W198 II Mercedes-Benz Tarihçesi ‘ni daha iyi anlamanız için ilk önce W198 Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi Gullwing Martı Kanat adlı makalemi okursanız bence SL tarihçesi konusunda daha fazla fikir edinmiş olursunuz.
W198 II Mercedes-Benz Tarihçesi 300SL Roadster &
Coupe USA Versiyon
1957 Mart ayında W198 ve W198 I
modelinin ardından Cenevre otomobil fuarında W198 II kasa kodu ile kapıları
yana doğru açılan Roadster cabrio ve Coupe modelleri Max Hoffmann’ın
öncülüğünde piyasa sunuldu.
W198 II Mercedes-Benz Tarihçesi 300SL Roadster &
Coupe
Arka tekerlek süspansiyonu temelde
geliştirilirken, hali hazırda bilinen tip 220, pivot noktası düşürülmüş tek
eklemli bir salıncak aksı da artık 300 SL Roadster’a uyarlanmış bir biçimde
takıldı ve ilk kez bir dengeleme yayı ile aracın stabilitesi arttırıldı.
W198 II Mercedes-Benz Tarihçesi 300SL Roadster &
Coupe
1958 yılında 1500 DM fark ile
cabrio modeline çıkarılıp takılabilen hardtop tavan seceneği eklendi. Mart
1961’de, 300 SL’ye ön ve arka tekerleklere Dunlop disk frenleri eklendi ve Mart
1962’den itibaren hafif alaşım bloğu olan değiştirilmiş bir motor kullanılmaya
başlandı (M198 III) .
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe Motor
ve Teknik özellikleri
W198 II Mercedes-Benz 300SL
Roadster & Coupe Motor ve Teknik Özellikleri
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe Motor
ve Teknik Özellikleri
W198 II 300SL Roadster modelleri
standart olarak 215 Hp güce sahiptir ancak ekstra ücret ödenerek 240 Hp’lik
versiyonuda alınabiliyordu.
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe Şasi
ve Güç Aktarımı
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe Şasi
ve Güç Aktarımı
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe
Şanzıman ve Performans
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe
Şanzıman ve Performans
W198 II Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi Roadster &
Coupe
W198 II Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe Boyut
ve Ağırlık
W198 II Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi Roadster &
Coupe
1957 yılından üretimden
kalktığı 1963 yılına kadar W198 II
Mercedes-Benz 300SL Roadster & Coupe modellerinden 1858 adet üretildi. Üretildiği yıllardaki Bayi Satış fiyatı 32.500 DM olan W198 modelleri sınırlı
üretim adetlerinden dolayı Koleksiyonerlerin gözdesi olmuş bir Mercedes-Benz
klasiği olup Milyon Dolarlar mertebesindeki fiyatları ile
seçkin bir kitleye hitap etmektedir.
W198 II Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi Roadster &
Coupe Özellikleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder