Mercedes-Benz 1969 Eylül ayında Frankfurt’ta düzenlenen Uluslararası Motor Show fuarında deneysel aracı olan 3 rotorlu wankel motora sahip C111/ I’in tanıtımını yaptı. C111 1969 yılından 1979 yılına kadar üzerinde bir çok motor ve sistemin denendiği deneysel bir prototip olarak Mercedes-Benz tarihinde önemli bir yer edinmiş efsane bir otomobildir.
1970 Mart ayı geldiğinde Cenevre Motor Show’da sahneye yeni prototip C111/
II çıkardı. Mercedes-Benz’in efsanevi tasarımcısı Bruno Sacco’nun liderliğinde
üretilen bu deneysel araç 3 rotorlu wenkel dizel motoru ile 350 Hp güç üretiyor
ve 0 dan 100 Km/h hıza 4.8 saniyede çıkıp 300 Km/h gibi inanılmaz bir son hıza
ulaşabileceğini bildiriyordu.
Mercedes-Benz C111 tamamen deneysel bir araçtır, bu aracı üretmekteki amaç
fiberglass (Plastik) malzemenin araçlar üzerinde kullanımı ve Felix Wankel
tarafından tasarlanmış olan yeni bir motor konsepti olan döner pistonlu wankel
motorunu test etme amacını taşıyordu.
Mercedes-Benz C111’i Mercedes standartlarında zorlandığında wankel motorun
beklentilerini karşılamadığını düşündüğü içi bu motoru kullanmaktan vazgeçti ve
C111/ I I D 190 Hp güce ulaşan W115 te kullandığı 240D 3.0 dizel motoru
(OM617) geliştirmeye başladı. Sonrasında araca 3,5 litrelik V8 350 Hp M116
benzinli motor takıldı.
C111 in son versiyonu 1979 yılında üretilen C111/ IV, 500 Hp gücünde 4.5
litrelik V8 benzinli motoru ile saate 403.9 Km/h gibi rekor bir hıza ulaşarak
dünya rekoru kırdı.
Şimdi sizlere bu aracın teknik özelliklerini falan uzun uzadıya
anlatmayacağım, Mercedes-Benz C111 in klasik otomobil dünyasında yeri çok başka
her koleksiyoncu bu araca sahip olmak ister, bunun nedeni seri üretime geçmemiş
nadir bulunan ama yollarda da kullanılabilen araç olmasıdır. Amerika’da bir
örneği 6.000.000 Dolara sigortalanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder