İsveç ÇeliÄŸi lakabı ile anılan Volvo’nun tarihçesini anlattığım Volvo Amazon 120 Serisi Tarihçesi baÅŸlıklı yazımı, bu aracın halefi olan Volvo 140 Serisi ile sonlandırmıştım. Åžimdi sizlere kısaca Volvo 140 Serisi Tarihçesini anlatmaya çalışağım.
Jan Wilsgaard’ın ilk tasarımı sonrasında Volvo 142
olarak anılacak
1966 yılında seri üretimine
baÅŸlanan Volvo 140
Serisi, aynı
zamanda Volvo 120
serisinin
tasarımcısı Jan Wilsgaard tarafından tasarlanmış ve
üretimden kalktığı 1974 yılına kadar çok büyük satış
başarılarına ulaşmıştır. Temelde üç kasa versiyonu ile üretilen Volvo 140 Serisi, Volvo 144 Sedan, Volvo 142 İki Kapılı Sedan ve Volvo 145 Steyşın vagon olarak adlandırılır.
Volvo 144 Sedan Teknik Özellikler
Volvo 140 Serisi Motor ve Teknik özellikleri
Volvo 144 Sedan
Volvo 144
Sedan modeli 1967 yılından 1974 yılına kadar toplam 519.768 adet üretilmiştir. Volvo 144 Serisi üretim adetleri ve motor kodları şu
ÅŸekildedir.
Volvo 144 Sedan Teknik Özellikleri
1967 Volvo 144 Sedan İlk versiyon
1967 Volvo 144 Sedan İlk versiyon
1967 Volvo 144 Sedan İlk versiyon iç
görünüm
1971 Facelift Yeni makyaj Volvo 144
Sedan
1971 Facelift Yeni makyaj Volvo 144
Sedan
1971 Facelift Yeni makyaj Volvo 144
Sedan iç görünüm
1974 Facelift Yeni makyaj Volvo 144
Sedan
Volvo 142 İki Kapılı Sedan
Volvo 142 İki
Kapılı Sedan modeli 1967 yılından 1974 yılına kadar toplam 458.300 adet üretilmiştir. Volvo 142 Serisi üretim adetleri ve motor kodları şu
ÅŸekildedir.
1967 Volvo 142 İki Kapılı Sedan İlk Versiyon
1967 Volvo 142 İki Kapılı Sedan İlk
Versiyon
Volvo 142 İki Kapılı Sedan Teknik
Özellikleri
1971 Volvo 142 İki Kapılı Sedan
Facelift Yeni Makyaj
1971 Volvo 142 İki Kapılı Sedan
Facelift Yeni Makyaj
1974 Volvo 142 İki Kapılı Sedan Facelift Yeni Makyaj
Volvo 145 Steyşın vagon
Volvo 145 BeÅŸ
Kapılı Steyşın vagon modeli 1968 yılından 1974 yılına kadar toplam 268.327 adet üretilmiştir. Volvo 145 Serisi üretim adetleri ve motor kodları şu
ÅŸekildedir.
1968 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon İlk Versiyon
1968 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın
vagon İlk Versiyon
1968 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın
vagon İlk Versiyon
Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon
Motor ve Teknik Özellikler
1971 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın
vagon Facelift Yeni Makyaj
1971 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın
vagon Facelift Yeni Makyaj
1974 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın
vagon Facelift Yeni Makyaj
Volvo 145 Ekspres
Volvo, Volvo 145 Steyşın vagon modelinin yüksek tavanlı bir
modelini de üretti. Volvo
Ekspres adı
verilen bu araç bir çok farklı amaçla kullanılmıştır. Volvo Ekspres ticari ve yük taşıma amacı ile kullanımasının
yanı sıra arka koltuğun arkasında cama bakan iki kişilik ilave koltuklu modeli
ile 7 koltuklu olarak da kullanılmıştır.
Volvo 145 Ekspres Taksi
Volvo 145 Ekspres Ambulans
Volvo 145 Ekspres Okul Taşıtı
Volvo 145 Ekspres
Volvo, ilk olarak Volvo 140 Serisi serisinde 3 rakamlı model
tanımı uygulamasını başlattı. İlk hane aracın serisini, ikinci hane motordaki
silindir sayısını, üçüncü hane ise aracın kapı sayısını belirtir.
Volvo 145 Taksi
Yeni Volvo 140 Serisi, üç noktalı emniyet kemerini icat
edip araçlarında kullanmaya başlamasının yanında yine otomobil tarihinde bir
ilk olan, benzersiz bir çift devreli fren sistemini araçlara uyguladı,
tekerleklerin kilitlenmesini azaltmayı amaçlayan bu sistem ile Volvo firması,
İsveç Otomotiv Birliğinden Altın madalya kazandı.
Volvo 144 Polis Aracı
Volvo 140
Serisi üretimde
kaldığı süre boyunca toplamda 1.251.361 adet üretilmiş ve gelecekte üretilecek bir çok modele temel
olmuş başarılı bir otomobildir. 1974 yılının sonlarına doğru, yerini halefi
olan Volvo 240
Serisine bırakmıştır.
Fakat bizim bloÄŸumuzdaki Volvo maceramız, nasip olursa Volvo 164 Tarihçesi ile devam edecek…
Volvo 240 Serisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder