W124 Mercedes-Benz 200 1984 Nedir? Motor ve teknik özellikleri nelerdir?
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 Rehberi ile W124 200 ve S124 200 T Motorlarının özellikleri bakım tamir masraflarını geniş kapsamlı olarak ele alacağımız rehber niteliğindeki yeni yazı dizimizde, bir çok kişinin aklını kurcalayan soruları cevaplamaya çalışacağım. Kısmet olursa W124 Serisinin tüm motor versiyonlarını ve kasalarını üretim tarihlerine göre aynı şekilde ele alacağım.
Bu yazımızda W124 Mercedes-Benz motorları ile birlikte, bu motorların
kullanıldığı araçları bu araçları kullanırken sizleri bekleyen olası masrafları
özet halinde sizlere sunmaya çalışacağım. Makaleme katkıda bulunmak isterseniz
lütfen çekinmeden yorumlar kısmına fikirlerinizi yazınız.
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Motor ve teknik
özellikleri nelerdir?
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan 1984 – 1989
Mercedes-Benz’in ilk seri W124 modelinde kullandığı M102 V20 kodu ile ürettiği motor olan 200 serisinin
ilk benzinli motorudur. Bu motoru diğerlerinden ayıran en önemli özelliği
Karbüratörlü oluşudur. Bu motor 1984 yılında 200 / W 124 V 20 kodu ile sedan modellerinde,
1985 yılından itibaren 200
T / S 124 V 20 kodu ile Steyşın vagon Touring modellerinde 1989 yılına kadar
kullanılmıştır. Burada yeri gelmişken hatırlatmak istediğim bir konu var, 200
T, bizde genellikle Turbo şeklinde algılanmaktadır. Mercedes-Benz model kodunun
yanına koyduğu 200 T ibaresini Touring yani Steyşın wagon anlamında kullanmıştır.
W124 Mercedes-Benz 200 M102 V20 Motor ve teknik
özellikleri
© Daimler AG
1986 Eylülünde tüm benzinli
modellerle beraber 200 serisi içinde, üç yollu
katalitik konvertörlü egsoz seçeneği sunuldu. Bu modellerde motor gücü 109 Hp.den 105 Hp.ye düşüyordu. Fakat isteyen bu sistem
olmadan ”RÜF
versiyonu” adı verilen katalitik konvertör ve lambda probu olmayan, ancak çok işlevli
karışım hazırlama ve ateşleme sistemi ”MF sistemi” ile birlikte teslim edilen araç
mevcuttu.
W124 Mercedes-Benz 200 M102 V20 Motor ve teknik
özellikleri
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200’ün M102 motoru, W123 Serisinden gelen, 1982 yılında W201 Serisinde kullanılan denenmiş ve
kendini ispatlamış sorunsuz bir motordur. W124 Mercedes-Benz Tarihçesini anlattığım yazımda kasa
farklarına ve ayrıntılarına değinmiştim. W124 Mercedes-Benz 200 modellerini
önden gördüğünüzde büyük motorlu araçlardan ayırmak istiyorsanız aracın ön
tamponuna bakın, tamponun alt kısmında havalandırma girişleri yoksa o araç dört
silindirli bir motora sahiptir.
W124 Mercedes-Benz 200 M102 V20 Motor ve teknik
özellikleri
Sedan 1984-1989 / Syeyşın vagon 1985-1989 © Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Motor Özellikleri
- Çalışma prensibi: Dört zamanlı Otto (09.1986’dan itibaren: kontrollü ~ 3 yollu
katalizörlü emisyon kontrol sistemi)
- Motor düzeni: Önde boylamasına
- Motor tipi / modeli: M 102 V 20 / 102.922
- Silindir sayısı: Sıralı 4 / 15 ° sağa doğru eğik
- Bore x Stroke: 89.0 x 80,25 mm
- Motor hacmi: 1997 cc (vergi formülü 1977 cc’den sonra)
- Kompresyon oranı : 9.1
- Maksimum güç Hp: 5200 rpm’de 109 hp / 80 kW (ECE versiyonu); 09.1986’dan: ~
109 hp / 80 kW (katalitik konvertörlü 105 hp / 77 kW) 5500 rpm’de
- Maksimum tork: 2500 rpm’de 170 Nm (ECE versiyon) ~ 09.1986’dan:
3000 rpm’de 165 Nm (katalitik konvertörlü 160 Nm)
- Valf düzeni / sayısı: 1 giriş, 1 çıkış / V overhead
- Valf kontrolü: Üstten eksantrik mili
- Eksantrik mili tahrik: Tek makaralı zincir
- Yakıt sistemi: 1 Stromberg 175 CDT yatay hava çekmeli karbüratör
(ECE versiyon); ~ 09.1986’dan itibaren: 1 Pierburg 2 EE bileşiği
indirgenmiş karbüratör
- Yakıt deposu yeri / Kapasite: Arka aksın üstünde / 70 l
W124
Mercedes-Benz 200 M102 Motor teknik özellikleri Sedan ve Steyşın modellerinde aynıdır. Sadece
araç ağırlığından dolayı Steyşın modellerinin sıfır yüz değerleri 1 saniye daha
fazladır. W124
Mercedes-Benz 200 modelinin motorunu komple revize etmenin yaklaşık maliyeti
işcilik dahil... Euro* civarındadır.
W124 Mercedes-Benz 200 Manuel Şanzıman teknik
özellikleri
© Mercedes-Benz AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şanzıman ve Performans Özellikleri / Dört
ileri Manual
- Şanzıman: 4
vitesli manuel şanzıman
- Debriyaj: Kuru
tek diskli debriyaj
- Vites oranları: I. 3.91; II. 2.17; III. 1.37; IV. 1.0; R.
3.78
- Son sürüş oranı: 3.42; 04.1989’dan itibaren: 3.46
- Maksimum hız: 187 km / s (katalizör ile 185 km / s)
- Hızlanma: 0-100 km / s12.6 s (katalizörle 13.0 s)
- Yakıt tüketimi: 6.7 / 8.5 / 11.2 l (ECE versiyonu) 04.1986’dan:
6.7 / 8.5 / 11.0 l (7.0 / 8.8 / 11.4 l katalizör ile) 90 Km/h – 120 Km/h –
Şehir içi
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şanzıman Özellikleri
/ Beş ileri Manuel
© Mercedes-Benz AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şanzıman ve Performans Özellikleri / Beş ileri
Manual
- Şanzıman: 5
vitesli manuel şanzıman
- Debriyaj: Kuru
tek diskli debriyaj
- Vites oranları: I.
3.91; II. 2.17; III. 1.37; IV. 1.0; V.
0.78; R. 4.27
- Son sürüş oranı: 3.42; 04.1989’dan itibaren: 3.46
- Maksimum hız: 187 km / s (katalizör ile 185 km / s)
- Hızlanma: 0-100 km / s12.6 s (katalizörle 13.0 s)
- Yakıt tüketimi: 6.1 / 7.7 / 11.2 l (ECE versiyonu) 04.1986’dan:
6.0 / 7.7 / 11.0 l (6.4 / 8.1 / 11.4 l katalizör ile) 90 Km/h – 120 Km/h –
Şehir içi
W124
Mercedes-Benz 200 modelinin manuel şanzımanları kolay kolay sorun çıkarmazlar. Aracın
yaptığı km. ve kullanımdan kaynaklı olarak zaman içinde Debriyaj
Baskı Balata ve Bilyasının değişmesi gerekebilir. Bunun maliyeti ise
işçilik hariç ... Euro civarındadır.
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şanzıman Özellikleri
/ Dört ileri Otomatik
© Mercedes-Benz AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şanzıman ve Performans Özellikleri / Dört
ileri Otomatik
- Şanzıman: 4 vitesli otomatik şanzıman
- Debriyaj: Otomatik şanzımanda hidrolik tork konvertörü
- İletim tipi: Planet
dişli sistemi
- Vites oranları: I.
4.25; II. 2.41; III. 1.49; IV. 1.0; R.
5.67
- Son sürüş oranı: 3.42; 04.1989’dan itibaren: 3.46
- Maksimum hız: 182 km / s (katalizör ile 180 km / s)
- Hızlanma: 0-100
km / s13,1 s (katalizörle 13,5 s)
- Yakıt tüketimi: 7,2 / 9,0 / 11,0 l (ECE versiyonu) 04,1986’dan:
7,2 / 9,0 / 10,8 l (7,6 / 9,3 / 11,2 l katalizör ile) 90 Km/h – 120 Km/h –
Şehir içi
Gelelim kullanıcıların en çok gözünü korkutan W124
Mercedes-Benz Otomatik Şanzıman Tamiri ne tutar meselesine, W124 Mercedes-Benz 200‘ün 4G-Tronic otomatik şanzımanı düzgün
kullanıldığında çok fazla arıza yapmaz, ufak tefek arızalar ise çok pahalıya
mal olmadan giderilebilir. Ben yinede size en kötü senaryoda ne olabileceğini
söyleyeyim. Eğer
şanzıman fazla yıpratılmamış fakat yinede revize edilmesi gerekirse ... Euro
civarında, çok kötü kullanılmış ise ... Euro civarında bir rakamı gözden
çıkarmanız gerekebilir.
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şasi ve Aktarma
Özellikleri
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Şasi ve Aktarma Özellikleri
- Şasi tasarımı: Çelik gövde
- Ön tekerlek süspansiyonu: Tek kol / amortisör takviyesi
- Arka tekerlek süspansiyonu: Multilink bağlantı süspansiyonu (isteğe
bağlı hidropnömatik seviye kontrolü)
- Ön yaylar: Helezon
yaylar, burulma dengeleyici
- Arka yaylar: Helezon
yaylar, burulma dengeleyici
- Amortisör ön / arka: Gaz basıncı amortisörleri / gaz basıncı
amortisörleri
- Direksiyon: Döner
bilyalı hidrolik direksiyon
- Fren sistemi: Vakum güçlendiricili hidrolik çift devreli fren sistemi, isteğe
bağlı kilitlenme önleyici sistem ABS (standart olarak
09.1988’den); dört tekerlek disk frenler
- El freni: Mekanik (ayakla çalışan), arka tekerleklere etki eden
- Tekerlekler: Çelik sac jantlar (Hafif alaşımlı jantlar isteğe bağlı)
- Tekerlek jantları: 6 J x 15 H 2
- Lastikler: 185/65 R 15 87 H
- Tahrikli tekerlekler: Arka tekerlekler
- Güç aktarma: Bölünmüş
kardan mili
W124
Mercedes-Benz 200 Serilerinin yürüyen
aksam ve süspansiyon fren balatası ön takım gibi aksamlarını çok maliyetli değildir.
Örneğin ön arka fren balataları toplam . E.uro civarında 4 amortisör .. Euro, ön takım rot rotil vs yaklaşık .. Euro civarındadır. Tabii ki bunlar süreki
yapılacak veya illa ki değişmesi gereken tamiratlar değildir.
W124 Mercedes-Benz 200 1989 sonu yeni makyaj
W124
Mercedes-Benz 200 1989 yılının sonuna doğru yeni bir makyaj geçirdi. Bu makyajda iç
kısma yapılan ufak tefek iyileştirmelerin yanında, aracın dış kısmına, daha
sonraları ”
Sacco Boards ” diye anılacak olan alt paneller
eklendi. Bu panellere Türkiye’de ” Pako ” adı verilmektedir.
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Boyut ve Ağırlık
Özellikleri © Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan Boyut ve Ağırlık Özellikleri
- Dingil açıklığı: 2800 mm
- Ön / arka:
1497/1488 mm
- Uzunluk: 4740 mm
- Genişlik: 1740
mm
- Yükseklik: 1446 mm; 11,1988’den: 1431 mm
- Boş ağırlık (araba ağırlığı): 1260 kg; 12,1986’dan: 1280
kg; 12,1988’den: 1300 kg
- Brüt toplam ağırlık: 1780 kg; 12,1986: 1800
kg; 12,1988’den: 1820 kg
S124 Mercedes-Benz 200 T Touring Steyşın vagon
Boyut ve Ağırlık Özellikleri
© Daimler AG
S124 Mercedes-Benz 200 T Touring Steyşın vagon Boyut ve Ağırlık Özellikleri
- Dingil açıklığı: 2800 mm
- Ön / arka parça: 1497/1488 mm
- Uzunluk: 4765
mm
- Genişlik: 1740
mm
- Yükseklik: 1490
mm (tavan rayları ile)
- Boş ağırlığı: 1390 kg; 03.1987’den itibaren: 1400 kg; 12,1988’den:
1430 kg
- Brüt ağırlık: 2010 kg; 03.1987’den: 2020 kg; 12,1988’den: 2050 kg
Şimdi bu değerlere baktığımda görüyoruz ki, aman ben Steyşin araba istemem
ne o öyle lokomotif gibi diyenlere cevaben, aradaki uzunlık farkı sadece 2,5 cm. Peki neden Avrupalı araç alımında Touring
yada bizdeki deyimi ile Steyşın vagonu tercih ederken, biz etmiyoruz?
S124 Mercedes-Benz 200 T Touring Steyşın vagon
özellikleri
© Daimler AG
Çok basit bizler Steyşın vagon araçları ” Havalı bulmuyoruz ” Çünkü onlar fonksiyonelliği ön plana koyarken, biz hala bindiğimiz aracı ” Sosyal Statü ” olarak görüyoruz. Halbuki Steyşın aracın fazladan 100 Kg. ağırlığı artı yol tutuşu demek, tavan uzunluğu artı yol tutuşu demek, artı hacim demek vs. vs. Tabii ki şaka bir yana, otomobil işi zevk işidir. Zevklerle renkler tarşılmaz. .
W124 S124 Mercedes-Benz Üretim Adetleri
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T Bakım Aralıkları
W124 Mercedes-Benz 200 Serisini kullanırken Bakım aralıkları nelerdir?
Bakım maliyetleri nelerdir? Gibi soruların cevaplarına gelince. W124 Mercedes-Benz 200 modelleri kaliteli bir
yağ kullanılırsa bakım
aralığı 10.000 Km.dir. Yaklaşık bakım maliyeti balatalar vs hariç standart bakım için .. Euro civarında bir rakamı gözden çıkarmanız
gerekir. Burada yeri gelmişken şunuda hatırlayım Egsantrik veya Triger zinciri 200.000 Km.de bir
değişmesi gerekir. Eksantrik zinciri maliyeti ucuz olsada işçilik maliyeti yüksek
olabileceği için .. Euro civarında bir bütçe ayırmalısınız. Aldığınız aracın Km.sinden yüzde
yüz emin değilseniz bu konuda dikkatli olmanızı öneririm.
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T
Bakım Aralıkları
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T Üretim Adetler
W124
Mercedes-Benz 200 Sedan modeli 1984 yılından 1990 Haziranına kadar toplam 110.354 adet üretilirken, S124 Mercedes-Benz 200 T modeli 1985 yılından 1990
Mayısına kadar 7.467
adet üretilmiştir.
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T
Sıfır ve İkinci El Fiyatları
© Daimler AG
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T Sıfır ve İkinci El
Fiyatları
W124 Mercedes-Benz 200 Sedan modellerinin standart araçlar için sıfır km.
satış fiyatları şu şekildeydi.
12.1984: DM 31,635.00
04.1985: DM 32,604.00
12.1985: DM 33,196.80
09.1986: DM 35,340.00
06.1987: DM 36,366.00
02.1988: DM 37,164.00
09.1988: DM 38,874.00
02.1989: DM 39,672.00
S124 Mercedes-Benz 200 T Touring Steyşın vagon modellerinin standart
araçlar için satış fiyatları ise şu şekildeydi.
09.1985: DM 38,076.00
09.1986: DM 40,869.00
09.1987: DM 42,237.00
02.1988: DM 43,149.00
09.1988: DM 44,517.00
02.1989: DM 45,429.00
Bu fiyatlar yukarıdaki tarihlerde standart bir aracın Almanya’daki bayi
satış fiyatıdır. Bu araçların Türkiye fiyatları için yaklaşık bir o kadar daha
eklemeniz gerekir. Yani orada 50.000 DM olan araç bizde 100.000 DM’a tekabül
ediyordu.
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T
Sıfır ve İkinci El Fiyatları
* Yukarıda sizlere verdiğim bakım ve tamirat bedelleri piyasada kabul
görmüş markaların parça fiyatlarına göre yaklaşık olarak verilmiş olup,
bölgeye, kullanılan parçaya ve işçilik fiyatlarına göre yukarı veya aşağıya
doğru değişim gösterebilir. Bu konuda Klasikotom.com hiç bir şart ve koşulda
sorumlu tutulamaz. ( Yedek parça fiyatlarının Euro bazında belirlenmesi ve
bloğumuzda sürekli olarak güncelleme yapmamak için fiyatlar Euro olarak
verilmiştir.)
W124 Mercedes-Benz 200 – S124 Mercedes-Benz 200 T
Sıfır ve İkinci El Fiyatları
Piyasa şartlarındaki değişimlerden ötürü Maliyet bölümleri kaldırılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder