25 Nisan 2025 Cuma

Sadece 330 Km.de 1989 Fiat 126 Bis

 



Bu da ÅŸaka deÄŸil baÅŸlığını artık seri haline getirmeye karar verdim. Bu ÅŸekilde sıfır ayarında ama 25-30 yıllık araçları bulunca, sizlerle paylaÅŸmadan edemiyorum. 1989 model Fiat 126 Bis Fsm sadece 330 Km.de sıfırdan farksız bir araç, sizlere bu arabanın hikayesini, teknik özelliklerini ve ikinci el piyasalarını anlatmaya çalışacağım…

1989 Fiat 126 Bis, zaman zaman araçlarını paylaÅŸtığım Polonyalı firmanın sattığı araçlardan birisi. Bu aracı İtalya’nın bir köyünden bulup satın almışlar. Aracın sahibi İtalyan, aracı aldığı gibi garajına çekmiÅŸ ve nedense hiç kullanmamış. Onlarda bu aracı satın alıp geçenlerde 55.000 Pln. ( 13.000 Euro ) gibi hatırı sayılır bir rakama yeni müşterisine satmışlar…

1989 Fiat 126 Bis, bizde sulu motor diye anılan, su soÄŸutmalı 2 silindirli, 703 cc hacminde ve 26 beygir gücünde, Lancia motoruna sahiptir. Birde bu modelin hava soÄŸutmalı olan modeli vardır, ama bunlar daha fazla tutulur. 116 Km/h son hızı olan bu araç sıfırdan yüze 37 saniyede ancak ulaÅŸabilir. Dört ileri manuel ÅŸanzımanı ve 26 beygirlik motoru ile, bunu baÅŸarabilmesi bile takdire ÅŸayandır. Küçük hacmine ve düşük beygir gücündeki motoruna göre öyle çok da ekonomik bir araç deÄŸildir. Yüz kilometrede 7-8 litre benzin yakar, ki buda bu hacimde bir araç için, bence biraz fazladır…

1989 Fiat 126 Bis’in arkasında FSM yazar, bu araçlar 1987 ile 1992 yılları arasında Fiat lisansı ile Polonya’daki FSM fabrikası tarafından üretilen araçlardır. Yazımıza konu olan araçta 1992 yılında tescil edilmiÅŸ bir araçtır. Türkiye’de bu aracın ikinci ellerini 8.000 TL ile 15.000 TL arasında, aracın temizliÄŸine göre bulmanız mümkündür. Günümüzde araç sayıları azaldığından yedek parça konusunda biraz sorun yaÅŸatabilir. Ama küçük araba segmentinde yine de ucuz ve ekonomik bir alternatif olabilir. Ben gençliÄŸimde ekonomik durumumun biraz bozuk olduÄŸu bir dönemde bir yıl kadar bu aracın aynısından kullanmıştım… Benim gönlümde yatan bir Fiat modeli var ama, maalesef Türkiye’de bulunmuyor. Bu yazımdaki araç; 1964 Fiat 500 Jolly Ghia Åžirinlik Abidesi. Allah hepimizin gönlüne göre versin…

Lütfen yorumlar kısmından deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bizimle paylaşınız, alttaki linki tıklayarak bir kaç dakikanızı ayırabilirseniz çok sevinirim.



Fiat Klasikleri

Bu da Åžaka DeÄŸil, Serisine Devam. Sadece 330 Km.de 1989 Fiat 126 Bis

31 Ocak 2018Serdar BELLEK

Bu da ÅŸaka deÄŸil baÅŸlığını artık seri haline getirmeye karar verdim. Bu ÅŸekilde sıfır ayarında ama 25-30 yıllık araçları bulunca, sizlerle paylaÅŸmadan edemiyorum. 1989 model Fiat 126 Bis Fsm sadece 330 Km.de sıfırdan farksız bir araç, sizlere bu arabanın hikayesini, teknik özelliklerini ve ikinci el piyasalarını anlatmaya çalışacağım…

1989 Fiat 126 Bis, zaman zaman araçlarını paylaÅŸtığım Polonyalı firmanın sattığı araçlardan birisi. Bu aracı İtalya’nın bir köyünden bulup satın almışlar. Aracın sahibi İtalyan, aracı aldığı gibi garajına çekmiÅŸ ve nedense hiç kullanmamış. Onlarda bu aracı satın alıp geçenlerde 55.000 Pln. ( 13.000 Euro ) gibi hatırı sayılır bir rakama yeni müşterisine satmışlar…

1989 Fiat 126 Bis, bizde sulu motor diye anılan, su soÄŸutmalı 2 silindirli, 703 cc hacminde ve 26 beygir gücünde, Lancia motoruna sahiptir. Birde bu modelin hava soÄŸutmalı olan modeli vardır, ama bunlar daha fazla tutulur. 116 Km/h son hızı olan bu araç sıfırdan yüze 37 saniyede ancak ulaÅŸabilir. Dört ileri manuel ÅŸanzımanı ve 26 beygirlik motoru ile, bunu baÅŸarabilmesi bile takdire ÅŸayandır. Küçük hacmine ve düşük beygir gücündeki motoruna göre öyle çok da ekonomik bir araç deÄŸildir. Yüz kilometrede 7-8 litre benzin yakar, ki buda bu hacimde bir araç için, bence biraz fazladır…

1989 Fiat 126 Bis’in arkasında FSM yazar, bu araçlar 1987 ile 1992 yılları arasında Fiat lisansı ile Polonya’daki FSM fabrikası tarafından üretilen araçlardır. Yazımıza konu olan araçta 1992 yılında tescil edilmiÅŸ bir araçtır. Türkiye’de bu aracın ikinci ellerini 8.000 TL ile 15.000 TL arasında, aracın temizliÄŸine göre bulmanız mümkündür. Günümüzde araç sayıları azaldığından yedek parça konusunda biraz sorun yaÅŸatabilir. Ama küçük araba segmentinde yine de ucuz ve ekonomik bir alternatif olabilir. Ben gençliÄŸimde ekonomik durumumun biraz bozuk olduÄŸu bir dönemde bir yıl kadar bu aracın aynısından kullanmıştım… Benim gönlümde yatan bir Fiat modeli var ama, maalesef Türkiye’de bulunmuyor. Bu yazımdaki araç; 1964 Fiat 500 Jolly Ghia Åžirinlik Abidesi. Allah hepimizin gönlüne göre versin…

Lütfen yorumlar kısmından deneyimlerinizi ve fikirlerinizi bizimle paylaşınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder