Fiat ve Tofaş Tarihçeleri ile ilgili makalelerimize bugün Murat 131 Tarihçesi ile devam ediyoruz. Fiat 131 Mirafiori Tarihçesi başlıklı makalemizde İtalyan kökenine değindiğimiz Murat 131 modeli, 1974 yılında üretilen Dikdörtgen farlı İtalyan Fiat 131 Mirafiori modeli baz alınarak 1976 Yılında Tofaş fabrikasında Murat 131 adı ile Bursa’da üretilmeye başladı.
İtalyan Fiat 131 Mirafiori Berlina 1300 1. Seri 1974
İtalyan Fiat 131 Mirafiori Berlina 1300 1. Seri 1974
İlk Tofaş / Murat 131 Bursa Tofaş Fabrikası Türkiye 29 Aralık 1976
Satışına 1977 yılında başlanan
Murat 131 küçük kardeşi olan Murat 124 den sonra, sunduğu geniş hacimden dolayı, Türk halkı
tarafından oldukça fazla ilgi gören bir otomobil oldu. Tofaş firması
reklamlarında aracın geniş iç hacminin yanı sıra, aracın alt kısmının PVC kaplı
olduğunu vurgulayarak uzun ömürlü olduğuna, arka koltuk arkasında bulunan
benzin deposu ile güvenliğe, sökülebilir ön çamurluklar ile de ucuz tamir ve
bakım masraflarına vurgu yapıyıyordu.
Murat 131 Tofaş Fabrikası Üretim Hattı
Murat 131 Tarihçesi
Murat 131 Tofaş Fabrikası Üretim Hattı
Murat 131 Tarihçesi
Murat 131 Tofaş Fabrikası
Murat 131 Tarihçesi
Murat 131 Tofaş, Ülkemizde yan
yatık T şeklindeki stoplarından dolayı T Stop adı ile anılmaktadır. Aslına
bakarsanız bu ismi son yıllarda diktörtgen şeklindeki stopları olan Şahin
modelinden ayrılması için alan Murat 131 Namı diğer Murat 131 T Stop modeli
üretime başladığı 1976 yılından 1981 yılına kadar önemli bir değişim veya
makyaj geçirmemiştir.
Tofaş / Murat 131 / T Stop ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop iç görünüm ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop iç görünüm ( Tikod Standı 2019 )
Murat
131 Tofaş Motor ve Teknik özelliklerine baktığımızda, klonlandığı Fiat 131 Mirafiori Berlina 1300
modelindeki Fiat motoru Sıralı 4 Silindirli 1297 cc, silindir başına 2 valfli, Weber 32 ADF7 veya Solex C32 TEIE42
karbüratörlü 64
Hp güç ve 102 Nm Torka sahip, 4
ileri manual şanzımanı ile boş
ağırlığı 985
Kg. ağırlığındaki aracı sıfırdan
yüze 16.2
saniyede çıkarırken maksimum 150 Km/h hıza çıkarken, 1600 versiyonu Sıralı 4 Silindirli 1585 cc, silindir başına 2 valfli, karbüratörlü 74 Hp güç ve 124
Nm Torka sahip, 4 ileri manual şanzımanı ile boş ağırlığı 965 Kg. ağırlığındaki aracı sıfırdan yüze 12.8 saniyede çıkarırken maksimum 160 Km/h hıza çıkabiliyor.
Murat 131 T Stop Motor ve Teknik özellikleri Specs
Murat
131 Tofaş ölçülerine gelince, aracın Uzunluğu 4260
mm. , Genişliği 1650 mm. , Yüksekliği 1380 mm. , Dingil açıklığının ise 2490
mm. olduğunu . Murat 131 modelini yakıt tüketimine baktığımızda da ortalama 9
litre civarında yakıt yaktığını görüyoruz.
Murat 131 T Stop Tarihi
Murat 131 T Stop Tarihi
Murat 131 T Stop Tarihi
Murat 131 T Stop günümüzde
özellikle gençler tarafından çok sevilen ve tercih edilen bir otomobildir.
Murat 131 sahipleri tarafından kurulan Tikod, ( Tofaş ilk Klasik Otomobil
Derneği ) çatısı altında Murat 131 sevdalılarını bir araya getirerek çok güzel
bir, birlik beraberlik örneği sergiliyorlar.
Tikod / Tofaş İlk Klasik
Otomobilciler Derneği
Tikod ( Tofaş ilk Klasik Otomobil Derneği ) 2019
Zaten Klasik otomobil sahibi
olmanın en büyük güzelliğide bu birlik beraberlik duygusunu yaşatmasıdır. Murat
124 den sonra 2. Nesili temsil eden Murat 131 modeli 1981 yılında gelecekte Kuş
Serisi olarak anılacak olan Murat 131 Şahin modeline bıraktı. O modelleri Allah
nasip ederse bloğomuzda zaman içinde tek tek ele alacağız. Kalın sağlıcakla…
Murat 131 Şahin – Murat 131 Doğan – Murat 131 Kartal
Yazılarımdan daha kolay haberdar
olmak için Bloğuma Abone olabilirsiniz böylelikle yeni yazılarım otomatik
olarak mail kutunuza iletilebilecektir. Ayrıca yazı aralarında bulunan ticari
paylaşımlardan bir iki tanesini ziyaret ederseniz varlığımızı sürdürmemize
ufakta olsa bir destekte bulunmuş olacaksınız. Bu konudaki hassasiyetiniz için şimdiden
teşekkür ederim…
Murat 131 Tarihçesi
Fiat ve
Tofaş Tarihçeleri ile ilgili makalelerimize bugün Murat 131 Tarihçesi ile devam ediyoruz. Fiat 131 Mirafiori Tarihçesi başlıklı makalemizde İtalyan kökenine
değindiğimiz Murat 131 modeli, 1974 yılında üretilen Dikdörtgen farlı İtalyan
Fiat 131 Mirafiori modeli baz alınarak 1976 Yılında Tofaş fabrikasında Murat
131 adı ile Bursa’da üretilmeye başladı.
İtalyan Fiat 131 Mirafiori Berlina 1300 1. Seri 1974
İtalyan Fiat 131 Mirafiori Berlina 1300 1. Seri 1974
İlk Tofaş / Murat 131 Bursa Tofaş Fabrikası Türkiye 29 Aralık 1976
Satışına 1977 yılında başlanan
Murat 131 küçük kardeşi olan Murat 124 den sonra, sunduğu geniş hacimden dolayı, Türk halkı
tarafından oldukça fazla ilgi gören bir otomobil oldu. Tofaş firması
reklamlarında aracın geniş iç hacminin yanı sıra, aracın alt kısmının PVC kaplı
olduğunu vurgulayarak uzun ömürlü olduğuna, arka koltuk arkasında bulunan
benzin deposu ile güvenliğe, sökülebilir ön çamurluklar ile de ucuz tamir ve
bakım masraflarına vurgu yapıyıyordu.
Murat 131 Tofaş Fabrikası Üretim Hattı
Murat 131 Tarihçesi
Murat 131 Tofaş Fabrikası Üretim Hattı
Murat 131 Tarihçesi
Murat 131 Tofaş Fabrikası
Murat 131 Tarihçesi
Murat 131 Tofaş, Ülkemizde yan
yatık T şeklindeki stoplarından dolayı T Stop adı ile anılmaktadır. Aslına
bakarsanız bu ismi son yıllarda diktörtgen şeklindeki stopları olan Şahin
modelinden ayrılması için alan Murat 131 Namı diğer Murat 131 T Stop modeli
üretime başladığı 1976 yılından 1981 yılına kadar önemli bir değişim veya
makyaj geçirmemiştir.
Tofaş / Murat 131 / T Stop ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop iç görünüm ( Tikod Standı 2019 )
Tofaş / Murat 131 / T Stop iç görünüm ( Tikod Standı 2019 )
Murat
131 Tofaş Motor ve Teknik özelliklerine baktığımızda, klonlandığı Fiat 131 Mirafiori Berlina 1300
modelindeki Fiat motoru Sıralı 4 Silindirli 1297 cc, silindir başına 2 valfli, Weber 32 ADF7 veya Solex C32 TEIE42
karbüratörlü 64
Hp güç ve 102 Nm Torka sahip, 4
ileri manual şanzımanı ile boş
ağırlığı 985
Kg. ağırlığındaki aracı sıfırdan
yüze 16.2
saniyede çıkarırken maksimum 150 Km/h hıza çıkarken, 1600 versiyonu Sıralı 4 Silindirli 1585 cc, silindir başına 2 valfli, karbüratörlü 74 Hp güç ve 124
Nm Torka sahip, 4 ileri manual şanzımanı ile boş ağırlığı 965 Kg. ağırlığındaki aracı sıfırdan yüze 12.8 saniyede çıkarırken maksimum 160 Km/h hıza çıkabiliyor.
Murat 131 T Stop Motor ve Teknik özellikleri Specs
Murat
131 Tofaş ölçülerine gelince, aracın Uzunluğu 4260
mm. , Genişliği 1650 mm. , Yüksekliği 1380 mm. , Dingil açıklığının ise 2490
mm. olduğunu . Murat 131 modelini yakıt tüketimine baktığımızda da ortalama 9
litre civarında yakıt yaktığını görüyoruz.
Murat 131 T Stop Tarihi
Murat 131 T Stop Tarihi
Murat 131 T Stop Tarihi
Murat 131 T Stop günümüzde
özellikle gençler tarafından çok sevilen ve tercih edilen bir otomobildir.
Murat 131 sahipleri tarafından kurulan Tikod, ( Tofaş ilk Klasik Otomobil
Derneği ) çatısı altında Murat 131 sevdalılarını bir araya getirerek çok güzel
bir, birlik beraberlik örneği sergiliyorlar.
Tikod / Tofaş İlk Klasik
Otomobilciler Derneği
Tikod ( Tofaş ilk Klasik Otomobil Derneği ) 2019
Zaten Klasik otomobil sahibi
olmanın en büyük güzelliğide bu birlik beraberlik duygusunu yaşatmasıdır. Murat
124 den sonra 2. Nesili temsil eden Murat 131 modeli 1981 yılında gelecekte Kuş
Serisi olarak anılacak olan Murat 131 Şahin modeline bıraktı. O modelleri Allah
nasip ederse bloğomuzda zaman içinde tek tek ele alacağız. Kalın sağlıcakla…
Murat 131 Şahin – Murat 131 Doğan – Murat 131 Kartal
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder