Toyota Camry Tarihçesi
Toyota Camry Tarihçesi beni oldukça
heyecanlandıran bir konu, zira 90’ların ortalarında Toyota Camry ilk kez
Türkiye’ye geldiğinde ben de Toyota Bayisinde çalışıyordum. Hatta Toyota Camry
lansmanına patronum ile birlikte davetliydim. Amerika’da satış rekorları kıran
bu lüks segmentteki Toyota modeline kimsenin Mercedes-Benz parası ödemeyeceğini
anlamamız bir iki senemizi aldı. Sonra da sessiz sedasız ortadan kayboldu.
Toyota Celica Camry 1980-1983 Asya Pazarı
Bildiğim kadarıyla Toyota Camry
2007-2008 yıllarında tekrar gelmeye başladı. Bence bu olağan üstü Japan
otomobili, Türkiye’deki yüksek vergi dilimine kurban olan bir çok modelden biri
oldu. 3 litrelik V6 motoru ile ilk geldiği yıllarda kullanmaya doyamadığımız
bir konfora sunan bu Japon aracının tarihçesi oldukça geniş kapsamlı ben
sizleri fazla sıkmadan yine bol fotoğraf ile Toyota Camry Tarihçesini sizlere
anlatmaya çalışacağım.
Toyota
Celica Camry 1980-1983
Toyota Celica Camry 1980-1983 Japan Specs
Toyota Camry , Toyota tarafından üretilen orta boy
bir binek otomobildir. Avrupa’da ithalatı 1985 sonbaharına kadar ve
diğer ihracat pazarlarında ise sadece 1992 sonbaharında durdurulan Toyota Cressida‘nın yerini aldı. Camry ismi, Japonca’da “taç” anlamına gelen
“kan-muri” kelimesinin İngilizce okunuşundan türemiştir. Toyota bu modelle orta
sınıfta önden çekişe geçiş yaptı.
Toyota Celica Camry 1980-1983
1980 sonbaharında, Toyota amiral
gemisi olarak belirlenen ilk Camry, Tsutsumi’deki Japon Toyota fabrikasında
montaj hattından çıktı. Araba, Asya’da Toyota Celica Camry adı
altında sunuldu ve arkadan çekişliydi.
Toyota
Camry V10 1983-1986 1. Nesil
Toyota Celica Camry V10 Sedan 1983-1986 Japonya
Versiyonu
1983’ün başında, Toyota Camry, enine motorlu ve önden çekişli bağımsız bir model
serisi olarak piyasaya sürüldü. Ocak 1983’ten itibaren dört kapılı sedan ve beş
kapılı hatchback (liftback) olarak üretildi ve Toyota Cressida’ya ek
olarak Almanya’da da sunuldu.
Toyota Celica Camry V10 5 Kapı Hatchback 1983-1986
Japonya Versiyonu
Üstten eksantrik miline (çift aşağı
çekişli karbüratör) sahip sıralı dört silindirli bir motor ve 1832 cm³
hacminde 55 kw (74 hp) gücünde. 1984 yazından itibaren iki litrelik
motora sahip 66 Kw ( 90 Hp ) GLi modelleri de sunuldu. Dizel motorlarda ise 2.0
L. 55 Kw ( 74 Hp ) motor kullanıldı.
Toyota Celica Camry V10 Sedan 1983-1986
Toyota Celica Camry V10 Sedan 1983-1986 1. Nesil
Toyota
Camry CV20 / SV21 / VZV21 1986-1991 2.
Nesil
Toyota Camry Sedan CV20 1986-1991 Japonya Versiyonu 2. Nesil
İkinci nesil Toyota Camry, CV20, SV
21 ve VZV 21 dahili tanımlamalarına sahipti ve 1986 sonbaharında piyasaya
sürüldü. Dört kapılı bir sedan olarak satışa sunuldu, ancak artık bir
hatchback (liftback) varyantı yoktu. Bunun yerine programda ilk kez bir
Steyşın vagonu piyasaya sürüldü.
Toyota Camry SW 1986-1991 Japonya Versiyonu 2. Nesil
Avrupa’da Toyota Camry, 1985
sonbaharından beri artık mevcut olmayan Toyota Cressida’nın yerini
alırken, Kuzey Amerika’da paralel olarak teklif edildi. Vücut şekli
düzleştirilmiş ve yuvarlatılmış, Sürtünme katsayısı (cd değeri)
0.35’e ulaşmıştı.
Toyota Camry Sedan CV20 1986-1991 Amerika Versiyonu 2. Nesil
Toyota Camry Sedan CV20 1986-1991 Amerika Versiyonu 2. Nesil
Toyota Camry, katalitik konvertörlü
ve 1984 cm³ hacminde, 89 kW (121 hp) çıkışlı bir GLi modeliyle, başlangıçta
ayrıca 94 kW (128 hp) katalitik konvertör olmadan , 1981cc hacminde
XL Turbo dizel ve 62 kW (84 hp) ve ayrıca 2490 cc deplasmanlı ve 118 kW
(161 hp) V6 GXi Kat olarak sunuldu.
Toyota Camry Sedan CV20 1986-1991 2. Nesil
Avusturya’da, 121 hp sedan dört
tekerlekten çekiş ile de mevcuttu. İstasyon vagonu (veya İsviçre’deki
adıyla Sportswagon), dört tekerlekten çekişli ve 117 hp çıkışlı İsviçre’de de
mevcuttu.
Toyota
Camry SXV10 / VCV10 / SV30 1991-1996 3. Nesil
Toyota Camry Sedan SV30 1991-1996 3. Nesil
Tamamen yeni geliştirilen üçüncü
nesil Toyota Camry, Ağustos 1991’de satışa sunuldu. Model serisi, dahili
tanımlama SXV10 veya VCV10 altında üretildi. Kuzey
Amerika’da üretilen emlak versiyonu Haziran 1992’den itibaren
Almanya’da pazara sunuldu.
Toyota Camry Sedan SV30 1991-1996 3. Nesil
Selefi ile karşılaştırıldığında
artan dış boyutlar nedeniyle, iç mekanda da daha fazla alan mevcuttu. Dört
kapılı sedan 4725 mm uzunluğa, 1770 mm genişliğe ve 1415 mm yüksekliğe
sahipti.
Toyota Camry Sedan SV30 1991-1996 3. Nesil
Yeni gövde, öncekinden daha
yuvarlak ve daha akıcıydı. Sürtünme katsayısı 0.31 olarak
verildi. Gövde şekli Lexus modellerine benziyordu. Alman rekabetiyle
karşılaştırıldığında, donanımı çok kapsamlıydı. Steyşın vagonunun iki
silecekli arka camı bugün hala benzersiz olarak kabul ediliyordu. Steyşın
vagonu için üçüncü bir koltuk sırası da yenilikler arasındaydı.
Toyota Camry SW XV10 1992-1996 3. Nesil
Toyota Camry, üst orta
sınıfta hava yastığı , elektronik dört sensörlü kilitlenme
önleyici fren sistemi ve kapılarda standart olarak yandan darbe korumasına
sahip ilk araçtı. Yeni motorlar (2164 cc ve 136 hp’lik 5S-FE veya 2958 cc
(V6) ve 188 hp’lik 3VZ-FE), daha fazla esneklik ve güç ile daha büyük hacimlere
sahipti. Dizel varyantı üretimden kaldırıldı.
Toyota Camry Sedan V40 1994-1996 3. Nesil
Japonya’da bu nesil Toyota Scepter olarak adlandırıldı
. Avustralya’da 1993 yılından itibaren Toyota Cressida’nın halefiydi ve
1997 yılına kadar Toyota
Vienta olarak
sunuldu.
Toyota Camry Sedan XV10 1993-1997 3. Nesil
Bloğumuzun
genel konsepti Klasik otomobiller olduğundan bundan sonraki modelleri sadece
başlıklar halinde ele alacağız…
Toyota
Camry XV20 1996-2001 4. Nesil
Toyota Camry XV20 1996-2001 4. Nesil
Toyota Camry XV20 1996-2001 4. Nesil
Toyota Camry XV20 1996-2001 4. Nesil Toyota Camry
Tarihçesi
Toyota Camry
XV30 2001-2006 5. Nesil
Toyota Camry XV30 2001-2006 5. Nesil
Toyota Camry XV30 2001-2006 5. Nesil
Toyota Camry XV30 2001-2006 5. Nesil
Toyota Camry
XV40 2006-2011 6. Nesil
Toyota Camry XV40 2006-2011 6. Nesil
Toyota Camry XV40 2006-2011 6. Nesil
Toyota Camry XV40 2006-2011 6. Nesil
Toyota
Camry XV50 2011-2019 7. Nesil
Toyota Camry XV50 2011-2014 7. Nesil
Toyota Camry XV50 2014-2018 7. Nesil
Toyota Camry
XV70 2017- 8. Nesil
Toyota Camry XV70 2017- 2020 8. Nesil
Toyota Camry XV70 2021- 8. Nesil
Evet umarım sizleri fazla sıkmadan
Toyota Camry Tarihçesi hakkında ufakda olsa bilgi verebilmişimdir. Kakın
sağlıcakla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder