W202 Mercedes-Benz Tarihçesi uzun zamandır yazmayı planladığım fakat sürekli olarak ertelediğim bir yazı konusuydu. Her ne kadar bloğumun ana teması Klasik otomobiller olsa da genç klasik modellerini göz ardı etmememiz gerektiğini düşündüğüm için artık bu yazıyı kaleme almanın doğru olacağına karar verdim.
Bloğumun doğal gelişimi ve uzmanlık
alanım olmasından ötürü olsa gerek ki, Mercedes-Benz ve diğerleri şeklinde bir yapılanmaya ister istemez gitmeye
başladım. Bloğumun marka dağılımında üçte bir oranında yer kaplayan
Mercedes-Benz modellerini katagorilere ayırarak bizden sonra gelecek nesillere
güzel bir bilgi mirası bırakmak niyetindeyim.
W202 Mercedes-Benz Tarihi
Bu yüzden elimden geldiğince
Mercedes-Benz’e ait tüm kasaları özenle ele almaya çalışıyorum. C Serisinin
genel anlamdaki başlangıç aracı olan ve birinci jenerasyonunu temsil eden nam-ı
diğer Baby Benz‘ini W201
Mercedes-Benz Tarihçesi başlıklı makalemde sizlere anlatmaya çalışmıştım. Bugün ise 1993 yılından 2001 yılına kadar
üretilen Kompakt sınıfın İkinci Jenerasyon aracı olan W202
Mercedes-Benz Serisini anlatmaya çalışacağım.
W202 Mercedes-Benz 1993-2001
W202
Mercedes-Benz Serisi
Sedan ve Steyşın Vagondan oluşan iki kasa versiyonu ile toplam 1.847.382 adet üretilerek önemli bir
başarıya imza atılmıştır. Bu araçlar 1.626.135 adedi W202 kasa kodu ile Sedan modellerden, 221.247 adedi ise S202 kasa kodu ile T-Model
Steyşın vagon modellerinden
oluşmaktaydı.
Otomobil Tasarımcısı Murat Günak W202 Mercedes-Benz
1993 yılında Frankfurt IAA Otomobil
fuarında halka tanıtılan W202 Mercedes-Benz Bruno
Sacco başkanlığında
içlerinde Mercedes-Benz’in
Türk Tasarımcısı Murat Günak‘ın da bulunduğu dizayn ekibinin eseriydi.
W202 Mercedes-Benz Tasarım Dizayn
C Serisine ismini veren W202 Mercedes-Benz Kompakt sınıfın yeni
temsilcisi olmasının yanında, Mercedes-Benz kütüründe gelenek haline gelecek
olan birbirine benzeyen segment tasarımlarının tamamlayıcısı oldu.
W140 W124 W202 Mercedes-Benz
W201 Mercedes-Benz Serisine göre
hatları daha fazla yumuşayan W202 Mercedes-Benz C Serisi her modelinde olduğu
gibi yine odağına can güvenliğini koyuyor. Önden ve arkadan gelen çarpmalarda
kontrollü bir şekilde deformasyona uğrayak gelen darbeyi sönümlemeyi
hedeflerken yolcu kabinini korumak için daha fazla önlem alınıyor. Yanal
darbelere karşı kapı içlerine konumlandırılan barlar, kapı içi yan
kaplamalarının içine darbe emici metarlaller gibi aktif ve pasif bir çok
güvenlik önlemi alınıyor.
W202 Mercedes-Benz C Serisi Tarihi Tarihçesi Güvenlik
Testleri
Sürüş stabilitesi ve konfor
açısından baktığımızda W201 ve W124 kasalarda uygulanan sistemlerin tümünün
daha da geliştirilerek W202 Mercedes-Benz Serisinde kullanıldığını görüyoruz.
Bağımsız multilink arka süspansiyon sistemi ve yeni çift salıncaklı ön aks
süspansiyon sisteminde spor kullanımlarda bile daha hassas bir ön aksama ve
daha yumuşak tepki veren bir araca dönüşmesini sağlarken, bu da elbette daha
fazla konfor ve daha stabil bir sürüş anlamına geliyordu. Şimdi birazda W202
Mercedes-Benz Serisinin motorlarına ve özelliklerine bakalım.
W202 Mercedes-Benz Süspansiyon Sistemi
W202
Mercedes-Benz C Serisi, 11 adet Benzinli ve 6 adet Dizel motor versiyonları ile satışa sunuldu.
Bu motorların ayrıntılı özelikleri alttaki tablolarda belirtildiği gibidir.
Fakat Sedan ile Steyşın vagon arasında araç ağırlığı, hızlanma, yakıt tüketimi
ve kullanılan motorlarda farklılık olması nedeni ile S202 Mercedes-Benz T-Model
özelliklerini alt kısımda sizlere daha sonra tanıtacağım.
W202 Mercedes-Benz C 36 AMG M104 280 Hp. Sıralı Altı
Silindir
W202 Mercedes-Benz Sedan Benzinli
Motorları ve Teknik Özellikleri
W202 Mercedes-Benz Sedan Benzinli Motorları ve Teknik
Özellikleri
W202 Mercedes-Benz Sedan Dizel
Motorları ve Teknik Özellikleri
W202 Mercedes-Benz Sedan Dizel Motorları ve Teknik
Özellikleri
W202
Mercedes-Benz C Serisi başlangıçta üçü dizel, dördü benzinli motordan oluşan yedi mototor
seçeneği ile satışa sunuldu. Benzinli motorlar, 1992 yılından bu yana W124
serisinde kendini kanıtlamış olan dört valf teknolojisine sahip motorlardan
oluşuyordu. 1.8l. ve 2.0 l. hacmindeki motorlardaki dört valf teknolojisi ile
birlikte kullanılan P-motor kontrollü elektronik enjeksiyon sistemi yerine, HFM
sistemini sıcak film hava kütle ölçer ile kullanan bir enjeksiyon sistemi aldı.
Dizel motorlarda W201 den gelen 2.0 litrelik OM601 motor aynen kullanılırken,
yeni 2.2l. ve 2.5l. OM604, OM605 dizel motorları kullanılmaya başlandı. Bununla
beraber tüm dizel modeller standart olarak egzoz gazı devirdaimi ve oksidasyon
katalizörü ile donatıldı.
W202 Mercedes-Benz OM 605 Dizel motoru 5 Silindir
1993 Eylülünden sonra W202 Mercedes-Benz piyasaya sürülmesi ile
birlikte lanse edilen W202
Mercedes-Benz C 36 AMG modeli 3.6l. hacmindeki Sıralı altı silindirli M104 motoruna sahip 280 Hp.
güce ulaşan AMG motoru ve AMG spor paketi ile
C Serisinin en üst versiyonunu temsil ediyordu. Bu arada şunuda hatırlatmak
isterim ki, C 36 AMG modeli AMG firması ile Mercedes-Benz Firmasının ortaklaşa
geliştirdikleri ilk motordur.
W202 Mercedes-Benz C 36 AMG
1995 yılında Mercedes-Benz yine
W202 Serisi ile bir ilke daha imza attı. Bu konu şirketin motor üretim
tarihinde milad sayılacak türden bir gelişmeydi.
Mercedes-Benz Kompressör Sistemi
Nedir?
Mercedes-Benz Kompressör Nedir nasıl çalışır?
W202 Mercedes-Benz 230 Kompressor
1995 yılında yaşanan bu önemli
gelişme W202
Mercedes-Benz C230 Kompressör modelinin piyasaya sürülmesiydi. Mercedes-Benz
dört silindirli benzinli bir motorda Roots blover sitemini kullanarak 193 Hp. güce ulaştı ki, bu
aynı zamanda altı silindirli C280 motorunun performansına ulaşmak demekti. En
önemlisi ise bu eşsiz süperharging ile geniş motor devri aralığında önemli
oranda tork sağlanmasıydı. Böylece yakıt tüketimini veya emisyon ayarlarını çok
fazla arttırmadan mükemmel bir hızlanma ve yüksek esnekliği olan bir motoru
kullanıcının hizmetine sunuyordu. Bu devrim niteliğindeki teknolojiyi
Mercedes-Benz sürekli geliştirerek 2011 yılına kadar kullanmaya devam etti.
Mercedes-Benz Kompressör Nedir nasıl çalışır?
W202 Mercedes-Benz 230 Kompressor
Özetleyecek olursak Kompressör sistemi krank milinin dönme
hareketinden faydalanarak motor içine fazladan hava verilerek motorun gücünü
arttırmaktır. Burada asıl
önemli olanı bu sistemin eski turbo sistemlerine göre daha uzun ömürlü
oluşudur. Mercedes-Benz
C230 Kompressör’den sonra
Türkiye, Macaristan, Portekiz gibi vergi sisteminin acımasız olduğu şehirler
için W202
Mercedes-Benz 200 Kompressör modelini üretmeye başladı.
W202 Mercedes-Benz C 250 Turbodiesel
1995 yılında dizel segmentinde
turboşarjlı bir motoru piyasaya sürdü. W202 C 250 Turbo dizel, dört valf teknolojili ve sarj havası soğutmalı
ilk turbo dizel otomobildir. Bu motor 150 Hp. güç ve 280 Nm. torka ulaşırken,
yakıt tüketimi ve düşük emisyon değerlerine sahip bir motordu.
W202 Mercedes-Benz Classic Esprit
Elegance Sport AMG Sport Paketleri
W202 Mercedes-Benz Classic Esprit Elegance Sport AMG
Sport
Paketleri Nedir?
W202
Mercedes-Benz Serisi, Mercedes-Benz’in Donanım Paketleri kavramını ilk olarak
başlattığı seridir. Bu konu sonraki yıllarda üretilen C ve E Serilerinde
gelenek haline geldi. W202 Mercedes-Benz C Serisi gençleri hedef alan ve en baz
modeli olan Classic, sonrasında Esprit, Elegance, Sport ve AMG Sport paketleri ile satışa sunuldu.
Üstteki tabloda donanım
seviyelerine göre araçların iç görününlerini görüyorsunuz. Fakat bu konu çok
ayrıntılı bir konu olduğu için Allah izin verirse daha önce yayımladığım; W210
Mercedes-Benz Classic, Elegance, Avantgarde ve Amg Paketleri Nedir ? başlıklı makalem gibi
ayrıntılı olarak anlatmaya çalışacağım. Kafa karışıklığına neden olmak istemem
ama Elegance modelini Alüminyum jantlı, deri döşemeli alabildiğiniz gibi aynı
Elegance modelinin Çelik jantlı jant kapaklı ve kumaş döşemeli olanını da
alabiliyordunuz…
W202 Mercedes-Benz Elegance
W202 Mercedes-Benz donanımlarını
kısaca özetlemek gerekirse, Esprit gençleri hedef alan en baz ve nispeten daha spor bir
model, Classic akseuarı önemsemeyen ama
yumuşak süspansiyon ve konfor isteyenler için, Elegance yumuşak süspansiyon ve daha fazla donanım
seçeneği sunan konforu ve lüksü önemseyenler için, Sport ve Amg Sport modelleri ise daha sert süspansiyonlu daha dinamik
sürüş karakteristiği sunan modellerdir.
W202 S202 Mercedes-Benz Boya
Kodları
W202 S202 Mercedes-Benz Boya Kodları
Alttaki linki tıklayarak Boya
kodlarının araçlar üzerindeki uygulamalarını ayrıntılı olarak görebilirsiniz.
W202
Mercedes-Benz Boya Kodları ve Örnekleri
S202 Mercedes-Benz T Model Estate
SW Steyşın vagon
S202 Mercedes-Benz T-Model Steyşın Vagon
1996 yılında Mercedes-Benz C
Sınıfında yani Kompakt otomobiller katagorisindeki ilk Steyşın vagon olan
aracını S202 kasa kodu ile piyasaya sürdü. Sedan modelleri ile aynı donanım
pakatleri ile satışa sunulan S202 Mercedes-Benz T Model, Mercedes-Benz’in geleneksel
Touring modelleri gibi Avrupa’da oldukça fazla ilgi gördü.
S202 Mercedes-Benz T-Model Steyşın
Vagon Benzinli Motorları ve Teknik Özellikleri
S202 Mercedes-Benz T-Model Steyşın Vagon Benzinli
Motorları ve Teknik Özellikleri
S202 Mercedes-Benz T-Model Steyşın Vagon Benzinli
Motorları ve Teknik Özellikleri Specs
S202 Mercedes-Benz T-Model Steyşın
Vagon Dizel Motorları ve Teknik Özellikleri
S202 Mercedes-Benz T-Model Steyşın Vagon Dizel
Motorları ve Teknik Özellikleri
W202 ve S202 Mercedes-Benz Facelift
Yeni Makyaj
W202 Mercedes-Benz Eski yüz ve Facelift Yeni tip
makyaj
W202
Mercedes-Benz modelleri
1995 yılında çok ufak bir makyaj geçirmişti bu makyajda koltuk döşeme kumaşları
arka stoplar gri-beyaz vs gibi belirsiz özellklerdi. Fakat 1997 Haziranında en büyük makyajını aldı. Aslında bu da çok büyük bir makyaj
değildi. Alt kısımları siyah renkte olan tamponlar tek renk olurken, yeni
modelin ön tampon ızgarası parçalı bir tasarıma sahipti. Aracın arkasına
baktığımızda stop lambalarının orta kısmının siyah tona büründüğünü ve arka
tampon alt kısmının biraz daha değiştiğini görüyoruz.
W202 Mercedes-Benz Facelift Yeni tip makyaj
Biz bu makyajlı modelleri 1998
model yılı olarak gördük çünkü o zamanlar araçlar temmuzdan sonra bir sonraki
model yılına geçiyordu. Aynı zamanda bu makyaj ile birlikte Mercedes-Benz’in
ihracat pazarı için ürettiği W202 Mercedes-Benz 200 Kompressör araçlar gelmeye başlamıştı.
W202 ve S202 Mercedes-Benz
Yenilikleri ve Yeni Modelleri
W202 Serisi ile birlikte Dizel Modellerde Büyük D
Harfi yerine DIESEL veya TURBODIZEL yazıları kullanılmaya başlandı.
W202 Mercedes-Benz ABS ASR ETS Opsiyonel ESP (V8 motorlarda
standart)
W202 Mercedes-Benz Lazer Kontrollü Yeni Anahtar
Sistemi
W202 Mercedes-Benz Ekstra olarak Xenon Farlar
W202 Mercedes-Benz Yeni CD & Radyo çalar
W202 Mercedes-Benz Arka koltuğa entegre çocuk koltuğu
W202 Mercedes-Benz C220 CDI İlk Common Rail Direkt
Enjeksiyon sistemli dizel motoru
W202 Mercedes-Benz C 200 Kompressör
W202 Mercedes-Benz Deneysel Elektrikli aracı
Elektroantrieb
W202 Mercedes-Benz Deneysel Elektrikli aracı
Elektroantrieb
W202 Mercedes-Benz C 36 AMG M104 280 Hp. Sıralı Altı
Silindir
S202 Mercedes-Benz C 43 AMG M113 306 Hp. V8 Sekiz
Silindir
S202 Mercedes-Benz C 55 AMG M113 347 Hp. V8 Sekiz
Silindir
W202 Mercedes-Benz Sport ATP-Tour 1996-1998
W202 Mercedes-Benz Selection 1999-2000
W202 Mercedes-Benz Esprit Champion 1998-1999
W202 Mercedes-Benz Amerikan Versiyon
W202 Mercedes-Benz DTM
W202 Mercedes-Benz C32 WALD
W202 Mercedes-Benz BRABUS CV8 6.0 408 Hp. 1995
W202 Mercedes-Benz Lorinser C32 225 Hp.
W202 Mercedes-Benz Carlsson C37 336 Hp.
W202 Mercedes-Benz Tarihçesi
Sport DTM-Edition V8 400 Hp.
W202 Mercedes-Benz Tarihçesi
W202
Mercedes-Benz Tarihçesi başlıklı bu makalemi elimden geldiğince özetlemeye çalışmama rağmen
yinede beklediğimden daha uzun bir makale oldu. Umarım sizleri fazla
sıkmamışımdır. İlerleyen zamanlarda artık seri haline gelen orijinal boya
kodları ile ilgili çalışmam ve donanım paketlerinin ayrıntılı açılımlarını
anlatan makaleler ile W202
C Serisini sizlere
anlatmak niyetindeyim. Diğer Mercedes-Benz
Tarihçeleri için
linki tıklayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder