Porsche 911 Tarihçesi aslında günümüze kadar uzanan ve anlatmakla bitmeyecek bir konu. Bu yüzden ben sizlere 1964 yılından 1973 yılına kadar süregelen Porsche 911 F Serisinin tarihçesini motor teknik özelliklerini ve bu araç hakkında merak edilenleri kısa bir şekilde anlatmaya çalışacağım.
Porsche 901 Prototip 1962
Porsche 911 Tarihçesi 1963 yılında
1948-1965 yıllarında üretilen Porsche 356 modelinden daha büyük ve daha
konforlu bir model olarak geliştirilen Porsche 901 modelinin prototipinin
Frankfurt IAA fuarında halk ile buluşması ile başlamıştı.
Porsche 356 ve Porsche 901 1963
Yeni Porsche 901 modelinin Stili
büyük ölçüde Ferdinand “Ferry” Porsche’nin oğlu Ferdinand “Butzi” Porsche tarafından kaleme alındı.
1963 Porsche 901 and Ferdinand Alexander ( Butzi
Lakabı ) Porsche
Porsche 901’in seri üretimi Eylül
1964’te başladı. Porsche , aynı yılın Ekim ayında Paris Otomobil
Fuarı’nda aracı sergilediğinde , Fransız otomobil üreticisi Peugeot,
model tanımından haberdar oldu ve buna itiraz etti. Nedeni: Peugeot, tip
tanımı olarak ortasında sıfır olan üç basamaklı sayıları yasal olarak patent
altına almıştı.
Porsche daha sonra 901modelini
911 olarak yeniden adlandırdı. İsim değişikliğine kadar 901’den
toplam 82 adet üretilmişti.
Porsche 901 Prototip iç görünüm
911’in ilk modelleri arkaya
monte edilmiş 130 hp (97 kW) Tip
901/01 düz-6 motora sahipti , 356
gibi ” boksör ” konfigürasyonunda motor hava
soğutmalı ve 1.991 cc hacminde ( 2.0 L), 356’nın dört silindirli, 1.582 cc
(1,6 L) birimine kıyasla daha güçlü ve daha çevik bir motor olarak göz
doldurdu.
Porsche 901 Prototip motoru
1966’da Porsche, 160 PS (120 kW; 160
hp) – 190 Hp güç çıkışına sahip Type 901/02 motorlu daha güçlü 911S‘yi piyasaya sürdü. Alüminyum Dövme alaşım
jantlar gelen Fuchsfelge bir 5 kollu tasarımlı, ilk kez sunuldu.
Porsche 911 S Coupe 1967-1973
1967 model yılından itibaren
911, kalıcı olarak monte edilmiş bir rollbar ve çıkarılabilir
bir katlanır tavan ile ” Sicherheitscabriolet – Güvenli cabriolet” ( Targa ) adı ile yeni bir model sundu. Bu
modelin geliştirilmesinin arkasında yatan ana neden Amerika’da cabrioet
araçlara uygulanan çok katı güvenlik kurallarıydı.
Porsche 911 Targa Prototip 1965
“Targa”
adı Targa Florio’dan esinlenildi. Porsche’nin 1973’e kadar birçok zafer kazandığı
İtalya , Sicilya’daki spor araba yol yarışı . Daha sonra
durdurulan etkinlikteki son galibiyet, Ferrari ve Alfa
Romeo’nun girdiği prototiplere karşı 911 Carrera RS ile elde
edildi .
Porsche 911 S 2.0 Targa 1967-1973
1968 yılında “Touring”, 911T
serisinin başlangıçta 110, daha sonra 130 hp ile yeni giriş seviyesi modeli
oldu. Donanımı, dört silindirli model 912’nin donanımına tekabül ediyordu.
Daha güçlü modellerden, altın yerine gümüş harflere sahip olmasıyla farklıydı.
Porsche 911T Touring 1968-1973
1968 yılında daha zayıf bir motora
ve 4 vitesli manuel şanzımana sahip yeni bir temel model olarak T versiyonunun
piyasaya sürülmesiyle, önceki 911’in adı 911 L olarak değiştirildi. Motor
değişmeden kaldı.
Porsche 911 L 1968
Önceki 2.0 litrelik motorlar,
yapımlarının son yılına 1969 model yılı ile girdi ve yerini yeni 2.2 litrelik
motorlar aldı. Motor nesli değiştirildiğinde, L versiyonu 911 E olarak
yeniden adlandırıldı ve 140’tan 165 hp’ye çıktı.
Porsche 911 E 1969-1973
Porsche
911 F Motor ve Teknik özellikleri:
1963 / 901 (B6 cyl, 1991 ccm, 130 PS)
1964 / 911 (B6 cyl, 1991 ccm, 130
PS)
1965 / 911 (B6 cyl, 1991 ccm, 130
PS)
912 (B4 cyl, 1582 ccm, 90 PS)
1966 / 911 (B6 cyl, 1991 ccm, 130
PS)
911 S (B6 cyl, 1991 ccm, 160 PS)
912 (B4 cyl, 1582 ccm, 90 PS)
1967 / 912 (B4 cyl, 1582 ccm, 90
PS)
911 (B6 cyl, 1991 ccm, 130 PS)
911 S (B6 cyl, 1991 ccm, 160 PS)
911 T (B6 cyl, 1991 ccm, 110 PS)
911 L (B6 cyl, 1991 ccm, 130 PS)
1968 / (912 B4 cyl, 1582 ccm 90 PS) wb,
2211mm
911 T (B6 cyl, 1991 ccm 110 PS)
911 L (B6 cyl, 1991 ccm 130 PS)
911 S (B6 cyl, 1991 ccm 160 PS)
1968 Ağustos / 912 (B4 cyl, 1582 ccm 90
PS) wb,
2268mm
911 T (B6 cyl, 1991 ccm 110 PS)
911 E (B6 cyl, 1991 ccm 140 PS)
911 S (B6 cyl, 1991 ccm 170 PS)
1969 /912 (B4 cyl, 1582 ccm, 90 PS)
911 T (B6 cyl, 1991 ccm, 110 PS)
911 E (B6 cyl, Enj, 1991 ccm, 140
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 1991 ccm, 170
PS)
1969
Ağustosunda Yeni model
911 T (B6 cyl, 2195 ccm, 125 PS)
911 E (B6 cyl, Enj, 2195 ccm, 155
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 2195 ccm, 180
PS)
1970 / 911 T (B6 cyl, 2195 ccm,
125 PS)
911 E (B6 cyl, Enj, 2195 ccm, 155
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 2195 ccm, 180
PS)
1971 / 911 T (B6 cyl, 2195 ccm,
125 PS) wb: 2268 mm
911 E (B6 cyl, Enj, 2195 ccm, 155
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 2195 ccm, 180
PS)
1971 Ağustosunda
Yeni Model wb: 2271 mm
911 T (B6 cyl, 2341 ccm, 130 PS)
911 E (B6 cyl, Enj, 2341 ccm, 165
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 2341 ccm, 190
PS)
1972 / 911 T (B6 cyl, 2341 ccm,
130 PS)
911 E (B6 cyl, Enj, 2341 ccm, 165
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 2341 ccm, 190
PS)
911 Carrera (B6 cyl, Enj, 2687 ccm,
210 PS ) Ekim Yeni Model
1973 / 911 T (B6 cyl, 2341 ccm,
130 PS)
911 E (B6 cyl, Enj, 2341 ccm, 165
PS)
911 S (B6 cyl, Enj, 2341 ccm, 190
PS)
Porsche Carrera RS 1972
Porsche
911 Modelleri Özellik ve Makyaj Farkları
Porsche 911 2.0 (1965-67
911 2.0
(1965-67) krom
kaplı tampon boynuzlu tamponlar; MY 1967’den lastik tamponlu kornalar // krom
kaplama havalandırma ızgarası bagaj kapağı // krom kaplama korna ızgarası //
dar eşik çıtaları; MY 1967’den itibaren geniş
// yuvarlak ve krom kaplama dış aynalar // altın renkli Porsche logosu // altın
renkli 911 amblemi, eğimli; MY 1966’dan düz monte edilmiş ve ortada // ön cam
silecekleri sağda ( MY: Model Yılı )
Porsche 911 2.0 Targa (1967)
911 2.0 Targa
(1967) S-A 2691
ile krom kaplı krom kaplamalı havalandırma ızgarası // krom kaplama
boynuz ızgarası // geniş eşik çıtaları // yuvarlak ve krom kaplı dış aynalar //
ile lastik takozlar // bagaj kapağı ile tampon boynuzları // altın renkli
Porsche logosu / / ortada altın renkli 911 amblemi // ön cam silecekleri sağda
// Targa – Fırçalanmış paslanmaz çelikten
yapılmış çubuk // Çıkarılabilir katlanır tavan // Plastikten yapılmış ve
katlanabilir arka cam // Targa – Rulo çubuğu fırçalanmış paslanmaz çelikten
yapılmıştır // Katlanır çatı // Plastikten yapılmış ve katlanabilir arka cam.
Porsche 911 S2.0, ve 911 S 2.0 Targa (1967-68)
911 S2.0, 911
S 2.0 Targa (1967-68) ile krom
kaplı krom kaplamalı havalandırma ızgarası // krom kaplama
boynuz ızgarası // geniş eşik çıtaları // yuvarlak ve krom kaplı dış aynalar //
ile lastik takozlar // bagaj kapağı ile Tampon boynuzları // altın renkli
Porsche logosu / / altın renkli 911 S amblemi, düz ve ortalanmış // ön cam
silecekleri sağda; MY 1968’den solda. Targa : Firçalanmış paslanmaz çelikten yapılmış Targa
roll bar // çatı // plastikten yapılmış ve katlanabilir arka cam.
Porsche 911 T 2.0, ve 911 T 2.0 Targa (1968-69)
911 T 2.0, 911
T 2.0 Targa (1968-69) krom
kaplı krom kaplamalı havalandırma ızgarası // krom kaplama
boynuz ızgarası // geniş eşik çıtaları // yuvarlak ve krom kaplı dış aynalar //
ile lastik takozlar // bagaj kapağı ile boynuzları tampon tamponlar // gümüş
renkli Porsche logosu / / gümüş renkli 911 Tamblemi, ortalanmış // silecekler
solda.
Targa : Firçalanmış paslanmaz çelikten yapılmış Targa roll
bar; MY 1969’dan itibaren yan havalandırma yuvaları ile // katlanır çatı //
plastikten yapılmış ve aşağı katlanabilen arka cam; MY 1969’dan güvenlik
camından yapılmış ve sabit.
Porsche 911 L2.0, ve 911 L 2.0 Targa (1968)
911 L2.0, 911
L 2.0 Targa (1968) krom
kaplı krom kaplamalı havalandırma ızgarası // krom kaplama
boynuz ızgarası // geniş eşik çıtaları // yuvarlak ve krom kaplı dış aynalar //
ile lastik takozlar // bagaj kapağı ile boynuzları tampon tamponlar // altın
renkli Porsche logosu / / altın renkli 911 Lamblemi, düz ve ortalanmış // ön
cam silecekleri solda.
Targa: Firçalanmış paslanmaz çelikten yapılmış Targa
roll bar // katlanır çatı // plastikten yapılmış ve katlanabilir arka cam.
Porsche 911 E 2.0, ve 911 E 2.0 Targa (1969)
911 E 2.0, 911
E 2.0 Targa (1969) krom kaplı krom kaplamalı havalandırma ızgarası // krom kaplama boynuz
ızgarası // geniş eşik çıtaları // yuvarlak ve krom kaplı dış aynalar // ile
lastik takozlar // bagaj kapağı ile boynuzları tampon tamponlar // altın renkli
Porsche logosu / / altın renkli 911 E amblemi, düz ve ortalanmış // ön cam
silecekleri solda.
Targa : Fırçalanmış paslanmaz çelikten yapılmış Targa
roll bar, yan havalandırma yuvaları // katlanır çatı // güvenlik camından
yapılmış ve sabit arka cam.
Porsche 911 T 2.2, ve 911 T2.2 Targa (1970-71)
911 T2.2,911
T2.2 Targa (1970-71) krom
kaplı krom kaplamalı havalandırma ızgarası // krom kaplama
boynuz ızgarası // geniş eşik çıtaları // yuvarlak ve krom kaplı diş aynalar //
ile lastik takozlar // bagaj kapağı ile tampon boynuzları // gümüş renkli
Porsche logosu / / gümüş renkli 911 Tamblemi, düz ve ortalanmış // ön cam
silecekleri sol arkada // dışta kapı kolları ve içeride itme kolu.
Targa : Firçalanmış paslanmaz çelikten yapılmış Targa
roll bar, yan havalandırma yuvaları // katlanır çatı // güvenlik camından
yapılmış ve sabit arka cam.
Porsche 911 T2.4, ve 911 T2.4 Targa (1972-73)
911 T2.4, 911
T2.4 Targa (1972-73) tamponlar
krom kaplı krom kaplı 2.4 yazı // krom kaplı boynuz izgarası ile siyah
havalandırma izgarası (sadece arkada) kauçuk pedleri ile boynuzları // bagaj
kapağı tampon; MY 1973’ten itibaren siyah // eşik çıtaları geniş // dış aynalar
yuvarlak ve krom kaplama; MY 1973’ten açısal // Porsche logosu siyah eloksallı
// 911 Tamblemi siyah eloksalli, düz ve ortaya monteli // ön cam silecekleri
solda // içeride itme kollu dış
kapı kolları (tabanca kolları) // yağ deposu kapağı sağ arka yan bölümde.
Targa : Fırçalanmış paslanmaz çelikten yapılmış Targa roll
bar, yan havalandırma yuvaları // katlanır çatı // güvenlik camından yapılmış
ve sabit arka cam.
Porsche 911 Carrera RS 2.7, Leichtbau M471 (1973)
911 Carrera RS
2.7, Leichtbau M471 (1973) ince sacdan yapılmış gövde (çamurluklar, bagaj kapağı, tavan dış
kaplaması, arka yan parçalar, kapı dış kaplaması) // ön ve arka plastik
tamponlar // motor kapağında alüminyum çerçeve (ördek kuyruğu) // tüm dekoratif
şeritler atlanmıştır // ön kapak amblemi çıkarılmıştır ve yerini yapışkan
amblemler almıştır // Motor kapağı ve bagaj kapağı için tüm gaz basınç
damperleri çıkarılmıştır // 2-3 kg’a kadar gövde altı koruması yoktur // Deri
çekme kayışları ile basitleştirilmiş kapı paneli / Hafif koltuklar
(ayarlanabilir sürücü koltuğu – sabit yolcu) // Zamanlayıcı yok // Ön yolcu
güneşliği yok // Elbise askısı yok // Komple acil koltuk sistemi yok // Ince
camdan arka cam açılamaz // Sadece bir tane bagajin sol ön tarafina takılı pil.
Porsche 911 Carrera RS 2.7, Touring Modell M472 (1973)
911 Carrera RS
2.7, Touring Modell M472 (1973) Çelik arka tampon çubukları, Orta kısım ve Boynuzlar
seri olarak / / Sämtliche Trim (ön tampon, arka ve eşikler üzerinde) / / ön
kapakta seri olarak / / kapı donanımı seri olarak / / acil koltuk Arkalıkları
ve yastıklar / / serisi gibi Alt gövde Koruması / / sürücü ve yolcu koltuğu
gibi Serisi / / zaman saati / / ikinci pil bagajda.
Porsche
912 Tarihçesi 1965-1969
Porsche 912 1965-1969
Halen üretimde olan 356 ile 911
arasındaki fiyat farkını kapatmak için, 911’in daha ucuz ve aynı zamanda önemli
ölçüde daha az güçlü bir çeşidi olan 912, 1965 yılında piyasaya sürüldü.
Porsche 912 1965-1969
Dıştan ve teknik olarak 912, 911
ile neredeyse aynıydı. Ancak arka tarafında, 356 SC’nin 1,6 litrelik dört
silindirli boxer motoru sürüşü sağlıyordu. Motora daha fazla güç ve daha
fazla stabilite kazandırmak için 912’de kullanılmak üzere gücü 5.800 rpm’de 95
hp’den 90 hp’ye düşürülmüştü. Güç, 4 vitesli bir manuel şanzıman ile
iletildi.
Porsche 911 Turbo Prototype (930) 911 G Serisi 1973
1973 sonlarında 1974 model yılı
için, Porsche 911’in gövde tasarımı ilk kez kapsamlı bir
şekilde revize edildi ( Porsche 911 G modeli ). Bir coupé ve
bir Targa versiyonuna ek olarak , 1983 model yılından
itibaren bir üstü açılır araba da mevcuttu.
Porsche 911 Turbo (930) 911 G
Bu 911 neslinin en dikkat çekici
özelliği ise siyah plastik körüklü yükseltilmiş tamponlardır. G
modellerinin arka lambaları arasında kırmızı bir panel ve model yılına bağlı
olarak kırmızı veya siyah Porsche yazısı bulunur. Arka plaka,
entegre plaka aydınlatmasına sahip iki büyük kauçuk tamponla çevrilidir.
Porsche 911 Turbo 3.3 Cabriolet Prototyp (930) 1981
1973 yılından 1989 yılına kadar
üretimde kalan yeni Porsche 911 G serisi kısmet olursa bir daha ki sefere ele
alacağımız Porsche modeli olacak. Yeri gelmişken altını çizmek istediğim bir
konuda, Porsche firması prensip olarak tüm modellerini başlangıçtan bu yana 911
kodu ile satışa sunarken, alt uzantı olarak bunlara başka isimler verdi.
yazımıza son verirken bunları da altta sizinle paylaşmak istedim. Kalın
sağlıcakla…
Special Thanks: Porsche AG
911 Porsche Üretim ve Model Tarihi Modelline
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder