılmıştır ki, bence bu konuda sonuna kadar doğru bir tespit yapmışlar.
Klasik Opel GT Opel Styling Stüdyosu
Klasik Opel GT Opel Styling Stüdyosu
Klasik Opel deyince bizim
jenerasyonumuzda olanların aklına gelen Opel GT modeli, Opel tarafından 1967 sonlarında
tanıtılarak halkın beğenesine sunulmuş, 1968 yılından 1973 yılına kadar üretimde kalmıştır.
1965 Opel Experimental GT
1968 Opel GT
1968 yılında
Opel GT modeli
iki motor versiyonu ile piyasaya sunuldu. Opel GT 1100; 1078 cc hacminde 60 Hp. 85 Nm. gücünde OHV motor (
Over Head Valves). Opel
GT 1900; 1897 cc
hacminde 90 Hp. 149 Nm. gücünde CIH motor ( Camshaft in Head )
versiyonlarına sahipti.
1968 Opel GT
Opel GT 1100 modelinde 4 ileri düz vitesli
şanzıman kullanılıyor ve sıfırdan yüze 16.5 saniyede ulaşabiliyordu. Maksimum
hızı 155 Km/h. olarak belirlendi. Opel GT 1900 modelinde ise 4 ileri düz vitesli şanzımana
ilaveten isteğe bağlı olarak 3 ileri kademeli otomatik şanzıman seçeneği de
sunulmaktaydı. Bu araç sıfırdan yüze düz vitesle 11.5 saniyede, otomatik vites
ile 14.5 saniyede ulaşabiliyordu. Maksimum hızı 185 ve 177 Km/h. olarak
belirlenmişti.
Opel Elektro GT – prototip
Opel 1965 Frankfurt fuarında yeni
bir gelişme olarak Opel
Elektro GT adında
elektrikle çalışan prototipini tanıtarak elektrikli bir otomobilin
benzinli bir araca rakip olacağını ispatladı. Opel Elektro GT, aerodinamik
yapısı ve özel lastikleri ile 188 Km/h. hıza ulaşarak önemli bir başarıya imza
attı.
1969 Opel GT
1969 Opel GT
1969 Opel GT
Opel GT motorlarında genel anlamda
araç üretimden kalkana kadar bir değişiklik olmadı. Opel GT modeli Amerika
pazarında Chevrolet’in kardeş kuruluşu olan Buick Markası altında Opel GT
ismi korunarak pazara sunuldu.
1969 Opel Aero GT
1969 Frankfurt fuarında Opel, Aero GT adındaki, çatısı açık targa prototipinin
tanıtımını yaptı. Fakat bu araç seri üretime dahil edilmedi.
1970 Opel GT
1970 Opel GT Amerikan versiyonu
1970 Opel GT/J Modeli
1970 Opel GT/J Modeli
1970
yılı Opel GT 1100 modelinin son yılı oldu ve üretimden kalktı. 1970 yılında yaşanan en
önemli gelişme ise yine 1900 motora sahip olan ve daha sportif özellikler
içeren yeni Opel GT/J 1900 modelinin tanıtılması
oldu. Opel GT/J
1900, 1971
Temmuz’unda seri üretime alındı.
1971-1973 Opel GT
1971 Opel GT
1971 Opel GT/J
Opel GT satış ve reklam
kampanyasında iki slogan öne çıkıyordu; ”Sadece daha fazla eğlence” ve ”Yalnızca uçan iyidir.”
1972 Opel GT
1972 Opel GT iç görünüm
1972 Opel GT
1972 Opel GT iç görünüm
1972 yılında Opel GT kanadında
yaşanan bir önemli gelişmede Opel GT Dizel Dünya Rekoru modelinin sunulması oldu.
Turbo dizel 2068 cc hacminde dört silindirli dizel motor 95 Hp güç üretiyordu.
Saatte 197 Km/h hıza olaşan bu aerodinamik araç ile, iki dünya rekoru ve dizel
araçlar kapsamında 18 rekor kırarak önemli başarılara imza attılar.
Opel GT Dizel Dünya Rekoru
Opel GT Dizel Dünya Rekoru
Opel GT 1900 ile ayrı bir alan olan Ralli
dünyasında da bir çok başarıya imza atmıştır. Bu sene bizim de Sicilya
Palermo’da izleme şansına sahip olduğumuz Tarihi Targa Florio Ralli yarışlarında o yıllarda
üst üste başarılar elde etmişlerdi. Sicilya Palermo’da 102.Tarihi
Targa Florio Rallisini İzledik.
1971 Opel GT 1900 (Salvatore Calascibetta – Paolo
Monti) Targa Florio.
1972 GT 1900 (Alberto Rosselli –
Paolo Monti) Targa Florio.
GT 1900 (Giuseppe Pantò – Angelo
Bonaccorsi) Targa Florio.
1968-1973 yılları arasında 103.463 adet üretilen Opel GT, tüm beklentileri aşarak, o yıllarda spor tasarımı ve
uygun fiyatı ile başarısını net bir şekilde ortaya koydu.
1973 Opel GT
1973 Opel GT
Bu yazıma son vermeden önce bir de
bir çok kullanıcının merak ettiği konu olan, Opel GT Yakıt Tüketimi konusuna değinmek
istiyorum. Opel GT 1100 modeli 11.5 Litre, Opel GT – GT/J 1900 modelleri düz vites 12.5 Litre, otomatik viteslisi ise 13.5 Litre, 100 Km.de Süper benzin tüketir. ( Bu veriler fabrika
verileridir. )
1973 Opel GT
Şimdi gelelim en son konumuz
olan Opel GT
modellerinin ikinci el piyasa fiyatlarına, satılık olarak pazara sunulan bir Opel GT modeline
Türkiye’de rastlamadığımız için size Avrupa pazar fiyatları hakkında bilgi
vermek istiyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder