W140 Mercedes-Benz Tarihçesi adlı makalemde ayrıntılı olarak anlattığım W140 Mercedes-Benz modelinin sürpriz bir modelini tanıtmak istiyorum. W140 Mercedes-Benz T Model Estate Steyşin vagon modelini öyle her yerde görebileceğiniz bir araç değil.
W140 Mercedes-Benz T Model Estate
Bildiğiniz gibi W140 modelinde seri
üretim bandına girmiş herhangi bir Steyşın vagon modeli yok. Ama bu tarz
araçlara Zenginlerden gelen sınırlı sayıdaki talebi gören Mercedes-Benz
yetkilileri, daha önce de başvurdukları pratik bir yola başvurdular.
W140 Mercedes-Benz T Model SW
Bu yol, W140 Mercedes-Benz
modelinin Steyşın vagon modelini üretmek için, Cadform Engineering ve Binz üst yapı firmalarına yetki verdi. Hatta 1995
yılında bu araçlar kataloglarında yerini almayı başardı.
W140 Mercedes-Benz Touring
1995 Cadform satış broşüründe
gösterilen W140 Mercedes-Benz T prototip aracı, standart uzunlukdaki S500 Short
W140 Sedan modeline dayanıyordu, çünkü daha uzun olan LWB versiyonu arka koltuk
sırtlıkları düz yatırıldığında daha da geniş olacaktı.
W140 Mercedes-Benz Touring SW
Bunun nedenlerinden biri de zaten
ön kapıya göre daha kısa olan arka kapı, short modelinde bütünsellik olarak
bakıldığında daha düzgün duracaktı.
W140 Mercedes-Benz SW
1990’ların ortalarında, Brunei
Sultanı ve en küçük kardeşi Saik Prens Jefri, devasa ve büyüyen
koleksiyonlarına eklemek için her zaman sıra dışı arabalar arıyorlardı.
W140 Mercedes-Benz Touring SW
S-Sınıfı T-modeli, uygun şekilde
donatılmış mekanik, tekerlek ve karoser ile AMG S73 T olarak V12 formunda
kendine has bir çekiciliğe sahipti. Brunei için yapılan 10 otomobilin,
onlara daha iyi oranlar sağlayan uzun dingil mesafesi S-Serisi’ne dayanması
şaşırtıcı değildi.
W140 Mercedes-Benz Touring S73 T
Bagaj kapağı solda ‘Brunei’ ve
sağda motor gücüne atıfta bulunan ‘555’ armasını taşıyordu ve her biri açılı
AMG flaşları ilerliyordu. 19 inçlik AMG alaşımları ve bir inçlik daha
alçak spor süspansiyon, araca Cadform/Binz broşüründeki araçtan çok daha spor
amaçlı bir duruş kazandırdı.
10 Brunei arabası, M297 motorunun
bir sonraki evrimini kullandı ve 7.291 cc’lik süpürme kapasitesi için delik ve
strok daha da 91.5×92.4 mm’ye yükseltildi. Bu, S73 T için çıktının 547
bg’ye (555 bg) yükselmesine yardımcı oldu. Sonunda AMG, 10’u Brunei’ye yönelik
olmak üzere bu arabalardan 18 adet üretti. Kalın Sağlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder