Mercedes-Benz G Serisi Tarihçesi anlatılması çok kolay olmayan bir Efsane ile ilgili, Mercedes-Benz tarihinde 40 yıl boyunca büyük bir değişime uğramadan günümüze kadar gelen tek model olan G Serisi, %80 tırmanma kabiliyeti olan bir arazi aracının lüksün simgesi olan prestij aracına dönüşmesinin canlı kanıtıdır. Şimdi 40 yıldan fazla süren bu Efsanin tarihçesini sizlere anlatmaya çalışacağım.
Steyr-Daimler-Puch AG firması 1934 yılında
kurulmuştur. Uzmanlık alanı dört çeker savaş araçları, silah, motosiklet’tir.
1969 yılında G-modelinin
prömiyerinden on yıl önce, Avusturya’daki Daimler-Benz AG ve Steyr-Daimler-Puch
AG (SDP) birbirleriyle temas kurdu. Her iki şirket de çeşitli alanlarda
işbirliği yapma olasılığını dile getirdi.
1971 Puch Pinzgauer & Mercedes-Benz Unimog
1971 yılında Mercedes-Benz’in
Gaggenau yakınlarındaki Sauberg Dağı’ndaki arazi test pistinde Unimog, Puch
arazi araçları Haflinger ve Pinzgauer ile karşılaştırıldı. Avusturyalı
dört tekerlekten çekişli ticari araçlar çok iyi çalıştığını kanıtladı. Mükemmel
arazi yeteneklerini yolda iyi kullanımla birleştiren bir arazi aracını
ortaklaşa inşa etme düşünceleri, daha somut biçimler almaya başladı.
1972 yılında her iki şirket
de G-modelini geliştirme ve üretme kararı aldı. Teknik geliştirme,
Puch’tan Erich Ledwinka tarafından yönetildi. İlk ahşap model ertesi yıl
oluşturuldu.
İlk Haflinger II prototipi
1974 yılında G modelinin yola
çıkmaya elverişli ilk prototipi test edildi. Tasarımın birçok detayı,
nihai üretim versiyonuna zaten karşılık geldi.
Mercedes-Benz G Serisi Tasarım Ekibi Başkanı Bruno
Sacco
Net profili
ile arazi aracının son stili, Bruno Sacco başkanlığındaki Mercedes-Benz Design
tarafından belirlendi. Mercedes-Benz’in ticari araçlar bölümü için oradaki
ilk üründü, çünkü aracın, 1989 yılında 463 model serisinin tanıtımına kadar
yönetildiği yerdi. Stilistler, araç gövdesinin geniş, pürüzsüz yüzeylerini
uyumlu hale getirmeyi başardılar ve teknik olarak tanımlanmış
parametreler. Bu, büyük yaklaşma ve kalkış açılarının yanı sıra 1700
milimetrelik oldukça küçük bir toplam genişliğe sahip nispeten büyük bir araç
yüksekliği arasındaki oranı (Alp yollarına göre uyarlanmış) içeriyordu.
Mercedes-Benz
G Serisi W460 Tarihçesi 1979 – 1992
Şubat 1979’da Mercedes-Benz G modellerinin
sunumu yeni bir çığır açtı. İkinci Dünya Savaşı’ndan önce bile,
Mercedes-Benz’in arazi arabaları mevcuttu, ancak bunlar esas olarak sivil ve
sivil olmayan devlet kurumları tarafından kullanılıyordu. Diğer yandan
yeni nesil arazi araçları, bir yandan eğlence karakterine sahip özel bir ulaşım
aracı olarak, diğer yandan da endüstriyel veya belediye alanlarında zorlu
günlük kullanım için tasarlandı.
Mercedes-Benz G460 Gelandewagen Tırmanma açısı 80%
Şubat 1979’un başlarında Toulon’da
yapılan basın lansmanından sonra, G’nin halka açık prömiyeri Mart 1979’un
başlarında Cenevre Otomobil Fuarı’nı izledi. Dağlarda, kumda veya ormanda,
örneğin aşırı kalabalık büyük şehirlerdeki yoğun trafiğin yoğun olduğu yerlerde
zorlu sürücülerin dünyası ”. Yaratıcıları, G’nin her türlü zorluğun
üstesinden gelmeye hazır olduğu konusunda hemfikirdi. Sonuçta, yeni araç
prömiyerine giden aylarda yaklaşık 1,5 milyon test kilometre yol kat etmişti:
Graz’daki efsanevi Schöckl Dağı’nda ve ayrıca Almanya, Avusturya ve Fransa’daki
test pistlerinde ve yollarında. Şirket ayrıca Kuzey Kutup Dairesi’nin
kuzeyinde kış testleri ve Sahra’nın sıcağında test sürüşleri gerçekleştirdi.
Mercedes-Benz G460 Gelandewagen Robotlar tarafından
değil insan gücü ile elle üretilmektedir.
1979 yılında G 460 serisi lanse
edildiğinde beş ayrı vücut tipi ile piyasaya sürüldü.
1979 Mercedes-Benz G 460 Steyşın vagon 5 Kapılı LWB –
3 Kapılı SWB Station wagen
1979 Mercedes-Benz G 460 5 Kapılı LWB – 3 Kapılı SWB
Panelvan Gesloten wagen
1979 Mercedes-Benz G 460 2 Kapılı SWB Convertible Open
wagen
Mercedes-Benz G Serisi 460 Motor ve Teknik Özellikleri
Specs
1979 yılında Mercedes-Benz G
Serisininde kullanılan motorlar ve teknik özellikleri ise alttaki tablodaki
gibiydi.
Mercedes-Benz G Serisi 460 Motor ve Teknik Özellikleri
Mercedes-Benz, G-Wagen’i resmi
olarak Amerika Birleşik Devletleri’ne asla ihraç etmedi çünkü daha çok faydacı
bir araç olarak görülüyordu ve Mercedes-Benz’in ne olduğuna dair Amerikan
algısına uymuyordu. 1980’lerde Grey market ithalat uzmanları
W460’ı Amerika Birleşik Devletleri’ne getirdi ve bunları ABD yönetmeliklerine
uyacak şekilde değiştirdi. 1988’de, yeni federal yasa, Motorlu Taşıt
Güvenliği Uyum Yasası, boşlukları kapattı ve gri ithalata yönelik düzenlemeleri
sıkılaştırdı, bu da kayıtlı ithalatçıların W460’ı çok az sayıda federalize
etmesini daha zor ve daha pahalı hale getirdi.
Mercedes-Benz G Serisi 460 İç görünümü
Nisan 1979’da Mercedes-Benz’in
basın kupürlerinde şöyle diyor: “G serisi, uluslararası arazi araçları
pazarında en üst konumda olduğunu kanıtlayan, genel olarak olumlu bir tepkiyle
buluştu. Bu bağlamda şu ifadeler yapılmıştır: ‘Arazi taşıtlarının genişleyen
pazarında yeni standartlar’ (KFZ-Anzeiger), … ‘piyasada ilk kez en uygun yolda
ve arazide en uygun araç modeline sahiptir. -yol yetenekleri
‘(Krafthand), ‘Alplerin Kralı’ (Autotouring, Viyana) ve ‘Mühendislere
şapka çıkartın!’ (Kurier, Viyana) ”. Arazi aracının seri üretimi
Şubat 1979’da Graz-Thondorf fabrikasında başladı. Üretim Geländefahrzeug
Gesellschaft’ın (GfG) elindeydi ve daha sonra Daimler-Benz AG ve
Steyr-Daimler-Puch AG’nin her biri hisselerin yüzde 50’sine
sahipti. Avusturya’nın kendisinde ve aynı zamanda İsviçre, Yugoslavya,
Moğolistan ve Doğu Avrupa COMECON ülkelerinde (Karşılıklı Ekonomik Yardım
Konseyi) G modelleri Puch markası altında piyasaya sürüldü.
1979 Steyr-Daimler-Puch
1980 yılında G’nin yıllık
üretim adedi 7500 araca çıkarıldı. G-modeli, Mercedes-Benz’in Vatikan için
geliştirip ürettiği 230 G’ye dayanan Popemobile’ın sonucu olarak 1980’de
küresel üne kavuştu. Bugün, Stuttgart’taki Mercedes-Benz Müzesi’nin kalıcı
sergisinin bir parçası. 2007’de Vatikan, Papa’nın halka açık
görünümlerinde diğer araçlarla dönüşümlü olarak kullanılan açık bir G 500 aldı.
Mercedes-Benz 460 230 G (Popemobile) 1979-1989
1981 yılında G modelinin ürün
yelpazesi daha da genişletildi. Yenilikler, Nisan 1981’de 300 GD ve 280 GE
modelleri için dört vitesli bir otomatik şanzımanı içeriyordu. Alttan menteşeli
ve açık araçlar için öne doğru fırlayan bir ön cam ve yılın ilerleyen aylarında
bunu tek kanatlı bir arka kapı takip etti. Önceki çift kanatlı arka
kapılar isteğe bağlı bir ekstra olarak sunulmaya devam etti – tıpkı sürücü ve
ön yolcu için Recaro tekli koltuklar gibi. Ayrıca, üretim operasyonları
Temmuz 1981’de yeniden düzenlendi: 1977’de kurulan ortak girişim GfG, tamamen
Steyr-Daimler-Puch’a devredildi. O zamandan beri, Avusturya şirketi (bugün
Magna Steyr AG & Co. KG), Mercedes-Benz için fason üretici olarak G’yi
üretiyor.
Mercedes-Benz 460 G Serisi Gelandewagen
1982 yılında başlangıçta oldukça
sade olan G serisi, yavaşça aşırı arazi yetenekleri olan konforlu bir eğlence
aracına doğru evrilmeye başladı: 15 Mayıs 1982’den itibaren, iç donanımlar
iyileştirilmiş döşeme ve S-Serisi’nden (126) darbe emicili dört kollu
direksiyon simidi ile geliştirildi. Bundan önce, TN minibüsünden iki kollu bir
direksiyon simidi vardı.
1982 Mercedes-Benz 460 G Serisi Pre-Facelift Küçük
makyaj
Ayrıca, 1982’de Torino Motor
Show’da sunulan enjeksiyon motorlu yeni 230 GE, önceki 230 G’nin yerini aldı.
Mercedes-Benz 460 G 230GE M102 Motor Gelandewagen LWB
1982-1991
1983 yılında kum ve kayaların
üzerinden ralli zaferi için: 20 Ocak 1983’te Jacky Ickx / Claude Brasseur
takımıyla bir Mercedes-Benz
280 GE efsanevi Paris-Dakar Rallisi’nde genel zafer kazandı. Bir yıl önce, 280 GE kullanan
Ickx ve Brasseur, bitiş çizgisini ikinci sırada geçmişti. 1983’te
kazananlara 5’inci, 8’inci, 12’nci, 13’üncü, 15’inci, 17’nci ve 19’uncu sırada
yer alan sekiz tane daha 280 GE modeli katıldı. Başka bir başarı raporu,
dünya çapında kaydedilen motor sporları zaferi ile uyumluydu: 16 Şubat 1983’te
25.000’inci G modeli çoktan üretildi. Ağustos 1983’ten itibaren, hidrolik direksiyon 230
GE’de standart hale geldi, dört yıl sonra hidrolik direksiyon da yeni giriş
seviyesi 250 GD modelinde standart hale geldi.
Mercedes-Benz 280 GE efsanevi Paris-Dakar Rallisi’nde
zafer kazandı. 1983
1985‘de ürün yelpazesinin bir
başka genişletme serisi ( Facelift Makyaj ) yürürlüğe girdi. Bunlar, katlanır
yumuşak tavanlı bir versiyonun (Ocak 1985) yanı sıra standart olarak takılan ön
çeki kancası, her iki aksta standart donanım diferansiyel kilitlerini
içeriyordu. ve bir elektrikli merkezi kilitleme sistemi (Ekim 1985). Bu
önlemler, Mercedes-Benz ve SDP mühendislerinin 1979’daki G’nin prömiyerinden bu
yana besledikleri sürekli bir ilerleme kültürünü temsil ediyordu. Bunu
yaparken, şimdiden G-modelinin değişmeyen sürekli başarısının temel taşını
oluşturdular. bu eşsiz tarihin ilk yıllarında. Yine 1985 yılında, SDP ilk
Puch G’yi Avusturya Ordusu’na teslim etti.
1985 Mercedes-Benz G 460 Pre-Facelift Küçük Makyaj
1986 230 GE isteğe bağlı olarak
kapalı döngü üç yollu katalitik konvertörle birlikte sunuldu. G ayrıca
Temmuz 1986’dan itibaren madenlerde de kullanılabilir, çünkü OM 617 motorlu 300
GD, yer altı çalışmaları için özel bir versiyon olarak da mevcuttu. 1986’da
50.000’inci G, Graz-Thondorf fabrikasında hattan çıktı.
1986 Mercedes-Benz G 460 300GD
1987‘de OM 602 beş silindirli
motora sahip 250 GD ( 62 kW/ 84 hp) binek otomobili 124 ve 201 model serilerinden
biliniyor) Ağustos 1987’de daha önce mevcut olan 240 GD’nin yerini aldı. Eylül
1987’de, standart özellikler ön disk frenler için fren balatası aşınma
göstergesi, ısıtmalı ön cam yıkama memeleri ile genişletildi. ve bölünmüş arka
tamponlar. Seçenekler listesine otomatik bir anten, ön kapılar için
elektrikli camlar ve bir bagaj kapağı eklendi. Mercedes-Benz, ek gövde
stili olarak kabinli şasiyi ve 2850 milimetre dingil mesafesini ürün
yelpazesine ekledi. Özel vücutları donatmak için vazgeçilmez bir
varyanttı. 1987’de, daha rahat bir şekilde atanmış bir G modeli için ilk
planlar da hazırlandı bu, Mercedes-Benz’in 1989’da sunduğu 463 model serisiyle
sonuçlanacaktı.
1987 Mercedes-Benz 460GD 250GD 1987-1992
1989’da G Serisi onuncu yıl
dönümünü kutladı. Bu vesileyle – bugüne kadar G-modelinden 75.000 araç
üretilmişti – 300 araçla sınırlı özel 230 GE Classic modeli piyasaya sürüldü.
1989 Mercedes-Benz G460 / 230GE Classic Editon 300 Adet sınırlı üretim. ( Thanks:
Piotr J )
Mercedes-Benz
G Serisi W462 Tarihçesi 1988
Dünya çapındaki montaj
fabrikalarında bir araya getirilen CKD kitleri (tamamen devreden çıkarılmış)
vardı. Mercedes-Benz’in ana bileşenleri ve CKD montajı için gönderilen kitler
için (“tamamen devreden çıkarılmış” – yabancı fabrikalarda montaj için demonte
kitler), Bu CKD versiyonlarına 462 model serisi adı verildi ve diğer yerlerin yanı sıra
Yunanistan’daki ELBO’da ve Türkiye’deki Mercedes-Benz Aksaray fabrikasında monte
edildi.
Mercedes-Benz G462 CKD 1988
Mercedes-Benz
G Serisi W461 Tarihçesi 1992 – 2014
1992 yılında Mercedes-Benz, 463
serisinin daha güçlü ve konforlu modellerinin 1990 yılında piyasaya
sürülmesinden sonra G-modelinin model serisi ailesi yeniden düzenlendi. Mercedes-Benz, o andan itibaren 461 model
serisini piyasaya sürerek, ticari araç olarak profesyonel uygulamalara net bir şekilde odaklanarak
orijinal 460 model serisinin temel modellerini sürdürdü. Örneğin, isteğe
bağlı kilitli dört tekerlekten çekişli iki tekerlekten çekişin tutulmasıyla 463
serisinin modellerinden farklıydılar. Mevcut modeller arasında, istasyon
vagonu (kısa ve uzun), panelvan, pikap (uzun dingil mesafesi) ve şasi olarak
290 GD ve 230 GE yer alıyordu. Önceki askeri 461 model serisinin 250 GD’si
bu müşteri grubu için mevcut olmaya devam etti. 100.000’inci G-modeli
Haziran 1992’de üretildi.
Mercedes-Benz G461 5 Kapılı Station wagen LWB / Kısa 3
Kapılı SWB 1992
Mercedes-Benz
G Serisi W461 ile W463 Arasındaki fark nedir?
Mercedes-Benz G Serisi genel
anlamda dışarıdan bakanlar için oldukça karmaşık gelen bir seridir. En çok kafa
karıştıran konu ise W461 ile W463 arasındaki farkın ne olduğu sorusudur. Bu
sorunun en basit yoldan cevabı; 1989 sonunda ön kısmı ve içi komple güncellenen
W463 serisi çıktığında, W460 serisi üretimi devam ediyordu. 1991 yılında W460
serisi üretimden kalktıktan sonra, Mercedes-Benz yönetimi W463 serisine daha
ucuz bir alternatif sunmak için 1992 yılında W461 serisi adı ile aynı kasa ve
aynı ön kısıma sahip olan bir araç gelişitirdi. Daha eski görünüme ve daha az
donanıma sahip olan W461 serisi, daha lüks ve yeni görünüme sahip olan W463
serisinden yaklaşık 7.000 – 10.000 DM arasında ucuzdu. Bu nedenle bu araç kamu,
özel şirketler vs tarafından daha fazla tercih ediliyordu.
Mercedes-Benz G461 2 Kapılı Pickup 1992
Bundan böyle Mercedes-Benz, W463
serisinde sadece lüks donanıma ağırlık vereceğinden, panelvan, pickup gibi daha
ticari kullanıma yönelik versiyonlarını W461 üzerinden devam ettirdi. Bu arada yeri gelmişken bir konuya değinmek
istiyorum: W460- W461 veya W463 şasi kodları aslında çoğu seride olduğu gibi bu
araçta da kullanılmıyor. G Serisinin Resmi şasi kodu G460 – G461 ve G463
şeklindedir. Ama halk arasında genel anlamda W ibaresi şasi kodu önüne
getirildiği için bende bu şekilde kullanıyorum.
Mercedes-Benz G461 2 Kapılı Panelvan Kısa SWB – Uzun
LWB 1992
Yıllar içinde Mercedes-Benz,
sınırlı sayıda ve sınırlı bir süre için üretilen W461’in sivil versiyonunu
piyasaya sürdü. Öncelikle ” stripped down ( Standart ) ” versiyonu isteyen
ve daha fazla konfora ihtiyaç duymayan tüketicileri hedef aldılar. Motor
seçimi genellikle seri başına bir türle, yani bir dizel motorla
sınırlıydı. Bu sürümler PUR veya Professional olarak adlandırıldı.
Mercedes-Benz G461 290GD 5 Kapılı Station wagen LWB İç
Görünüm interior 1993
Mercedes-Benz W461 serisinde 1 tip
benzinli ve 5 ayrı tipte dizel motor kullanılmıştır. Şanzıman olarak da 4 ve 5
ileri mauel, 4 ileri otomatik seçenekleri sunulmuştur. Alttaki tabloda
Mercedes-Benz W461 G Serisinin Motor ve teknik özelliklerini görebilirsiniz.
Mercedes-Benz W461 G Serisinin Motor ve teknik
özellikleri 1992 – 2014
Mercedes-Benz G461 Military 2010
Mercedes-Benz G461 Military Askeri Araçlar 2010
Mercedes-Benz kaynaklarına göre
Mercedes-Benz W461 serisinin üretiminin durduğu söyleniyor, ama başka
kaynaklarda sivil versiyonların 2014 yılına kadar üretildiği yazmakta. Bu
konuyu sizlerin görüşüne bırakarak tarihçeme W463 ile devam etmek istiyorum.
Mercedes-Benz
G Serisi W463 Tarihçesi 1989 – 2018
Yeni 463 model serisi, prömiyerini Eylül 1989’da
Frankfurt / Main’de Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (IAA) kutladı. Bu,
G-modelinin üretim tarihinde sadece on yıl süren en kapsamlı
değişiklikti. Mühendisler bir dizi teknik değişiklik
gerçekleştirdi. Diğer şeylerin yanı sıra, 463 model serisinin G modelleri
artık sürekli dört tekerlekten çekiş ile donatılmıştı. Diferansiyel
kilitler, belirli bir sırayla bir düğmeye basılarak devreye
alınabilir. İlk adımda, uzunlamasına diferansiyel tamamen kilitlenir. Gerekirse,
arka akstaki kilit etkinleştirilebilir ve Gereksinimlere bağlı olarak, ön
akstaki kilit de etkinleştirilebilir. Ek olarak, kilitlenmeyi önleyici
fren sistemi (ABS) gibi sistemler isteğe bağlı ekstralar olarak mevcuttu.
Eylül 1989’da Frankfurt / Main’de Uluslararası
Otomobil Fuarı Yeni G Serisi W463 ( Thanks: Mercedes-Fans.de )
Eylül 1989’da kurum içi kod 463
serisi ile tamamen yeniden işlenmiş bir model yelpazesinin piyasaya
sürülmesiyle başladı. Yüz gerdirmenin ana hedefleri, daha fazla konfor
için sürekli artan müşteri taleplerine uyum sağlamak ve ağır hizmet araçlarından
rahat, çok amaçlı otomobile geçiş yapmaktı. Sonuç olarak, yeni neslin iç
tasarımı binek otomobillerinkine çok daha yakın bir şekilde
dayanıyordu. Bu izlenim, gövde renginde boyanmış güncellenmiş ön bölümün
sade stili ile pekiştirildi.
Yeni Mercedes-Benz G Serisi G463 1989 – 2000
Yüz gerdirmenin yanı sıra teknik
modifikasyonlar da yapıldı. Bunlardan en önemlisi, sürüş konforunu
artırmak için aktarma organında yapılan modifikasyondu. Manuel olarak
seçilebilen dört tekerlekten çekiş yerine, artık standart olarak kalıcı dört
tekerlekten çekiş ve diferansiyel kilitlere sahipti. Arazi araçları satın
alan müşteriler artık binek otomobili modellerinde oldukça etkili olduğu
kanıtlanan ABS kilitlenmeyi önleyici fren sisteminden de yararlanabilecekler ve
devreden çıkarılabilen bir versiyon kullanıma sunuldu.
Yeni Mercedes-Benz G Serisi G463 1989 – 2000 iç
görünüm
Yeni Mercedes-Benz G Serisi W463
serisi sadece uzun ve kısa şasi station wagon ve 3 kapılı convertible
versiyonları ile satışa sunuldu.
Yeni Mercedes-Benz G Serisi W463 Convertible 1989 –
2000
1990 yılında 463 model
serisinin kapsamlı bir şekilde revize edilmiş G modeli Mart 1990’da piyasaya
sürüldü. 230 GE ve 250 GD modellerinin yanı sıra, ürün yelpazesi ayrıca yeni,
verimli ve güçlü altı silindirli motorlara sahip 300 GE ve 300 GD versiyonlarını
da içeriyordu. binek otomobil bölümü. İç mekan artık Mercedes-Benz’in üst
orta boy sınıfının standardına göre modellendi ve isteğe bağlı ekstralarla daha
da özel hale getirilebilirdi. Örneğin, 124 model serisinden ince ahşap
uygulamaları ve gösterge paneli standart spesifikasyonun bir parçasıydı ve deri
döşeme ve diğer özellikler isteğe bağlı olarak mevcuttu.
Yeni Mercedes-Benz G Serisi W463 5 Kapı Station wagen
LWB
1991‘de Altı silindirli motora
( 100 kW / 136 hp) sahip 350 GD
Turbodiesel , Eylül 1991’de IAA’da dünya prömiyerini yaptı. Pazara
sunulması 1992’de gerçekleşti. W463 serisinin yeni, sınıfının en iyisi dizel
modeli. standart olarak dört ileri otomatik şanzıman ile birlikte gelir.
Yeni Mercedes-Benz G Serisi W463 350GD 3 Kapı Station
wagen SWB 1991
1992 yılında 463 serisinin daha
güçlü ve konforlu modellerinin 1990 yılında piyasaya sürülmesinden sonra
G-modelinin model serisi ailesi yeniden düzenlendi. 100.000’inci G-modeli
Haziran 1992’de üretildi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 Crash Test / Mercedes-Benz
G Serisi Tarihçesi
1993 G’nin gücü budur: Mart
1993’te 500 GE
V8 özel modeli
Cenevre Otomobil Fuarı’nda galasını yaptı. Bir M 117 beş litrelik V8
motorla ( 177 kW / 241 hp) güç aldı ve bir 300 GE’nin neredeyse iki katı
maliyete sahipti. Bu aracın yaklaşık 446 örneği üretildi ve gelecek
yılların güçlü G-Serisi modellerine giden yolda başka bir kilometre taşını
temsil etti. Arazi aracının
adı da Eylül 1993’te değişti: 14 yıl üretimde kaldıktan sonra, G modellerinin
model tanımı değiştirilerek binek otomobil serisine uygun hale getirildi. Bu
noktadan sonra, G, yer değiştirmeyi ve modeli gösteren sayıdan önce geldi ve
araç ailesine artık G-Serisi deniyordu.
Yeni Mercedes-Benz G Serisi W463 500GE V8 5 Kapı
Station wagen LWB 1993
1994 yılında 463 model serisinin
standart özellikleri Mart 1994’te daha da genişletildi. Sürücü hava yastığı,
immobilizer ve kızılötesi uzaktan kumandalı kilitleme sistemi, üç kanallı ABS
ve bir birime entegre diferansiyel kilit anahtarları artık dahil edildi. Elektronik
bir hırsızlık alarm sistemi (EDW) artık mevcuttu. Mayıs 1994’te G 300,
yalnızca dört vitesli otomatik şanzımanlı ve 3.2 litrelik altı silindirli dört
valfli M 104 motor ( 155
kW / 210
hp) ile çalışan G 320 ile değiştirildi .
Yeni Mercedes-Benz G Serisi W463 500GE V8 5 Kapı
Station wagen LWB 1994
Mercedes-Benz G Serisi W463 G
Serisinin Motor ve teknik özelliklerine alttaki tabloda belirtildiği gibidir.
Şanzımanlara baktığımızda ise 5 ileri manuel, 4
hızlı 4G-Tronic otomatik, 5-hızlı 5G-Tronic otomatik ve
7-hızlı 7G-Tronic otomatik seçeneklerinin sunulduğunu görüyoruz.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi Benzinli Motor ve
teknik özellikleri
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi Benzinli Motor ve
teknik özellikleri specs
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi Dizel Motor ve
teknik özellikleri
1996 yılında W463 model serisinin
( 130 kW / 177 hp) G 300
Turbodizeli, Temmuz 1996’da piyasaya sürüldü ve 350 GD’nin yerini
aldı. Dört supaplı, iki üstten eksantrik mili ve ara soğutuculu üç
litrelik bir ön odacıklı motorla güçlendirildi ve yalnızca yeni beş vitesli
otomatik şanzımanla birlikte geldi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi G300 Turbo Diesel
1996
Nisan 1997’de, G-Serisi’nin
Cabriolet’i, Münih’teki Off-Road Show’da elektro-hidrolik yumuşak tavanlı yeni
bir varyantla piyasaya çıktı. Açık araç Haziran ayından itibaren satışa
sunuldu ve yaşam tarzına odaklanarak müşterilerin isteklerini en iyi şekilde
karşıladı. Kasım 1997’de G 320, 158 kW (215 hp) gücündeki M 112 V6 motorla donatılmaya
başlandı . Ayrıca artık yalnızca yeni beş vitesli otomatik şanzımanla
da mevcuttu. Son olarak, Aralık 1997’de, 2,9 litrelik beş silindirli OM
602 LA motora ( 88 kW / 120 hp) sahip 461
model serisinin 290 GD Turbodizeli , 290 GD’nin yerini aldı.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi Convertible 1998
1998 yılında W463 model serisinin
( 218 kW / 296 hp) G 500’ü ,
M 113 beş litrelik V8 motoru ile Mayıs 1998’de G-Serisi’nin sınıfının en iyisi
olan yeni modeli oldu. performans aralığının en üst noktası kesin ve kalıcı
olarak G-Serisi’ne girdi. Aynı yıl, Kanadalı Magna International Inc.
şirketi Steyr-Daimler-Puch AG’yi satın aldı. Üç yıl sonra bu, bugünkü
Magna Steyr AG & Co. KG’nin kurulmasıyla sonuçlanacaktı. Mercedes-Benz
müşterisi ile Avusturyalı uzman arasında araçların geliştirilmesi ve üretimi
için iyi bir işbirliği konusunda hiçbir şey değişmedi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi Tarihçesi
1999 yılı sonuçları olan bir
zirveydi: Temmuz 1999’da W463 model serisinin G 55 AMG‘si G-Class’ın 20. yıldönümü vesilesiyle prömiyerini yaptı. Sonuç olarak
performans markası AMG, arazi aracının sınıfının en iyisi olan yeni modelini
ilk kez sağladı. G 55 AMG, 260 kW (354 hp) güce sahip 5.5 litrelik bir V8 motorla
güçlendirildi . Bu araç, Mercedes-AMG’den bol miktarda hacim ve güç
ile G-Serisi’nin seçkin varyantlarının kesinlikle başarılı geleneğinin
kurucusuydu.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi G 55 AMG 1999
2000 yılında W463 model serisinin
G-Serisi, Aralık 2000 başında büyük bir makyajla gelecek için daha da
geliştirildi ve güçlendirildi. Diğer şeylerin yanı sıra, yeniden tasarlanmış
çok işlevli bir direksiyon simidi, yarı dairesel hız göstergeli bir gösterge
paneli ve bir Ortaya monte edilmiş merkezi ekran, revize edilmiş ön koltuklar
ve isteğe bağlı ekstralar olarak COMAND ekran ve kontrol sistemi (V8
modellerinde G 500 ve G 400 CDI’de standart) ve isteğe bağlı olarak
Linguatronic sesli kontrol ile otomatik acil çağrı sistemi TELE AID. Yüz
germe modelinin dışı, şeffaf gösterge lensleri, iki renkli arka lambalar ve yan
koruyucu şeritlerin üzerindeki dekoratif şeritler ile ayırt
edilebiliyordu. Büyük bir makyajla G-Serisi’nin satış ve pazarlamasının
Mercedes-Benz ve Puch markaları arasında bölünmesi de sona erdi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi 20. Yıla Özel
Sınırlı Üretim G 500 Classic Edition 2000
2000 yılında duyurulan G 400
CDI, Ocak 2001‘den itibaren
piyasaya sürüldü. S-Serisi’nden bilinen dört litrelik OM 626 DE LA V8
motor ( 184 kW / 250 hp, 560 Newton metre, 1700 ve 2600 rpm) şimdiye kadarki en yüksek torka
sahip G-Serisi idi. Otomobil dergisi “Off Road”, hemen ona ” Crown of All-Wheel-Drive Vehicle Construction – Dört Çeker Araç Yapım Tacı”
ödülünü verdi. 2001 sonbaharından itibaren, G-Serisi’nin dört tekerlekten
çekiş sistemi elektronik olarak kontrol edilen çekiş sistemi 4ETS ile daha da
mükemmelleştirildi. Sürüş dinamikleri sistemi, ıslak veya buzlu zemin gibi
kaygan zeminde kalkış ve hızlanma sırasında tutuşu iyileştirir. Sistem,
standart kilitlenme önleyici fren sisteminin (ABS) tekerlek sensörlerini kullanır. Elektronik Stabilite Programı ESP ® ile uyumluve 2001 sonbaharından itibaren 463 model serisi BAS Brake Assist, en yetenekli sürüş dinamikleri ve
dört tekerlekten çekiş sistemlerinin dünya çapında benzersiz bir kombinasyonunu
sundu. 2.7 litrelik beş silindirli motora ( 115 kW / 156 hp) sahip 270 CDI , 2001 yılında G-Serisi
serisini alt uçta tamamladı. Aynı yıl, W463 model serisi ABD’de ilk kez tanıtıldı. Market. Bunun akıllıca
bir karar olduğu ortaya çıktı: 2008 yılına kadar ABD pazarı tüm G-Serisi
satışlarının yaklaşık yüzde 20’sini oluşturacak ve Almanya’dan sonra en önemli
ikinci pazar olacaktı.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi G400 CDI V8 2001
2002 yılında Dış dikiz aynaları,
entegre dönüş sinyali tekrarlayıcıları ve güç destekli ayna kontrolü ile revize
edilerek gövdeye takılı ayrı dönüş sinyali göstergeleri ortadan
kaldırıldı. Ön ve arka sinyal göstergeleri net bir mercek aldı. Hem
Amerika hem de uluslararası pazarlar için yeni revize edilen farlara ayrıca
şeffaf cam lensler verildi. İç mekan, daha fazla yaratık konforu ve daha
iyi kontrol düğmeleri ile güncellendi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi G 55 AMG V8
Kompressör 500 Hp 2004
2005 yılında 26 yıldır üretimde
olan ve 185.000’den fazla üretilen araçla, o yıl G-Serisi’ni gelecekte de ürün
yelpazesinde tutmaya karar verildi. Neşeli klasik, daha önce olduğu gibi
yoğun ve sürekli geliştirme yoluyla gelecek için güçlendirilecekti. Bu
sürecin bir parçası olarak mühendisler, yayaların korunmasından emisyon
mevzuatı ve diğerlerine kadar birçok soruyu ele aldı.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi 2005
2006 yılında G-Serisi standart
olarak viraj aydınlatmalı bi-xenon farlarla donatılmaya başlandı ve G 320 CDI,
önceki dizel modelleri G 270 CDI ve G 400 CDI’nin yerini aldı.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G Serisi
2007
güncellemesi Facelift Makyaj, önceki yedi, daha ince kanatçıkların yerine üç daha
kalın yatay kanatlı yeni bir radyatör ızgarası içeriyordu. Aynalara dönüş
sinyalleri takıldı,tamponlar ve stop lambaları güncellendi. COMAND APS bilgi-eğlence ve
navigasyon sistemi, direksiyon, LINGUATRONIC sesli kontrol sistemi, 12
hoparlörlü Harman Kardon Logic 7 surround ses stereo sistemi, TV tuneri ve G
320 CDI için özel bir off-road menüsü gibi birçok yeni veya genişletilmiş işlevle
revize edildi. ve G 500 modeli. Isıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar da
teklif edildi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 Facelift Yeni Makyaj 2007
2008 yılında G 500, 285 kW (388 hp) ve 530 Newton metre tork sağlayan modern
5.5 litrelik dört valfli M 273 motorla donatıldı ve 218 kW (296 hp) değerinde M 113 üç valfli motorun
yerini aldı ve 456 Newton metre tork ve üç çıtalı bir radyatör ızgarası
vardı. 2008’de G-Serisi’nde yeni bir telematik nesli de prömiyerini yaptı.
Mercedes-Benz G Serisi W463 Facelift Yeni Makyaj 2007
arka
Mercedes-Benz G Serisi W463 Facelift Yeni Makyaj 2007
İç görünüm
2009 yılında G-Serisi’nin 30. yıldönümü vesilesiyle, W463 model serisinin G 500’ünü temel alan özel
EDITION30 ve 461
model serisinin G 280 CDI’sini temel alan EDITION30.PUR özel modelleri piyasaya
sürüldü. Designo platin siyah boyalı ve özel olarak tasarlanmış hafif
alaşım jantlara sahip EDITION30, G-Serisi’nin konfor ve prestij açısından
sunduğu olanakları netleştirdi. Aksine, EDITION30.PUR, 1979’da sunulan ilk
nesil G-modeline saygı duruşunda bulundu. Özellikle asfalt yollardan uzaktaki
en yüksek yükler için optimize edilmiş olan araç, gezginlerin, keşif
liderlerinin ve arayan müşterilerin gelecekteki hayallerindeki otomobildi.
koşulsuz güvenilirliğe ve mutlak kalıcılığa sahip bir otomotiv enderliği.
Mercedes-Benz G-Class W463 G500 “EDITION30”
2007’deki son büyük
güncellemesinden sonra, 2012’de Facelift yeni makyaj iç mekan tamamen yeniden tasarlanmış bir
gösterge paneli ve ML-Class’tan uyarlanmış bir orta konsol
aldı . COMAND APS dokunmatik ekranı ve kontrol paneli, daha kolay
görüntüleme ve çalıştırma için kontrol panelinin üst kısmına doğru hareket
ettirildi. COMAND APS, MBrace2 telematik sistemi ile güncellendi. Ek
güvenlik özellikleri arasında DISTRONIC uyarlanabilir hız sabitleyici, kör
nokta izleme, revize edilmiş PARKTRONIC geri vites sensörleri ve arka görüş
kamerası ve geliştirilmiş römork stabilizasyon işlevi için revize edilmiş ATS4
stabilite kontrolü yer alıyor.
Mercedes-Benz G Serisi W463 Facelift Yeni Makyaj 2012
Dışarıdan, G-Serisi, GL-Class ve
ML-Class modellerinde olduğu gibi, farların altındaki aynı yatay LED gündüz farları
ve yeni dış yan dikiz aynalarını aldı. AMG versiyonu, üç büyük hava
girişine sahip yeni bir ön tampon aldı.
Mercedes-Benz G Serisi W463 Facelift Yeni Makyaj 2012
Mercedes-Benz G Serisi W463 Facelift Yeni Makyaj
Amerikan Versiyon 2012
2012 AMG’nin en az iki yeni yüksek
performanslı modeli Nisan 2012’de G-Serisi model yelpazesinin en üstüne çıktı:
5.5 litrelik V8 çift turbolu motor M 157 ( 400 kW / 544 hp) ile G 63 AMG , G’nin yerini
aldı. Kompresör motorlu 55 AMG. Yeni sınıfının en iyisi model G 65 AMG idi. M 275
altı litrelik V12 motoru ( 450 kW / 612 hp), 2003’ten beri S-Serisi
Coupé’lerde ve 2004’ten beri Sedan’larda ve SL’de kullanımda, 1000 Newton metre
tork üretti – en yüksek tork.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G 65 AMG V12 Kompressör
Bi-Turbo 612 Hp 2012
2013 yılında Mercedes-Benz W463 G 63 AMG 6×6, Mart 2013’te üretime yakın bir pick-up gösteri
otomobili olarak prömiyerini yaptı. Beş diferansiyel kilidi, bir arazi
redüksiyon dişlisi, portal akslar ve bir lastik basıncı kontrol sistemi ile
donatılmıştır. Mercedes-Benz’in Avustralya ordusu için geliştirdiği ve
2009’da teslim etmeye başladığı G-Serisi’nin 6×6’lık bir versiyonuna
dayanıyordu. Araç, 2014’ten itibaren M 157 motorla donatılmış küçük seri üretim
serisinde üretildi. , 5.5 litrelik ikiz turbo V8, 400 kW (544 hp). Aynı yıl, Graz’daki Magna Steyr fabrikasında
G-Serisi için üretim kapasiteleri kapsamlı bir şekilde modernize edildi ve
genişletildi. Mercedes-Benz ve Magna Steyr böylece G-Serisi’nin geleceği
için rotayı belirliyor.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G 63 AMG V8 6X6 544 Hp2013
2014 yılında G-modeli kadar
prömiyerden 35 yıl sonra, G-Serisi ilk günkü kadar tazeydi. O yıl model
serisi ailesinin 230.000’inci arazi aracı Graz’daki üretim hattından çıktı.
Ayrıca 35. Yıla özel sınırlı sayıda, G Class 35. Edition modeli üretildi.
Mercedes-Benz G Serisi W463 G 350 BlueTEC & G 500
Edition 35. 2014
Mercedes-Benz, 2015 yazında G Serisinin’nin alışılmadık bir yorumunu
sundu. G 500 4×4², tek başına standart
özellikli G-Serisi’nden
yaklaşık 90 milimetre daha fazla yerden yükseklik sağlayan G 63 AMG 6×6’nın
portal akslarını benimsedi. Ek olarak, 325/55 R 22 ebadında lastiklere
sahip 22 inçlik jantlar ve ayarlanabilir amortisörler ile
donatılmıştı. Sonuç olarak, toplam yerden yükseklik 450 milimetreye ve
geçiş derinliği yaklaşık bir metreye yükseldi. G 500 4×4², 310 kW (422 hp) güce sahip dört litrelik bir V8
olan M 176 motordan güç alıyordu .
Mercedes-Benz G Serisi W463 G 500 4X4 2012
2016‘da G-Serisi her zamankinden daha
fazla talep gördü: 2016 yılında, Graz’da W463 model serisinden yaklaşık 20.000
araç üretildi – o zamana kadar toplam en yüksek yıllık üretim ve 1979’da
varsayılan maksimum yıllık kapasitenin iki katı. 2016’da G 500, yeni M 176 dört
valfli V8 motorla ( 310
kW / 422 hp
ve 610 Newton metre tork) donatıldı .
Mercedes-Benz G Serisi W463 Designo 2016
Mercedes-Benz, Şubat 2017′de performans ve arazi yetenekleri ile birleştirilmiş
stil ve seçkinlik açısından bugüne kadarki en üst düzey G deneyimini
sundu: Mercedes-Maybach
G 650 Landaulet, 99 adet ile
sınırlı bir küçük seri üretim serisinde üretildi. Araçlar. 578 milimetre
uzatılmış dingil mesafesi ve G 500 4×4²’nin portal aksları ile araç,
katlanabilir bir soft-top ile genişletilmiş ve tamamen uzanmış koltuklarla
donatılmış arka bölmede cömert bir ferahlık sunuyor. Aynı zamanda,
Landaulet herhangi bir yolda ustalaşmak için ihtiyaç duyduğu her şeye
sahipti. 450
kW güç sağlayan M 275 altı litrelik V12 motora sahipti (612 hp) ve
1000 Newton metre tork, Mercedes-Benz’in binek otomobil yelpazesindeki en güçlü
motordur. 300.000’inci G-Serisi, 2017 yazında Graz’da montajdan çıktı. G
500’ün tasarımı, arazi klasiğinin ne kadar modern olduğunu gösterdi: sosyal
ağlarda, 463 model serisinin hayran topluluğu bir designo mauritius’a karar
verdi mavi boya ve siyah deri koltuklar ve beyaz kontrast süsleme dikişlerine
sahip bir iç mekanda. Kasım 2017, G 350 d Professional ve G 500’ün çekici
“Sınırlı Sürüm” modellerinin lansmanını gördü. Bunlar, 463 serisinin büyük
makyajından önceki son gelişmelerdi.
W463 Mercedes-Maybach G 650 Landaulet 99 Adet 2016
Mercedes-Benz W463 AMG G 65 “Final Edition” North
America 2018
Yeni G-Serisi,
Ocak 2018’de Detroit’teki Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (NAIAS)
prömiyerini yaptı. Klasik,
kendisine ve köklerine sadık kalıyor. Bu aynı zamanda, 1979’dan kalma bir
G’nin sanki kehribar renginde korunduğunu gösteren muhteşem yapım “Stronger Than Time” ile de gösterilmiştir. Bu
sanat eseri, ilk G-modelinin DNA’sının bugüne kadar G-Serisi’ne ne ölçüde
yansıdığının altını çiziyor. Çünkü fosil ağacı reçinesine gömülü olan
canlıların genetik materyali de uzun süre korunur.
Mercedes-Benz W463A G Serisi 2018 – Günümüz
Teknoloji açısından G-Serisi,
neredeyse kırk yıldır üretimde olduktan sonra bile geleceğe doğru ilerlemeye
devam ediyor. Grup Araştırma ve Mercedes-Benz Otomobil Geliştirmeden
Sorumlu Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi Ola Källenius, Mayıs 2018’deki üretim
başlangıcında şunları söyledi: “Yeni G-Serisi, tüm ilgili alanlarda çıtayı
biraz daha yükseltiyor – yolda ve arazide performansın yanı sıra konfor ve
telematik açısından. Bu nedenle, ‘en uzun süre hizmet veren’ model
serimiz, başarı öyküsünü sürdürmek için mükemmel bir şekilde
hazırlanmıştır. Özetle: yeni ‘G’ bir ‘G’ olarak kalır, ancak daha iyi
”. İlk bakışta, arazi aracı 53 milimetre uzunluğa ve 121 milimetre
genişliğe sahip olmasına rağmen, araç gövdesi neredeyse hiç değişmemiş gibi
görünüyor.
Mercedes-Benz W463A G Serisi 2018 – Günümüz
Mercedes-Benz ve Mercedes-AMG
tarafından ortaklaşa geliştirilen şasi, klasik sert arka aksı korurken,
bağımsız süspansiyonlu çift salıncaklı ön aks artık önde görev
yapıyor. Bileşenleri doğrudan aracın merdiven tipi şasisine monte
edilmiştir. Yeni G-Serisi’nin arazi yetenekleri önceki versiyona göre daha
da geliştirildi: ön aks dişlisinin altında 270 milimetre yerden yükseklik,
yüzde 100’e kadar tırmanma yeteneği, 70 santimetreye kadar geçiş derinliği,
sabit 35 derecelik eğim açıları, 30 derecelik yaklaşma açısı ve 31 derecelik
kalkış açısı ile 26 derecelik kırılma açısı, 463 model serisinin gelecekte de
kapalı ve yolda özel durumunu göstermektedir.
Mercedes-Benz W463A G Serisi 2018 – Günümüz interior
Detroit’teki görkemli
prömiyeri, Şubat 2018’de G’nin tarihindeki bir sonraki önemli olay izledi:
Mercedes-AMG G 63, 463 serisinin en üst seviye modeli olarak sunuldu. Yeni
G-Class’ın üretimi Mayıs 2018’de Avusturya’nın Graz kentinde başlıyor, ve
Mercedes-Benz bir kez daha Almanya’daki çeşitli tesislerden çok sayıda bileşen
tedarik ediyor. Diğer şeylerin yanı sıra, akslar 1979’dan beri Kassel
fabrikasında üretiliyor. Aralık 2018’de G 350 d, ultra modern OM 656 dizel
motorlu üçüncü motor varyantını takip ediyor.
Mercedes-Benz W463A G Serisi 2018 — Günümüz
2019 Şubatında 40. yılını kutlayan
Mercedes-Benz G Serisi 2020 sonlarına doğru 400.000. G Serisini üretim
bandından çıkardı. Mercedes-Benz G serisi neredeyse hiç bir büyük değişikliğe
uğramadan 40 yıl boyunca üretilen belkide tek araçtır. Bu başarının ardındaki
bence en önemli etken, aracın arazi yetenkleri gelişirken aynı zamanda Ultra
Lüks segment müşterilerine hitap edecek donanım ve teknolojiyi bir arada
sunabilmesidir. 40 yıl boyunca üretilen G serisi tarihçesi bloğumun en uzun
makalelerinden biri oldu. Sabrınız için teşekkür ederim, kalın
sağlıcakla… ( Kaynak:
Daimler AG )
Mercedes-Benz W463A G Serisi 2020 sonlarında 400.000.
G Serisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder