Bugün sizlere tarihçesini anlatmaya çalışacağım araç, W140 Mercedes-Benz Tarihçesi, kapsamında motor ve teknik özelliklerini boya, döşeme kodlarını, ikinci el piyasa bilgilerini, yakıt tüketimlerini, kısacası aklınıza gelebilecek her soruyu cevaplamaya çalışacağım.
W140 Mercedes-Benz Tarihçesi
Bence Mercedes-Benz S Serisi
Tarihçesi içinde lüks araç segmentine yön
vermiş olan bu aracı anlatmak, çok da kolay olmayacak. W116 Mercedes-Benz ve W126 Mercedes-Benz serisinden sonra bu segmentte en büyük yapısal
değişime uğrayan ve kullanıcılarının gönlüne taht kurmuş olan W140 S Class Mercedes-Benz, benim gibi bir çok kişinin
gözünde, yeri doldurulmayacak bir araçtır…
W140 Mercedes-Benz Dizayn Aşaması
Elbette W140 S Class Mercedes-Benz deyince, o döneme damgasını
vurmuş olan Mercedes-Benz’in
efsane tasarımcısı Bruno Sacco akla gelir. Benim kanaatimce
W140 S Class Mercedes-Benz, Bruno Sacco‘nun ustalık eseridir. W126 serisinden sonra tek
başına tasarım ekibinin başında bulunduğu ikinci araçtır W140, tabii ki bu
aracın 1985 yılında başlayan dizayn aşamasında önemli yeri olan ve aynen Sacco gibi İtalya ve Fransa’da yetişmiş olan Olivier Boulay‘ıda unutmamak lazımdır…
W140 Mercedes-Benz Tasarım Aşaması
W140 Mercedes-Benz Prototip
1986 yılında ilk 12 silindirli W140
motoru test edildi. Yine 1986 yılında ilk konsept otomobil geliştirildi. 1990
yılına kadar gelişmesi tamamlanan otomobilin İspanya’da deneme sürüşlerine
başlandı.
W140 Mercedes-Benz Tasarımı
W140 Mercedes-Benz Lansmanı Fuar
Tanıtımı
1990 yılı Mercedes-Benz açısından
oldukça yoğun bir yıl oldu, Temmuz ayında 500 SE / SEL modeli, Ağustos ayında
400 SE / SEL ve 600 SEL modeli, Eylül ayında 300SD modelleri, sene sonunda ise
300SE /SEL modelleri geliştirildi. 1991 yılının Mart ayında Cenevre Fuarında yeni W140 Mercedes
Benz, 6 silindirli 300SEL, 8 silindirli 400 ve 500 SE / SEL, 12 silindirli
600SEL modellerinin lansmanını yaptı…
W140 Mercedes-Benz M120 V12 Motoru
W140 Mercedes-Benz Tarihçesi
Böylece Mercedes-Benz, otomobil
tarihinde lüks araç segmentine imzasını atacak olan W140 S Class seri üretime
geçirdi. Bu araç ilerleyen 15 yıla damga vurmuş, Devlet başkanlarının, üst
düzey devlet kademelerinin tercih ettiği, güç ve statü aracı olmayı başarmıştır…
W140 Mercedes-Benz Tarihçesi
W140 Mercedes-Benz Üretim Hattı
Assembly Line
W140 S Class Mercedes-Benz, kendi
tarihinin en zorlu projesidir. Yeni geliştirdikleri V12 silindirli M120
motorunun gövde üzerine yerleştirilmesi için tam 18 ay zaman harcanmıştır. Bu
zorlu üretim sürecinde şirketin finansal açıdanda en yüksek maliyetli proje
olma ünvanınıda almasına yol açan W140 projesinin maliyeti, 1 milyar doların üstündedir…
1991 yılında W140 serisi ile
birlikte uygulanmaya başlanan ADS Süspansiyon ( Adaptif sönümleme sistemi)
tanıtıldı. Pnömatik kapı, ve bagaj kapama yardımı ( Vakum ) gibi, sadece W140 S
Class serilerinde uygulanan Çift Camlı sistem sayesinde aracın içi daha sessiz
ve daha konforlu hale geliyordu. ( Bizde ise hala bu konu yanlış anlaşılmakta
ve bu camlar zırhlı zannedilmektedir.) Normal çift cam alttaki şekildedir.
W140 da kullanılan gerçek zırhlı
cam ise alttaki resimdeki gibi olur. Bunu diğer camlar ile karıştırmanızda
zordur. Bu camlar daha ziyade B4 Zırhlı olarak fabrika tarafından üretilen
orijinal zırhlı araçlarda kullanılır, 12 silindirli 600SEL motoru ile üretilen
bu araçlar 4.5 ton civarında ağırlığa sahiptirler. Aynı aracın VF140 kodu ile
üretilen Pullman versiyonu vardır…
W140 Mercedes-Benz Pullmann Limuzin
C140 Mercedes-Benz Coupe
Mercedes Benz 1992 yılında C140 kodu ile ürettiği Coupe versiyonu tanıttı ve
üretimine başladı. Coupe araçlarda M119 kodlu, 420 / 500 ve M120 kodlu, 600
modellerinde uygulanan sekiz ve oniki silindirli motorlar kullanıldı. Mercedes-Benz Coupe versiyonundan
hoşlananlara Çirkin Kral, Mercedes Benz S500 Coupe C140 başlıklı yazımı okumalarını tavsiye
ederim…
1992 yılında gerçekleşen bir
gelişmede W140 serisinde Dizel motorlu versiyonu olan 300SD modelinin üretime sunulması olmuştur. OM603 kodu
ile üretilen, 3.5 litrelik düz altı silindirli 150 Hp gücündeki bu turbo dizel
motor 1996 yılına kadar 20.518 adet üretildikten sonra yerini 3.0 litrelik
OM606 kodlu, düz altı silindirli fakat daha güçlü bir motor olan 174
beygirlik S300 TURBODIESEL‘e bıraktı. Bu araçtan ise toplamda
7.598 adet üretildi. Aynı yıl Mercedes-Benz W140 Yılın aracı seçilerek “The World Car 1992” ünvanını kazandı…
W140 Mercedes-Benz Tarihçesi
1992 yılında 300SD modeli ile eş
zamanlı piyasaya sürülen modellerden biriside 300SE 2.8 modelidir. 1993 ve 1998 yıllarında 20.518 adet
satılan bu modele özellikle değinmek istedim. Bunun nedeni bu aracın bir dönem
bu isimle, bir dönem ise S280 ismi ile satılmasıdır. Yani sizin piyasada
gördüğünüz ve 300SE olduğunu düşündüğünüz
araçların bir kısmı 280SE olabilir. 300SE 2.8, 2.8 litre hacminde 193 Hp gücündedir. 300 SE’de 3.2 litrelik 231 Hp gücünde bir motor vardır ve bu iki motorunda motor kodu M104 olarak
adlandırılır. Size
tavsiyem bu konuda yanılgıya uğramamak için alacağınız aracın şasi koduna dikkat etmenizdir, zira 2.8 litrelik motorların şasi kodu W140.028 şeklinde başlar, bu kod 3,2 litrelik araçlarda W140.032 şeklindedir…
W140 Mercedes-Benz Tarihçesi
Yeri gelmişken şunu da hatırlatmak
istiyorum, W140 serisi ile benimsenen ön dizayn görünümü makyajlanan W124
serisinde de aynı şekilde uygulanmıştır. 300SE 2.8 motoru, W124 serisinin E280
versiyonundada kullanılmıştır. Ayrıca E320, E400 ve E500 motorlarıda
W124’de kullanılan ortak motorlardır.
Takvimler 1993 yılını gösterirken
Amerika ve Avrupa pazarındaki katı emisyon normlarından dolayı motorların
beygir güçlerinde ufak tefek değişikliklere gidildi. Tip şiltlerinde 300SE / 300SEL şeklinde yapılan uygulama yerini S500 / S500L şeklinde yazım şekline
bıraktı.
1993 yılının sonunda W140 S Class
en önemli makyajını geçirdi. Yeni Facelift gören W140 1994 Martında Cenevre
Fuarında dünya basınına tanıtıldı.
Bu makyaj sonrasında W140’daki en
belirgin fark, yan kaplamalardaki ve tamponlardaki oluklardır. Dıştan
baktığımızda, ön kısımdaki ilk dikkat çeken değişiklik sarı sinyallerin yeni
tipte beyaz sinyaller ile değiştiğini görüyoruz. Eskiden 600 serisi ile
300 serisinde aynı panjur kullanıyordu. Makyaj sonrasında 600 serisinde daha
dar aralıklı bir panjur uygulaması başladı.
Bu panjur konusu daha iyi
anlaşılması için alttaki fotoğrafı hazırladım. Üstteki fotoğrafta 4186 plakalı
araç eski 600, altta ise 4869 yeni 600 serisi. 320 ve 500 serilerinde eski
panjur tasarımı devam etti.
Makyaj sonrasında W140 S Class’ın
arka görünümünü anlatabilmek adına alttaki kataloglardan alınma fotoğrafta
olduğu gibi stop lambalarına 1996 yılında artı bir makyaj daha geldi üst
kısımlardaki beyaz sinyaller… Aynı zamanda tampon ve yan kaplamalarda araç
rengi uygulaması başladı…
Makyaj sonrasında aracın içindede
çok belirgin olmayan ufak tefek değişimler olmuştur. Örneğin kapı döşemeleri ve
koltuklardaki deriler, 600 modellerinde ve bazı modellerde çift dikişli tasarım
uygulanmıştır. Kapı döşemesindeki yan ceplik biraz daha büyümüştür…
W140 Mercedes- Benz S Class serisi
ile Mercedes Benz 1994 yılında ”WaMP Projesi” ( Otoban Mobilität – Pkw Versuchsfahrzeug für
autonome Mobilität – Pkw”, Almanca “otonom mobilite – binek otomobilleri için
test aracı ) ile otonom sürüşün öncüsü oldu. 1994 Ekiminde trafiğe
kapatılmış bir alan içinde tamamen bilgisayar kontrolündeki 500SEL, üç
şeritli bir yol üzerinde sürücüsüz olarak 130 Km/h hıza ulaştı. Üniversite
öncülüğünde Alman Silahlı Kuvvetleri ile ortak yürütülen bu proje
günümüzdeki sürücüsüz otomobil projesine öncülük etmiştir. Testler, Avrupa
ortak projesi olan PROMETHEUS’un bir parçasıydı ( Mercedes-Benz’in öncü rol oynadığı “En Yüksek Verimlilik ve
Benzeri Olmayan Emniyetle Avrupa Trafiği Programı” nın
kısaltılmıştı) . Tüm büyük Avrupa otomotiv üreticileri, tedarikçileri
ve çok sayıda bilimsel enstitü arasında bugüne değin eşsiz bir işbirliğini
temsil ediyordu. PROMETHEUS’un amacı geleceğin otomobiline açılım
sağlamaktı…
1995 yılında yapılan
değişikliklerin içinde en önemli olanlarından biriside Mercedes-Benz W140 serisinde 4 ileri vitesli şanzımandan 5 ileri elektronik
kontrollü şanzımana geçilmesidir. Bu şanzıman ilk önce CL500 serisine takıldı, daha
sonra tüm modellere uygulanmaya başladı. 1995 Eylül ayından itibaren ESP sistemi 600 modellerinde standart, 500
modellerinde ise opsiyonel olarak sunulmaya başladı…
Bu kısımda yeri gelmişken sizlere,
otomobil sektöründe bence devrim niteliğindeki bir buluş olan ESP yani
Elektronik denge proğramından biraz bahsetmek istiyorum. Sadece bu sistem bile
başlı başına bir araç alım nedenidir. Ben bayide araç satarken sadece bu
sistemi doğru bir şekilde anlatarak, araç sattığımı biliyorum. Bu sistem
kökeninde ilk olarak helikopterlerde kullanılmıştır. Abs Asr Bas gibi yardımcı
sistemler ile beraber çalışır. CAN ( Controller Area Network) veri yolu
denilen bir merkezi sistemde işlenen veriler saniyeden çok daha kısa bir süre
içinde ESP tarafından işlenerek aracın dengesi bozulduğu algılar, bu sistem
sizden bağımsız olarak aracın motoruna müdahale eder aracın torkunu düşürür
yada yükseltir, aracın hızına göre gerekli fren müdahalesini yapar, gerekirse
bir tekere gerekirse çapraz iki tekere yada üç tekere müdahalede bulunarak
sizin izinize girmenize yardımcı olur. Bu da hayatta kalmak demektir. O
zamanlar Mercedesin bulduğu bu sistem, günümüzde neredeyse tüm modellerde
standart olmuştur…
Şimdi tekrar makyaj sonrası
değişikliklere geri dönelim, Mercedes-Benz W140 da bulunan anakog km. sayacı,
sıvı kristal km.göstergesi ile değiştirilmiş, 1996 yılında arka çamurlukların
üzerinde bulunan kısa anten şeklindeki park sensörleri, tampona inmiştir.
Ayrıca Linguatronic ses kontrol sistemi S class’da uygulanmaya başlamıştır…
1996 yılında, Mercedes-Benz W140 S
Class üzerinde değişiklikler devam etti. Otomatik menzil ayarlamalı Xenon
farlar ve kısa Xenon farlar eklendi.Otomatik ayarlanan emniyet kemerleri
entegre oldu. V8 modellerinde Hidropnömatik süspansiyon standart oldu. Bu arada
yeri gelmişken bu konuda sizlere şunu anlatmak isterim, Hidropnömatik
süspansiyonu ilk önce Fransız Citroen firması bulmuştur, Mercedes-Benz ilk kez
bu sistemi geliştirerek W116 serisinde kullanmaya başladı. Daha sonra nadiren
W126 modelinde kullanılan bu sistem, W140 serisinde 1996 yılında kullanılmaya
başladı…
1996 yılında W140 Mercedes-Benz
serisi üzerinde, BAS sistemi tanıtıldı ve uygulanmaya başladı, bu sistem aracın
hızı ve sizin frene basış basıncınıza göre devreye girer ve gerektiğinde
frenler üzerine daha fazla fren gücü uygulayarak aracın durmasına yardımcı
olur. Bu sistem günümüzde daha da geliştirilerek uygulanmaktadır.
1997 yılında Mercedes-Benz
tarafından özel bir araç üretildi bu Papa 2. John Paul için
üretilen A140 – 500 L Landaulet üstü yarım açık zırhlı versiyonu
idi…
1997 yılında gerçeklesen bir
gelişmede Mercedes-Benz’in 600 panjuru ile ürettiği özel 500 serisi araçlardır.
50 adet üretilen bu özel araçların o zaman ki satış fiyatı 189.750 DM.
buluyordu. APS, otomatik telefon, ek aydınlatma, CD değiştirici, hırsızlık
önleme sistemi, ESP, elektrikli başlıklar, küçük aynalar, Voland deri ve ahşap
kaplama, parktronic, cam tavan, koltuk ısıtma, SES sistemi BOSE, Linguatronic
sistemi, ön koltukların hafızası, xenon far ve özel jantlar gibi bir çok
özelliği barındırıyordu…
1998 yılı
Mercedes-Benz W140 S Class Efsanesinin genel olarak son yılıdır. Bu senede
sedan serisinin üretimine 406.717 adetten sonra son verildi. ( 2000 yılının 11. ayına kadar
Amerika’da satış devam etti.) Coupe üretimi ise 26.022 adetten sonra sona erdi…
Üstte gördüğünüz gibi Amerikan
versiyonlarında, sinyaller ve mil göstergesinden başka önemli bir fark yoktur.
Sinyal farklılıkları genelde coupe versiyonlarında anlaşılır. Sedan
versiyonlarında ise sinyaller Avrupa versiyonları ile hemen hemen aynıdır…
Mercedes-Benz W140 Motor ve Teknik
Özellikleri
Mercedes-Benz W140 Benzinli
motorları Sıralı 6 Silindirli M104 , V8 Silindirli M119 motorları ve V12
Silindirli M120 motorundan oluşur. Dizel motorları ise yukarıda daha önce
bahsettiğim Sıralı 6 Silindirli OM603 ve OM606 Turbodizel motorlarından
ibarettir. Şanzımanlarda ise 5 ileri Manuel ve 4 ve 5 ileri Otomatik şanzımalara
sahiptir.
W140 Mercedes-Benz Altı Silindirli
Benzinli Motor ve Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Altı Silindirli Benzinli Motor ve
Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Sekiz Silindirli
Benzinli Motor ve Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Sekiz Silindirli Benzinli Motor ve
Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Oniki Silindirli
Benzinli Motor ve Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Oniki Silindirli Benzinli Motor ve
Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Altı Silindirli
Dizel Motor ve Teknik Özellikleri
W140 Mercedes-Benz Altı Silindirli Dizel Motor ve
Teknik Özellikleri
Mercedes-Benz W140 S Class Yakıt
Tüketimi Tablosu
Bu tabloya ilave olarak sizlere, Mercedes-Benz W140 S Class Sersinin yakıt
tüketim tablosunu hazırladım.
Bu modelde bence en önemli konu budur. Eğer yakıt ekonomisine sahip bir araç
arıyorsanız şu anda yanlış yazıyı okuyorsunuz demektir
Sizin için hazırladığım bu tablo
açık sarı zeminde yer alan veriler Mercedes-Benz W140 S Class Yakıt Tüketimi fabrika katalog verileridir.
Avrupa ortalama yakıt verileri Almanya’da bulunan ve kullanıcılar tarafından
hazırlanan yakıt tüketim verileridir. Güvenilir bir kaynakdan alınmadır. (
Spritmonitor.de ) Sizlerinde uzun süre boyunca yaptığınız ölçümler varsa yorum
kısmından bana ulaşırsanız buradan tabloyu güncelleyebiliriz…
Mercedes-Benz W140 S Class Boya
Renk Kodları
Mercedes-Benz W140 S Class Döşeme
Kodları
Mercedes-Benz W140 Şasi No
Anlamları
W140 Mercedes-Benz Sedan Kısa
Şasi SE
V140 Mercedes-Benz Limouzine Uzun
Şasi SEL -L
C140 Mercedes-Benz Coupe Tek Kapı
VF140 Mercedes-Benz Pullman Limuzin
A140 Mercedes-Benz Landaulet
Mercedes-Benz W140 AMG Modelleri
Mercedes Benz W140 serisinde 600
SEL M120 motor tabanı üzerine inşa edilen iki tane AMG modeli motoru ve aracı
vardır. Bunların birincisi Mercedes-Benz W140 AMG 7.0 modelidir. Bu 7 litrelik
motor 496 Hp gücünde ve 5.2 saniyede 100 Km./h hıza ulaşabilen AMG S70, 300
Km/h son hıza sahipti…
W140 Mercedes-Benz AMG
Mercedes-Benz
W140 AMG S73, temelde
Pagani Zonda motoru ile aynı motoru kullanmıştır. Bu 7,3 litrelik motor 525 Hp
gücündeydi, bu eşsiz araçtan toplamda 112 adet üretildi…
W140
Mercedes-Benz Brabus Modelleri
Mercedes-Benz
W140 Brabus deyince
akla ilk gelen araç Brabus
S73, 4.5
saniyede 100 Km./h hıza ulaşabilen 582 Hp gücünde motora sahipti. Brabus
modellerinde V8 motorlu Brabus 6.0 ve V12 motorlu Brabus 6.9‘u unutamayız. Bu güç ve hız yarışı 611 Hp gücüne
kadar çıkan Carlsonn,
Renntech, Wald ve Lorinser modellerin doğmasına neden oldu…
W140 Mercedes-Benz Brabus 6.9
Birde Mercedes Benz W140’ın
modifeye edilmesi var, bu konuda başı Ruslar ve Japonlar çekiyor. Mafia arabası
imajını koruyanlardan tutun Air süspansiyon sevdalılarına kadar bir çok kesimin
uğraş verdiği bir araçtır W140…
W140 Mercedes-Benz Lorinser
Özel modellerden bahsetmişken
yukarıda çok kısa değindiğimiz bir konuya biraz daha değinmek istiyorum. Mercedes-Benz VF140 Pullman modeli, devlet başkanlarının
vazgeçilmez makam aracı olma özelliğini her modelinde koruyan VF140 Pullman
serisi, ve bu aracı alıp daha da cazip hale getiren üst yapı
firmalarından Carat by Duchatelet ve Trasco‘nun özel yapım araçlarınıda unutmamak lazımdır.
Mercedes-Benz VF140 Pullman Guard B4 tam zırhlı modellerinin milyonlarca Euro
bedele mal olduğunuda söyleyeyim. Ama özel sipariş ile üretilen bu araçlarda
ödemeler genelde hükümet bazında yapıldığından, rakamların çok da önemi
yoktur
W140
Mercedes-Benz S Class serisini
özel kılan ve bu kadar ünlü olmasını sağlayan bir etkende bu güne kadar
1000’den fazla filmde kullanılmış, Dünya sinemalarında, aksiyon filmlerinin
vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir…
W140
Mercedes-Benz S Class ile Ticari Taksi sektörüne girme konusunda yine geleneğini
bozmuyor. Bence bu insanlara markayı tanıtmak, güven sağlamak ve lükse
alıştırmak konusunda çok doğru bir pazarlama şekli. Alttaki araç Berlin’de
çalışan bir S600…
W140
Mercedes-Benz Class Tarihçesi‘ni yazarken bu aracın en önemli özelliği olan
güvenliğe biraz daha değinmek istiyorum. Her ne kadar bu araç en büyük ününü
Dünya’da Lady Diana’nın ölümü, Türkiye’de ise Abdullah Çatlı’nın hayatını
kaybettiği kazalar ile edinmiş olsa da, hepimiz bu kazaların çok yüksek
hızlarda gerçekleştiğini biliyoruz.
Eğitimlerde öğrendiğimiz konulardan
birisi şuydu; siz neyin içinde olursanız olun, 120 Km/h’nin üstünde devreye
fizik kuralları girer. Bu yüzden Mercedes Benz bir araç üretirken odak
noktasına tek bir şeyi koyar, o da CAN GÜVENLİĞİ. W140 Mercedes-Benz üretiminde
yılların verdiği tecrübeler ile yetinmeyip sürekli olarak, can güvenliği için
gereken, aktif ve pasif güvenlik sistemlerine kafa yorulmuştur.
W140 Mercedes-Benz Tarihçesi
İşte bu yüzden bu aracın geliştirme
ve üretim maliyeti 1 Milyar Doların üzerine çıkmıştır. Eğer odak noktanıza
insanı koymuşsanız gerisi çok da önemli değildir. Bu özen ve ihtimam olmasaydı,
sizce hala bu otomobilin bu kadar fanatik bir taraftarı olur muydu? Bence bu
gün Mercedesi, Mercedes yapan en önemli araçlardan biridir W140…
Şimdi W140 Mercedes-Benz S
Class’ı günümüzde satın alırsanız ne yaşarsınız sizleri neler bekler hep
birlikte bakalım. En önemlisi böyle bir aracı alırken ucuza kaçarsanız,
hayatınızın en pahalı aracına sahip olursunuz. Bir W140 kullanıcısı şöyle demişti;
” bu güne kadar beş tane W140 aracım oldu, bu araçlara harcadığım para ile iki
tane Reno Fluance alırdım. Ama yinede W140’dan vazgeçmem..” Yani bu aracı
aldığınızda her an cebinizden 5-10.000 TL para çıkabileceğinin hesabını
yapmanız gerekir. Uzun bir süre hiç masraf etmeden binersiniz, ama bir masraf
çıkarırsa bu öyle küçük rakamlara halledilecek şeyler olmayabilir. Sıfırı 2
Milyon TL olan bir aracın eskisine de olsa bu kadar ucuza binmek o kadar kolay
değildir…
W140 S Class Mercedes-Benz Tarihçesi
Bunları bu şekilde söyleyip
gözünüzü korkutmak istemem ama ben bu kadar senelik tecrübemde bu aracı ancak
servis kaydı varsa, tüm bakımları yetkili serviste yapıldıysa, düşük km.ye
sahipse ve hiç tüp takılmadıysa alırım… Tabii ki bu benim düşüncem, bu aracı
kullananlar arasında LPG’ye çok iyi uyum sağladığını söyleyenlerde var, LPG’li
araç kesinlikle alınmaz diyende… Bu konu tamamen bu aracı kullanacak kişinin
seçimidir. Elbette bu araca benzinli haliyle binmek kolay değildir… Benim bu
konuda ki düşüncem, bir araç fabrikadan hangi yakıt ile gidecek şekilde
üretildiyse, o yakıt ile kullanılmadır…
Bloğumda yazdığım tarihçeler içinde
beni en çok zorlayan araç W140 Mercedes-Benz oldu. İnşaalah bilmeden bir hata
etmemişimdir. Bu yazıyı sonlandırmadan önce son söz olarak şunu söylemek
isterim; W140 öyle bir araçtır ki, her gün arıza çıkarsa, sahibinin ocağına
incir ağacıda dikse, yine de vazgeçilmeyen bir araçtır… Sizlerin bu araç ile
düşüncelerinizi daha netleştirmek için bazı kullanıcı yorumlarını, hiç
dokunmadan bire bir yorumlar kısmından paylaşacağım. Bu vesile ile o dostlarıma
da, buradan teşekkür ederim…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder