Bugün sizlere 60’li yıllarda adından sıkça söz ettiren Plymouth Barracuda Tarihçesi ve hikayesini anlatmak istiyorum. Chrysler 1964 yılının başlarında ezeli rakibi Ford’un Mustang’ine rakip olarak Plymouth Valiant platformunu kullanarak Barracuda adında oldukça spor görünümlü bir araç tasarladı ve Paris Motor show fuarında tanıtımını yaparak yeni aracını halkın beğenisine sundu.
1964 yılı Paris Motor Show Plymouth Barracuda
1964 Plymouth Barracuda Sport
Plymouth Barracuda Tarihçesi
Birinci Nesil Plymouth Barracuda 1964-1966
Böylelikle birinci nesil Barracuda
üretilmeye başladı ve halk tarafından oldukça ilgiyle karşılandı, Barracuda
spor görünümü ve ilginç arka tasarımı ile hem aile hem de spor otomobilini
birleştirmeyi başarmıştı. Arka koltuğu katlanarak oldukça geniş bir bagaj hacmi
sunuyor, böylece spor ve aile otomobili kavramının altını çiziyordu…
1964 Plymouth Barracuda
Barracuda’nın geniş arka camı o
yıllarda seri üretim araçlarda kullanılan en büyük camdı, Plymouth bu camı PPG
firmasına özel olarak ürettirdi. Barracuda’nın bu fastback tasarımı o kadar
ilgi gördü ki, 1965 yılında Ford, Mustang’in üretim bandına Mustang Fastback
modelini eklemek zorunda kaldı.
1965 Ford Mustang Fastback
Elbette Plymouth Barracuda, Ford
Mustang kadar fazla satmadı ama, Mustang’in gördüğü aşırı talep ve uzun bekleme
sürelerini de eklediğinizde, Barracuda 2.512 Dolar’lık başlangıç fiyatı ile
tercih sebebi olabiliyordu.
1964 Plymouth Barracuda Renk ve Döşeme Kombinasyonları
1965 Plymouth Barracuda Sport
İlk çıktığında sadece Sport versiyonu ile üretilen Barrracuda, 1965
yılında Formula S modeli ile model sayısını
ikiye çıkarmış oldu. İlk yılda Sport modellerinde, Sıralı Altı Silindirli 2.800cc. ve
3.700cc. 225 cu.in. 145
Hp ve V8
Silindirli 4.500cc. 273 cu.in. 180 Hp motorlar varken, 1965 yılında Formula S modelinde aynı V8 motorun 235 Hp gücüne çıkarılmış versiyonu kullanıldı.
1965 Plymouth Barracuda Formula S
Plymouth
Barracuda Formula S modeli
sadece motoruyla değil, daha spor tasarımlı jantları ve aksesuarları ile öne
çıkıyordu. Barracuda, 1964 yılında 23.000 adet satarken, bu sayı 1965 yılında
65.000 adede kadar dayandı.
1965 Plymouth Barracuda
1965 Plymouth Barracuda
1966 yılında Barracuda, hafif bir
makyaj geçirdi, arka stop lambalarının tasarımı değişti, ön panjurun iç
kısmında bulunan lambalar kalktı. Eski yelkenli logosu, ihraç edilen araçlarda
yerini Barracuda balığı şeklindeki yeni logoya bıraktı. 1966 yılında Ford
Mustang 600.000 adetlik satışa ulaşırken, Barracuda’nın üretimi 38.000 adede
düştü. Birinci nesil Barracuda’ların Amerika fiyatları aracın durumuna göre
15.000 Dolar ile 30.000 Dolar arasında değişmektedir…
Plymouth Barracuda Tarihçesi İkinci
Nesil Plymouth Barracuda 1967-1969
1967 yılında Barracuda’nın ikinci
nesil aracı, tamamen yeni bir kasa ile piyasaya sürüldü. Dingil açıklığı aynı
olan yeni modelin toplam uzunluğu 12cm. daha büyüdü. Daha spor bir tarza
bürünen yeni kasanın ön panjurunda yine eskisi gibi dört far kullanılmaya
başlandı.
1967 Plymouth Barracuda ikinci nesil
Üstte, iki model olarak Sport-
Formula S tabanında, Fastback (Mavi), Hardtop (Beyaz) ve Convertible (Krem)
olarak üretilen Barracuda versiyonlarını görüyorsunuz. Fastback modelini
diğerlerinden, büyük arka camı vasıtasıyla ayırt edebilirsiniz.
1967 Plymouth Barracuda Formula S – ikinci nesil
Plymouth, Barracuda’ların büyük bölümünde,
V8 Silindirli 4.500cc. 273 cu.in. 235 Hp gücündeki motorları kullanmaya devam
etti( Nadiren düz altı kullanıldı) . Sadece sınırlı sayıda Formula S, Fastback
modelinde ise 6.3 l. 426 Hemi 4SPD motoru kullanıldı.
1968 Plymouth Barracuda Hardtop
1968 yılında İkinci Nesil
Barracuda’nın arka stop lambası gurubunun olduğu kısım yeniden revize edildi.
Hardtop modelinin yan kısımlarına nikelajlar ilave edildi. Motorlara ise 300 Hp
seçeneği eklendi.
1968 Plymouth Barracuda Convertible
1968 yılında yaşanan bir diğer
gelişmede çok az adette 10 adet civarında Plymouth Barracuda Savage GT 7.2 l. 440 cu.in. modelinin
üretilmesi oldu.
1969 yılında Barracuda’nın ürün
gamına Cuda modeli ilave oldu. Bu model
aynı Formula S modeli gibi, 275 Hp. ve 300 Hp.lik versiyonlar ile satıldı.
1969 Plymouth Barracuda Cuda Fastback
1969 Plymouth Barracuda Sports
Fastback
İkinci Nesil Plymouth
Barracuda’ların Amerika fiyatlarına baktığımızda birinci nesle yakın yakın
rakamları görüyoruz ; 15.000 Dolar ile 50.000 Dolar arasında…
Plymouth Barracuda Tarihçesi Üçüncü
Nesil Plymouth Barracuda 1970-1974
1970 yılında artık Barracuda
Valiant modelinin şasisi ile değil, tamamen Chrysler’e ait bir şasi üzerine
inşa edilmeye başladı. Araç artık daha fazla Dodge Challenger‘a benzemeye başladı.
1970 Üçüncü Nesil Plymouth Barracuda Convertible
1970 Plymouth Barracuda Grand Coupe
Hardtop
1970 Plymouth
Barracuda Model ve Motor Özellikleri;
|
wb: 108 in. |
R6 |
V8 |
V8 |
V8 |
V8 |
V8 |
V8 |
V8 |
V8 |
Barracuda |
2-dr Convertible |
x |
x |
– |
x |
x |
– |
– |
– |
– |
Barracuda |
2-dr Hardtop |
x |
x |
– |
x |
x |
– |
– |
– |
– |
Gran Coupe |
2-dr Convertible |
x |
x |
– |
x |
x |
– |
– |
– |
– |
Gran Coupe |
2-dr Hardtop |
x |
x |
– |
x |
x |
– |
– |
– |
– |
‘Cuda |
2-dr Convertible |
– |
– |
x |
– |
– |
x |
x |
x |
x |
‘Cuda |
2-dr Hardtop |
– |
– |
x |
– |
– |
x |
x |
x |
x |
1970 Plymouth Barracuda Cuda 340 Hardtop
1970 Plymouth Barracuda Cuda 340
Hardtop
1971 yılında Barracuda’nın önü ve
arkası ufak bir makyaj gördü, bunun dışında en önemli gelişmelerden biri de,
sınırlı sayıda üretilen Hemi Cuda modelinin 426 ve 440 versiyonlarıdır. Başlık
fotoğrafında kullandığım araçta bu nadir parçalardan birisi olup, sadece 2000
mil yol yapmış bir araçtır. Araca istenen rakam ise bugüne kadar en yüksek fiyatlı Hemi
Cuda olma
yolunda, yani tam tamına 2.5 Milyon Dolar. Bu aracın sahibi RJ Reynolds Tobacco firmasının
varisidir…
1971 Plymouth Barracuda Yeni makyaj
1971 Plymouth Barracuda Hemi Cuda
1971 Plymouth Barracuda Hemi Cuda 440
1972 yılında Barracuda ön ve arka kısmından bir revize daha gördü…
1972 Plymouth Barracuda & Cuda
1972 Plymouth Barracuda & Cuda
1972 Plymouth
Barracuda Model ve Motor Özellikleri;
|
wb: 108 in. |
R6 1-bbl |
V8 2-bbl |
V8 4-bbl |
Barracuda |
2-dr Hardtop |
std. |
std. |
opt. |
‘Cuda |
2-dr Hardtop |
– |
– |
std. |
1973 ve 1974 yılında Barracuda’da önemli bir değişiklik
olmadı, sadece sekiz silindirli motorlar ile üretildi. Kapı içine yasa gereği
koruyucu barlar yerleştirildi. Bir de tamponlar biraz daha büyüdü.
1973 Plymouth Barracuda Cuda
1973 Plymouth Barracuda
1974 Plymouth Barracuda & Cuda
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder