Mercedes-Benz‘in Ultra lüks modeli, Mercedes-Benz 600 W100 Tarihçesi 1963 yılı ile 1981 yılları arasında geçen dönemi kapsamaktadır. Bu tarihçede Mercedes-Benz 600 W100 serisinin üretim serüvenini, kasa versiyonlarını, üretim adetlerini, motor ve teknik özellikleri ile birlikte araç hakkında bilmek isteyeceğiniz tüm yönleri anlatmaya çalışacağım.
Mercedes-Benz Tip 300d Adenauer / G189 / 1957 – 1962
Sıralı 6 Silindir 2996 cc 160 hpMercedes-Benz 600 W100
Mercedes-Benz 600 W100 Tarihçesine
başlamadan önce isterseniz Mercedes-Benz’in Ultra Lüks segmentteki öncesindeki
modellere bir göz atalım. Mercedes-Benz Tip 300 / G186 II / 1951 – 1954 yıllarında, Mercedes-Benz Tip 300d / G189 modeli ise 1957 – 1962 yıllarında üretilmiştir. Allah izin
verirse bu araçların da ayrıntılı tarihçelerini sizlere daha sonra anlatacağım.
Mercedes-Benz 600 W100 Tasarım ekibi Friedrich Geiger,
Bruno Sacco ve Paul Bracq / Mercedes-Benz 600 W100 Tarihçesi
Mercedes-Benz 600 W100 Friedrich
Geiger’in başında bulunduğu tasarım ekibinde aracın dizaynında emeği geçen
isimler, Bruno Sacco ve Paul Bracq’ tı. 1960 yılında ilk prototipi hazırlanan
Mercedes-Benz 600 W100 1963 sonlarında üretime hazır hale geldi.
İlk Mercedes-Benz 600 W100 Prototipi / Mercedes-Benz
600 W100 Tarihçesi
Mercedes-Benz 600 W100 Sindelfingen Üretim Hattı
Geleneksel Mercedes-Benz sağlamlığı
ile Ultra Lüks segmentin gereğini yerine getirmek için konfor odaklı bir model
olarak üretilen, Mercedes-Benz
600 W100 SWB ve uzun şasi
versiyonu olan LWB Pullman
600 modelleri
yaklaşık 17
yıllık üretimi boyunca sadece 2.677 adetlik sınırlı üretime sahip
olmuştur.
1963 Eylül IAA Frankfurt Otomobil Fuarı Mercedes-Benz
600 W100
1963 yılının Eylül ayında
düzenlenen IAA Frankfurt Otomobil Fuarında ilk Mercedes-Benz 600 W100 modeli
halkın beğenisine sunuldu.
Mercedes-Benz 600 W100 V8 M100 Motoru 250 Hp 500 Nm
1964 Eylülünde seri üretimine
başlanan Mercedes-Benz 600 W100 Sindelfingen fabrikasında üretildi. Sadece 6.3L
hacminde V8 M100 motoru ile üretilen W100 serisi, 250 Hp gücünde ve 500 Nm.
tork çeviren güç ünitesine sahipti. Alttaki tabloda motor, sanzıman ve tüm
teknik özelliklerini ayrıntılı olarak bulabilirsiniz.
Mercedes-Benz 600 W100 V8 M100 Motoru teknik
özellikleri specs
Mercedes-Benz 600 W100 modelinin
2.7 tona varan ağırlığını taşıyacak yeni ve güçlü bir motora ihtiyaç vardı.
Mercedes-Benz’in 6.3L V8 M100 motoru, üstten tek eksantrik milli SOCH, Bosch 8
pistonlu mekanik yakıt enjeksiyonuna sahip motoru aracı sıfırdan yüze 9.7
saniyede çıkarabiliyordu.
Mercedes-Benz 600 W100 Ön süspansiyon
Alt şasiye monte edilmiş çift
salıncaklı ön tekerlek süspansiyonu, sürüş sırasında direksiyon kolonundan
ayarlanabilen hava süspansiyonlu amortisörler ve hava basıncı destekli çift
devreli fren sistemi, mümkün olan en yüksek sürüş güvenliğini sağladı.
Mercedes-Benz 600 W100 Arka süspansiyon
Tek eksenli döner aks üzerinde
bulunan hava destekli arka süspansiyon sistemi yine ön süspansiyon gibi sürüş
sırasında ayarlanabiliyordu. Üstelik dört tekerlekte de bulunan hava
süspansiyon sistemi tüm modellerde standart olarak sunulmaktaydı.
Mercedes-Benz 600 W100 Fren sistemi
Mercedes-Benz 600 W100 fren sistemi, ön ve arka tekerleklere etki
eden, basınçlı havalı fren güçlendiricili hidrolik çift devreli fren
sistemi; 291 mm iki
kaliperli ön fren
diskleri ve 294.5 mm tek kaliperli arka disk frenleri yüksek ağırlığa sahip
olan aracın güvenle yavaşlamasını veya durmasını sağlıyordu.
Mercedes-Benz 600 W100 Tarihçesi
Mercedes-Benz 600 serisinde, havalı
süspansiyon, hidrolik direksiyon ve merkezi kilitlemeye ek olarak, elektronik
kontrollü bir ısıtma ve havalandırma sistemi içeren kapsamlı temel donanımı,
maksimum çalışma ve sürüş konforunu sağladı. Eşsiz bir konfor deneyimi
sunan hidrolik sistemi, aşağıdaki işlevlerin otomatik olarak kullanılmasını
sağladı: ön koltukların yatay ve dikey olarak ayarlanması ve sırtlık açısının
ayarlanması, arka koltuk koltuğunun uzunlamasına yönde ayarlanması, araba
kapılarının açılıp kapanması, bagaj kapak ve isteğe bağlı sürgülü tavanın yanı
sıra yan camların açılması ve kapatılması.
Mercedes-Benz 600 W100 Vücut tipleri: Mercedes-Benz
600 W100 5 kişilik 4 kapılı SWB / Mercedes-Benz 600 W100 7 kişilik 4 kapılı LWB
/ Mercedes-Benz 600 W100 7 kişilik 6 kapılı LWB / Mercedes-Benz 600 W100 7
kişilik 6 kapılı LWB Landaulet /
Mercedes-Benz 600 W100 4 kapılı SWB
Şimdi hep beraber Mercedes-Benz 600
W100 kasa versiyonlarını ve özelliklerine göz gezdirelim. İlk aracımız 2.190 adetle serinin en çok üretilen ve satılan modeli olan
Mercedes-Benz 600 W100 Kısa şasi 4 kapılı modelidir. Daha çok aracı kendi
kullanmak isteyen kişilerin tercihi olan bu model 1964 yılında pazara
sunulduğunda 58.000 DM fiyatı ile en pahalı binek otomobildi. Örneğin aynı
yılda bu rakama 6 adet E serisi W110 Mercedes-Benz 200 satın alabiliyordunuz.
Mercedes-Benz 600 W100 5 kişilik 4 kapılı SWB
Bu rakam son satış yılı olan 1981
yılında 150.000 DM kadar yükseldi. Kısa dingil mesafesine ( 3200mm ) sahip olan
Mercedes-Benz 600, 5540 mm’lik uzunluğu ile, satıldığı dönemdeki en yakın
alternatifi olan S serilerinden yarım metre daha uzun bir araçtı.
Mercedes-Benz 600 5 kişilik 4 kapılı SWB Döşemeleri
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 4
kapılı LWB
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 4 kapılı LWB 7 Kişilik
( Bu araç John Lennon’ a teslim edildi. )
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 4
kapılı LWB 7-8 Kişilik modeli 3900 mm dingil mesafesi ve 6240 mm toplam
uzunluğu ile kısa versiyondan 700 mm daha uzundur. Bu özelliğinden dolayı
Devlet Başkanlarının ve limuzin meraklılarının gözdesi olmuştur.
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 4 kapılı LWB 7 Kişilik
döşemeleri
1964 yılında 63.500 DM satış fiyatı
ile satılan Mercedes-Benz 600 Pullman W100 4 kapılı LWB, 1981 yılına kadar
170.000 DM rakamına ulaştı. Bu süreç boyunca 304 adet Mercedes-Benz 600 Pullman W100 4 kapılı LWB üretilmiştir.
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 6
kapılı LWB
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 6 kapılı LWB
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 6
kapılı LWB modeli, yukarıda anlattığım 4 kapılı LWB modeli ile aynı
ölçülerdedir. 1964 yılından 1981 yılına kadar sadece 124 adet Mercedes-Benz 600 Pullman W100 6 kapılı LWB üretilmiştir. Fiyatlarına
baktığımızda ise yine 1964 yılında 63.500 DM, 1981 yılında ise 175.000 DM
civarında satıldığını görüyoruz.
Mercedes-Benz 600 Pullman W100 6 kapılı LWB Döşemeleri
Mercedes-Benz 600 Coupe W100
Mercedes-Benz 600 Coupe W100 SWB 1965
Ağustos 1965’te prototip olarak
tamamlanan, bir süre test departmanında kalan ve daha sonra ABD’ye satılan
kısaltılmış dingil mesafeli iki kapılı bir coupé versiyonu sadece 1 adet üretildi. Araç, 1990’ların başında
Almanya’ya geri döndü ve tamamen restorasyonundan sonra özel bir koleksiyonun
parçası oldu. Teknik özellikleri kısa şasili 4 kapı sedan ile aynı olan Mercedes-Benz 600 Coupe, 2980 mm dingil mesefasi ve 5320
mm uzunluğu ile en kısa 600 modeliydi.
Mercedes-Benz 600 Coupe W100 SWB 1965 Döşemeleri
Mercedes-Benz 600 Landaulet W100 4
kapılı SWB
Mercedes-Benz 600 Landaulet W100 4 kapılı SWB
Mayıs 1967’de sadece 1 adet kısa
şasi Mercedes-Benz 600’ün daha iyi kullanışlılığını landaulet’in avantajlarıyla
birleştirmek isteyen sportif, hırslı bir müşterinin özel talebi üzerine normal
dingil mesafeli bir landaulet üretildi. Bu araç 1980’lerin sonunda restore
edildi ve şimdi özel ellerde.
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet
W100 4 kapılı LWB
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet W100 4 kapılı LWB
Mercedes-Benz firması, Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet W100 4 kapılı
LWB modeli
ile seçkin kullanıcıların ve devlet adamlarının hem halka açık, hem de
aralarında saygın bir mesafenin olacağı Landaulet modelinden 1964 yılından 1981
yılına kadar sadece 32
adet üretti
ki bunların arasında Papa için özel üretilen model de vardı.
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet W100 4 kapılı LWB
Papa Paul VI 1965
Eylül 1965’te, Papa VI. Paul için
dört kapılı bir Pullman landaulet yapıldı. Arkadaki tekli koltuğa ek
olarak diğer özel özelliklere sahip olan tamamlandı. Diğer farklılıklar,
yükseltilmiş tavan bağlantısı, ön kapılara doğrudan bitişik olan uzatılmış arka
kapılar ve sinir bozucu kardan tüneli olmadan yükseltilmiş arka
zemiydi. Araç yirmi yıl boyunca üç ayrı Papa’nın hizmetinde kullanıldı,
1985’te Stuttgart’a geri döndü ve Şubat 1986’dan beri Mercedes-Benz Müzesi’nde
sergileniyor.
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet W100 4 kapılı LWB
Döşemeleri
Mercedes-Benz
Yedek Parça ihtiyacınız için bu linki TIKLAYABİLİRSİNİZ…
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet
W100 6 kapılı LWB
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet W100 6 kapılı LWB
1967-1981
1967 Mayısında üretimine
başlanan Mercedes-Benz
600 Pullman-Landaulet W100 6 kapılı LWB modelinden 1981 yılına kadar sadece 26 adet araç üretildi. Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet
W100 6 kapılı LWB modeli korumalar için korunan kişiyi rahatsız etmeden ayrı
bir oturma ve giriş çıkış alanı sağladığı için, Devlet adamları veya korunan
kişiler için avantaj sağlayan bir modeldi.
Mercedes-Benz 600 Pullman-Landaulet W100 6 kapılı LWB
1967-1981 Döşemeleri
Mercedes-Benz 600 Pullman Zırhlı
W100 Modelleri
Mercedes-Benz 600 Zırhlı W100 4 kapılı SWB 1972-1980
26 Adet ( Fotoğraf temsilidir. )
1972 yılında en çok satılan model
olan kısa şasi 600 modelinin Mercedes-Benz 600 Zırhlı W100 4 kapılı SWB versiyonundan 1980 yılına
kadar 26
adet araç üretildi.
Mercedes-Benz 600 Pullman Yüksek Tavan Zırhlı W100 4
kapılı LWB 1965-1981 2 Adet
1965 Haziranından itibaren piyasaya
sunulan Mercedes-Benz 600 Pullman Yüksek Tavan Zırhlı W100 4 kapılı LWB
modelinden 1981 yılına kadar sadece 2 adet üretildi.
Mercedes-Benz 600 Pullman Zırhlı W100 4 kapılı LWB
1971-1981 16 Adet
1971 yılından itibaren üretilen
normal tavanlı Mercedes-Benz
600 Pullman Zırhlı W100 4 kapılı LWB modelinden 1981 yılına kadar 16 adet, aynı aracın Mercedes-Benz 600 Pullman Zırhlı W100 6 kapılı LWB versiyonundan ise sadece 1
adet üretildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder