Sizlere şimdi tanıtmak istediğim araç tüm koleksiyoncuların rüyasını süsleyen bir otomobil; 1955 model Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Martı Kanat W198 Hakkında kitap bile yazılan bu modelin burada bir kaç satırda anlatılması gerçekten de zor. Ben sizi fazla sıkmadan özetin özeti şeklinde dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
W198 Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi
Ben bir çok fotoğrafın arasından
ilk önce bu iç kısmını gösteren fotoğraf ile başladım. Martı Kanadın en çok
hoşuma giden kısmı ön panelin olduğu kısım, o kromajların kaporta ve deri ile
uyumu, kemik direksiyon ve kemik vites topuzu benim gözümde tam bir sanat eseri.
W198 Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi
W198 Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi
Aslında en güzel olanı bu kadar
sade ve yalın bir dizayn , spor araba teknolojisi ile elegans dokunuşların bir
araya gelmesi. Basit ama klas…
Düşünsenize bir araç alıyorsunuz,
araç ile ilgili tüm tasarım neredeyse sadece size özel, seyahat edeceğiniz
bavullar bile markaya özel araç tasarımı ile birlikte bir bütün olarak
tasarlanıyor… İşte sonuç ;
Clark Gable, Juan Peron, Sophia
Loren, Pat Boone, Aga Khan ve Briggs Cunningham gibi ünlülerin bu aracı tercih
etme sebebi de sizce bu kendini özel hissetme duygusu olabilir mi?
Ben bu bloğu kurarken genel olarak
ansiklopedik bilgilerle insanları boğmayacağım diye karar aldım. Elimden
geldiğince konuları, sizleri sıkmadan basit ve yalın bir dille anlatmaya gayret
ediyorum. Bunu da sizleri sıkmadan yapma arzusundayım…
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing 1952
ve 1953 Yıllarında W194 şasi kodu ile üretilen 6 Silindirli 3 litrelik motoru
ile 175 Hp güç üreten bir yarış otomobiliydi. Ama öyle sıradan bir yarış
otomobili değil, o dönemdeki tüm yarışları kazanan bir yarış efsanesi…
1953 W194 Mercedes-Benz 300SL Ralli versiyonu
Mercedes-Benz yarışlarda edindiği
tecrübeler ile mükemmelleştirdiği W194 300SL modelinden bir spor araba üretmeye karar verdi
ve 1954 yılında W198 kasa kodu ile yeni 300SL Gullwing’in lansmanını
yaptı. Gullwing adını bu aracın şasisinin alçaklığı
nedeni ile yukarı doğru açılan Martı Kanadına olan benzerliğinden aldı. Bu
arada, 300’ün yanında bulunan SL ibaresinin açılımının ”Sport Leicht” anlamına geldiği şirket tarafından
belirtilmişti. Fakat 2017 yılında bu açılımı ”Süper Leicht” (Süper Işık) olarak değiştirdiklerini
açıkladılar.
Lansman yılı olan 1954 yılının Ağustosundan itibaren üretilen W198
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing yarış versiyonu ile aynı hacimde 6 silindirli, 3
litrelik motora sahipti fakat beygir gücü 215 Hp’ye çıkarılmıştı. W198 I
şasi kodu ile 1957 yılının Mayıs ayına kadar
üretildi.
1957 yılında Cenevre’de
Mercedes-Benz Yeni W198 II 300SL’in lansmanını yaptı. 1963 yılına kadar 300SL
bu yeni kasa kodu ile üretildi. 215 hp ve sonrasında 225 Hp gücündeki
versiyonları ile efsane olmaya devam etti. Ama Coupe ve Cabriolet olarak…
W198 I Mercedes-Benz 300SL Motor ve
Tüm Teknik Özellikleri
W198 I Mercedes-Benz 300SL M198 Motoru
W198 I Mercedes-Benz 300SL Motor
Özellikleri
W198 I Mercedes-Benz 300SL M198 Motor
resmi fotoğrafı
W198 I Mercedes-Benz 300SL Şasi ve
Aktarma Özellikleri
W198 I Mercedes-Benz 300SL Şanzıman ve Performans
Özellikleri
W198 I Mercedes-Benz 300SL Boyut ve
Ağırlık
Şunu özellikle belirtmek isterim
ki, 1957 yılından sonra bir daha Martı Kanat tasarımı ile araç üretilmedi. Tüm
bu süreç içinde 29 adedi Alüminyum, bir adedi Plastik gövdeli ( Prototip )
olmak üzere Toplam
üretilen Martı Kanat 300 SL adedi 1400’dür... Sonrasında üretilen W198 II versiyonlarının kapıları
yukarı doğru açılmaz. Bu aracın bu kadar büyük paralar etmesinin bir nedeni de
budur.
W198 Mercedes-Benz 300SL Tarihçesi
Yazımıza konu ettiğimiz 1955 300
SL, RM Sothebys‘in New York ICONS etkinliğinde 6 Aralık 2017’de
açık artırmada satışa çıkarılacaktır. Tahmini satış fiyatı ise 1.500.000 dolar
olarak öngörülüyor… Bu aracın üretildiği yıllardaki Almanya satış fiyatı 29.000
mark idi. Nasıl iyi prim yapmış değil mi ? Hakkında kitaplar yazılmış bir
modeli tabii ki sizlere çok kısa anlatamadım. Türkiye’de ikinci el olarak
satışta olmayan bu modeli Ural Ataman
beyin Otomobil müzesinde veya İzmir Key
Museum’da görme
şansına sahipsiniz. Ural Ataman beyin Florida’da bir müzayededen satın aldığı;
Gümüş renginde 1955 300 SL Gullwing’i . ( Alttaki araç )
Blog yazılarımı takip edip, verilen emeğe küçük bir katkı olması adına siteden çıkmadan önce yazı aralarından ilgisini çeken bir iki yeri ziyaret ederek, bloğumuza destek olan tüm takipçilerime ve okuyucularıma teşekkür ederim…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder