Bugün sizlere gençliğimde benimde bir çok kez kullanma fırsatını bulduğum Ford Taunus Tarihçesini ve modellerini kısaca anlatmaya çalışacağım.
Ford Taunus Tarihçesi 1939 model ilk Ford Taunus
Ford Taunus Tarihçesi
Ford Taunus, adını
Almanya’daki Taunus
dağlarından almıştır. 1939- 1942 yıllarında üretilen G93A Ford Taunus modelleri sıralı 4 silindir 1172 cc
34 Hp. motorlara sahipti
1939 model ilk Ford Taunus
1940 Ford Taunus Vier
Ford Efsanevi Ford Taunus modelini
1939 yılından 1994 yılına kadar tam 55 yıl boyunca üreterek önemli bir başarıya
imza atmıştır.
1930’lar Nazi Almanyası yönetimdeki Ford logosu
1933 Ford Logosu
1939-1947 Ford Logosu
1947-1961 Ford Logosu
1961-2003 Ford Logosu
Ford Taunusun logosuna baktığımızda
ise Ford’un Taunus modelini üretildiği yer olan Köln şehrinin ambleminin
birebir eşinin kullanıldığını görebilirsiniz…
Ford Taunus ve Köln Şehrinin amblemleri
1948 – 1952 yıllarında üretilen G73A Ford Taunus modelleri ve motorları ise şu
şekildeydi.
Standart – Spezial – De Lüxe
– Cabriolet Deutsch – Kombi Plaswilm
1948 Ford Taunus
1949 Ford Taunus Van
Ford firması 1967 yılına kadar tüm
modellerini Taunus adı ile üretmeye devam etmiştir.
1950 Ford Taunus De Lüxe
1951 Ford Taunus De Lüxe 10 M
Burada yeri gelmişken şunu da
belirtmek isterim ki, Ford modellerinde kullanılan 10 M veya 15 M -17 M gibi
model uzantılarındaki ”M” harfinin anlamı,
almancada ”Meisterstück” yani ”Şahaser” anlamına gelmektedir.
1951 Ford Taunus Cabriolet by Deutsch
1952 yılının ocak ayından itibaren
Ford savaş dönemi sonrasında ürettiği ilk aracı olan Birinci Nesil P1 Ford Taunus 12M (1592-1959) modelini piyasaya sürdü. Bu
araçta daha önceki modelin motorunun aynısı kullanılmakla beraber sadece beygir
gücü 38 Hp.ye yükseltildi. Aracın satış
fiyatı ise 7535 DM. olarak belirlendi…
1952 Ford Taunus Tarihçesi 12M
1952 Ford Taunus 12M
Ford Taunus M Serisi 1952 yılından
1968 yılına kadar çeşitli versiyonları ile üretilmeye devam edecekti. Şimdi
bunlara yıl bazında bakmaya devam edelim…
1953-1954
Senesi Ford
Taunus 12M modelleri şu şekildeydi;
1953 Ford Taunus 12M Limuzin
1953 Ford Taunus 12M Limuzin
1953 Ford Taunus 12M Limuzin
1953 Taunus 12M Cabriolet Deutsch
Dört Koltuk
1953 Taunus 12M Cabriolet Deutsch
İki Koltuk
1953 Taunus 12M Kombi Karmann
1954 12M Cabriolet Deutsch Polis
Arabası
1955 yılında 12M üretimi aynı
şekilde devam ederken ürün gamına Birinci Nesil P1 Ford Taunus 15M (1955-1959) dahil oldu. 1489cc hacminde sıralı 4 silindir motoru 55 Hp gücündeydi.
1955 Ford Taunus 15M Limuzin
1955 Ford Taunus 15M De Lüxe
1955 Taunus 15M Kombi Karmann
1956 yılında Ford Taunus 12M ve
15M aynı şekilde üretilmeye devam etti. 100.000. Ford Taunus’un banttan
çıkarken yapılan töreni Henry Ford II varlığıyla onurlandırdı.
1956 100.000. Ford Taunus
1956 Ford Taunus 15M Limuzin
1956 Ford Taunus 15M Cabriolet
Deutsch
1956 Ford Taunus 15M De Lüxe
1956 Taunus 15M Kombi Karmann
1957 yılında Ford Taunus 12M ve
15M üretimi devam ederken, Taunus ailesine yeni bir kasa ile Birinci Nesil P2 Ford Taunus 17M dahil oldu.
1957 Ford Taunus Tarihçesi 17M
1957 Ford Taunus 17M’in, 1698 cc.
hacmindeki sıralı dört silindir motoru 60 Hp güç üretiyordu. Bu model ile
birlikte Ford Taunus’un
ilk dört kapılı sedan aracıda üretim bandında yerini almış oldu.
1957 Ford Taunus 17M Tek Kapı
1957 Ford Taunus 17M Tek Kapı De
Lüxe
1957 senesinde yaşanan bir
gelişmede, demin sizlere yukarıda bahsetmiş olduğum, Köln şehrinin logosuna
benzeyen amblemin tüm Taunus’larda kullanılmaya başlamasıydı.
1957 Ford Taunus 17M Dört Kapı
1957 Ford Taunus 17M Dört Kapı De
Lüxe
1957 Taunus 17M Kombi De Lüxe
1958 yılında tüm Ford Taunus 12M
ve 15M modelleri ufak bir Facelift yani makyaj geçirdi. Bu makyajdaki en bariz
fark kareli ön panjurlardır. Bunun dışına fazla bir değişiklik yoktur…
1958 Ford Taunus 12M Facelift
1958 Ford Taunus 12M – 15M yeni
makyaj
1958 yılında zaten yeni olan 17M
modellerinde herhangi bir değişiklik olmadı.
1958 Ford Taunus 17 M Cabriolet De Luxe
1959 yılına gelindiğinde
Ford, İkinci Nesil
P1 Ford Taunus 12M‘i (1959-1962) piyasaya sürdü. Bu yeni kasa Ford Taunus daha çok
bir makyaj niteliğindeydi,daha büyük bir ön panjur ve yuvarlak burunlu ön
kaputun yerini daha düz bir ön kaput tasarımı aldı.
1959 yılından itibaren Ford, Ford
Tunus 15M’in üretimine son verdi. Onun yerine 15M’in eski motoruna sahip
1498cc. 55Hp.lik Ford Taunus
12M Süper modelini
çıkardı.
1959 2.Nesil Ford Taunus 12M Süper
1959 2.Nesil Ford Taunus 12M
1959 2.Nesil Ford Taunus 12M Kombi
1959 2.Nesil Ford Taunus 12M
Cabriolet Deutsch
1959 yılında Ford Taunus 17M
modellerinde herhangi bir değişiklik olmadı…
1959 Ford Taunus 17M
1959 Ford Taunus 17M
1960 yılında Ford Taunus 12M ve
17M modelleri aynı şekilde üretilmeye devam etti. Fakat bu senede Ford, İkinci Nesil Ford Taunus P3 17M (1960-1964) modelini piyasaya sürdü. Tek kapı, dört kapı ve Tek
kapı SW olmak üzere üç tip kasa seçeneği mevcuttu.
1960 Ford Taunus P3 17M
Yeni kasa Ford Taunus P3 17M
modellerinde eski 17M’de kullanılan 1.5 55Hp ve 1.7 60Hp.lik sıralı dört
silindirli motorlar kullanılmaya devam edildi…
1960 Ford Taunus P3 17M
Anlatmaya çalıştığım Ford Taunus
tarihçesi, 55 yıllık rekor bir süreye sahip olunca bunları çok kısa bir şekilde
anlatmak mümkün olmayacak. O yüzden sizleri sıkmamak adına, bu tarihçe yazısını
bölümlere ayırmaya karar verdim. 2.Bölümde kaldığımız yerden devam etmek
dileğiyle, kalın sağlıcakla…
1960 Ford Taunus Tarihçesi P3 17M Turnier
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder