Bugün ele alacağımız Peugeot 304 Tarihçesi, aslında Türkiye’de belki de hiç göremeyeceğiniz bir Fransız Klasiğidir. Bu yüzden Peugeot 304 modellerini üretim tarihini motor teknik özelliklerini mümkün olduğunca kısa bir şekilde sizlere anlatmaya çalışacağım. Neticede Ülkemizde olmayan modellerin çok ayrıntılı bir şekilde üzerinde durmak anlamlı olmuyor.
Peugeot 304 Sedan 1969-1979 wb 2595 mm Peugeot 304 Tarihçesi
Fakat ben bloğumda her markanın her
modelinden bahsetmek istiyorum. Amacım bu alanda ayrıntılı bir arşiv oluşturup
gelecek nesillerin kullanımına sunmak. Bizler Peogeot 304’den ziyade bu araçtan
sonra üretilen Peogeot
305 modeline aşinayız. Ne kadar
üzücüdür ki o modelden bile günümüzdeki araç sayısı iki elin parmalarını geçmiyecek
kadar nadir bulunmakta.
Peugeot 304 İki Kapılı Cabriolet 1970-1976 wb 2305 mm
1969 Ekiminde başlayan Peogeot 304 üretimi 1980
yılında sona erdi. Peugeot 304 Dört kapılı
Sedan, İki Kapılı Steyşın Vagon Coupe, İki Kapılı Cabriolet, Beş Kapılı Steyşın
Vagon ve Üç Kapılı Panelvan seçenekleri ile satışa sunuldu.
Peugeot 304 İki Kapılı Steyşın Vagon Coupe 1970-1975 wb 2305 mm
Peugeot
304 modeli yine bir çok
Peugeot tasarımına imzasını atan İtalya’daki Pininfarina stüdyosunun elinden çıkmıştı. Zaten o dönemdeki modellerin neredeyse
hepsinin birbirinin aynı olduğunu görebilirsiniz. Bunun en önemli yanı ise aynı
platformu kullanarak birden fazla vücut tipini üreterek ekonomi sağlamaktı.
Peugeot 304 Tarihçesi
Peugeot
304 modellerinin motor ve teknik özelliklerine baktığımızda Benzinli 1288 cc hacminde Sıralı 4 silindirli Peugeot XL3
Serisi 65 Hp gücünde 100 Nm torka sahip Solex Karbüratörlü 4 ileri manuel
şanzımanı ile sıfırdan yüze yaklaşık 15 saniyede ulaşan ve 150 Km/h maksimum
hızı olan bir motor görürüz. 1972 yılından itibaren Berline S modelinde aynı
hacme sahip olan motor 75 Hp’ye revize edilerek ayrı bir seçenek olarak satışa
sunuldu.
Peugeot 304 S modeli 1972
1976
yılında Peugeot 304 GLD Dizel modeli ile Avrupa’nın en küçük dizel motoru ünvanına sahip 1357 cc
hacminde Sıralı 4 silindirli Idenor XL4D Dizel, 45 Hp 77 Nm gücündeki versiyonu piyasaya sürüldü. Sıfırdan
yüze 25 saniyede çıkabilen GLD modeli ortalama 6.5 Litrelik yakıt tüketimi ile
ekonomik bir model olarak göz doldurdu.
Peugeot 304 Break Beş Kapılı SW Steyşın Vagon 1970-1980 wb 2595 mm
Peugeot 304 Fourgonnette Üç Kapılı Panelvan 1970-1980 wb 2595 mm
1980
Yılında üretimi durdurulan Peugeot 304 modelinden 1 Milyondan fazla araç
üretilmişti. Bu süreçten sonra yerini 1977
yılında piyasaya sürülen ve daha güncel bir model olan Peugeot 305 modeline bıraktı. İnşaalllah fırsat bulduğumda bu aracıda sizlere
anlatmak isterim. Kalın sağlıcakla…
Peugeot 305 1977-1988
Yazılarımdan daha kolay haberdar
olmak için Bloğuma Abone olabilirsiniz böylelikle yeni yazılarım otomatik
olarak mail kutunuza iletilebilecektir. Ayrıca yazı aralarında bulunan ticari
paylaşımlardan bir iki tanesini ziyaret ederseniz varlığımızı sürdürmemize
ufakta olsa bir destekte bulunmuş olacaksınız. Bu konudaki hassasiyetiniz için
şimdiden teşekkür ederim…
Peugeot 304 Tarihçesi
Bugün ele alacağımız Peugeot 304 Tarihçesi, aslında Türkiye’de belki de hiç göremeyeceğiniz bir
Fransız Klasiğidir. Bu yüzden Peugeot 304 modellerini üretim tarihini motor teknik
özelliklerini mümkün olduğunca kısa bir şekilde sizlere anlatmaya çalışacağım.
Neticede Ülkemizde olmayan modellerin çok ayrıntılı bir şekilde üzerinde durmak
anlamlı olmuyor.
Peugeot 304 Sedan 1969-1979 wb 2595 mm Peugeot 304 Tarihçesi
Fakat ben bloğumda her markanın her
modelinden bahsetmek istiyorum. Amacım bu alanda ayrıntılı bir arşiv oluşturup
gelecek nesillerin kullanımına sunmak. Bizler Peogeot 304’den ziyade bu araçtan
sonra üretilen Peogeot
305 modeline aşinayız. Ne kadar
üzücüdür ki o modelden bile günümüzdeki araç sayısı iki elin parmalarını
geçmiyecek kadar nadir bulunmakta.
Peugeot 304 İki Kapılı Cabriolet 1970-1976 wb 2305 mm
1969 Ekiminde başlayan Peogeot 304 üretimi 1980
yılında sona erdi. Peugeot 304 Dört kapılı
Sedan, İki Kapılı Steyşın Vagon Coupe, İki Kapılı Cabriolet, Beş Kapılı Steyşın
Vagon ve Üç Kapılı Panelvan seçenekleri ile satışa sunuldu.
Peugeot 304 İki Kapılı Steyşın Vagon Coupe 1970-1975 wb 2305 mm
Peugeot
304 modeli yine bir çok
Peugeot tasarımına imzasını atan İtalya’daki Pininfarina stüdyosunun elinden çıkmıştı. Zaten o dönemdeki modellerin neredeyse
hepsinin birbirinin aynı olduğunu görebilirsiniz. Bunun en önemli yanı ise aynı
platformu kullanarak birden fazla vücut tipini üreterek ekonomi sağlamaktı.
Peugeot 304 Tarihçesi
Peugeot
304 modellerinin motor ve teknik özelliklerine baktığımızda Benzinli 1288 cc hacminde Sıralı 4 silindirli Peugeot XL3
Serisi 65 Hp gücünde 100 Nm torka sahip Solex Karbüratörlü 4 ileri manuel
şanzımanı ile sıfırdan yüze yaklaşık 15 saniyede ulaşan ve 150 Km/h maksimum
hızı olan bir motor görürüz. 1972 yılından itibaren Berline S modelinde aynı
hacme sahip olan motor 75 Hp’ye revize edilerek ayrı bir seçenek olarak satışa
sunuldu.
Peugeot 304 S modeli 1972
1976
yılında Peugeot 304 GLD Dizel modeli ile Avrupa’nın en küçük dizel motoru ünvanına sahip 1357 cc
hacminde Sıralı 4 silindirli Idenor XL4D Dizel, 45 Hp 77 Nm gücündeki versiyonu piyasaya sürüldü. Sıfırdan
yüze 25 saniyede çıkabilen GLD modeli ortalama 6.5 Litrelik yakıt tüketimi ile
ekonomik bir model olarak göz doldurdu.
Peugeot 304 Break Beş Kapılı SW Steyşın Vagon 1970-1980 wb 2595 mm
Peugeot 304 Fourgonnette Üç Kapılı Panelvan 1970-1980 wb 2595 mm
1980
Yılında üretimi durdurulan Peugeot 304 modelinden 1 Milyondan fazla araç
üretilmişti. Bu süreçten sonra yerini 1977
yılında piyasaya sürülen ve daha güncel bir model olan Peugeot 305 modeline bıraktı. İnşaalllah fırsat bulduğumda bu aracıda sizlere
anlatmak isterim. Kalın sağlıcakla…
Peugeot 305 1977-1988
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder