26 Nisan 2025 Cumartesi

Volvo 140 Serisi Tarihçesi

 

İsveç ÇeliÄŸi lakabı ile anılan Volvo’nun tarihçesini anlattığım Volvo Amazon 120 Serisi Tarihçesi baÅŸlıklı yazımı, bu aracın halefi olan Volvo 140 Serisi ile sonlandırmıştım. Åžimdi sizlere kısaca Volvo 140 Serisi Tarihçesini anlatmaya çalışağım.

Jan Wilsgaard’ın ilk tasarımı sonrasında Volvo 142 olarak anılacak

1966 yılında seri üretimine baÅŸlanan Volvo 140 Serisi, aynı zamanda Volvo 120 serisinin tasarımcısı Jan Wilsgaard tarafından tasarlanmış ve üretimden kalktığı 1974 yılına kadar çok büyük satış baÅŸarılarına ulaÅŸmıştır. Temelde üç kasa versiyonu ile üretilen Volvo 140 SerisiVolvo 144 SedanVolvo 142 İki Kapılı Sedan ve Volvo 145 Steyşın vagon olarak adlandırılır.

Volvo 144 Sedan Teknik Özellikler

Volvo 140 Serisi Motor ve Teknik özellikleri

Volvo 144 Sedan

Volvo 144 Sedan modeli 1967 yılından 1974 yılına kadar toplam 519.768 adet Ã¼retilmiÅŸtir. Volvo 144 Serisi Ã¼retim adetleri ve motor kodları ÅŸu ÅŸekildedir.

Volvo 144 Sedan Teknik Özellikleri1967 Volvo 144 Sedan İlk versiyon1967 Volvo 144 Sedan İlk versiyon1967 Volvo 144 Sedan İlk versiyon iç görünüm1971 Facelift Yeni makyaj Volvo 144 Sedan1971 Facelift Yeni makyaj Volvo 144 Sedan1971 Facelift Yeni makyaj Volvo 144 Sedan iç görünüm1974 Facelift Yeni makyaj Volvo 144 Sedan

Volvo 142 İki Kapılı Sedan

Volvo 142 İki Kapılı Sedan modeli 1967 yılından 1974 yılına kadar toplam 458.300 adet Ã¼retilmiÅŸtir. Volvo 142 Serisi Ã¼retim adetleri ve motor kodları ÅŸu ÅŸekildedir.

1967 Volvo 142 İki Kapılı Sedan İlk Versiyon1967 Volvo 142 İki Kapılı Sedan İlk VersiyonVolvo 142 İki Kapılı Sedan Teknik Özellikleri1971 Volvo 142 İki Kapılı Sedan Facelift Yeni Makyaj1971 Volvo 142 İki Kapılı Sedan Facelift Yeni Makyaj

1974 Volvo 142 İki Kapılı Sedan Facelift Yeni Makyaj

Volvo 145 Steyşın vagon

Volvo 145 BeÅŸ Kapılı Steyşın vagon modeli 1968 yılından 1974 yılına kadar toplam 268.327 adet Ã¼retilmiÅŸtir. Volvo 145 Serisi Ã¼retim adetleri ve motor kodları ÅŸu ÅŸekildedir.

1968 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon İlk Versiyon1968 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon İlk Versiyon1968 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon İlk VersiyonVolvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon Motor ve Teknik Özellikler1971 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon Facelift Yeni Makyaj1971 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon Facelift Yeni Makyaj1974 Volvo 145 Beş Kapılı Steyşın vagon Facelift Yeni Makyaj

Volvo 145 Ekspres

Volvo, Volvo 145 Steyşın vagon modelinin yüksek tavanlı bir modelini de üretti. Volvo Ekspres adı verilen bu araç bir çok farklı amaçla kullanılmıştır. Volvo Ekspres ticari ve yük taşıma amacı ile kullanımasının yanı sıra arka koltuÄŸun arkasında cama bakan iki kiÅŸilik ilave koltuklu modeli ile 7 koltuklu olarak da kullanılmıştır.

Volvo 145 Ekspres TaksiVolvo 145 Ekspres AmbulansVolvo 145 Ekspres Okul TaşıtıVolvo 145 Ekspres

Volvo, ilk olarak Volvo 140 Serisi serisinde 3 rakamlı model tanımı uygulamasını baÅŸlattı. İlk hane aracın serisini, ikinci hane motordaki silindir sayısını, üçüncü hane ise aracın kapı sayısını belirtir.

Volvo 145 Taksi

Yeni Volvo 140 Serisi, üç noktalı emniyet kemerini icat edip araçlarında kullanmaya baÅŸlamasının yanında yine otomobil tarihinde bir ilk olan, benzersiz bir çift devreli fren sistemini araçlara uyguladı, tekerleklerin kilitlenmesini azaltmayı amaçlayan bu sistem ile Volvo firması, İsveç Otomotiv BirliÄŸinden Altın madalya kazandı.

Volvo 144 Polis Aracı

Volvo 140 Serisi Ã¼retimde kaldığı süre boyunca toplamda 1.251.361 adet Ã¼retilmiÅŸ ve gelecekte üretilecek bir çok modele temel olmuÅŸ baÅŸarılı bir otomobildir. 1974 yılının sonlarına doÄŸru, yerini halefi olan Volvo 240 Serisine bırakmıştır. Fakat bizim bloÄŸumuzdaki Volvo maceramız, nasip olursa Volvo 164 Tarihçesi ile devam edecek…

Volvo 240 Serisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder