BMW markası benim bloğumda
Mercedes-Benz’den sonra en fazla yer verdiğim araçlardan biridir. BMW
5 Serisi Tarihçesi ve tüm modellerin tarihçesini elimden geldiği kadar
sizlerle buluşturmaya devam edeceğim. Bu makalede sizleri fazla sıkmadan, BMW 7
Sersinin Tarihçesi ile birlikte tüm 7 serisi modellerini motor ve teknik
özelliklerini sizlere aktarmaya çalışacağım.
BMW 7 Serisi Tarihçesi 1977 – Günümüz
BMW 7 Serisi sadece sedan modelleri
ile üretilen, BMW markasının F segmenti Amiral Gemisi modellerinden biridir.
BMW, 7 ,serisi modellerinde 3 ve 5 serisinin aksine M Sport modeli üretmemiş,
bunun yerine Alpina modellerini üretilmiştir. Ancak BMW bu uygulamaya 2015
yılında son vererek 7 Serisine M Spor modellerini dahil etmiştir.
BMW 7 Serisi E23 Tarihçesi 1977 –
1986
BMW E23 Tarihçesi 1977 yılından,
1986 yılına kadar üretilen araçları kapsar. Bu süreçte toplam olarak 285.029 adet BMW E 23 üretilmiştir. BMW E23 serisi
Mercedes’in bir çok modelinde imzası olan tecrübeli tasarımcı Paul Bracq tarafından tasarlanmıştır.
BMW E23 7 Serisi Prototipi
BMW E23, araç bilgisayarı, servis
aralığı göstergesi, “kontrol paneli” (sürücüye sistem hatalarını göstermek için
uyarı ışıkları), bir diktafon ve karmaşık klima kontrol sistemleri dahil olmak
üzere bir BMW’de ilk kez birçok elektronik özelliği tanıttı. . Aynı
zamanda kilitlenme önleyici fren sistemi (ABS), sürücü hava yastığı ve çift
bağlantılı ön süspansiyon sunan ilk BMW idi.
BMW E23 733i 1977 – 1979
BMW 7 Serisi E 23 Motor ve Teknik Özellikleri
BMW 7 Serisi E 23 Motor ve Teknik Özellikleri
Şanzımanlar: 4-5 ileri Manual / 4-5 ileri Otomatik
BMW, E23 7 serisini 1983 yılında
Yeni bir Makyaj Facelift ile sundu. Daha geniş ve köşeli böbrek en dikkat çeken
özellikti. Bunun dışında güncellenen ön panel sacı, kombi gösterge gurubu yeni
makyaj farkları arasındaydı.
BMW E23 Facelift Makyaj öncesi ve sonrası 1983
BMW E23 Amerikan Versiyon
L7, yalnızca Amerika pazarı için
735i’nin daha lüks bir versiyonuydu. Deri gösterge paneli ve kapı
dolgusu (ahşap kaplama yerine) ile özel deri döşeme , elektrikli cam
Moonroof ve standart olarak çeşitli isteğe bağlı özellikler içeriyordu. Tüm
L7 modelleri otomatik şanzıman ve standart bir sürücü hava
yastığı ile üretildi .
BMW E23 735i L7 USA 1986
BMW E23’ün aksesuar seçenekleri
arasında deri döşeme, ahşap kaplama, elektrikli koltuklar, koltuk ısıtıcıları,
yatırılabilen arka koltuklar, elektrikli camlar, elektrikli aynalar, araç içi
cep telefonu ve arka kol dayama radyo kontrolleri (yalnızca executive ve
highline paketi ile) bulunuyordu.
BMW 733i B8 Alpina 240 Hp 1977 -1980
BMW 735i B9 Alpina 261 Hp 1982 -1985
BMW 7 Serisi E23 733i Security
BMW 7 Serisi E32 Tarihçesi 1986 –
1994
İkinci nesil 7 serisi BMW E32 1986
yılından 1994 yılına kadar 311.068 adet üretilmiş bir çok ilke imza atmış bir
modeldir. Tasarımı, Ercole Spada, Claus Luthe ve Hans Kerschbaum
tarafından yapılan E32 İkinci Dünya savaşından sonra yapılan ilk V12
motorlu seri üretim otomobil oldu.
BMW 7 Serisi E32 Tarihçesi
BMW E32 , aktif
süspansiyon , çekiş kontrolü , mevcut iki dingil
mesafesi (i ve iL) ve çift bölgeli klima kontrolü dahil olmak üzere
çok sayıda özellik sundu . LWB iL modeli kısa modeli SWB’den 119 mm daha
uzundur.
BMW 7 Serisi E32 735i Amerikan Versiyon
BMW E32 750i modeli, Alman
üreticiler arasında maksimum hızı 250 km/sa (155 mph) ile
sınırlayan “centilmenlik anlaşmasına” bağlı kalan ilk otomobildi.
BMW E32 750iL 1987 – 1994
BMW 7 Serisi Motor ve Teknik özellikleri Şanzıman: 5
ileri manuel / 4-5 ileri otomatik
E32, bir BMW’de ilk kez şu
özellikleri tanıttı: Elektronik Amortisör Kontrolü, V12 ve V8 motorlar,
çift cam, CAN bus elektronik protokolü. 1991 yılında, ilk seri üretim
kısa huzmeli Xenon yüksek yoğunluklu deşarjlı farlar (Litronic,
sadece kısa huzmeli far) 750iL’de tanıtıldı.
BMW E34 Tarihçesi 750iL
BMW 7 Serisi E34 dar ve geniş
böbreği bu kez makyaj unsuru olarak kullanmadı. Dar ‘böbrek’ ızgarası 6
silindirli modellerle ilişkilendirildi ve V8 ve V12 modellerinde daha geniş bir
ızgara standarttı. Dar ızgara, 8 ve 12 silindirli E32 modellerinde opsiyonel
bir seçenek olarak mevcuttu.
BMW E34 750iL iç görünüm
BMW
750iL Highline , E32’nin en üst modeliydi ve arkadaki
yolcular için tam deri koltuklar, ikili radyo kumandaları, orta
konsola monte edilmiş soğutma kutulu ikili klima kumandası,
elektrikli ısıtmalı ve ayarlanabilir arka koltuklar, ceviz kaplama katlanır
masalar, soğutma kutusuna düzgünce yerleştirilmiş iki kristal cam, ayaklıklar
ve arka/yan camların her tarafında güneşlik.
E34 BMW 750iL iç görünüm
Bağımsız ısıtma ve havalandırma ile
tamamlanan araç, tüm bu lükslere güç sağlamak için bagaja ikinci
bir akü ve ikinci
bir alternatör ekledi . ‘Highline’ seçenek paketinin
maliyeti 20.000 DM’den fazlaydı, ve yalnızca 750iL’de mevcuttu ve toplam
fiyatı 730i temel modelinin iki katının üzerine çıkardı.
BMW E34 Alpina B11 3.5 251 Hp Sıralı 6 Silindir 332
Adet 1987 – 1993
BMW E34 Alpina B11 4.0 315 Hp Sıralı V8 Silindir 7
Adet 1993 – 1994
BMW E34 Alpina B12 5.0 350 Hp Sıralı V12 Silindir 305
Adet 1988 – 1994
BMW 7 Serisi E32 750iL Security
BMW Deneysel aracı Goldfisch 767 V16 Motor ( Bu linkten
bu araç için hazırladığım videoyo izleyebilirsiniz. )
BMW 7 Serisi E38 Tarihçesi 1994 –
2001
Üçüncü nesil 7
serisi E38, BMW’nin
tasarımcısı Boyke Boyer tarafından dizayn edildi. 1994 yılından 2001 yılına
kadar toplam 340.242 adet üretilmiştir. BMW
E38, perde hava yastıklarına sahip ilk otomobildi . Aynı
zamanda uydu navigasyonu sunan ilk Avrupa otomobili ve dahili
televizyon sunan ilk BMW idi. E38, dizel motorlu ilk 7 Serisiydi.
BMW 7 Serisi E38 Tarihçesi
BMW E38 750iL
BMW E38’in güvenlik özellikleri
arasında ASC+T çekiş kontrolü, far yıkayıcılar ve otomatik
seviye ayarlı kısa huzmeli xenon HID farlar bulunur . Yan boru
şeklindeki hava yastıkları (“Kafa Koruma Sistemi” olarak adlandırılır)
standart donanım olarak takıldı. Sürücü ve ön yolcu için konforu artırmak
ve yorgunluğu azaltmak için “Aktif Konforlu Koltuklar” 1998’de tanıtıldı.
BMW E38 740iL
Diğer donanımlar
arasında Elektronik Amortisör Kontrolü (EDC III olarak adlandırılır),
elektrikli açılır tavan, yağmur algılayan silecekler, çift bölgeli klima
kontrolü , elektrikli sürücü koltuğu ayarı ve elektrikli direksiyon simidi
ayarı bulunur. Çift camlı pencereler mevcuttu (“çift cam” olarak
adlandırılır). Delaminasyon yaptığı bilinen kırılmaya
dayanıklı lamine “güvenlik camı” da mevcuttu. Delaminasyon,
normal S352A çift bölmeli pencerelerde değil, yalnızca Koruma S357A seçeneğinde
meydana geldi. Security Koruma modeli için kurşun geçirmez cam
kullanıldı, Güvenlik modeli için daha kalın cam kullanıldı.
BMW E38 728i
BMW E38 7 Serisi Motor ve Teknik Özellikleri
Şanzımanlar: 5-6 ileri manuel / 5 ileri otomatik
1998 yılında BMW E38 çok büyük
olmayan bir Facelift Yeni
makyaj geçirdi.
(Life-Cycle Impulse olarak da bilinir) modelleri 1999 model
yılında piyasaya sürüldü (Eylül 1998’den itibaren üretildi). Bu
makyajın belirgin öğeleri, ön farların alt kısmındaki faklılık ve arka
kaputtaki plakanın üst kısmına eklenen nikelaj ayrıntı oldu.
BMW E38 Facelift Yeni Makyaj ( Üstteki Makyajsız,
alttaki Makyajlı ) 1998 Eylül
1997’den 2001’e kadar BMW , L7
adı verilen genişletilmiş bir dingil
mesafeli limuzin modeli pazarladı . L7
modelinin 5.37 m (211,4) bir toplam uzunluk sonuçlanan “il” modelleri
üzerinde 250 mm (9,8 inç) ile uzatılmıştır. Özellikler arasında elektrikle
ayarlanabilen arka koltuklar, arka ayaklıklar, katlanabilir arka tepsiler, bir
buzdolabı, arka televizyon ekranı, video oynatıcı ve bir faks makinesi
bulunmaktadır.
BMW E38 L7 1997 – 2001
12 silindirli bir motora sahip
750iL’ye dayanan L7, elektronik olarak sınırlandırılmış 250 km/sa (155 mph)
maksimum hıza sahiptir. L7 yalnızca Orta Doğu, Güneydoğu Asya ve Avrupa’da
mevcuttu ve 899 adet üretildi. 2000-2001 modellerinde, sürücüyü arka
yolculardan ayırmak için isteğe bağlı bir “gizlilik penceresi” cam bölmesi
vardı.
BMW E38 L7
BMW E38
Security Line Avrupa’da B6/7’ye kadar
korumaya sahip Yüksek Güvenlikli Zırhlı bir versiyon da
mevcuttu, dahili olarak 750iL S olarak biliniyordu. Ek güvenlik önlemleri,
normale kıyasla 950 kg (2.094 lb) ek ağırlık getirdi. 750iL Özellikler
arasında, ön camın etrafından kaçmayı kolaylaştıran ön camın çıkarılmasını
sağlayan patlayıcı kablo ve hidrolik olarak çalıştırılan camlar
bulunur.
BMW E38 750iL Securty Line 344 Adet 1998 – 2001
Bir gaz sensörü, CS
gazı gibi tahriş edici maddeleri algılayabilir ve fan motorunu
kapatarak, temiz hava kanatçıklarını ve tüm pencereleri kapatarak tepki
verebilir. Bir yangın söndürme sistemi, bir düğme veya motor bölmesindeki
veya yakıt deposunun çevresindeki aşırı sıcaklıkların algılanmasıyla
tetiklenir. Gövdedeki bir silindirden hava sağlayan bir solunum
havası sistemi de mevcuttur, bir Heckler & Koch
MP5K’ya uyacak şekilde tasarlanmış üç adede kadar ateşli silah
çantası da isteğe bağlı olarak mevcuttu.
BMW E38 750hL 15
11 Mayıs 2000’de BMW, Berlin’de on
beş adetlik 750hL oluşan bir filo sundu. On iki silindirli hidrojen
yanmalı motoru hem hidrojen hem de benzinle çalıştırılabiliyordu.
BMW E38 Alpina B12 5.7 V12 382 Hp 202 Adet 1995 – 1998
BMW E38 Alpina B12 6.0 V12 424 Hp 94 Adet 1999 – 2001
BMW 7 Serisi E65 E66 E67 E68
Tarihçesi 2001 – 2008
Bloğumuzun konsepti klasik
otomobiller olduğundan bu kasadan itibaren daha kısa bilgiler ile devam
edeceğiz. Dördüncü nesil
BMW 7 Serisi E65 2001
yılından 2008 yılına kadar toplam 343.073 adet üretildi.
BMW E65 7 Serisi 2001-2005
BMW E65 7 Serisi 760i 2001-2005
BMW E65 7 Serisi iç görünüm 2001-2005
BMW E65 E66 E67 E68 Motor ve Teknik Özellikleri
BMW E65 7 Serisi Facelift Yeni Makyaj 2005 ( Birinci
versiyon üstte, yeni makyaj altta )
BMW E65 7 Serisi 750i 2005-2008
BMW E65 7 Serisi 750Li 2005-2008
BMW E65 7 Serisi 750Li iç görünüm 2005-2008
BMW E65 760Li Security
BMW E65 Alpina B7 500 Hp 1114 Adet 2004 – 2008
BMW 7 Serisi F01 F02 F03 F04
Tarihçesi 2008 – 2015
Beşinci nesil
BMW 7 Serisi BMW F01 (sedan versiyonu) ve BMW F02 (uzun dingil mesafeli sedan versiyonu) tam
boyutlu lüks sedan. BMW
F03 750Li High
Security ve BMW F04 ActiveHybrid 7 modellerinden
oluşmaktadır.
BMW 7 Serisi F02 Tarihçesi 750Li 2008 – 2012
BMW 7 Serisi F02 Tarihçesi 750Li 2008 – 2012
BMW 7 Serisi F02 Tarihçesi 750Li iç görünüm 2008 –
2012
BMW 7 Serisi F01 F02 F03 F04 Motor ve Teknik
Özellikleri
BMW 7 Serisi F01 F02 Facelift Yeni Makyaj 2012 Temmuz
/ 2013 Model yılı ile ( Üstte birinci versiyon, altta yeni makyaj )
BMW 7 Serisi F04 ActiveHybrid 2008
BMW 7 Serisi F01 740d Xdrive 2012 – 2015
BMW 7 Serisi F01 740d Xdrive 2012 – 2015
BMW 7 Serisi F01 740d Xdrive iç görünüm 2012 – 2015
BMW 7 Serisi F03 750Li High Security 2009 – 2015
BMW F02 Alpina B7 BiTurbo 507 Hp 540 Hp 2009 – 2015
BMW 7 Serisi G11 G12 Tarihçesi 2015
– Günümüz
BMW G11/G12, 2015’ten beri üretimde olan 7
Serisi’nin altıncı
neslidir. G11, kısa dingil mesafeli modelin kod adıdır, uzatılmış
dingil mesafeli modelin kod adı ise G12‘dir ve ek bir L harfi ile belirtilir.
BMW 7 Serisi G11 740i M Sport 2016 – 2019
BMW 7 Serisi G12 750Li 2015 – 2019
BMW 7 Serisi G11 730d iç görünüm 2015 – 2019
BMW 7 Serisi G11 G12 Motor ve Teknik Özellikleri
BMW 7 Serisi G11 M Performance Paket 2015 – 2019
BMW 7 Serisi G12 M760Li 2017 – 2019
BMW 7 Serisi G12 Alpina B7 Bi-Turbo 608 Hp 2016
Güncellenen 7
Serisi modelleri, 16 Ocak 2019’da 2020 model yılı otomobilleri
olarak tanıtıldı.
Facelift BMW G12 745Le xDrive M Sport 2019 – Günümüz
Facelift BMW G12 745Le xDrive M Sport 2019 – Günümüz
Facelift BMW G12 745Le xDrive M Sport 2019 – Günümüz
Facelift BMW G12 750i xDrive 2020 – Günümüz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder