Bugün sizlere Peugeot 404 tarihçesi ve hikayesini anlatmaya çalışacağım. Türkiye’de de 70’li yıllarda yollarda sıkça gördüğümüz ve daha çok babalarımız gönlünde yer eden efsane bir otomobildir, Peugeot 404.
Peugeot 403 Sedan
Peugeot 403 Cabrio
İtalyan tasarımcı Pininfarina tarafından tasarlanan 1950’li yılların Peugeot 403′ünün ardından gelen Peugeot 404 modeli, yine efsanevi Pininfarina tasarım stüdyosunun eseriydi.
BMC Austin A55 Cambridge
Peugeot 404 modelinin tasarımının temeli,
1958 yılında dizaynını yine Pininfarina’nın tasarladığı BMC Austin A55 Cambridge modeline dayanmaktadır.
Peugeot 404 tarihçesi, Peugeot 404 prototipi 1957
Avrupa’da 1960 yılında üretim
bandına alınan Peugeot 404 modelinin, üretimine 1975 yılına kadar devam edildi.
Peugeot 404, 1980 yılına kadar Arjantin’de, 1991 yılına kadar da Kenya’da
üretim bandında kalarak efsane Peugeot modelleri arasına girmeyi başardı.
Peugeot 404 tarihçesi, Peugeot 404 Üretim hattı
Peugeot 404 tarihçesi, Peugeot 404
Üretim hattı
1960 Üretim hattından çıkan ilk
Peugeot 404
1960 yılında Peugeot 404, Paris
Motor Show ve Londra Motor Show Fuar’ında tanıtılarak halkın beğenisine sunuldu
ve üretimine başlandı.
1960 Paris Motor Show Peugeot 404
1960 Londra Motor Show Peugeot 404
Sizlere tarihçesini anlatmaya
çalıştığım Peugeot 404 modelinin Fransız üretimi 1975 yılına kadar 1.847.568 adettir. Dünya çapında ise toplamda 2.885.374 adet üretilerek büyük bir başarıya imza
atılmıştır.
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 senesinde, Peugeot 404 modeli Sıralı dört silindirli motoru 1618cc
hacmindeki 72 Hp güce sahip ve tersine çevrilmiş 4 ileri manuel şanzımanı ile
kullanıcılarından ve eleştirmenlerden tam not almıştı.
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 Peugeot 404 Sedan
1961 yılına Peugeot 404‘ün, Süper Lüxe modelinin tanıtımı yapıldı, bu araç Metalik Gümüş
rengi boyası, kol dayamalı kahverengi deri döşemeleri ve nikelajlı geniş jant
kapakları ile diğerlerinden ayrılıyordu.
1961 Peugeot 404 Süper Lüxe
1961 Peugeot 404 Süper Lüxe
1961 yılının Ekim ayında Paris Motor Show fuarında Peugeot 404 Cabriolet serisinin lansmanı yapılarak
halkın beğenisine sunuldu.
1961 Paris Otomobil Fuarı Peugeot 404 Cabriolet
1961 Peugeot 404 Cabrio
Bundan altı ay sonra 1962 yılının Mart ayında Peugeot 404 Hardtop Coupe versiyonu 72 Hp. ve 85 Hp.lik
motor seçenekleri ile piyasaya sürüldü.
1962 Peugeot 404 Hardtop Coupe
1962-1963 Peugeot 404 Hardtop Coupe & Cabriolet
1962 yılının sonlarına doğru Peugeot 404 Familiale Steyşın vagon modelinin tanıtımı yapılarak
satışa sunuldu.
Peugeot 404 Aile Paris Motor Show
1963 yılında yaşanan bir önemli
gelişmede Peugeot 404‘ün dizel motorlu versiyonu ve 1.5 litrelik benzinli ve 1.6 litrelik Enjeksiyonlu versiyonlarının eklenmesi oldu.
Peugeot 404
Berline;
R4 Silindir, 1618 cc, 72 Hp.-SAE
R4 Silindir, Enj., 1618 cc, 85 Hp.-SAE – Yeni
Peugeot 404 Break – Yeni model
R4 Silindir, 1468 cc, 66 Hp.-SAE
R4 Silindir, Dizel, 1816 cc, 55 Hp.-SAE
Familiale – Yeni model
R4 Silindir, 1618 cc, 72 Hp-SAE
R4 Silindir, Dizel, 1816 cc, 55 Hp.-SAE
1963 Peugeot 404 Sedan
1963 Peugeot 404 Family Steyşın vagon
1963 Peugeot 404 Family Steyşın vagon
7-8 kişilik
1964 yılında Peugeot 404‘ün Bosch yakıt pompası ile
donatılan 1948 cc 68 Hp. gücündeki yeni XD88 dizel motorlu versiyonu ürün
paletine eklenirken, Limousine Commercial adında daha uzun Ticari Steyşın vagon
modeli de üretilmeyi başlandı. Coupe ve Cabrio modellerinde ise yenilik olarak,
oval gösterge paneli kullanılmaya başlandı.
1964 Peugeot 404
1964 Peugeot 404
1964 Peugeot 404 Süper Lüxe
1964 Peugeot 404 Steyşın vagon
1965 yılında Peugeot 404 modellerinin tamamına Süper Lüxe modelleri ilave oldu. Ayrıca benzinli motor
versiyonlarına 1.6 litrelik 96 Hp gücündeki enjeksiyonlu modeli dahil edildi.
1965 Peugeot 404 Süper Lüxe modelleri
1965 Peugeot 404 96 Hp. Benzinli
Peugeot 404 Tarihçesi Safari
birincilikleri
1965 yılının en önemli
gelişmesi Peugeot 404
Coupe dizel ile,
kendi alanında tam 40
tane Dünya rekoruna sahip
olmasıdır. O zaman ki koşullarda dizel motorlu araçlar için devrim niteliğinde
dayanıklılık ve hızlara imza attı…
Peugeot 404 Coupe dizel 31 saat sürekli kullanım 5.000
Km. yol kat etti.
Peugeot 404 Coupe dizel ortama hız 161
Km/h! ile…
Peugeot 404 Coupe dizeli
Peugeot 404 dizel versiyonu yapılan
testlerde Mercedes-Benz 190D’i bile geride bırakarak o yıllarda ” En hızlı
dizel ” ünvanını kazanmıştır.
1966 yılına gelindiğinde tüm
Peugeot 404 modellerinde eski modellerdeki Beyaz sinyal lambası yerine, Turuncu/Beyaz çift renkli sinyaller kullanılmayı başladı, kapı
döşemelerinde çift renk standart oldu. Peugeot 404 Coupe ve Cabriolet modellerine de
makyaj geldi, yeni
araçlarda yapılan en önemli değişiklik ise ön panjurun içine adapte edilen sis
lambaları oldu. Tüm enjeksiyonlu araçlara, opsiyonel olarak sipariş
edilebilen ZF Otomatik
şanzımanlı versiyon
ilave edildi.
1966 Peugeot 404 Otomatik vites
1966-1967 Peugeot 404
1966 Peugeot 404 Cabriolet & Coupe
yeni makyaj
1967 yılında çok büyük bir
değişiklik olmazken 1968 yılında Peugeot 404 Pick-Up modeli ürün gamına dahil edildi. 1968 yılının Eylül ayında ise Peugeot 404
modelinin ardılı olan Peugeot 504 modeli Paris Motor Show fuarında tanıtılarak
üretime alındı.
1968 Peugeot 404 Pick-Up
1968 Eylül Peugeot 504 modeli Paris Motor Show
fuarında
1969 yılında tüm Peugeot 404 modelleri ön fren diskleri
ile donatıldı. Yeni kapı döşemeleri uygulanmaya başladı. Peugeot 404 Coupe ve
Cabriolet, üretimden kaldırıldı. Bunların yerine Peugeot 504 modellerinin Coupe
ve Cabriolet modelleri üretimine devam edildi.
1969 Peugeot 404
1969 Peugeot 404
1970 yılı ile 1972 yılı arasında Peugeot 404 üzerinde önemli bir değişiklik olmadı. 1971
yılında Peugeot 404’ün gösterge saatleri değişti. 1972 yılında ise arka cama
buğu giderici ilave edildi.
1970 Peugeot 404
1971 Peugeot 404
1972 Peugeot 404
1973-1974-1975 Peugeot 404
1973-1974-1975 Peugeot 404
1975 yılının Mayıs ayında tüm
Peugeot 404 yolcu modellerinin üretimine Avrupa’da son verildi. Sadece Kamyonet
modelinin üretimi 1979 yılına kadar devam etti. Canada Track &
Traffic Dergisi’nin muhabirinin 1965 yılında Peugeot 404′ test
ettikten sonra söylediği bu sözler konuyu özetlemek için sanırım
yeterlidir; “Özetlemek
gerekirse, Peugeot 404’ün herhangi bir açıdan eleştirilmesinin neredeyse
imkansız olduğunu düşündüğümüz bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz: Bu,
konforu, kaliteyi ve ekonomiyi ideal olarak birleştiren bir otomobildir. Mutlak
güven ile satın alabileceğimiz bir otomobil ve sürücü ve sürüş, uzun ömür için
Peugeot örneğinde kaliteyle birlikte gelir. ”
Peugeot 404 Tarihçesi ikinci el piyasası
Peugeot 404
tarihçesi ile
bilgi verip, ikinci el
piyasa fiyatlarından
bahsetmemek olmaz. Avrupa pazarına baktığımızda üretim adetlerinin
fazlalığından dolayı doğal olarak sedan modellerinde, aracın durumuna göre
1.500 Euro ile 8.000 Euro arasında değişen fiyatları görüyoruz. Bu fiyat
Peugeot 404 Coupe modellerinde 30.000 Euro civarına çıkabiliyor. Peugeot 404
Cabriolet modelleri ise 40.000-50.000 Euro civarında satılmakta. Türkiye’de
maalesef satışta olan fazla araç yok. Bir tane Peugeot
yetkili bayi Deniz Otomotiv’de 1968 model Peugeot 404 var. O araca istedikleri rakam ise
75.000 TL. Bir de memleketim Kayseri’de toplanmaya muhtaç 1972 model Peugeot
404 var, ona da 9.500 TL isteniyor.
Peugeot 404 Tarihçesi Satılık Klasik Peugeot 404
Umarım beklediğimden daha uzun bu
yazım ile sizleri sıkmamışımdır. Bu yazımdan sonra kısmet olursa benimde
çocukluğumda kullanma fırsatını bulduğum Peugeot 504 modelinin
tarihçesini yazmaya çalışacağım. Allah hepinizin gönlüne göre versin.
Peugeot 404 Tarihçesi 1960-1975
Bugün sizlere Peugeot 404 tarihçesi
ve hikayesini anlatmaya çalışacağım. Türkiye’de de 70’li yıllarda yollarda
sıkça gördüğümüz ve daha çok babalarımız gönlünde yer eden efsane bir
otomobildir, Peugeot 404.
Peugeot 403 Sedan
Peugeot 403 Cabrio
İtalyan tasarımcı Pininfarina tarafından tasarlanan 1950’li yılların Peugeot 403′ünün ardından gelen Peugeot 404 modeli, yine efsanevi Pininfarina tasarım stüdyosunun eseriydi.
BMC Austin A55 Cambridge
Peugeot 404 modelinin tasarımının temeli,
1958 yılında dizaynını yine Pininfarina’nın tasarladığı BMC Austin A55 Cambridge modeline dayanmaktadır.
Peugeot 404 tarihçesi, Peugeot 404 prototipi 1957
Avrupa’da 1960 yılında üretim
bandına alınan Peugeot 404 modelinin, üretimine 1975 yılına kadar devam edildi.
Peugeot 404, 1980 yılına kadar Arjantin’de, 1991 yılına kadar da Kenya’da
üretim bandında kalarak efsane Peugeot modelleri arasına girmeyi başardı.
Peugeot 404 tarihçesi, Peugeot 404 Üretim hattı
Peugeot 404 tarihçesi, Peugeot 404
Üretim hattı
1960 Üretim hattından çıkan ilk
Peugeot 404
1960 yılında Peugeot 404, Paris
Motor Show ve Londra Motor Show Fuar’ında tanıtılarak halkın beğenisine sunuldu
ve üretimine başlandı.
1960 Paris Motor Show Peugeot 404
1960 Londra Motor Show Peugeot 404
Sizlere tarihçesini anlatmaya
çalıştığım Peugeot 404 modelinin Fransız üretimi 1975 yılına kadar 1.847.568 adettir. Dünya çapında ise toplamda 2.885.374 adet üretilerek büyük bir başarıya imza
atılmıştır.
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 senesinde, Peugeot 404 modeli Sıralı dört silindirli motoru 1618cc
hacmindeki 72 Hp güce sahip ve tersine çevrilmiş 4 ileri manuel şanzımanı ile
kullanıcılarından ve eleştirmenlerden tam not almıştı.
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 Peugeot 404 Sedan
1960 Peugeot 404 Sedan
1961 yılına Peugeot 404‘ün, Süper Lüxe modelinin tanıtımı yapıldı, bu araç Metalik Gümüş
rengi boyası, kol dayamalı kahverengi deri döşemeleri ve nikelajlı geniş jant
kapakları ile diğerlerinden ayrılıyordu.
1961 Peugeot 404 Süper Lüxe
1961 Peugeot 404 Süper Lüxe
1961 yılının Ekim ayında Paris Motor Show fuarında Peugeot 404 Cabriolet serisinin lansmanı yapılarak
halkın beğenisine sunuldu.
1961 Paris Otomobil Fuarı Peugeot 404 Cabriolet
1961 Peugeot 404 Cabrio
Bundan altı ay sonra 1962 yılının Mart ayında Peugeot 404 Hardtop Coupe versiyonu 72 Hp. ve 85 Hp.lik
motor seçenekleri ile piyasaya sürüldü.
1962 Peugeot 404 Hardtop Coupe
1962-1963 Peugeot 404 Hardtop Coupe & Cabriolet
1962 yılının sonlarına doğru Peugeot 404 Familiale Steyşın vagon modelinin tanıtımı yapılarak
satışa sunuldu.
Peugeot 404 Aile Paris Motor Show
1963 yılında yaşanan bir önemli
gelişmede Peugeot 404‘ün dizel motorlu versiyonu ve 1.5 litrelik benzinli ve 1.6 litrelik Enjeksiyonlu versiyonlarının eklenmesi
oldu.
Peugeot 404
Berline;
R4 Silindir, 1618 cc, 72 Hp.-SAE
R4 Silindir, Enj., 1618 cc, 85 Hp.-SAE – Yeni
Peugeot 404 Break – Yeni model
R4 Silindir, 1468 cc, 66 Hp.-SAE
R4 Silindir, Dizel, 1816 cc, 55 Hp.-SAE
Familiale – Yeni model
R4 Silindir, 1618 cc, 72 Hp-SAE
R4 Silindir, Dizel, 1816 cc, 55 Hp.-SAE
1963 Peugeot 404 Sedan
1963 Peugeot 404 Family Steyşın vagon
1963 Peugeot 404 Family Steyşın
vagon 7-8 kişilik
1964 yılında Peugeot 404‘ün Bosch yakıt pompası ile
donatılan 1948 cc 68 Hp. gücündeki yeni XD88 dizel motorlu versiyonu ürün
paletine eklenirken, Limousine Commercial adında daha uzun Ticari Steyşın vagon
modeli de üretilmeyi başlandı. Coupe ve Cabrio modellerinde ise yenilik olarak,
oval gösterge paneli kullanılmaya başlandı.
1964 Peugeot 404
1964 Peugeot 404
1964 Peugeot 404 Süper Lüxe
1964 Peugeot 404 Steyşın vagon
1965 yılında Peugeot 404 modellerinin tamamına Süper Lüxe modelleri ilave oldu. Ayrıca benzinli motor
versiyonlarına 1.6 litrelik 96 Hp gücündeki enjeksiyonlu modeli dahil edildi.
1965 Peugeot 404 Süper Lüxe modelleri
1965 Peugeot 404 96 Hp. Benzinli
Peugeot 404 Tarihçesi Safari
birincilikleri
1965 yılının en önemli
gelişmesi Peugeot 404
Coupe dizel ile,
kendi alanında tam 40
tane Dünya rekoruna sahip olmasıdır.
O zaman ki koşullarda dizel motorlu araçlar için devrim niteliğinde
dayanıklılık ve hızlara imza attı…
Peugeot 404 Coupe dizel 31 saat sürekli kullanım 5.000
Km. yol kat etti.
Peugeot 404 Coupe dizel ortama hız
161 Km/h! ile…
Peugeot 404 Coupe dizeli
Peugeot 404 dizel versiyonu yapılan
testlerde Mercedes-Benz 190D’i bile geride bırakarak o yıllarda ” En hızlı
dizel ” ünvanını kazanmıştır.
1966 yılına gelindiğinde tüm
Peugeot 404 modellerinde eski modellerdeki Beyaz sinyal lambası yerine, Turuncu/Beyaz çift renkli sinyaller kullanılmayı başladı, kapı
döşemelerinde çift renk standart oldu. Peugeot 404 Coupe ve Cabriolet modellerine de
makyaj geldi, yeni
araçlarda yapılan en önemli değişiklik ise ön panjurun içine adapte edilen sis
lambaları oldu. Tüm enjeksiyonlu araçlara, opsiyonel olarak sipariş
edilebilen ZF Otomatik
şanzımanlı versiyon
ilave edildi.
1966 Peugeot 404 Otomatik vites
1966-1967 Peugeot 404
1966 Peugeot 404 Cabriolet &
Coupe yeni makyaj
1967 yılında çok büyük bir değişiklik
olmazken 1968 yılında Peugeot 404 Pick-Up modeli ürün gamına dahil edildi. 1968 yılının Eylül ayında ise Peugeot 404
modelinin ardılı olan Peugeot 504 modeli Paris Motor Show fuarında tanıtılarak
üretime alındı.
1968 Peugeot 404 Pick-Up
1968 Eylül Peugeot 504 modeli Paris Motor Show
fuarında
1969 yılında tüm Peugeot 404 modelleri ön fren diskleri
ile donatıldı. Yeni kapı döşemeleri uygulanmaya başladı. Peugeot 404 Coupe ve
Cabriolet, üretimden kaldırıldı. Bunların yerine Peugeot 504 modellerinin Coupe
ve Cabriolet modelleri üretimine devam edildi.
1969 Peugeot 404
1969 Peugeot 404
1970 yılı ile 1972 yılı arasında Peugeot 404 üzerinde önemli bir değişiklik olmadı. 1971
yılında Peugeot 404’ün gösterge saatleri değişti. 1972 yılında ise arka cama
buğu giderici ilave edildi.
1970 Peugeot 404
1971 Peugeot 404
1972 Peugeot 404
1973-1974-1975 Peugeot 404
1973-1974-1975 Peugeot 404
1975 yılının Mayıs ayında tüm
Peugeot 404 yolcu modellerinin üretimine Avrupa’da son verildi. Sadece Kamyonet
modelinin üretimi 1979 yılına kadar devam etti. Canada Track &
Traffic Dergisi’nin muhabirinin 1965 yılında Peugeot 404′ test
ettikten sonra söylediği bu sözler konuyu özetlemek için sanırım
yeterlidir; “Özetlemek
gerekirse, Peugeot 404’ün herhangi bir açıdan eleştirilmesinin neredeyse
imkansız olduğunu düşündüğümüz bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz: Bu,
konforu, kaliteyi ve ekonomiyi ideal olarak birleştiren bir otomobildir. Mutlak
güven ile satın alabileceğimiz bir otomobil ve sürücü ve sürüş, uzun ömür için
Peugeot örneğinde kaliteyle birlikte gelir. ”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder