W121 Mercedes-Benz 190 SL Tarihçesi
1955 ve 1963 yıllarını içeriyor. Amerika ihracat sorumlusu Max. Hoffmann’ın
1952 yılında üst yönetimine Amerika pazarı için spor otomobil üretme fikri ile
doğan SL serisinin, 300 SL gibi Spor otomobil olmayan ama ona benzer bir
görünüme sahip ve 300 SL’den çok daha ucuz bir alternatif olan 190 SL serisinin
doğmasına vesile oldu. Bu yeni modelin fabrika içi üretim Kodu W121 B II olarak
tanımlandı.
W121 BII Mercedes-Benz 190 SL Prototipi 1954
W121 190 SL modeli şirket
yöneticilerini bile şaşkına çeviren bir satış grafiği sergiledi. Bu başarının
altındaki etkenlere baktığımızda, 190 SL’in daha ucuz fiyatı (17.650 DM.), 300
SL kadar çekici bir dizayna sahip olmasının yanında, diğer spor araçlara göre
iddiasız bir teknolojiye ve kolay kullanıma sahip olasını sayabiliriz. Yani
nerede ise bir W198 Mercedes-Benz 300 SL parasına iki adet 190SL
alabiliyordunuz.
Lütfen Youtube
Kanalıma Üye Olarak Destek Olunuz!TIKLAYINIZ
Bu fiyat politikası aynı zamanda
Mercedes-Benz 190SL’i Amerika pazarında da rakiplerine üstün hale getiriyordu.
(356 Porsche’nin o zamanki fiyatı 13.000 DM. civarındaydı.)
W121 Mercedes-Benz 190 SL Teknik Özellikleri
Temelde Tip 180 modeline (W120 W121
Ponton) dayanan 190SL, en başından beri Roadster olarak tasarlanan 190 SL, ünlü
Gullwing martı kanadı coupe’nin aksine safkan bir spor otomobil değil, sportif,
zarif iki kişilik bir seyahat ve günlük kullanıma yatkın bir araçtı.
W121 Mercedes-Benz 190 SL Motor ve Teknik Özellikleri
Karl Wilfert ve Walter Häcker tarafından tasarlanan gövdesi, stil
ve dizayn olarak büyük 300 SL ile benzerlik gösteriyordu. Tip 180’in
kısaltılmış çerçeve zemin sistemi şasi olarak kullanıldı; daha az aşırı
sürüş performansı nedeniyle 300 SL gibi karmaşık bir alan çerçevesi gerekli
değildi. 190 SL’nin gövdesi çelik sac, kaput, bagaj kapağı, kapı eşikleri
ve kapı kaplaması alüminyumdan yapılmıştır.
W121 Mercedes-Benz 190 SL Şasi ve Teknik Özellikleri
Seri üretimine
Ocak 1955 yılında
başlanan W121 Mercedes-Benz 190SL, aslında şirket nazarında W121 BII kasa kodu ile anılıyordu. Bunun nedeni aracın Ponton W121 BI ile karıştırılmasını önlemekti. SL
serilerinin W107 ile birlikte Roadster R107 şekliyle anılmasından dolayı, W121
serisi R121 kasa kodu ile de anılmaktadır.
Tip 180 W121 BI Mercedes-Benz 1953 – 1957 Ponton
M121 motor koduna sahip 1.9
litrelik sıralı dört silindirli 190 SL, 105 Hp güçündeki motoru ile tatmin
edici bir gücü sunuyordu. Çünkü o yılda üretilen dört silindirli benzinli
motorlar 52 Hp civarında güç üretiyordu. Şimdi W121 Mercedes-Benz 190 SL’in motor ve teknik
özelliklerine bakalım.
W121 Mercedes-Benz 190 SL Motor ve Teknik Özellikleri
Resim Foto
W121 Mercedes-Benz 190 SL Motor ve
Teknik Özellikleri
W121 Mercedes-Benz 190 SL M121 Motor ve Teknik
Özellikleri
Amerikan Versiyonunda 120 Hp.
W121 Mercedes-Benz 190 SL üç ayrı
kasa versiyonu ile üretildi. Bunların büyük bir bölümünü 121.042 kodlu Roadster Cabriolet modellerinden oluşuyordu.
Kullanımı çok pratik olmayan 121.040 kodlu Hardtop Coupe modeli ve aynı koda sahip hem coupe hem
tenteli Sport Roadster modelleri çok daha az sayıda
üretildi.
W121 BII Mercedes-Benz 190 SL 121.042 Roadster
W121 BII Mercedes-Benz 190 SL 121.040 Coupe Hardtop
W121 BII Mercedes-Benz 190 SL 121.040 Sport Roadster
Rennsport
W121 BII Mercedes-Benz 190 SL
W121 Mercedes-Benz 190 SL Tarihçesi
‘ne baktığımızda sekiz yıllık üretimi boyunca 400’den fazla değişikliğe
uğramıştır. Ama bunların çoğu önemsiz değişikliklerdi. Önemli değişikliklerin
bir kısmı şu şekildedir;
- Nisan ve Eylül 1955: arka aks
oranının 3.70’den 3.89’a ve daha sonra 3.90’a değiştirilmesi
- Şubat 1956: Çelikten yapılmış hardtop (daha
önce alüminyumdan yapılmış)
- Mart 1956: Roadster’da da kupanın ek krom
şeritleri
- Nisan 1956: Fan ve ısıtma fanı, fren
güçlendirici ( ATE T
50 tipi ), marş kornası ve far flaşörü standart
olarak, Roadster’da coupé katlanır koltuk , kova
koltuğunun yerini alıyor
- Mayıs 1956: Torpido gözü kapağında standart
olarak manuel kurmalı saat
- Haziran 1956: Arka lambaların genişlemesi
(Ponton sedan 220a ve 220 S’ye benzer)
- Kasım 1956: Sürücü tarafında standart olarak
dış aynalar, daha kalın sacdan kaput ve bagaj kapağı
- Şubat 1957: Kilit etkinleştirme ile iç kapı
kolları
- Temmuz 1957: Tampon boynuzlarındaki plaka
lambaları, krom ön plaka
- Mart 1958: Makyaj aynalı yolcu tarafı için
yastıklı güneşlikler
- Temmuz 1958: direksiyon simidi kilidi
standart, basmalı düğmeli marş motoru
- Temmuz 1959: standart olarak ön cam yıkayıcı
- Ekim 1959: Geniş bir panoramik arka
pencereye sahip yeni tasarlanmış hardtop (görsel olarak 300 SL Roadster
ile eşleştirildi)
- Ağustos 1960: Yeni bagaj kapağı kolu ve
bagaj kapağı kilidi
- Eylül 1960: Puro standart olarak daha hafif
- Ocak 1961: Yeni yakıt kapağı, plastik Hostalen’den ısıtma
ve havalandırma kolları
- Haziran 1961: Öndeki sarı dönüş sinyali
- Ağustos 1961: Yeni M
121.928 motor serisi
- Ekim 1961: Emniyet kemerleri için sabitleme
noktalarının montajı
- Mayıs 1962: Korozyon koruması için PVC
gövde altı koruması ile donatılmış ön tekerlek kemerleri
W121 Mercedes-Benz 190 SL Tarihçesi Döşemeleri
W121 Mercedes-Benz 190 SL İç
Tasarımı Döşemeleri
W121 Mercedes-Benz 190 SL modelleri
Orijinal döşeme standartında dört renk Tex deri (Suni Deri) ile geliyordu.
Coupe modelleri ise deri koltuklar ile alınıyordu. Ama extra olarak dilediğiniz
değişikliği yapabiliyordunuz.
W121 Mercedes-Benz 190 SL Orijinal Döşemeleri
Üçüncü bir kişiyi almak için,
arkaya ayrı bir çapraz koltuk takılabiliyor ve sadece birkaç adımda tekrar
çıkarılabiliyordu. Arkada yanınızda üçüncü bir kişi almadıysanız, orada
iki tam valiz yerleştirilebilir. Ekstra olarak, arka ve bagaj için özel
yapım bavul setleri de mevcuttu.
W121 Mercedes-Benz 190 SL Orijinal Döşemeleri Bavul
Seti
1956 yılından itibaren aracın
standart donanımları şu şekildeydi;
- Isıtma ve buz çözücü üfleyiciler
- ATE-T-50 fren güçlendirici
- Flaşör
- Ön cam yıkayıcı
- kilitlenebilir torpido gözü
- Torpido gözü kapağında zaman saati
W121 Mercedes-Benz 190 SL Donanımları
W121 Mercedes-Benz 190 SL’in ekstra
ücret ödenerek alınabilen donanımları ise şu şekildeydi;
- Özel renkler veya iki tonlu boya
- Hakiki Deri iç döşemeler
- Tampon boynuzları
- Whitewall lastikleri
- Hardtop, tahtadan yapılmış saklama kutusu
ile
- Arka alan için çapraz koltuk (üçüncü koltuk)
- Kayak dağları
- Antenli Becker radyo
- Bavul seti
- Sis farları
- Ön emniyet kemerleri (1961’den
itibaren)
W121 Mercedes-Benz 190 SL Orijinal Döşemeleri Bavul
Seti
W121 Mercedes-Benz 190 SL 1955 Mayısından üretimden kalktığı 1963 Şubatına kadar toplamda 25.881 adet üretildi. Bunların sadece 5.245 adedi
Almanya içinde satılırken, kalan 20.636 adedi yurt dışına ihraç edildi.
İhracattaki en büyük payı ise 10.368 adetle Amerika pazarı almış oldu.
Yıl Bazında
Mercedes-Benz W121 190SL Üretim Adetleri 1955 1727 Adet 1956 4032 Adet 1957 3332 Adet
1958 2722 Adet 1959 3945 Adet 1960 3977 Adet 1961 3792 Adet 1962 2246 Adet 1963
104 Adet
W121 Mercedes-Benz 190 SL Tarihçesi
Günümüzde W121 Mercedes-Benz 190 SL serisinin ikinci el piyasa fiyatlarına baktığımızda bir elin parmaklarını geçmeyen sayıdaki araçlara Milyonlarca lira istendiğini görüyoruz. Bu konu Yurt dışında da arklı değil.
W121 Mercedes-Benz 190 SL 2. El Piyasası Ne eder?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder