Merhaba arkadaşlar bu makalemde sizlere Opel Senator Tarihçesi tüm modelleri motor ve teknik özelliklerini anlatmaya çalışacağım. 1978 yılından 1993 yılına kadar iki ana kasa tipi üretilen Opel Senator , o zamanlar ABD’li otomobil grubu General Motors’a (GM) ait olan Opel otomobil markasının binek otomobil modeliydi.
Opel Senator Tarihçesi
Opel
Senator A Serisi 1978-1987
Opel Senatör A modeli 1978-1987
arasında, Opel Senator B modeli 1987-1993 yıllarında üretildi. Senatör kısmen
üst orta sınıfa , kısmen de üst sınıfa atandı . Opel
serisinin en üst modeli olan bu modelin gövdesi ve teknolojisi Rekord
E (Senatör A) ve Omega A’dan (Senatör
B) türetilmiştir .
Opel Senatör A1 1978-1882
Opel Senatorun ilk versiyonu 1978
yılından 1982 yılana kadar üretilen Opel Senator A1 ( Nam-ı diğer Monza )
modeliydi. Senatör A , bağımsız arka süspansiyona ve arka aksta mini blok
yaylara sahip ilk Opel modelleriydi.
Opel Senator A1 Motor Teknik özellikleri
Opel Senator A Motor Teknik özellikleri Tüm modeller
Opel Senator A1 başlangıçta iki
motor arasında seçim yapma hakkına sahipti. Senatör 2.8 S,
Amiral/Diplomat’tan bilinen, 103 kW (140 hp) güce sahip ve
Solex çift kayıtlı karbüratörle donatılmış revize edilmiş 2.8
litrelik motora sahipti .
Opel Senator A1 1978-1982
Sınıfının en iyisi Opel’in yeni
modeli, elektronik Bosch L-Jetronic benzin enjeksiyonuna sahip,
üç litre hacimli ve 132 kW (180 hp) çıkış gücüne sahip
Senator 3.0 E’ydi . Ağustos 1978’den itibaren Senator 3.0 S,
üç litre hacimli, 110 kW (150 hp) ve Solex çift kayıtlı
karbüratörle de mevcuttu .
Opel Senator A1 Orijinal döşemeleri
Ancak ikincisi müşterilerden çok az
ilgi gördü. Standart olarak 4 vitesli şanzımanla donatılan Senator, Temmuz
1979’dan itibaren isteğe bağlı 5 vitesli şanzımanla da sunulmaya
başlandı.
Opel Senator A2 1982 -1987 Facelift Yeni makyaj
Kasım
1982’deki makyajın ardından , Mart 1983’ten itibaren mevcut olan
Senatör A2 ve Monza A2 tanıtıldı. Ayrıca, hem manuel
hem de otomatik şanzımanla sunulan, 63 kW (86 hp) güce sahip 2,3
litrelik bir turbo dizel artık mevcuttu.
Opel Senator A2 1982 -1987
1980’lerin başında “enerji
tasarrufu” ve buna bağlı “aerodinamik” konuları yeni otomobil modellerinin
teknik gelişiminin ön saflarında yer alıyordu. Bu yüzden firma Hava direncini
iyileltirmek için bir takım iyileştirmeler yaptı.
Opel Senator A2 Orijinal döşemeleri
İç mekan, yeni dekor ve döşeme
tasarımları da dahil olmak üzere büyük ölçüde A1 ara model olarak adlandırılan
modelden uyarlandı. 3-0-E motoruna bir yağ soğutucusu, ağır yükler altında
servis ömrünü uzatmak için yeniden tasarlanmış bir krank mili ve geliştirilmiş
Bosch LE Jetronic enjeksiyon sistemi eklendi. Opel Senatör A modelinden toplam 129.644
adet üretildi.
Opel
Senator B Serisi 1987-1993
Opel Senator B, Opel Omega
A’yı temel alan dört kapılı bir notchback sedandır. Mayıs 1987’de
tanıtıldı ve Eylül 1987’den itibaren kullanıma sunuldu. Opel Senatör
B, 1987 yılında 3. Sınıfta “ Altın Direksiyon ” ödülünü
aldı.
Opel Senator B 1987-1993
Almanya’da Senatör B
yalnızca altı silindirli sıralı motorlarla
sunuldu. Başlangıçta, Senatör A’dan devralınan 130 kW (177
hp) gücündeki katalitik konvertörsüz 3.0 litrelik enjeksiyon motoru
ve kontrollü katalitik konvertörlü 115 kW (156 hp) gücündeki 3.0
litrelik enjeksiyon motoru da sunuldu. bundan bilinenler mevcuttu.
Opel Senator B 1987-1989
Senatör B’nin ayırt
edici özelliği geniş radyatör ızgarasıdır; Omega A ise dar soğutma
havası girişine sahip pürüzsüz bir ön cepheye sahiptir. Senatör B’deki
arka tekerlek kemerleri kare yerine yuvarlaktır. Senatör
B’deki arka üçgen yan camlar Omega A’ya göre daha büyüktür. Ön
göstergeler farların yanında değil, tamponun altında sis farlarının yanında
bulunur.
Opel Senator B Orijinal döşemeleri
Senatör B ayrıca geniş,
bölünmüş arka farlarıyla Omega A’dan farklıdır. Bunun yarısı bagaj
kapısına entegre edilmiştir. Senatör A’nın aksine Opel logosu
radyatör ızgarasında değil kaputta yer alıyor. Radyatör ızgarası kaputla
birlikte yukarı doğru açılır.
Opel Senator B Motor Teknik özellikleri
Opel Senator B Motor Teknik özellikleri Tüm modeller
1987-1993
Ekim 1989’da, 150 kW (204 hp) güç
üreten, değişken emme sistemine ( çift pistonlu ) sahip 3,0 litrelik 24 valfli motor piyasaya
sürüldü . Aynı zamanda bir model güncellemesi de gerçekleştirildi; Senatör B’ye daha alçak
bir gövde, koyu renkli arka lambalar ve bir arka spoyler verildi.
Opel Senator B 1989 -1993 Facelift Yeni makyaj
Eylül 1990’da katalitik konvertörü
olmayan motorlar ve 115 kW (156 hp) güce sahip 3,0
litrelik motor seriden çıkarıldı. Bunun yerine, çift silindirli (110 kW/150
hp) 2,6 litrelik motor artık Senatör B’nin en küçük motoruydu.
Opel Senator B 1989 -1993 Yeni makyaj
Opel Senator Tarihçesi
Opel
Senatör B’nin üretim serüveni, altı yıllık süreçte 69.943 adet
üretimin ardından Mayıs 1993’te sona erdi. Opel Senator’ün yerini Opel
Omega aldı . Şu anki halefi ise Opel Insignia’dır. Kalın
sağlıcakla…
Yazılarımdan daha kolay haberdar
olmak için Bloğuma Abone olabilirsiniz böylelikle yeni yazılarım otomatik
olarak mail kutunuza iletilebilecektir. Ayrıca yazı aralarında bulunan ticari
paylaşımlardan bir iki tanesini ziyaret ederseniz varlığımızı sürdürmemize
ufakta olsa bir destekte bulunmuş olacaksınız. Bu konudaki hassasiyetiniz için
şimdiden teşekkür ederim…
İlgili
Opel Senator Tarihçesi
Merhaba arkadaşlar bu makalemde
sizlere Opel Senator
Tarihçesi tüm
modelleri motor ve teknik özelliklerini anlatmaya çalışacağım. 1978 yılından
1993 yılına kadar iki ana kasa tipi üretilen Opel Senator , o
zamanlar ABD’li otomobil grubu General Motors’a (GM) ait
olan Opel otomobil
markasının binek otomobil modeliydi.
Opel Senator Tarihçesi
Opel
Senator A Serisi 1978-1987
Opel Senatör A modeli 1978-1987
arasında, Opel Senator B modeli 1987-1993 yıllarında üretildi. Senatör kısmen
üst orta sınıfa , kısmen de üst sınıfa atandı . Opel
serisinin en üst modeli olan bu modelin gövdesi ve teknolojisi Rekord
E (Senatör A) ve Omega A’dan (Senatör
B) türetilmiştir .
Opel Senatör A1 1978-1882
Opel Senatorun ilk versiyonu 1978
yılından 1982 yılana kadar üretilen Opel Senator A1 ( Nam-ı diğer Monza )
modeliydi. Senatör A , bağımsız arka süspansiyona ve arka aksta mini blok
yaylara sahip ilk Opel modelleriydi.
Opel Senator A1 Motor Teknik özellikleri
Opel Senator A Motor Teknik özellikleri Tüm modeller
Opel Senator A1 başlangıçta iki
motor arasında seçim yapma hakkına sahipti. Senatör 2.8 S,
Amiral/Diplomat’tan bilinen, 103 kW (140 hp) güce sahip ve
Solex çift kayıtlı karbüratörle donatılmış revize edilmiş 2.8
litrelik motora sahipti .
Opel Senator A1 1978-1982
Sınıfının en iyisi Opel’in yeni
modeli, elektronik Bosch L-Jetronic benzin enjeksiyonuna sahip,
üç litre hacimli ve 132 kW (180 hp) çıkış gücüne sahip
Senator 3.0 E’ydi . Ağustos 1978’den itibaren Senator 3.0 S,
üç litre hacimli, 110 kW (150 hp) ve Solex çift kayıtlı
karbüratörle de mevcuttu .
Opel Senator A1 Orijinal döşemeleri
Ancak ikincisi müşterilerden çok az
ilgi gördü. Standart olarak 4 vitesli şanzımanla donatılan Senator, Temmuz
1979’dan itibaren isteğe bağlı 5 vitesli şanzımanla da sunulmaya
başlandı.
Opel Senator A2 1982 -1987 Facelift Yeni makyaj
Kasım
1982’deki makyajın ardından , Mart 1983’ten itibaren mevcut olan
Senatör A2 ve Monza A2 tanıtıldı. Ayrıca, hem manuel
hem de otomatik şanzımanla sunulan, 63 kW (86 hp) güce sahip 2,3
litrelik bir turbo dizel artık mevcuttu.
Opel Senator A2 1982 -1987
1980’lerin başında “enerji
tasarrufu” ve buna bağlı “aerodinamik” konuları yeni otomobil modellerinin
teknik gelişiminin ön saflarında yer alıyordu. Bu yüzden firma Hava direncini
iyileltirmek için bir takım iyileştirmeler yaptı.
Opel Senator A2 Orijinal döşemeleri
İç mekan, yeni dekor ve döşeme
tasarımları da dahil olmak üzere büyük ölçüde A1 ara model olarak adlandırılan
modelden uyarlandı. 3-0-E motoruna bir yağ soğutucusu, ağır yükler altında
servis ömrünü uzatmak için yeniden tasarlanmış bir krank mili ve geliştirilmiş
Bosch LE Jetronic enjeksiyon sistemi eklendi. Opel Senatör A modelinden toplam 129.644
adet üretildi.
Opel
Senator B Serisi 1987-1993
Opel Senator B, Opel Omega
A’yı temel alan dört kapılı bir notchback sedandır. Mayıs 1987’de
tanıtıldı ve Eylül 1987’den itibaren kullanıma sunuldu. Opel Senatör
B, 1987 yılında 3. Sınıfta “ Altın Direksiyon ” ödülünü
aldı.
Opel Senator B 1987-1993
Almanya’da Senatör B
yalnızca altı silindirli sıralı motorlarla
sunuldu. Başlangıçta, Senatör A’dan devralınan 130 kW (177
hp) gücündeki katalitik konvertörsüz 3.0 litrelik enjeksiyon motoru
ve kontrollü katalitik konvertörlü 115 kW (156 hp) gücündeki 3.0
litrelik enjeksiyon motoru da sunuldu. bundan bilinenler mevcuttu.
Opel Senator B 1987-1989
Senatör B’nin ayırt
edici özelliği geniş radyatör ızgarasıdır; Omega A ise dar soğutma
havası girişine sahip pürüzsüz bir ön cepheye sahiptir. Senatör B’deki
arka tekerlek kemerleri kare yerine yuvarlaktır. Senatör
B’deki arka üçgen yan camlar Omega A’ya göre daha büyüktür. Ön
göstergeler farların yanında değil, tamponun altında sis farlarının yanında
bulunur.
Opel Senator B Orijinal döşemeleri
Senatör B ayrıca geniş,
bölünmüş arka farlarıyla Omega A’dan farklıdır. Bunun yarısı bagaj
kapısına entegre edilmiştir. Senatör A’nın aksine Opel logosu
radyatör ızgarasında değil kaputta yer alıyor. Radyatör ızgarası kaputla
birlikte yukarı doğru açılır.
Opel Senator B Motor Teknik özellikleri
Opel Senator B Motor Teknik özellikleri Tüm modeller
1987-1993
Ekim 1989’da, 150 kW (204 hp) güç
üreten, değişken emme sistemine ( çift pistonlu ) sahip 3,0 litrelik 24 valfli motor piyasaya
sürüldü . Aynı zamanda bir model güncellemesi de gerçekleştirildi; Senatör B’ye daha alçak
bir gövde, koyu renkli arka lambalar ve bir arka spoyler verildi.
Opel Senator B 1989 -1993 Facelift Yeni makyaj
Eylül 1990’da katalitik konvertörü
olmayan motorlar ve 115 kW (156 hp) güce sahip 3,0
litrelik motor seriden çıkarıldı. Bunun yerine, çift silindirli (110 kW/150
hp) 2,6 litrelik motor artık Senatör B’nin en küçük motoruydu.
Opel Senator B 1989 -1993 Yeni makyaj
Opel Senator Tarihçesi
Opel
Senatör B’nin üretim serüveni, altı yıllık süreçte 69.943 adet
üretimin ardından Mayıs 1993’te sona erdi. Opel Senator’ün yerini Opel
Omega aldı . Şu anki halefi ise Opel Insignia’dır. Kalın
sağlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder