Bugün sizlere özellikle İtalyanlar tarafından çok fazla rağbet gören bir Fiat modelini tanıtmak istiyorum. Fiat Panda Tarihcesi adlı makalem sadece Panda modelinin Birinci Nesili ile sınırlı olacak zira günümüzde bile üretimde olan bu aracın tüm nesillerini anlatmak hem kolay değil, hem de yeni model araçlar bloğumun konseptine uygun değildir.
Fiat Panda 30 1980
29 Şubat 1980’de Giovanni Agnelli,
Panda’yı resmi olarak İtalya Cumhuriyeti’nin eski Cumhurbaşkanı Sandro Pertini’ye takdim etti . Otomobil, birkaç gün sonra, 5
Mart’ta Cenevre
Otomobil Fuarı’nda uluslararası basına resmi
olarak sunuldu. Tasarımcısı Giorgio Giugiaro tarafından yaratılan ve “Tekerlekli ev aleti”
olarak nitelendirilen otomobil, köşeli, pürüzsüz şekliyle dikkat çekti pencere
camları bile düzdü.
Fiat Panda Tarihçesi
Üretimi kolay gövdesi ve sade iç
tasarımı nedeniyle, örneğin kaplı çelik çerçevelerden yapılan koltuklar (ilk
seri ve daha sonra temel modeller) kamp mobilyalarını andırıyordu, Panda düşük
maliyetle üretilebiliyor ve ucuza sunulabiliyordu ( 2000 yılında İtalya’da
yaklaşık 5000 Euro’ya).
Fiat Panda 30 1980 İç görünüm
Motorlarını miras aldığı şanlı Fiat
126 ve 127’nin evrimi ve karışımı olan Panda, Giorgetto Giugiaro tarafından
rekor sürede tasarlandı. Fiat İki kapılı, bagaj kapağı ve önden
çekişli kompakt iki kutulu bir hatchback tasarladı. Fiat Panda teknik
düzeninde basit ama pratik ve şaşırtıcı derecede geniş olacak şekilde
tasarlandı.
Fiat Panda 30 1980
1957’de Fiat 500’de tanıtılan ve
Fiat 126’da da kullanılan tarihi motor ünitesinin bir evrimi olan iki
silindirli 30 HP hava soğutmalı motor, İtalyan
pazarına yönelik Fiat Panda 30’a takıldı. Fiat 127’nin 4 silindirli 903
cc’lik motoruyla donatılmış Panda 45’ten radyatör ızgarası üzerindeki metal
ızgaranın farklı, asimetrik konumuyla ayırt edildi: 30’da yuvalar sağdaydı ve
havalandırmaya hava sağlıyordu. iki silindirli motorun fanı, 45’te
ise yuvalar ve soğutma sıvısı radyatörü soldaydı.
Fiat Panda 45 (141) 1980
Hem iki hem de dört silindirli
motor, dört vitesli manuel şanzıman, bağımsız, MacPherson
gergi süspansiyonları ve disk frenlerle birleştirildi. Kiriş arka
aksı, hidrolik amortisörlü çift yaprak yaylara monte edildi ve kampanalı
frenlere sahipti. Yakıt tüketimi etkileyici bir şekilde düşüktü: 90
km/saatte Panda 30, 1 litre ile 19 km ve Panda 45 ise 17 km’den fazla
yol kat etti. En yüksek hızlar sırasıyla 115 km/saat ve yaklaşık 140 km/saat
idi.
Fiat Panda 45 Motor Teknik özellikleri 45 Hp 64 Nm
Üç yıl içinde Fiat Panda modelleri
“Süper” versiyonlarla daha zengin donanım seviyeleri ile üretildi ve Panda 45,
5. vitese kavuştu. Avusturya firması ile birlikte inşa edilen 4×4
versiyonunun ortaya çıkmasıyla ek büyük başarı elde edildi.
Fiat Panda 45 Süper (141) 1982-1986
Fiat Panda 30 Süper (141) 1983-1986
Torino’dan gelen çok yönlü arazi
aracını durdurulamaz küçük, hafif bir arazi aracına dönüştüren Steyr-Puch, kısa sürede spor tutkunlarının ve açık hava yaşamını sevenlerin
mutlak favorisi olacak. Ayrılmaz bir arkadaş olan Fiat Panda 4×4 sadece
dağ sakinlerinin değil tüm İtalyanların gönlünde yer etmeyi başardı. Şimdi
sizlere elimden geldiğince Fiat Panda Modellerini tanıtmaya çalışacağım.
Fiat Panda Primavera çift katlanır çatı 1982
Fiat Panda ” White ” 1984
Fiat Panda College 30 CL iki tonlu metalik boya, dekoratif şeritler,
Autovox araç radyosu 1984
Fiat Panda Bianca Beyaz boya, dekoratif şeritler, beyaz koltuk
kılıfları 1985
Fiat Panda “V.I.P.” 1985
Fiat Panda Van (141) 1986–1991
Fiat Panda “Shopping FM” (141) 1987–1988
Fiat Panda 4X4 Sisley çıkartmalar, portbagaj, eğim ölçer, kısmi deri döşeme
1987
Fiat Panda Ponte (1000 karbüratör), ipek kahverengi veya metalik
elmas grisi boya, dekoratif şeritler, kadife koltuk kılıfları, 2. dış ayna
standart, 1989
Fiat Panda Sergio Tacchini ( 750 karbüratör ) İlk On’a benzer özellikler,
boyasız tampon 1990
Fiat Panda Italia 90 , 1990 Dünya Kupası logolu ve çıkartmalı özel
sürüm, sadece beyaz, gövde rengi tamponlarda, futbol temalı jant kapaklarında,
lacivert halıda ve logo işlemeli lacivert koltuklarda mevcuttur. 1990
Fiat Panda Top Ten (1000 karbüratör), ön camın altındaki hava
deflektöründe karşılık gelen sayı ile 1000 adetle sınırlı özel model, beyaz
göstergeler, 4 kollu direksiyon simidi, tampon, radyatör ızgarası, arka
tekerlek önünde taş talaşı koruması ve içinde jant kapakları gövde rengi, saat,
hararet göstergesi, uzun kapı panelleri, sağda ve solda kapı cepleri, sağda ve
solda iç ayarlanabilir dış aynalar, arka küllük, arkada tekerlek bombe
kaplamaları, ışıklı düğmeler ve ısıtma kontrolleri, kamaşma önleyici iç ayna,
renkli camlar, arkada havalandırma camları, A direği kaplaması, motor kaputu
yalıtım matı. 1990
Fiat Panda New Dance 1991
Fiat Panda 4×4 “Country Club” (153) 1992–1998
Üstte gördüğünüz Fiat Panda
modellerinin sadece bir kısmı, bu araçlara baktığımızda Fiat firması modelin
hedef odağına Gençleri koyduğunu görüyoruz. Ben de zaman zaman yaptığım İtalya
gezilerinde şöyle bir kanıya vardım. ” İtalya’da Pandası olmayana kız vermezler.”
Elbette bu işin şakası ama gerçekten sanki kafanızı ne tarafa çevirseniz en az
bir Panda görebiliyorsunuz. Eskiden 60’lı yıllarda İtalya denildiğinde akla
gelen ilk araç Fiat 500 modeliydi. Seksenlerden sonra ise bu model yerini
Panda’ya bırakmış desek abartmış olmayız. Kalın Sağlıcakla…
Fiat Panda Tarihçesi 1980-2003
Bugün sizlere özellikle İtalyanlar
tarafından çok fazla rağbet gören bir Fiat modelini tanıtmak istiyorum. Fiat Panda Tarihcesi adlı makalem sadece Panda modelinin Birinci Nesili ile
sınırlı olacak zira günümüzde bile üretimde olan bu aracın tüm nesillerini
anlatmak hem kolay değil, hem de yeni model araçlar bloğumun konseptine uygun
değildir.
Fiat Panda 30 1980
29 Şubat 1980’de Giovanni Agnelli,
Panda’yı resmi olarak İtalya Cumhuriyeti’nin eski Cumhurbaşkanı Sandro Pertini’ye takdim etti . Otomobil, birkaç gün sonra, 5
Mart’ta Cenevre
Otomobil Fuarı’nda uluslararası basına resmi
olarak sunuldu. Tasarımcısı Giorgio Giugiaro tarafından yaratılan ve “Tekerlekli ev aleti”
olarak nitelendirilen otomobil, köşeli, pürüzsüz şekliyle dikkat çekti pencere
camları bile düzdü.
Fiat Panda Tarihçesi
Üretimi kolay gövdesi ve sade iç
tasarımı nedeniyle, örneğin kaplı çelik çerçevelerden yapılan koltuklar (ilk
seri ve daha sonra temel modeller) kamp mobilyalarını andırıyordu, Panda düşük
maliyetle üretilebiliyor ve ucuza sunulabiliyordu ( 2000 yılında İtalya’da
yaklaşık 5000 Euro’ya).
Fiat Panda 30 1980 İç görünüm
Motorlarını miras aldığı şanlı Fiat
126 ve 127’nin evrimi ve karışımı olan Panda, Giorgetto Giugiaro tarafından
rekor sürede tasarlandı. Fiat İki kapılı, bagaj kapağı ve önden
çekişli kompakt iki kutulu bir hatchback tasarladı. Fiat Panda teknik
düzeninde basit ama pratik ve şaşırtıcı derecede geniş olacak şekilde
tasarlandı.
Fiat Panda 30 1980
1957’de Fiat 500’de tanıtılan ve
Fiat 126’da da kullanılan tarihi motor ünitesinin bir evrimi olan iki
silindirli 30 HP hava soğutmalı motor, İtalyan
pazarına yönelik Fiat Panda 30’a takıldı. Fiat 127’nin 4 silindirli 903
cc’lik motoruyla donatılmış Panda 45’ten radyatör ızgarası üzerindeki metal
ızgaranın farklı, asimetrik konumuyla ayırt edildi: 30’da yuvalar sağdaydı ve
havalandırmaya hava sağlıyordu. iki silindirli motorun fanı, 45’te
ise yuvalar ve soğutma sıvısı radyatörü soldaydı.
Fiat Panda 45 (141) 1980
Hem iki hem de dört silindirli
motor, dört vitesli manuel şanzıman, bağımsız, MacPherson
gergi süspansiyonları ve disk frenlerle birleştirildi. Kiriş arka
aksı, hidrolik amortisörlü çift yaprak yaylara monte edildi ve kampanalı
frenlere sahipti. Yakıt tüketimi etkileyici bir şekilde düşüktü: 90
km/saatte Panda 30, 1 litre ile 19 km ve Panda 45 ise 17 km’den fazla
yol kat etti. En yüksek hızlar sırasıyla 115 km/saat ve yaklaşık 140 km/saat
idi.
Fiat Panda 45 Motor Teknik özellikleri 45 Hp 64 Nm
Üç yıl içinde Fiat Panda modelleri
“Süper” versiyonlarla daha zengin donanım seviyeleri ile üretildi ve Panda 45,
5. vitese kavuştu. Avusturya firması ile birlikte inşa edilen 4×4
versiyonunun ortaya çıkmasıyla ek büyük başarı elde edildi.
Fiat Panda 45 Süper (141) 1982-1986
Fiat Panda 30 Süper (141) 1983-1986
Torino’dan gelen çok yönlü arazi aracını
durdurulamaz küçük, hafif bir arazi aracına dönüştüren Steyr-Puch, kısa sürede spor tutkunlarının ve açık hava yaşamını sevenlerin
mutlak favorisi olacak. Ayrılmaz bir arkadaş olan Fiat Panda 4×4 sadece
dağ sakinlerinin değil tüm İtalyanların gönlünde yer etmeyi başardı. Şimdi
sizlere elimden geldiğince Fiat Panda Modellerini tanıtmaya çalışacağım.
Fiat Panda Primavera çift katlanır çatı 1982
Fiat Panda ” White ” 1984
Fiat Panda College 30 CL iki tonlu metalik boya, dekoratif şeritler,
Autovox araç radyosu 1984
Fiat Panda Bianca Beyaz boya, dekoratif şeritler, beyaz koltuk
kılıfları 1985
Fiat Panda “V.I.P.” 1985
Fiat Panda Van (141) 1986–1991
Fiat Panda “Shopping FM” (141) 1987–1988
Fiat Panda 4X4 Sisley çıkartmalar, portbagaj, eğim ölçer, kısmi deri döşeme
1987
Fiat Panda Ponte (1000 karbüratör), ipek kahverengi veya metalik
elmas grisi boya, dekoratif şeritler, kadife koltuk kılıfları, 2. dış ayna
standart, 1989
Fiat Panda Sergio Tacchini ( 750 karbüratör ) İlk On’a benzer özellikler,
boyasız tampon 1990
Fiat Panda Italia 90 , 1990 Dünya Kupası logolu ve çıkartmalı özel
sürüm, sadece beyaz, gövde rengi tamponlarda, futbol temalı jant kapaklarında,
lacivert halıda ve logo işlemeli lacivert koltuklarda mevcuttur. 1990
Fiat Panda Top Ten (1000 karbüratör), ön camın altındaki hava
deflektöründe karşılık gelen sayı ile 1000 adetle sınırlı özel model, beyaz
göstergeler, 4 kollu direksiyon simidi, tampon, radyatör ızgarası, arka
tekerlek önünde taş talaşı koruması ve içinde jant kapakları gövde rengi, saat,
hararet göstergesi, uzun kapı panelleri, sağda ve solda kapı cepleri, sağda ve
solda iç ayarlanabilir dış aynalar, arka küllük, arkada tekerlek bombe
kaplamaları, ışıklı düğmeler ve ısıtma kontrolleri, kamaşma önleyici iç ayna,
renkli camlar, arkada havalandırma camları, A direği kaplaması, motor kaputu
yalıtım matı. 1990
Fiat Panda New Dance 1991
Fiat Panda 4×4 “Country Club” (153) 1992–1998
Üstte gördüğünüz Fiat Panda
modellerinin sadece bir kısmı, bu araçlara baktığımızda Fiat firması modelin
hedef odağına Gençleri koyduğunu görüyoruz. Ben de zaman zaman yaptığım İtalya
gezilerinde şöyle bir kanıya vardım. ” İtalya’da Pandası olmayana kız vermezler.”
Elbette bu işin şakası ama gerçekten sanki kafanızı ne tarafa çevirseniz en az
bir Panda görebiliyorsunuz. Eskiden 60’lı yıllarda İtalya denildiğinde akla
gelen ilk araç Fiat 500 modeliydi. Seksenlerden sonra ise bu model yerini
Panda’ya bırakmış desek abartmış olmayız. Kalın Sağlıcakla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder